Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    missä bmw malleissa vakiona? R 1200 C ?
  2. #2
    Tänä vuonna kaikissa paitsi HP2.

    Aikaisemmilla vuosilla vaihteli varmaan asiakkaan halujen mukaan, joten eroja löytyy. Joissakin matkamalleissa on varmaan ollut vakiona jo pidemmän ajan.

    Jospa kysyisit vaikka tuolta
    www.mototrip.fi

    Pekka



    Pekka
  3. #3
    Lainaa (goldmember @ Heinä. 25 2007,12:46) kirjoitti
    missä bmw malleissa vakiona? R 1200 C ?
    Vakiona tehtaalla vai Suomessa? Suomen maahantuojan politiikkahan on ollut jo pitemmän aikaa tuoda maahan absillisia, kun taas Saksassa voi ostaja monen mallin kohdalla ottaa ne lisävarusteena tai ei. Ja kun kalustoa on nyt tuotu eri kanavia pitkin, niin tuskin voi esim. vuosimallinkaan mukaan sanoa.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  4. #4
    Jos voit valita, siis jos ostat käytettyä, valitse abs:ton. Itselläni GS:ssä abs-jarrut ovat olleet per####tä. Päällä sattumanvaraisesti, esimerkiksi Alpeilla ajessa mitä viileämmälle = korkeammalle ajamalla noustiin, sitä varmemmin abs-varoitusvalot (ilmoittavat etteivät abs-jarrut toimi mutta jarrut kylläkin) syttyivät.
    Luultavasti harkitsen seuraavaksi merkin vaihtoa *



    Kaikki mikä ei tapa, niin ainakin vituttaa
  5. #5
    Lainaa (rekallio @ Heinä. 25 2007,19:34) kirjoitti
    Jos voit valita, siis jos ostat käytettyä, valitse abs:ton. Itselläni GS:ssä abs-jarrut ovat olleet per####tä. Päällä sattumanvaraisesti, esimerkiksi Alpeilla ajessa mitä viileämmälle = korkeammalle ajamalla noustiin, sitä varmemmin abs-varoitusvalot (ilmoittavat etteivät abs-jarrut toimi mutta jarrut kylläkin) syttyivät.
    Luultavasti harkitsen seuraavaksi merkin vaihtoa *
    Pas###ko noista valoista tarvii välittää.Jos jarrut pelaa niin a vot. Merkkiä vaihtamalla saat vain uusia ongelmia,jopa lasten tauteja.



    <p>R 1200 RT</p>
  6. #6
    röh, köhii..
    Buell Xb12s,Ultimate Airbox,Remus Powertizer,Remus tulpaputki



    Ex..
    Z11R,
    R6R(06),750SS,CBR600,CBR150(TH),
    ZX10,FZR1000,VFR750,GPZ750R,RG250 GAMMA,NS125,Gilera 125,PV50,Sport 50
  7. #7
    Kröh täälläkin, tää bemarien omistajien merkkiuskollisuus kyllä lähentelee uskontoa. Ihme että maailmassa ajetaan millään muulla pyörällä kuin BMW:llä, sehän on ihan superpyörä...
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  8. #8
    Lainaa (jappi @ Heinä. 25 2007,23:47) kirjoitti
    Lainaa (rekallio @ Heinä. 25 2007,19:34) kirjoitti
    Jos voit valita, siis jos ostat käytettyä, valitse abs:ton. Itselläni GS:ssä abs-jarrut ovat olleet per####tä. Päällä sattumanvaraisesti, esimerkiksi Alpeilla ajessa mitä viileämmälle = korkeammalle ajamalla noustiin, sitä varmemmin abs-varoitusvalot (ilmoittavat etteivät abs-jarrut toimi mutta jarrut kylläkin) syttyivät.
    Luultavasti harkitsen seuraavaksi merkin vaihtoa
    Pas###ko noista valoista tarvii välittää.Jos jarrut pelaa niin a vot. Merkkiä vaihtamalla saat vain uusia ongelmia,jopa lasten tauteja.
    Niinhän tuota luulisi, mutta ainakin minun 2005-mallisessa Bmw K1200S-mallissa kun on vielä se perkeleen jarrutehostin.

