Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Tekis mieli hankkia tollanen 90 -luvun alun VFR 750 rc 36. Mutta jos sellaista vertaa 80-luvun lopun rc 24:iin, onko pyörässä tapahtunut olennaista kehitystä tuossa mallin muunnoksessa?
    Kun en ole mikään koneiden korjaaja, kiinnostaa onko tekniikassa eroja -kone muuttunut jotenkin - tai joitain tyyppivikoja korjattu tohon uudempaan malliin?

    Homma tietysti tiivistyy asiaan: kun on pieni budjetti, kannattaisko säästää muutama satanen ja ostaakin vanhempi?



  2. #2
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Ei kai noissa oo juuri mitään yhteistä mallimerkinnän lisäksi. Uudempi tietty, hintaeroa ei liene edes olevan. Tosin olen jäävi sanomaan...
  3. #3
    Tämähän oli tietysti jo opiskeltu?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  4. #4
    Lainaa (wbaum @ Kesä. 29 2007,12:37) kirjoitti
    Ei kai noissa oo juuri mitään yhteistä mallimerkinnän lisäksi.
    Mä luulin, että noissa on melkein kaikki yhteistä mallimerkintää lukuunottamatta...?

    Toi Killan linkki oli hyvä, mutta ei ihan vielä siitä kunnolla avautunut noi erot, kun ei toi enklantikaan ole vahvinta aluetta, siitäKIN on ollut koulussa 4 -
  5. #5
    Moottori on pysynyt lähes identtisenä apulaitteineen... kaikki muut sitten muuttuikin tuossa vaiheessa (RC24 -> RC36)
    Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
    V2 = Voima + Vääntö
  6. #6
    Alkuperäiseen kysymyksenasetteluun sanoisin että RC24>RC36 on tapahtunut olennaista kehitystä.

    Itsellä on tuo uudempi RC36, vuosimallia 1997. 90-luvun alun malleihin on eroa taas aika paljon, lukuun ottamatta moottoria.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  7. #7
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Jaa sekö on suunnilleen samalla motilla? Taannoin ennen hankintaani vastaavaan kysymykseen sanottiin että moottorikin on selvästi parempi. Nooh, uudempi parempi kuitenki
  8. #8
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Niin, kai noilla tehtailla on ollut tapana hieman parantaa uutta tuotetta?

    Ostin '93 VFR:n, oli ilo löytää korjaamokäsikirjat sun muut manuaalit netistä. Ei oo käyttöä ollut mutta onhan niitä mukava lueskella jos vaikka oppis jotain.
    Dirty Nasty Furriner
  9. #9
    Mitä kaikkea pystytte listaamaan, mitkä ovat muuttuneet?
    - mittaristo, pleksi ja kate on tietty uudistunut
    - putket ja takahaarukka kaksipuoleisesta yksipuoleiseen
    - mitä muuta?
  10. #10
    Lainaa (christo @ Heinä. 01 2007,10:55) kirjoitti
    Mitä kaikkea pystytte listaamaan, mitkä ovat muuttuneet?
    - mittaristo, pleksi ja kate on tietty uudistunut
    - putket ja takahaarukka kaksipuoleisesta yksipuoleiseen
    - mitä muuta?
    Haynes huoltokirja joka mulla on kattaa VFR mallit 1986-1997 (VFR750F-G -> VFR750F-V) ja sen pohjalta periaatteessa moottori on sama. Välykset, sähköt ja oheislaitteet on hiukan muuttuneet. Ulkoisia eroja tietysti on katteet, mittaristo, takahaarukka... mutta periaatteessa jos sama kirja kattaa 11 vuoden mallit niin ei ne kauheasti ole muuttunut ;)
  11. #11
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Niih, kaasukin lienee kaikissa oikeassa kahvassa ja vaihteet vasemmalla jalalla.
    Dirty Nasty Furriner
  12.  
  13. #12
    Vielä joitain muutoksia, joita ei välttämättä heti näy teknisistä tiedoista. 88-89 RC24:sta -> RC36:een

    - penkki on leveämpi ja apukuskin kahvat fiksummat RC36:ssa
    - ajoasento ehkä hitusen kyykympi RC36:ssa
    - RC36:ssa etupää toimii paremmin ja siinä on hieman nopeampi ohjaus