Sivu: 13 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 436:sta
  1. #361
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa exshark kirjoitti Katso viesti
    Nyt ajattelin siis hommata pyörän pelkästään ratakäyttöön. Ajatus on kuljettaa pyötää kuomukärrillä, joten kilvissä tämän ei tarvitse olla. Itse olen 189 cm pitkä ja painoa +100 kg.

    600 kuutioinen pyörä lienee hyvä ratapyöräksi? Tai max. 750 kuutioinen..
    Lähinnä olen ajatellut jotain japanilaista kyykkypyörää. Yamaha R6 tai sitten Suzukin GSX-R. Onko esim 600 kuutioinen GSX-R fyysisesti pienempi kuin tonninen? Itsellä sen verran pituutta, joten vähän tuo mietityttää.
    Vuosimalli saisi olla 2010 luvulta.

    Olisi kiva kuulla ehdotuksia mitä porukka suosittelee, varsinkin jos olisi lähellä omia mittoja
    3 kautta tuli aktiivisesti kierrettyä rataa 2008 vuotisella Yamaha R6R:llä. Mittojen puolesta olen siellä 192cm ja ~110kg ja hyvin sillä ajoi. Nykyinen kikseri tosin huomattavasti väljempi, mutta onhan se tonnari.

    Kaikki sporttisemmat pyöräthän on enemmän tai vähemmän ahtaita tän kokoiselle, jos ei halua jollaki busalla ajaa.

    Kaikista järkevin olisi 2006 ja siitä eteenpäin olevat Yamaha R6R:ä, tuo moottoriratojen corolla.
    Kilvellinen jos haluaa siitä joskus eroonkin.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  2. #362
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Miksi et hommaisi Kilogixeriä uudestaan, kun on jo entuudestaan tuttu pyörä?
    Tätä itsekin ajattelin heti ekana. Sulla kuitenki on ollu ihan kelpo menijä alla jo ni se ei tuu mitenkää yllätyksenä. Ei mikään muu rataleluksi tuon jälkeen oikein järkevältä tunnu kuin tonnari.... koska veikkaan että vaikka ostasit Peetun mestaruus 600:n ni parin päivän jälkeen alkaa vituttaa se tehonpuute, vaikka se kierrosajallisesti onki lähes samoissa osaavissa käsissä. Tonnari on haastavampi ajaa, mutta jos alla on jo tonnarikokemusta ni ennemmin se.

    Ja osta nettimotosta halvalla joku valmis vanha ratakilpuri, ni pääset heti kärkeen oikealle tontille. Ei niillä vanhemmilla kalustoilla mestaruuksista pääse ajamaan, mutta hyvin korkealle niillä osaava jannu pääsee... ja mikä tärkeintä, hauskaa niillä saa pidettyä, ja sehän tässä on se pääasia
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  3. #363
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Tonnari on haastavampi ajaa, mutta jos alla on jo tonnarikokemusta ni ennemmin se.
    Ei muuten todellakaan ole. Hauskempi ainakin itelle, mutta ei todellakaan haastavampi.

    Kusiainen rokottaa pienestäkin vaihtovirheestä, kuin tonnarilla se ei ole ihan niin justiinsa mikä vaihe sisässä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  4. #364
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ei muuten todellakaan ole. Hauskempi ainakin itelle, mutta ei todellakaan haastavampi.

    Kusiainen rokottaa pienestäkin vaihtovirheestä, kuin tonnarilla se ei ole ihan niin justiinsa mikä vaihe sisässä.
    Oukki.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  5. #365
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Oukki.
    Kannattaa oikeasti kokeilla kusiaista jos tulee mahdollisuus.

    On huomattavasti "teknisempi" ajaa kuin tonnari, ja menee mutkaan ihan eri tavalla.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  6. #366
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa oikeasti kokeilla kusiaista jos tulee mahdollisuus.

    On huomattavasti "teknisempi" ajaa kuin tonnari, ja menee mutkaan ihan eri tavalla.
    Jos saa tarpeeks ylimääräistä ni tarkotus ois ostaa kunnollinen kusiainen toho paskatonnarin kylkeen... Tiedän kyllä että menee mutkiin ihan eri tavalla ku tonnari. Kertoohan sen kierrosajatkin vaikka se häviää tonnarille aina kiihdytykset.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  7. #367
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ei muuten todellakaan ole. Hauskempi ainakin itelle, mutta ei todellakaan haastavampi.