    Eli silloin kun ne valot syttyy, niin käytössä on kyllä jarrutehoa riittävästi pyörän lukitsemiseen, mutta kahvassa ei oikein minkäänlaista tuntoa

    Merkkiliikkeen mukaan ei ole jarruissa mitään vikaa.

    Ei niitä valituksia varmaan tule kovin paljon, koska jos se tekee sen ensimmäisen kerran jossain sopivassa vuoristoalamäessä jossa on lähes 90 asteen mutka päässä, niin ei jää valittajia.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  9. #9
    Lainaa (hondamania @ Heinä. 26 2007,01:03) kirjoitti
    Kröh täälläkin, tää bemarien omistajien merkkiuskollisuus kyllä lähentelee uskontoa. Ihme että maailmassa ajetaan millään muulla pyörällä kuin BMW:llä, sehän on ihan superpyörä...
    Samaa kyllä voisi sanoa Hondan omistajista
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  10. #10
    Lainaa (Ekku @ Heinä. 26 2007,08:49) kirjoitti
    Lainaa (jappi @ Heinä. 25 2007,23:47) kirjoitti
    Lainaa (rekallio @ Heinä. 25 2007,19:34) kirjoitti
    Jos voit valita, siis jos ostat käytettyä, valitse abs:ton. Itselläni GS:ssä abs-jarrut ovat olleet per####tä. Päällä sattumanvaraisesti, esimerkiksi Alpeilla ajessa mitä viileämmälle = korkeammalle ajamalla noustiin, sitä varmemmin abs-varoitusvalot (ilmoittavat etteivät abs-jarrut toimi mutta jarrut kylläkin) syttyivät.
    Luultavasti harkitsen seuraavaksi merkin vaihtoa *
    Pas###ko noista valoista tarvii välittää.Jos jarrut pelaa niin a vot. Merkkiä vaihtamalla saat vain uusia ongelmia,jopa lasten tauteja.
    Niinhän tuota luulisi, mutta ainakin minun 2005-mallisessa Bmw K1200S-mallissa kun on vielä se perkeleen jarrutehostin.

    Eli silloin kun ne valot syttyy, niin käytössä on kyllä jarrutehoa riittävästi pyörän lukitsemiseen, mutta kahvassa ei oikein minkäänlaista tuntoa

    Merkkiliikkeen mukaan ei ole jarruissa mitään vikaa.

    Ei niitä valituksia varmaan tule kovin paljon, koska jos se tekee sen ensimmäisen kerran jossain sopivassa vuoristoalamäessä jossa on lähes 90 asteen mutka päässä, niin ei jää valittajia.
    Sama juttu mutta kun olen viemässä mopoa merkkihuoltoon, ajattelin olla valittamatta sen toiminnasta etukäteen. "Pelko" saada yhtä "kivaa" kohtelua kuin viimeksi.

    Itse tuli koettua absien katoaminen serpenttiineissä *
    Kaikki mikä ei tapa, niin ainakin vituttaa
  11. #11
    Lainaa (rekallio @ Heinä. 26 2007,09:00) kirjoitti
    Itse tuli koettua absien katoaminen serpenttiineissä
    Siinä on muutoin hyvät jarrut ilmeisesti pilattu sillä, että ei ole viitsitty testata niitä tarpeeksi.

    ei tosiaan ole mukava tunne, kun laskettaa "serpentiinitietä" alaspäin ja sitten kun puristaa kahvasta, niin ei pelaa jarrut niin kuin niiden pitäsi.

    Aika vittumainen tunne oikeastaan.

    Jännä juttu että rata-ajossa ei ole ollut mitään ongelmia.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  12. #12
    No - vielä "hauskempi" kokemus on se kun sekä ABS, että jarrutehostin putoaa päältä. Tosin ABS'ää siinä ei enää tarviikkaan, kun kahvan voit kiskoa vaikka tankoon ja pyörä vaan menee. Siinä risteystä lähestyvän betonirekan keula alkaa näyttää oikeasti pelottavalta.
    <p>2002-2014</p>
  13. #13
    kyllä noi jarrutehostimet on mun mielestä olleet ihan kivat ei tarvi koskaan naama vääränä kahvaa puristaa kun riittää jarruttamiseen ihan pieni sormen liike vain
  14. #14
    Lainaa (pommis @ Elo. 01 2007,16:16) kirjoitti
    kyllä noi jarrutehostimet on mun mielestä olleet ihan kivat ei tarvi koskaan naama vääränä kahvaa puristaa kun riittää jarruttamiseen ihan pieni sormen liike vain
    Niin kauan kuin toimii... Vauhdissa kun lopettavat toimintansa, tulee aika orpo olo...
    <p>2002-2014</p>
  15. #15
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 01 2007,18:22) kirjoitti
    Lainaa (pommis @ Elo. 01 2007,16:16) kirjoitti
    kyllä noi jarrutehostimet on mun mielestä olleet ihan kivat ei tarvi koskaan naama vääränä kahvaa puristaa kun riittää jarruttamiseen ihan pieni sormen liike vain
    Niin kauan kuin toimii... Vauhdissa kun lopettavat toimintansa, tulee aika orpo olo...
    Just niin.

    Ainakin tällä hetkellä tuntuisi siltä, että minä kyllä pärjäisin ilman tehostinta...
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  16. #16
    Tekninen toteutus vain kaipaa hiomista ja testausta. Autoissa on tehostimet ollut maailman sivun. Tosin tekniikka on paljon yksinkertaisempaa kuin nää Bemarin servomoottorit. Kyllä tehostin varmaan tulevaisuutta on kuten ABS:kin ==> käyttö lisääntyy pikku hiljaa kun tekniikka paranee ja hinta laskee !
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  17. #17
    Lainaa (hondamania @ Elo. 01 2007,21:25) kirjoitti
    Tekninen toteutus vain kaipaa hiomista ja testausta.
    Onhan se noinkin, mutta saisivat kyllä testata ne joillakin muilla koekaniineilla kun maksavilla asiakkailla.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  18. #18
    Lainaa (Ekku @ Elo. 02 2007,19:14) kirjoitti
    Lainaa (hondamania @ Elo. 01 2007,21:25) kirjoitti
    Tekninen toteutus vain kaipaa hiomista ja testausta.
    Onhan se noinkin, mutta saisivat kyllä testata ne joillakin muilla koekaniineilla kun maksavilla asiakkailla.
    Millään testijärjestelyillä ei saada yhtä paljon testikilometrejä ja vaihtelevia tilanteita kuin maksavilla asiakkailla - puhumattakaan siitä, että se on paljon halvempaa
    <p>2002-2014</p>
  19. #19
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 02 2007,19:55) kirjoitti
    Lainaa (Ekku @ Elo. 02 2007,19:14) kirjoitti
    Lainaa (hondamania @ Elo. 01 2007,21:25) kirjoitti
    Tekninen toteutus vain kaipaa hiomista ja testausta.
    Onhan se noinkin, mutta saisivat kyllä testata ne joillakin muilla koekaniineilla kun maksavilla asiakkailla.
    Millään testijärjestelyillä ei saada yhtä paljon testikilometrejä ja vaihtelevia tilanteita kuin maksavilla asiakkailla - puhumattakaan siitä, että se on paljon halvempaa
    Niinhän seon. Ja jarrujen kyseessä ollessa varmaan selviää useinmiten ilman minkäänlaisten korvausten maksamista, kun kuolleisuusprosentti toimintahäiriöiden suhteen voi muodostua kovaksi
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  20. #20
    Kuinkas monella on omakohtaista kokemusta puimurin jarrujen sähköhilavitkuttimen toimintahäiriöstä?
    Lähinnä kiinnostaa K1200S/R, muidenkin mallien omakohtaiset kokemukset tervetulleita.
  21. #21
    Hep - eli on. Malli taitaa olla aika yhdentekevä. Tehostettujen jarrujen tekniikka on sama.
    <p>2002-2014</p>
  22. #22
    Mulla on kanssa ollut ongelmia.

    Ei ole mukava tunne, kun vuoristotien alamäessä ennen lähes 90-asteen mutkaa ei kahvasta painaessa ensialkuun oiken tapahdu mitään ja sitten kun puristaa kovemmin niin on renkaat lukossa.

    Jarrut tuntuvat menevän "hätäkäytölle" myös sellaisissa paikoissa, missä joutuu jonottelemaan hiljaisessa vauhdissa ja jarruttelemaan useasti.

    Fim-rallin paraatissa jarrut menivät hätäkäytölle 3 kertaa ja Mugellosta pois jonottaessa myöskin 3 kertaa.

    Kun kääntää virrat pois ja käynnistää uudelleen, niin tilanne normalisoituu.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  23. #23
    Toistuva jarrujen nylkytys imaisee virtaa akusta, kiitos servotehostimen,sen verran että ABS heittää varotusvilkun päälle. ABS sinänsä pelaa ihan hyvin, servotehostin joutaa museoon.
  24. #24
    Lainaa (kjhh @ Elo. 03 2007,09:38) kirjoitti
    Toistuva jarrujen nylkytys imaisee virtaa akusta, kiitos servotehostimen,sen verran että ABS heittää varotusvilkun päälle. ABS sinänsä pelaa ihan hyvin, servotehostin joutaa museoon.
    Niin siinä varmaan käy, kun ovat jättäneet sen tehostimen posi, mutta olisivat sitten laittaneet ohjekirjaan käyttörajoituksen, että tällä ei sitten pidä ajella vuoritoteitä, missä joutuu paljon jarruttelemaan.

    Abs-jarrut sinänsä on ihan asiallinen varuste.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  25. #25
    Niissä takuukorjauskutsuissahan täydensivät ohjekirjaa (ainakin minä sain moisen) kappaleella, jossa varoitetaan "toistuvien jarrutusten aiheuttamasta" järjestelmähäiriön riskistä. Erityisesti ajoharjoittelu ymv. tilanteissa.
    <p>2002-2014</p>
  26. #26
    Lainaa (puujahke @ Elo. 02 2007,22:16) kirjoitti
    Kuinkas monella on omakohtaista kokemusta puimurin jarrujen sähköhilavitkuttimen toimintahäiriöstä?
    Ei luojan kiitos jarruissa (vielä). Melkein joka paikassa muualla sitten häiriöitä ollutkin.
  27. #27
    C-A-D, miten se järjestelmähäiriö ilmenee? Alotin toisen ketjun "maaston ajoa" kun minulta katosi käytännössä jarrut kokonaan. Tehostimen pumppu ei pyöri (jarrut kuin pappatunturissa), jarruvalo palaa jatkuvasti ja ABS-valo nikuttaa kuin viimeistä päivää. Akun laataminen ja pitäminen laturissa käynnistysken ajan ei auta.

    Kun tähän yhdistää vuotavan laatikon stefan, on odotettavissa yli 1000e huoltokeikka. Pajakustannuksia alkaa tulla wanhaan tapaan ilmaistuna 1mk/km puhumattakaan siitä, että pyörä ei ole tieliikennekelpoisessa kunnossa noiden jarrujen vuoksi.
    Silloin kun pyörä toimii, se on hieno peli mutta... taitaa olla vähän kuin autoisakin, jos haluat ajaa, etkä korjata osta japsi mutta jos haluat fiiliksiä, osta italialainen tai jopa germaani.



  28. #28
    K12S ollut nyt noin vuoden. Jarrut on kyllä pelannut ihan hyvin koko ajan. Ei toistaiseksi minkäänlaisia ongelmia. Tosin mun jarrujen käyttö on aika maltillista. Ei yleensä sellaisia liinat kiinni tyylisiä suorituksia. Risteyksiin yleensä tullaan ennakoiden ja moottorilla jarrutellen. Ja maantiellä pidetään nopeudet noin suurinpiirtein rajoitusten mukaisina, niin mutkat taipuvat hyvin ilman jarrutteluita. Radalla pari kertaa vuodessa, siellä ehkä tehty sellaisia oman ajon tehojarrutuksia/tunti kappalemääräennätyksiä, mutta ei silloinkaan mitään ongelmia ole ilmennyt.

    Koputetaan puuta.
  29. #29
    Lainaa (Puksuttaja @ Elo. 12 2007,11:02) kirjoitti
    C-A-D, miten se järjestelmähäiriö ilmenee? Alotin toisen ketjun "maaston ajoa" kun minulta katosi käytännössä jarrut kokonaan. Tehostimen pumppu ei pyöri (jarrut kuin pappatunturissa), jarruvalo palaa jatkuvasti ja ABS-valo nikuttaa kuin viimeistä päivää. Akun laataminen ja pitäminen laturissa käynnistysken ajan ei auta.

    Kun tähän yhdistää vuotavan laatikon stefan, on odotettavissa yli 1000e huoltokeikka. Pajakustannuksia alkaa tulla wanhaan tapaan ilmaistuna 1mk/km puhumattakaan siitä, että pyörä ei ole tieliikennekelpoisessa kunnossa noiden jarrujen vuoksi.
    Silloin kun pyörä toimii, se on hieno peli mutta... taitaa olla vähän kuin autoisakin, jos haluat ajaa, etkä korjata osta japsi mutta jos haluat fiiliksiä, osta italialainen tai jopa germaani.
    Tuosta on nyt aikaa reilu vuosi ja pyörä ei enää ole minulla. Tarkkoja vilkkuvaloja ja sekvenssejä en siis muista, mutta kesken normaalin ajon/tiukan jarrutuksen yhtäkkiä vaan alkoivat ABS't hälyttää. Tehostin oli tiessään ja ilmeisesti ABS'kin, mutta tuollahan ei ole merkitystä, koska ilman tehostinta noita ei lukkoon saa edes ruuvipuristimella. Tuo "Tunturin jarrut" on hyvä vertaus.

    Kun sain hässäkässä kaatuneen pyörän pystyyn, niin parin käynnistys-sammutus-sekvenssin jälkeen alkoi servo toimia. ABS-valo jäi kuitenkin vilkkumaan. Huollossa löytyi vikamuistista kaksi koodia. Ensimmäinen - takajarrun nestetasosta oli tullut kaatumisen seurauksena. Toinen olikin akun alijännitehälytys - kesken ajon! Tulkinta: Paska akku... Niinpä pyörään vaihdettiin empimättä ja kyselemättä uusi akku takuuseen, vaikka vanha ei ollut esittänyt mitään merkkejä hiipumisesta lukuunottamatta MoDitec-vikakoodia.
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #30
    Lainaa (hondamania @ Heinä. 26 2007,01:03) kirjoitti
    Kröh täälläkin, tää bemarien omistajien merkkiuskollisuus kyllä lähentelee uskontoa. Ihme että maailmassa ajetaan millään muulla pyörällä kuin BMW:llä, sehän on ihan superpyörä...
    En sinuna puhuis toisten bemari uskonnosta mitään, kun itte kehtaat pitää tollasta uskontunnustusta trailerissas... honta hontan perään on näemmä ollu. Ekkös jo häpee, hontamiäs?
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen