Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Tuli sitten hankittua tuollainen Veturi (tai siis haen pyörän varmaan ensi viikonloppuna). Onko kenelläkään tiedossa, saako pyörään kolmen laukun telinettä? Jos saa niin mistä ja mihin hintaan? Sopiiko esim. allrightin myymä Kappan K140 kolmen laukun teline K8127-yleiskiinnikkeillä Veturiin? Vai onko niin, ettei Veturin perä kestä tuollaista härveliä, kuten esim. vanhoissa Busissa on ongelmana?
    Nykyinen pyörä:
    VTR 1000 F Firestorm -97

Aikaisemmat pyörät:
    Suzuki GSX750F -90
    Gilera SP 01 -90
    Suzuki S1 -90
    Hyi, kolme laukkua veturiin! Olisit laittanut vaikka tuplaäksän jos tilaa tarvit. Menee melko kornin näköiseksi komea mopotin.
    Honda VTR1000F -03
    Yamaha Fazer 600 -98
    Suzuki Marauder 800 -97
    Kawasaki VN 750 -89
    Suzuki GR 650 -85
    Honda CB 250 -83
    Honda CB 125 -78
    Samaa mieltä veekan kanssa.

En tiedä tuosta yleismallisesta telineestä, mutta mitään muita kuin yhden takalaukun telineitä en ole Vetureihin nähnyt millään valmistajalla. Corbinilla tais aikanaan olla sellainen "Smuggler"-mallinen satula + sivulaukut -yhdistelmä. Googlella saattais löytyä.

Itse pärjäsin Veturilla tankkilaukun ja remmikiinnitteisen takalaukun kanssa hyvin yli viikon reissut.
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
    XX:t ovat minulle liian kalliita sekä ostohinnaltaan että vakuutuksiltaan. Minulla kun ei raha kasva puussa * En myös usko, että sellaisessa saisin hyvää ajoasentoa, kun en juuri missään muussakaan Hondassa saa pituuteni takia (~193cm). * Aina joku katteenkulma (vanha VFR) tai runkopalkki (ZZR) on polvien kohdalla. Veturi ja uudempi VFR olivat hankintahetkellä oikeastaan ainoat vähänkään järkevät vaihtoehdot (takapenkillä piti myös olla hyvin tilaa pitkäkoipiselle vaimolleni) mutta VFR:kin jäi kisasta pois hinnan takia. Kaikki muut mopot jäivät joko takatilojen, hinnan tai ulkonäön takia pois laskuista.

VTR jotenkin tuntui parhaimmalta vaihtoehdolta vaikka pyörän hankintaa aloittaessani suljinkin ensin puolikatteelliset pois laskuista. Pikku hiljaa siitä tuli kuitenkin ykkössuosikki, kun pyöräliikkeitä kierreltiin vaimon kanssa. *

Itsekään en ole kolmen laukun telineitä yhdessäkään Veturissa nähnyt. Yksikään liike ei myöskään ole sellaista pystynyt tähän mennessä tarjoamaan tuota yleismallia lukuunottamatta. Sen takia kiinnostaisikin kokemukset, jos jollain sattuisi joku kolmen laukun teline Veturissa kiinni olemaan.

Tankkilaukun ideaa en ole koskaan ymmärtänyt, kun eihän sellaista saa millään lukkoon eli se on helppo pölliä vai olenko väärässä? Minulla ei ole mitään kokemuksia tankkilaukusta...
    Nykyinen pyörä:
    VTR 1000 F Firestorm -97

Aikaisemmat pyörät:
    Suzuki GSX750F -90
    Gilera SP 01 -90
    Suzuki S1 -90
    Tankkilaukuissa on usein mukana kätevät hihnat, joilla sen saa repun lailla mukaansa. Tosi usein näkee kyllä turhan luottavaisia mopoilijoita, jotka jättävät tankkilaukkunsa pyörään kun itse lähtevät pois(esim. viime viikonloppuna Veljekset Keskisten pihassa)Itse en ainakaan uskaltaisi. Helpolla olis saanu pöllittyä kassillisen likaisia kalsareita...

Melkein tuossa sinun tapauksessa suosittelisin pehmeitä, sporttipyöriin suunniteltuja sivulaukkuja + tankkilaukkua. Mahtuu vaimokin istumaan ja tavaraa kyytiin yllättävän paljon. Jos vielä haluaa, niin sitten päälle se yhden takalaukun teline. Nuo hyvät pehmeät laukut eivät maksa edes aivan älyttömästi.

Itse olen muuten vain 2cm lyhyempi kuin sinä. Hyvin olen pärjännyt sekä XX:n että VTR:n kanssa Nyt on alla Blade.

Niin ja tuohon lisäys vielä, että 10 x mielummin ottaisin VTR:n kuin XX:n. XX on NIIN tusina pyörä kuin vain olla voi. Ja Veturissa on tuplasti enemmän munaa Muutenkin helvetin hieno pyörä!! Ja alakatteitakin siihen saa vaikka kuinka montaa eri mallia, jos mieli tekee.

CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
    Kuka siitä XX:stäkin päätti tehä pappamopon? Sehän oli vielä hirveä superbaikki aikanaan kun esiteltiin, hulluimmat vetoäijät halus heti busan tai XX:n ku ne oli markkinoiden tehokkaimmat ja kiukkusimmat pelit. Nyt ku joka toisessa pyörässä on 150 heppaa, niin nämä edellämainitut on julistettu viiksi-touring pyöriksi.
    Ollihokkanen sanoisi: "...nyt kävi näin."
    Mutta ihteasiaan
    Giviltä saa telineet Veturiin.
    Lainaa (Skumppa @ Heinä. 11 2007,11:06) kirjoitti
    Kuka siitä XX:stäkin päätti tehä pappamopon? Sehän oli vielä hirveä superbaikki aikanaan kun esiteltiin, hulluimmat vetoäijät halus heti busan tai XX:n ku ne oli markkinoiden tehokkaimmat ja kiukkusimmat pelit. Nyt ku joka toisessa pyörässä on 150 heppaa, niin nämä edellämainitut on julistettu viiksi-touring pyöriksi.
    Ollihokkanen sanoisi: "...nyt kävi näin."
    Mutta ihteasiaan
    Giviltä saa telineet Veturiin.
    Näinhän se menee....alkaa tuo ensimmäinen CBR1000RR:kin olemaan jo aika touring

Hauska lukea muuten noita vanhoja artikkeleita noista aikansa superpyöristä.

Sori vaan, vähän OT.
    no niin nokkelimmat pokkelimmat teistä varmaan jo huomasivatkin että ei Givi tarjoakkaan kuin tuupparitelinettä.

Itse itseäni korjaten: Takateline ja jotkut sporttiset throwoverit kehiin (eli pehmeät satulalaukut, näitä saa oikeesti myös street pyöriin...
    Lainaa (teme77 @ Heinä. 11 2007,10:54) kirjoitti
    Tankkilaukuissa on usein mukana kätevät hihnat, joilla sen saa repun lailla mukaansa. Tosi usein näkee kyllä turhan luottavaisia mopoilijoita, jotka jättävät tankkilaukkunsa pyörään kun itse lähtevät pois(esim. viime viikonloppuna Veljekset Keskisten pihassa)Itse en ainakaan uskaltaisi. Helpolla olis saanu pöllittyä kassillisen likaisia kalsareita... *
    Ehkä tuollaista tankkilaukkua voisi tosiaan harkita vaikka tykkään enemmän laukuista, joita ei tarvitse raahata mukana, kun pyörä on parkissa.

Lainaa kirjoitti
    Melkein tuossa sinun tapauksessa suosittelisin pehmeitä, sporttipyöriin suunniteltuja sivulaukkuja + tankkilaukkua. Mahtuu vaimokin istumaan ja tavaraa kyytiin yllättävän paljon. Jos vielä haluaa, niin sitten päälle se yhden takalaukun teline. Nuo hyvät pehmeät laukut eivät maksa edes aivan älyttömästi.
    Itse asiassa ostin viime vuonna pehmeät sivulaukut aikaisempaan pyörääni (GSX750F) mutta niitä ei voinut käyttää, kun vaimo oli takana, koska äffän vilkut ovat niin edessä että laukut eivät mahtuneet vilkkujen ja takamatkustajan jalkojen väliin. Laukut tulivat siis osittain matkustajan jalkatappien päälle. Saapa nähdä, miten Veturissa käy. Ainakin näytti siltä, että siinä olisi pidempi matka takajalkatapeista vilkkuihin. *

Givin telineistä sen verran, että niiltä ei löydy kuin tavallinen yhden laukun teline Veturille. * Ehkä täytyy sittenkin tyytyä vaan siihen ja yrittää käyttää noita nykyisiä sivulaukkuja tai sitten ostaa tankkilaukku.

Nykyinen pyörä:
    VTR 1000 F Firestorm -97

Aikaisemmat pyörät:
    Suzuki GSX750F -90
    Gilera SP 01 -90
    Suzuki S1 -90
    jos vilkut kihnaa vastaan niin laita nätti undertaili ja vetäse ne vilkut siihen: UNDERTAILI

ilkeällä poliisisedällä voi tosin olla mielipide noin lähekkäin olevista vilkuista tietyillä paikkakunnilla...
  11.  
    Lainaa (Skumppa @ Heinä. 11 2007,11:44) kirjoitti
    jos vilkut kihnaa vastaan niin laita nätti undertaili ja vetäse ne vilkut siihen: UNDERTAILI

ilkeällä poliisisedällä voi tosin olla mielipide noin lähekkäin olevista vilkuista tietyillä paikkakunnilla...
    Joku tuollainen ratkaisu voisi kyllä olla hyvä. * Ehkä en kuitenkaan ihan tuollaiseen paikkaan vilkkuja pistäisi mutta täytyy katsoa... Jos nykyiset sivulaukut eivät sellaisenaan sovi niin täytyy koittaa varmaankin siirtää niitä jotenkin taaksepäin, tehden vaikka niille jonkun telineen tai laittaa takalaukun telineeseen kiinni.
    Nykyinen pyörä:
    VTR 1000 F Firestorm -97

Aikaisemmat pyörät:
    Suzuki GSX750F -90
    Gilera SP 01 -90
    Suzuki S1 -90