Minulla on vm.-98 FZS 600 Jammussa sellainen ongelma, että etujarrut ottaa jarrutuksen viime metreillä epätaisesti. Eli tasaisesti jarrua painaessa vähän ennen pysähtymistä keula pumppaa ylös ja alas. Eli välillä jarrut ottaa tehokkaammin. Kovemmassa vauhdissa ongelmaa ei ole, eikä jarrut muutenkaan täristä. Palat on vaihdettu, levyt puhdistettu, levyjen heitto on mitattu ja jarru mäntien toiminta on "herkistetty". Ilmeisesti levyissä on jotain pielessä(paksuusheittoa?). Onko mitään muuta tehtävissä kuin uusia levyt?
Ettei lopu puristusvoima ranteesta kesken, sormet väpätää jarrukahvalla?![]()
Tuskin jarrulevyssä mitään paksuuseroja on. Saattaisi olla levyjen niitit jumissa, siitä ei tietoa pystyykö niitä "herkistelemään"? Viisaammat neuvokoot. Uudet levyt vaan kaupasta jollei muu auta.
<p><strong> </strong></p>
Uusilla levyillä homma varmaan korjautuisi, mutta hinta taitaa olla 300 eskoa / levy eli yht. 600! Aika kallista...Muutenhan pyöräily on kyllä mukavan edullista![]()
Kokeileppa antaa levyille vähän kumivasaraa joka kohtaan. Näin neuvottiin minua huollosta oli nimittäin Diversionissa samantyylistä ongelmaa, muttei korjaantunut vastakun ostin uuret levyt ja palat.
Mulla -02 vuosimallissa vähän samaa vikaa, mutta vain sadekelillä?
Tai siis sadekelillä vain olen huomannut, kun jarruttaa pehmeästi. Sitten kun jarruttaa kunnolla niin ei taas tunnu mitään.
Enpä ole itse välittänyt. Pää-asia, notta pyörä pysähtyy ja vaihteet kolahtaa.![]()
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Kiitos kommenteista. Tässä itse itselle vastailua. Otin äsken toisen levyn ruuvit irti ja pyöräytin sitä vanteella 180 astetta. Lisäksi laitoin CRC:tä niihin niittien kohtiin ja vähän ajan päästä puhaltelin paineilmalla ylimääräiset pois ja puhdistin levyt vielä cleanerillä. Ajoin kohtuullisen koelenkin ja ongelma näyttäisi poistuneen