    Kusiainen rokottaa pienestäkin vaihtovirheestä, kuin tonnarilla se ei ole ihan niin justiinsa mikä vaihe sisässä.
    Muistas nyt Joonas, että sulla oli aika paljon kokemusta radan kiertämisestä ennen kuin hyppäsit tonnarin puikkoihin. Kun on jonkinlainen perusta kunnossa niin tonnarin voimaa pystyy hyödyntämään, mutta vähemmällä kokemuksella tonnari tarjoilee virheistä huomattavasti näyttävämpiä. Totta kyllä on se, että kusiaisen vaihtovirhe rokottaa kierrosaikaa eri malliin tonnariin nähden, mutta tonnari vaatii ihan eri tavalla malttia ajamiseen.

    Ite ajelin kaks kautta tonnarilla ennen kusiaiseen siirtymistä ja voin sanoo, että kusiaisella oppi ajamisesta ihan pirusti, kun ei voinu paikata voimalla. Sitten kun ajamisen perusta oli edes vähän siellä päin tontilla, siirtyminen tonnariin antoi mahdollisuuden hyödyntää opittua.
    Superbike #7
  8. #368
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Muistas nyt Joonas, että sulla oli aika paljon kokemusta radan kiertämisestä ennen kuin hyppäsit tonnarin puikkoihin. Kun on jonkinlainen perusta kunnossa niin tonnarin voimaa pystyy hyödyntämään, mutta vähemmällä kokemuksella tonnari tarjoilee virheistä huomattavasti näyttävämpiä. Totta kyllä on se, että kusiaisen vaihtovirhe rokottaa kierrosaikaa eri malliin tonnariin nähden, mutta tonnari vaatii ihan eri tavalla malttia ajamiseen.

    Ite ajelin kaks kautta tonnarilla ennen kusiaiseen siirtymistä ja voin sanoo, että kusiaisella oppi ajamisesta ihan pirusti, kun ei voinu paikata voimalla. Sitten kun ajamisen perusta oli edes vähän siellä päin tontilla, siirtyminen tonnariin antoi mahdollisuuden hyödyntää opittua.
    Mikä on kanssa syy miksi suosittelen kysyjälle kusiaista.

    Myös käyttökustannukset on inan halvemmat.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  9. #369
    Kumpi tässä nyt on muna ja kumpi kana. Vähän kun opettais .......
  10. #370
    Lainaa _MN_ kirjoitti Katso viesti
    Kumpi tässä nyt on muna ja kumpi kana. Vähän kun opettais .......
    Nitrous = Kana
    Jonezi = Muna
    PrivateeR = Munaton

    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  11. #371
    Niin, ajat kuitenkin puheisa 1.15.
  12. #372
    Kiitos kaikille hyvistä vastauksista.

    Eli tällä hetkellä paluu tonniseen gixeriin tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta. Pienemmälläkin koneella oleva varmasti tosin riittäisi itselle ainakin alkuun. Tavoite on parantaa osaamista perusjutuissa jonka jälkeen kehittää hommaa eteenpäin. Pääasia nauttia ajamisesta ja pitää hauskaa. Katsotaan minkälaisia mopoja tulee myyntiin ensi kesänä..

    Onko ratapyörässä pienemmät vakuutuskustannukset kuin kilvellisessä pyörässä? Tästä löysin vähän ristiriitaista tietoa.
    Viimeksi muokannut: exshark; 27.12.2020 klo 02:07.
  13. #373
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Mikä on kanssa syy miksi suosittelen kysyjälle kusiaista.

    Myös käyttökustannukset on inan halvemmat.
    Kusiainen on kiva, miä tykkään pirusti, ei oikein voi huijata itseään paikkaamalla teholla ja sillä saa hyvin hiottua tekniikkaa kohdalleen maltillisilla rengaskuluilla. Tehoakin on ihan mukavasti, meneehän ne tonnarit Kymiringin pääsuoralla menojaan, mutta muuten tällaiselle äkkinäiselle vetoja on ihan tarpeeksi.
  14. #374

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa exshark kirjoitti Katso viesti
    Kiitos kaikille hyvistä vastauksista.

    Eli tällä hetkellä paluu tonniseen gixeriin tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta. Pienemmälläkin koneella oleva varmasti tosin riittäisi itselle ainakin alkuun. Tavoite on parantaa osaamista perusjutuissa jonka jälkeen kehittää hommaa eteenpäin. Pääasia nauttia ajamisesta ja pitää hauskaa. Katsotaan minkälaisia mopoja tulee myyntiin ensi kesänä..

    Onko ratapyörässä pienemmät vakuutuskustannukset kuin kilvellisessä pyörässä? Tästä löysin vähän ristiriitaista tietoa.
    Tässä muutama oma ajatus:

    Jos raha yhtään nousee rajoittavaksi tekijäksi, niin hommaa laite, minkä kanssa pärjää teknisesti kohtuudella ja osia saa halvalla (= eli on vara lipsahtaa vähän hiekan puolelle).
    Koolla nyt ei niin ole väliä, mutta 600:n voi olla alkuun helpompi. Saatan itsekin innostua ostamaan sellaisen, vaikka ratapäiviä on takana jo vähän enemmän. Kilvellisen pyörän vakuutus on jonkin verran halvempi per kausi.

    Melkein millä tahansa nyky sportilla pääsee jo tosi pitkälle harrastuksen kanssa. Nykyaika alkoi jostain 2000-luvun alusta. Valmiille ratapalikoille kannattaa antaa jotain arvoa... niihin saa yleensä uppoamaan rahaa jälkikäteen hommattuna.
    ---
  15. #375
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Mikä on kanssa syy miksi suosittelen kysyjälle kusiaista.

    Myös käyttökustannukset on inan halvemmat.
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Tässä muutama oma ajatus:

    Jos raha yhtään nousee rajoittavaksi tekijäksi, niin hommaa laite, minkä kanssa pärjää teknisesti kohtuudella ja osia saa halvalla (= eli on vara lipsahtaa vähän hiekan puolelle).
    Koolla nyt ei niin ole väliä, mutta 600:n voi olla alkuun helpompi. Saatan itsekin innostua ostamaan sellaisen, vaikka ratapäiviä on takana jo vähän enemmän. Kilvellisen pyörän vakuutus on jonkin verran halvempi per kausi.

    Melkein millä tahansa nyky sportilla pääsee jo tosi pitkälle harrastuksen kanssa. Nykyaika alkoi jostain 2000-luvun alusta. Valmiille ratapalikoille kannattaa antaa jotain arvoa... niihin saa yleensä uppoamaan rahaa jälkikäteen hommattuna.
    Jos päätyy kuussataseen Yamahaan, niin R6R RJ11 2006 -> tai uudempi. Ei vanhemmassakaan (RJ05/09) sinänsä vikaa ole, kyllä silläkin nopeaan ryhmään ajaa, mutta ratapalikoiden metsästys vaatii vähän harrastuneisuutta, kun uudempaan löytyy kaikkea senkun tilaa kukkaron mukaan.
  16. #376
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Niin, ajat kuitenkin puheisa 1.15.
    Todellisuudessa 1:12.2

    P.S. Kuka on puhunut 1:15 ajoista? En minä ainakaan. Ainoa 1:15 joka tulee mieleen oli 2017 juhannuksen ensikosketus Kemoraan... sillon PB oli tonnarilla 1:15.2.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  17. #377
    Varmasti itselle riittäisi tuo kusiainen ainakin alkuun. Olisihan siinä hiukan edullisemmat käyttökustannukset myös.
    Täytyy käydä katselemassa pyöriä, sittenhän sen näkee minkälaisen ajoasennon noilla saa. Tonninen gixeri sitten on ainakin se varma vaihtoehto johon ei pety
  18. #378
    Lainaa exshark kirjoitti Katso viesti
    Minkäslaista prätkää porukka suosittelee pelkästään ratakäyttöön?

    Taustaa sen verran että olen ajellut GSXR K8 1000cc pyörällä noin 5 vuotta. Radalla tuolla laitteella kävin kahtena viimeisenä kesänä 5 kertaa. Eli vähän on vielä ratakokemusta, mutta kipinä tästä hommasta jäi kytemään.
    Ajelin tuon pyörän myynnin jälkeen vielä yhden kesän superdukella, mutta myin tuon laitoksen pois.
    Jotenkin ei innostanut enää radalla ajamisen jälkeen tuo suomen teillä kurvailu. Ehkä tähän hommaan sitten oman pyörän joskus jos tähän innostus palaa.

    Nyt ajattelin siis hommata pyörän pelkästään ratakäyttöön. Ajatus on kuljettaa pyötää kuomukärrillä, joten kilvissä tämän ei tarvitse olla. Itse olen 189 cm pitkä ja painoa +100 kg.

    600 kuutioinen pyörä lienee hyvä ratapyöräksi? Tai max. 750 kuutioinen..
    Lähinnä olen ajatellut jotain japanilaista kyykkypyörää. Yamaha R6 tai sitten Suzukin GSX-R. Onko esim 600 kuutioinen GSX-R fyysisesti pienempi kuin tonninen? Itsellä sen verran pituutta, joten vähän tuo mietityttää.
    Vuosimalli saisi olla 2010 luvulta.

    Olisi kiva kuulla ehdotuksia mitä porukka suosittelee, varsinkin jos olisi lähellä omia mittoja
    Moi, minulla olis K8 1000 kaupan. Valmis peli radalle (ex. Rantamaa), melko kattavasti vaihto-osia mukaan. Omalla vähäisellä ajokokemuksella voin sanoa että jämäkän oloinen pyörä radalla kurvailuun.
    Oma pituus samoilla huudeilla, 100+kg. Helenius laitteli alustan iskuun ja on toiminut hyvin.

    Juha P
  19. #379
    Lainaa Jiihp kirjoitti Katso viesti
    Moi, minulla olis K8 1000 kaupan. Valmis peli radalle (ex. Rantamaa), melko kattavasti vaihto-osia mukaan. Omalla vähäisellä ajokokemuksella voin sanoa että jämäkän oloinen pyörä radalla kurvailuun.
    Oma pituus samoilla huudeilla, 100+kg. Helenius laitteli alustan iskuun ja on toiminut hyvin.

    Juha P
    Laitoin YV
  20. #380
    Kylläpäs nousi korkea moottoripyöräkuume

    Kyllä se tonnikas gixeri lähtee hankintaan. Käytetty ratapeli tai mahdollisesti jopa ihan uusi. Uudessa olisi ainakin huoltokustannukset paremmin tiedossa ja olisi sijoitus vähän pidemmällä tähtäimellä.
  21. #381
    Muista vain sitten että jos ostat ihan uuden ja alat siitä tekemään ratapyörää ni se ei ole halpaa.

    Toki jos ostat suoraan ilman kilpiä ni säästät ison kasan rahaa veroissa joilla sitte voi tuunata.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #382
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Muista vain sitten että jos ostat ihan uuden ja alat siitä tekemään ratapyörää ni se ei ole halpaa.

    Toki jos ostat suoraan ilman kilpiä ni säästät ison kasan rahaa veroissa joilla sitte voi tuunata.
    Jos uuteen päädyn niin ostan sen ilman kilpiä.

    Rakenteluun uppoaa tietysti melko paljon rahaa, mutta ihan kaikkea ei tarvitsisi tehdä kerralla. Vaikka kokemusta näistä vehkeistä löytyy melko paljon niin ratakokemusta kuitenkin on vielä vähän. Joten olisi ihan mahdollista lähteä kehittämään pyörää ratapeliksi askel kerrallaan samalla kun oma kokemus kasvaa.
  23. #383
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa exshark kirjoitti Katso viesti
    Jos uuteen päädyn niin ostan sen ilman kilpiä.

    Rakenteluun uppoaa tietysti melko paljon rahaa, mutta ihan kaikkea ei tarvitsisi tehdä kerralla. Vaikka kokemusta näistä vehkeistä löytyy melko paljon niin ratakokemusta kuitenkin on vielä vähän. Joten olisi ihan mahdollista lähteä kehittämään pyörää ratapeliksi askel kerrallaan samalla kun oma kokemus kasvaa.
    Uus pyörä...

    Tarttee alleen slicksit. Siitä seuraavaks katteet ja katin ohituksen/ putkiston/ änkkärin (riippuen miten katillinen putkisto kuumenee). Sitten jalkatapit sekä kliparit.

    Valmis.

    Myöhemmin voi hifistellä alustoilla, teräspunosletkuilla jne.

    Summa summarum. Jos ei tule kilpiin, niin rengasta alle ja ajoa. Oohan siinä vähän särkyvää mukana, mut siinäpä sit kaadoissa kevenee

    ???
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #384
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Uus pyörä...

    Tarttee alleen slicksit. Siitä seuraavaks katteet ja katin ohituksen/ putkiston/ änkkärin (riippuen miten katillinen putkisto kuumenee). Sitten jalkatapit sekä kliparit.

    Valmis.

    Myöhemmin voi hifistellä alustoilla, teräspunosletkuilla jne.

    Summa summarum. Jos ei tule kilpiin, niin rengasta alle ja ajoa. Oohan siinä vähän särkyvää mukana, mut siinäpä sit kaadoissa kevenee

    ???
    Laittaisin kyllä taakse kunnollisen rataiskarin ennen slicksien laittamista jos ei pyörässä sellainen ole vakiona. Olen kuullut yhden tarinan radalla kuolleesta kuskista jolta lähti lapuista pyörä kun takapumppu ei jaksanut rasitusta ku oli vakio alustaan lyönyt vain slicksit alle. Ellen väärin muista niin pyörä oli 2004 Suzuki GSX-R1000

    - teräspunos jarruletkut ja mahdollisesti pääsylinteri
    - iskarit
    - slicksit

    Tossa järjestyksessä itse rakentaisin. Noilla pääsee jo todella pitkälle.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  25. #385
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Laittaisin kyllä taakse kunnollisen rataiskarin ennen slicksien laittamista jos ei pyörässä sellainen ole vakiona. Olen kuullut yhden tarinan radalla kuolleesta kuskista jolta lähti lapuista pyörä kun takapumppu ei jaksanut rasitusta ku oli vakio alustaan lyönyt vain slicksit alle. Ellen väärin muista niin pyörä oli 2004 Suzuki GSX-R1000

    - teräspunos jarruletkut ja mahdollisesti pääsylinteri
    - iskarit
    - slicksit

    Tossa järjestyksessä itse rakentaisin. Noilla pääsee jo todella pitkälle.
    Juupa juu. Saarella onnistuu +120 mph kierros uudella vakiomopolla, seisovalla lähdöllä alla Metzeler M7RR. Peilit kiinni. Siellä iskari tekee töitäkin.

    Normi harrastelijalle riittää kun tuosta yhtälöstä vaihtaa tärkeimmän, eli renkaat

    Totta, että kilpaiskari on parempi, muttei tommonen uusi OEM huono ole. Jos budjettia pitää miettiä, niin vaihtaa sen sitten kun alkaa alkuperäisestä tulla kilsat täyteen. Eri jouset voivat tulla kyseeseen kylläkin, mutta on satasen kauppa/ pääty.

    Edit: OEM jarrupalat voivat olla kehnot, mutta se selviää kokeilemalla. Uudet kumiletkut nekin menee hetken ihan hyvin.

    Ite sitä mieltä, että renkaat, sitten joko

    A) katteet (ja jos tarttee putkihommia)
    B) ergo, eli kliparit ja jalkatapit

    Tämän jälkeen voi miettia punoksia, iskareita, ja kaatumissuojia. Jälkimmäisiä jo ehkä ennen.

    Paras on kaikki kerralla
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #386
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Laittaisin kyllä taakse kunnollisen rataiskarin ennen slicksien laittamista jos ei pyörässä sellainen ole vakiona. Olen kuullut yhden tarinan radalla kuolleesta kuskista jolta lähti lapuista pyörä kun takapumppu ei jaksanut rasitusta ku oli vakio alustaan lyönyt vain slicksit alle.
    Oon nyt ajellut kuus vuotta tolla 2007 vuosimallin R6:lla missä on vakiotakaiskari. En ole vielä kuollut, enkä ole vielä keksinyt miksi pitäisi ostaa parempi.

