Tekis mieli hankkia tollanen 90 -luvun alun VFR 750 rc 36. Mutta jos sellaista vertaa 80-luvun lopun rc 24:iin, onko pyörässä tapahtunut olennaista kehitystä tuossa mallin muunnoksessa?
Kun en ole mikään koneiden korjaaja, kiinnostaa onko tekniikassa eroja -kone muuttunut jotenkin - tai joitain tyyppivikoja korjattu tohon uudempaan malliin?
Homma tietysti tiivistyy asiaan: kun on pieni budjetti, kannattaisko säästää muutama satanen ja ostaakin vanhempi?
Ei kai noissa oo juuri mitään yhteistä mallimerkinnän lisäksi. Uudempi tietty, hintaeroa ei liene edes olevan. Tosin olen jäävi sanomaan...
Mä luulin, että noissa on melkein kaikki yhteistä mallimerkintää lukuunottamatta...?(wbaum @ Kesä. 29 2007,12:37) kirjoitti
Toi Killan linkki oli hyvä, mutta ei ihan vielä siitä kunnolla avautunut noi erot, kun ei toi enklantikaan ole vahvinta aluetta, siitäKIN on ollut koulussa 4 -![]()
Moottori on pysynyt lähes identtisenä apulaitteineen... kaikki muut sitten muuttuikin tuossa vaiheessa (RC24 -> RC36)
Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
V2 = Voima + Vääntö
Jaa sekö on suunnilleen samalla motilla? Taannoin ennen hankintaani vastaavaan kysymykseen sanottiin että moottorikin on selvästi parempi. Nooh, uudempi parempi kuitenki![]()
Niin, kai noilla tehtailla on ollut tapana hieman parantaa uutta tuotetta?
Ostin '93 VFR:n, oli ilo löytää korjaamokäsikirjat sun muut manuaalit netistä. Ei oo käyttöä ollut mutta onhan niitä mukava lueskella jos vaikka oppis jotain.
Dirty Nasty Furriner
Mitä kaikkea pystytte listaamaan, mitkä ovat muuttuneet?
- mittaristo, pleksi ja kate on tietty uudistunut
- putket ja takahaarukka kaksipuoleisesta yksipuoleiseen
- mitä muuta?
Haynes huoltokirja joka mulla on kattaa VFR mallit 1986-1997 (VFR750F-G -> VFR750F-V) ja sen pohjalta periaatteessa moottori on sama. Välykset, sähköt ja oheislaitteet on hiukan muuttuneet. Ulkoisia eroja tietysti on katteet, mittaristo, takahaarukka... mutta periaatteessa jos sama kirja kattaa 11 vuoden mallit niin ei ne kauheasti ole muuttunut ;)(christo @ Heinä. 01 2007,10:55) kirjoitti
Niih, kaasukin lienee kaikissa oikeassa kahvassa ja vaihteet vasemmalla jalalla.
Dirty Nasty Furriner
Vielä joitain muutoksia, joita ei välttämättä heti näy teknisistä tiedoista. 88-89 RC24:sta -> RC36:een
- penkki on leveämpi ja apukuskin kahvat fiksummat RC36:ssa
- ajoasento ehkä hitusen kyykympi RC36:ssa
- RC36:ssa etupää toimii paremmin ja siinä on hieman nopeampi ohjaus