    Ajettiinhan aikanaan STD-luokkaa suomen cuppina, missä säännöt kielsi vakioiskareiden muuttamisen. Nekin tais kaikki selvitä hengissä.


    Edit: asiaakin, uuden pyörän kun laittaa kilvettömäksi ja vetäisee parista sadasta nokkaperää, niin pitää olla pinkka kunnossa.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  27. #387
    Edit: asiaakin, uuden pyörän kun laittaa kilvettömäksi ja vetäisee parista sadasta nokkaperää, niin pitää olla pinkka kunnossa.
    Mitäs se kilpi tuossa skenaariossa auttaisi? Eihän sitä radalla ajettua nokkaperää kaskosta kuitenkaan saa kinattua?
  28. #388
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Jopas on kaikenmoisia huhuja tänne keskusteluun eksyny, mutta tässä mun muutama sentti uuden laitteen varusteluun. (Semmonen kutina, että oon saattanu kirjottaa pidemminkin aiheesta joskus johonkin, jos joku nettisalapoliisi sattus löytämään.)

    Osittain päivitysten tärkeysjärjestys riippuu myös omasta vauhdista, joten jaotellaan vähän sen mukaan.

    Hidas / keskihidas ryhmä.
    Pyörä kaupasta mukaan ja rataa kiertämään, ei tarvitse muita muutoksia.
    Jos rahaa/innostusta piisaa:
    Avaa klipareita omiin mittoihin sopivasti.

    Keskiryhmä:
    Pakolliset:
    1) Vilkase, että ensiasennuskumit on about sporttiset, jos ei vaihda ne johonkin Pilot Powereihin - Supercorsiin
    2) Avaa klipareita omiin mittoihin sopivaksi / vaihda ne itselle sopivaksi.
    3) Glykolin tilalle vaikkapa water wetterit.
    Jos rahaa/innostusta piisaa:
    2) Tankkigripit (~50€)
    3) Jouset omalle painolle (0-250€)
    4) Vakiokatteiden korvaaminen lasikuituisilla (tämä ihan jälleenmyyntiarvoa ajatellen) (300-1500€)
    5) Koneenposkensuojat + jäykät jalkatapit (tai jalkatappisarja) ja kaavion kääntö + äänenvaimentajan suoja + hainevä. (300-800€)
    6) Katin poisto putkistosta (+ slipari) (0-1500€)
    7) Pikakaasu jos vakio on liian pitkä (0-200€)

    Nopea ryhmä:
    Pakolliset:
    1) Katso, että alla olevat renkaat on jotain supercorsa SP - sliksi -tasoa.
    2) Jarrupalat sporttisempiin, jos on jarrutehon kans ongelmia.
    3) Ne kliparit.
    Jos rahaa/innostusta piisaa: (ks. lista keskiryhmästä ja jatka alta)
    8) Jarrupääsylkkä jos vakio on kökkö. (150-350€)
    9) Tiedonkeruu (100-2500€)
    10) Alustan shimmaus (yleensä lähinnä takapamppu, keulat noissa riittää aika pitkälle. (x00€)
    11) Täysputkisto (1000-3000€)
    12) Kitti-ecu / muuten puukotettava ecu (100 - x000€)
    13) Täysi alustan päivitys. (2000-4000€)

    Noi uudet tonnarit vaikuttas olevan kaupan hyllyltä aika pirun valmiita laitteita ja itse päivittelisin jotakuinkin tuossa järjestyksessä, jos tavoitteellinen ajaminen olisi suunnitelmissa ja pinkka riittäs uuden hankintaan. Tohon listaan sit johonkin kohtaan pitää laittaa toinen setti vanteita ja vähän kaato-osaa, pakettiauto tahi peräkärry jne. jne. Vanhempaan peliin sitten tarttis edellä olevien lisäksi laittaa shifteri, mutta se taitaa olla noissa uusissa vakiona jo kaikissa.
    Superbike #7
  29. #389
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Oon nyt ajellut kuus vuotta tolla 2007 vuosimallin R6:lla missä on vakiotakaiskari.
    Entäs keula?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #390
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Ja blipperi, flipperi ja ties mitä, mitä ei tiedä tarvitsevankaan
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 13 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ViimeinenViimeinen