Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 71:sta
  1. #31
    aika pitkälle on asiaa pohdittu mistä johtuu.Itselle on riittänyt lähinnä se et kun pitää kolmeskilos ja hieman yli etutöppösen paineet niin kuluminen on huomattavasti tasaisempaa. Ja se pitää muistaa et jos tuo epätasainen kuluminen pääsee alkuun niin sillon on turha enää niitä paineita lisäillä.
    Milloinkas muuten on tullut tarkastettua paineet?
    Se pitää myös huomioida et useimpien huoltsikoitten mittarit näyttävät mitä sattuu. Suosittelisin oman mittarin hankkimista.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  2. #32
    Renkas kuluu vasemmalta enämpi, koska motoristin suojelusenkeli istuu oikealla olkapäällä. Enkelin paino oikealla aiheuttaa pienen kallistustarpeen vasemmalle painon kompensoimiseksi.
    Siksi regas kuluu erilailla. Kaikilla ei ole samanlaista enkeliä, joten kulumiset vaihtelee.
    Niih.

    FIN_GSer

    PS. terveiset Bayeux:ista!
  3. #33
    Ajelen pannulla 21000-23000km eturenkaalla,aika reippaalla ajotyylillä eikä kulu toispuoloisesti. Pientä raputusta kylläkin, mutta oikaisen sen aina kerran renkaan eliniän aikana.
  4. #34
    Oikeanpuoleisen liikenteen aiheuttama ilmiö tuo on, mutta siitä huolimatta sitä ei tarvitse hyväksyä ongelmana joka vain pitää kestää.

    Vaikka ilmiö on yleismaailmallinen, niin omaan pyörään sopivat renkaat valitsemalla sen voi lieventää lähes näkymättömiin.

    Oman kokemuksen mukaan ainakin Metzelerin Z6 kului R1150RT:ssa oikein nätisti. Rengas ei mennyt laineille eikä ravistanut edes 60 km/h nopeudessa, jossa kulumisen aiheuttama epätasapaino yleensä ilmenee. 12.000 km jälkeen eturengas oli lähes hylkyyn kulunut, mutta aivan tasaisesti ja keskeltä.

    Aiemmasta Suzuki Banditista on kokemusta useammastakin Michelin Pilotista, jotka kuluivat aina tasaisesti loppuun saakka. Uudesta Pilotista tai sen sopivuudesta Bemuun ei sen sijaan ole omaa referenssiä.

    Tänä kesänä huomasin lisäksi, että ongelma ei ole pelkästään rengaskohtainen, vaan tunnetusti herkästi laineille kuluvan Bridgestone BT20:n ja Michelin Macadamin lisäksi monien mielestä oikein hyvä katurengas Pirelli Diablo Strada menee ainakin Pannarin TAKArenkaana vasemmalta puolelta pahasti laineille jo selvästi alle 10.000 km. Ajettu pelkkää maantieajoa 3.0 barin paineilla. Ei näytä yksilövialta, koska aiemmin koeajamassani toisessa Pannarissa oli samanlainen Aalto-Pirelli takana. Ei kun vaihtoon, vaikka keskellä olisi pintaa ollutkin jäljellä. Tilalle tuli muuten uuden tyypin Michelin Pilot Road.

    Eli parhaan tuloksen saamiseksi kysypäs BMW-Talkissa R-sarjalaisilla ajavilta sopivaa rengassuositusta. Kyllä siihen toimiva rengas löytyy kardaanin pyörimissuunnasta ja auringonpilkuista riippumatta.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  5. #35
    Lainaa (hlpvu8 @ Heinä. 04 2007,21:23) kirjoitti
    En usko tien kaltevuuteen. Mutu sanoo, että moottorin veto (gardaanin kautta) vaikuttaa toispuoleisesti koko pyörään, jolloin etusella korjaten kuluttaa vasenta laitaa.

    Näin on tehny mullakin.
    Niin teki muuten minun Banditin ketjuvetokin.

    Yllättäen sitten Michelin Macadamin vaihduttua Michelin Pilotiin huomasin seuraavana aamuna ketjun siirtyneen pyörän toiselle puolelle.

    Koska asun Oulun seudulla ja pääsen ajelemaan yleensä vasta iltapäivällä ja ainoa mahdollinen ilmansuunta on itään päin, joten aurinko on oikealla puolella.

    Näin ollen luonnollisesti auringon vetovoima ja ajotakin taskun vetoketju eri puolella pyörää kompensoivat toisensa ja pyörä tuli täydellisempään balanssiin kuin Häkkisen McLaren koskaan.

    Ja aivan kuten ylläoleva teoriakin antoi olettaa, niin eturenkaan toispuoleinen kuluminen loppui siihen
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  6. #36
    Lainaa (Hannu59 @ Elo. 15 2007,13:59) kirjoitti
    Lainaa (hlpvu8 @ Heinä. 04 2007,21:23) kirjoitti
    En usko tien kaltevuuteen. Mutu sanoo, että moottorin veto (gardaanin kautta) vaikuttaa toispuoleisesti koko pyörään, jolloin etusella korjaten kuluttaa vasenta laitaa.

    Näin on tehny mullakin.
    Niin teki muuten minun Banditin ketjuvetokin.

    Yllättäen sitten Michelin Macadamin vaihduttua Michelin Pilotiin huomasin seuraavana aamuna ketjun siirtyneen pyörän toiselle puolelle.

    Koska asun Oulun seudulla ja pääsen ajelemaan yleensä vasta iltapäivällä ja ainoa mahdollinen ilmansuunta on itään päin, joten aurinko on oikealla puolella.

    Näin ollen luonnollisesti auringon vetovoima ja ajotakin taskun vetoketju eri puolella pyörää kompensoivat toisensa ja pyörä tuli täydellisempään balanssiin kuin Häkkisen McLaren koskaan.

    Ja aivan kuten ylläoleva teoriakin antoi olettaa, niin eturenkaan toispuoleinen kuluminen loppui siihen *
    Minä taas olen havainnut, että talven aikana pyörän seisoessa tallissa ei eturengas kulu vasemmalta puolelta ollenkaan. Eikä oikealta. Johtuiskohan sekin kardaanista?
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  7. #37
    Sen on pakko johtua, sanoohan sen nyt järkikin. Pyörän seisoessahan kardaaniakseli ei pyöri, eli renkaat ei kulu. Kun taas kardaani pyörii, kuluu rengas siltäpuolelta kumminpäin kardaani pyörii.

    Nyt kun ollaan tämä selvitetty niin pitäs tiedustella noilta uudemmilla biimereillä ajelevilta. Uudemmissa K sarjan bemuissahan kardaani on vasemmalla puolella, eli se pyörii erisuuntaan kuin vanhoissa tai R sarjan bemuissa. Jos niissä eturengas kuluu oikealta, on homma täysin selvä. ;-) ;-)
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  8. #38
    Lainaa (Boxer @ Elo. 15 2007,17:56) kirjoitti
    Sen on pakko johtua, sanoohan sen nyt järkikin. Pyörän seisoessahan kardaaniakseli ei pyöri, eli renkaat ei kulu. Kun taas kardaani pyörii, kuluu rengas siltäpuolelta kumminpäin kardaani pyörii.

    Nyt kun ollaan tämä selvitetty niin pitäs tiedustella noilta uudemmilla biimereillä ajelevilta. Uudemmissa K sarjan bemuissahan kardaani on vasemmalla puolella, eli se pyörii erisuuntaan kuin vanhoissa tai R sarjan bemuissa. Jos niissä eturengas kuluu oikealta, on homma täysin selvä. ;-) ;-)
    Mun bemukassa kuluu keskeltä. Mutta siinä onkin remmiveto.
    <p>R 1200 RT</p>
  9. #39
    Lainaa (Boxer @ Heinä. 03 2007,15:44) kirjoitti
    Mutta sen olen huomannut, kuten edellinen asiantuntija sanoi, että vasemmalle tulee kantattua paljon rankemmin. Eli jotenkin uskaltaa vasenkätisissä kaarteissa ajaa huomattavasti kovempaa, eli kallistaa pyörää syvempään. En sitten tiedä mistä johtuu?? Olisiko jotain tekemistä oikea-vasen kätisyydellä??
    +1 tälle. En usko, että oikea-vasenkätisyydellä on asian kanssa mitään tekemistä, mutta itse uskallan mennä vasurin kurveihin selvästi rohkeammin sisään. Eli silloin tulee voimakkaampi jarrutus ja kiihdytys ja näin rengas kuluu luonnollisesti vasemmalta enemmän. Oikeen kurvit joituu ajamaan useammin "sokkona" (ei näe mutkan taakse) ja silloin sinne menee aina varovaisemmin sisään. Vasurit saa kantata keskelle tietä ja siellä on harvoin hiekkaa, siitä se rohkeus vaan kasvaa. Ja itsellä vaikuttaa vielä sekin, että kaks kertaa oon kaatanut mopon oikealle kyljelle, jotenkin sitä on ruvennut varomaan enemmän oikeaa puolta.

    Joku mainitsi myös, että oikeen kurvit on jyrkempiä, taisi tarkoittaa sitä et ne on aina sisäkurveja ja vasurit aina ulkourveja näin on luonnollista et ne voi ajaa kovempaa läpi.

    Voisin myös epäillä että ne joilla rengas kuluu vasemmalta avaavat kaasun jo kurvissa ja ne joilla kuluminen on tasaisempaa kiihdyttävät vasta mutkan jälkeen?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  10. #40
    Piti oikein lukea tämä koko ketju läpi, kävin nimittäin tänään vaihdattamassa 1100 RS uudet kumit eteen ja taakse. Kummallakin ajettu n.13.000 km.
    Etutassu oli kulunut vasemmalta huomattavasti paljon enemmän, takatassu symmetrisesti. Kokeneen rengasammattilaisen kanssa tuli esille muutama vielä mainitsematon mahdollinen syy toispuoleiselle kulumiselle:
    - etu- ja takapyörät eri linjassa. Ei mitenkään tavatonta tämä kuulemma.
    - Teleskoopeissa eri määrä öljyä vuodon tms. seurauksena.
    - Väärin asennettu rengas. (siis asennus sinne paikalleen haarukkaan). Ensin kiristetään akseli, sen jälkeen vasta kiristetään teleskooppien päiden klemmarit akselin ympärille.

    Nuo kaksi viimeksi mainittua koskevat yhtä lailla Telelever- kuin tavallistakin keulaa.
  11. #41
    Mikähän siinä on että ihmiset lähtee monesti hakemaan syitä jostain yltiöteknillisistä selityksistä ym. Tietty monesti haluavat kuulostaa viisaille tai jotain... Enivei, syy tuohon vasemman puolen kulumiseen on selvä. Teitten kallistus ja oikeen puoleinen liikenne. Joka kerran ku esim. lähdet risteyksestä liikkeelle vasempaan, on sulla pitempi kurvi sinne suuntaan ku ylität kaistan jne jne. Pieniä juttuja, mutta kilometrien kertyessä niistä koituu jo havaittava seuraus... Ei yksinkertaisia asioita tarvii mun mielestä koittaa väkisin saada monimutkaisemmiksi kun ne on. *

    Voihan noilla täälläkin esitetyillä teknillisillä asioillakin jotain merkitystä ko. ilmiöön olla, mutta epäilempä että todella pieneksi jää se osuus...



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  12. #42
    Onko kukaan kysellyt briteiltä kummalta puolelta niiden rengas kuluu? Se antaisi vastauksen tuohon tien kallistus teoriaan.

    Toisaalta pari viikkoa sitten teeveessä olleessa ohjelmassa sanottiin kaikkien hyrrävoimalla pystyssä pysyvien esineiden olevan päiväntasaajan tällä puolella kallellaan vasemmalle ja tuolla etelässä oikealle. Eli tarkoittaisi maapallon pyörimisliikkeen vaikuttavan samoin kun veden pyörimis-suuntaan kun se poistuu pesualtaasta....

    Pitäis varmaaan ajaa pitkin päiväntasaajaa et rengas kuluis tasaisesti?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  13. #43
    ..Tietty monesti haluavat kuulostaa viisaille tai jotain... Enivei, syy tuohon vasemman puolen kulumiseen on selvä...

    Älä veikkonen ainakaan mua ala viisaaksi väittämään. En minä näistä syistä osaa mitään laittaa toisia suuremmaksi.

    Tyydyn vain minäkin luulemaan (mutta en toki tiedä) , että vasemmalle kanttaamisen helppous taitaa olla suurin syy mutta ei varmaan ainoa, koska omassa tapauksessa renkaasta oli tullut vielä kulmikas, ts. hiukan kolmiomainen. Keskellä tasainen kuin usein takarenkaassa, sitten kulma ja taas melko tasainen alue ennen pyöreähköä ja vähän kulunutta kulutuspinnan reunaa. Harmi kun jäi valokuva ottamatta.
  14. #44
    Lainaa (wanico @ Loka. 02 2007,21:32) kirjoitti
    Pitäis varmaaan ajaa pitkin päiväntasaajaa et rengas kuluis tasaisesti?
    Tai vaihtoehtoisesti vaihtaa eteen Pirelli Diablo, Mez6, Michelin Pilot tai joku muu toimiva rengas ja lakata murehtimasta koko asiaa ajaessaan aivan missä huvittaa.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  15. #45
    ...ja heppi välillä oikeeseen lahkeeseen niin tulee painonsiirtoa ja renkaat kuluvat myös oikealta puolelta...
    Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
  16. #46
    Kun ajaa, niin kuluu ja uusia saa kaupasta.
  17. #47
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (wanico @ Loka. 02 2007,21:32) kirjoitti
    Onko kukaan kysellyt briteiltä kummalta puolelta niiden rengas kuluu? Se antaisi vastauksen tuohon tien kallistus teoriaan.

    Toisaalta pari viikkoa sitten teeveessä olleessa ohjelmassa sanottiin kaikkien hyrrävoimalla pystyssä pysyvien esineiden olevan päiväntasaajan tällä puolella kallellaan vasemmalle ja tuolla etelässä oikealle. Eli tarkoittaisi maapallon pyörimisliikkeen vaikuttavan samoin kun veden pyörimis-suuntaan kun se poistuu pesualtaasta....

    Pitäis varmaaan ajaa pitkin päiväntasaajaa et rengas kuluis tasaisesti?
    Toi coriolis voimien vaikutus moottoripyörän kallistukseen on yhtä suuri kuin merenpinnan nousu atlanttilla kun kalastaja kusee sinne. Ne ei myöskään vaikuta veden pyörimissuuntaan pesualtaassa tai vessanpöntössä. Näin pienissä mittakaavoissa kymmeniä kertaluokkia suurempia tekijöitä on pesualtaan muodot, veteen jääneet mikrovirtaukset ja muut ulkoiset tekijät. Moottoripyörän kohdalla ulkoisiksi tekijöiksi lasketaan mm. ajotapa, tien kaltevuus, rengaspaneet yms, mikä on jo todettu muissa ketjuissa.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  18. #48
    Heh. Jos kalastaja kusee veneestä veteen, ei vedenpinta nouse koska vene kevenee samanverran kun kusi nostaa vedenpintaa. Eli kun vene kevenee, se nousee ylemmäksi ja vedenpinta laskee, mutta kusi nostaa vedenpintaa samanverran, eli lopputulos on 0.

    Mutta jos halusit vertauksenvuoksi verrata kyseistä kalastaja/kusi asiaa coriolis voimien vaikutuksesta renkaan kulumiseen, olen samaa mieltä, eli kummassakin tapauksessa tulos on varmaankin pyöreä nolla.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  19. #49
    Lainaa (Juutana @ Loka. 05 2007,11:34) kirjoitti
    Ne ei myöskään vaikuta veden pyörimissuuntaan pesualtaassa tai vessanpöntössä.
    Nyt puhut muuten täyttä soopaa Coriolis vaikuttaa tällä pallolla moneen asiaan, sitä ei tule vain ajateltua. Altaasta laskettu vesi pyörii pohjoisella pallon puoliskolla vastapäivään ja eteläisellä myötäpäivään... Suuremmissa mittakaavoissa sitten vaikkapa matalapaineet, niissäkin tuulet kiertävät matalan keskusta täällä pohjoisella pallon puoliskolla vastapäivään ja eteläisellä sitten myötäpäivään jne jne.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  20. #50
    Lainaa (Yamaha1 @ Loka. 05 2007,16:45) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Loka. 05 2007,11:34) kirjoitti
    Ne ei myöskään vaikuta veden pyörimissuuntaan pesualtaassa tai vessanpöntössä.
    Nyt puhut muuten täyttä soopaa * Coriolis vaikuttaa tällä pallolla moneen asiaan, sitä ei tule vain ajateltua. Altaasta laskettu vesi pyörii pohjoisella pallon puoliskolla vastapäivään ja eteläisellä myötäpäivään... Suuremmissa mittakaavoissa sitten vaikkapa matalapaineet, niissäkin tuulet kiertävät matalan keskusta täällä pohjoisella pallon puoliskolla vastapäivään ja eteläisellä sitten myötäpäivään jne jne.
    ..ja päiväntasaajalla vesi menee suoraan alas ilman pyörteen häivää.. ..ja renkaat kuluu vaan keskeltä
  21. #51
    Lainaa (Boxer @ Loka. 05 2007,15:56) kirjoitti
    Heh. Jos kalastaja kusee veneestä veteen, ei vedenpinta nouse koska vene kevenee samanverran kun kusi nostaa vedenpintaa. Eli kun vene kevenee, se nousee ylemmäksi ja vedenpinta laskee, mutta kusi nostaa vedenpintaa samanverran, eli lopputulos on 0.

    Mutta jos halusit vertauksenvuoksi verrata kyseistä kalastaja/kusi asiaa coriolis voimien vaikutuksesta renkaan kulumiseen, olen samaa mieltä, eli kummassakin tapauksessa tulos on varmaankin pyöreä nolla.
    Mutta entäs jos kalastaja kuseekin laiturilta juotuaan OIKEIN PALJON kaljaa
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  22. #52
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Yamaha1 @ Loka. 05 2007,16:45) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Loka. 05 2007,11:34) kirjoitti
    Ne ei myöskään vaikuta veden pyörimissuuntaan pesualtaassa tai vessanpöntössä.
    Nyt puhut muuten täyttä soopaa Coriolis vaikuttaa tällä pallolla moneen asiaan, sitä ei tule vain ajateltua. Altaasta laskettu vesi pyörii pohjoisella pallon puoliskolla vastapäivään ja eteläisellä myötäpäivään... Suuremmissa mittakaavoissa sitten vaikkapa matalapaineet, niissäkin tuulet kiertävät matalan keskusta täällä pohjoisella pallon puoliskolla vastapäivään ja eteläisellä sitten myötäpäivään jne jne.
    Joo, nimenomaan se vaikuttaa tuuliin ja jopa jonkin verran merivirtoihin yms. suuren mittakaavan asioihin, mutta noihin mikrotason pyörteisiin sillä ei ole mitään vaikutusta.

    Elkää minua uskoko. uskokaa vaikka Wikipediaa:
    WIKI
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  23. #53
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Hannu59 @ Loka. 05 2007,20:58) kirjoitti
    Lainaa (Boxer @ Loka. 05 2007,15:56) kirjoitti
    Heh. Jos kalastaja kusee veneestä veteen, ei vedenpinta nouse koska vene kevenee samanverran kun kusi nostaa vedenpintaa. Eli kun vene kevenee, se nousee ylemmäksi ja vedenpinta laskee, mutta kusi nostaa vedenpintaa samanverran, eli lopputulos on 0.

    Mutta jos halusit vertauksenvuoksi verrata kyseistä kalastaja/kusi asiaa coriolis voimien vaikutuksesta renkaan kulumiseen, olen samaa mieltä, eli kummassakin tapauksessa tulos on varmaankin pyöreä nolla.
    Mutta entäs jos kalastaja kuseekin laiturilta juotuaan OIKEIN PALJON kaljaa
    minusta tuntuu, että molemmissa vaikutuksissa nettovaikutus lähenee nollaa... Varsinkin jos kalastaja nostaa samaan tahtiin kylmenemässä olevia kaljoja katiskasta.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  24. #54
    Internettiä lukeneena ja viisastuneena tiedän että kyse on siitä että maissa missä ajetaan tien oikeaa laitaa, mutkat ovat paljon pidempiä vasemmalle käännyttäessä. Vajailla rengaspainella saat tehostettua kulumisilmiön.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  25. #55
    Ajelin tuossa kesällä autolla gsx 1400 suzukin perässä.Siinähän on 4-1 putki ja melkoinen rööri vaimentimena,painavakin.Siis,pyörä kulki kokoajan selvästi kallistuneena vasemmalle painavan putken kompensoimiseksi.Kuski tätä ei itse huomaa,minulla on itselläni samanlainen ja renkaat kuluvat enempi vasemmalta.Erinomainen syy vaihtaa vaikkapa keveämpään yoshimuran systeemiin....
    pertti hernejärvi
  26. #56
    Kyllä se totuus piilee siinä bemunkeulassa.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  27. #57
    Lainaa (Juutana @ Loka. 05 2007,21:06) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Loka. 05 2007,16:45) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Loka. 05 2007,11:34) kirjoitti
    Ne ei myöskään vaikuta veden pyörimissuuntaan pesualtaassa tai vessanpöntössä.
    Nyt puhut muuten täyttä soopaa * Coriolis vaikuttaa tällä pallolla moneen asiaan, sitä ei tule vain ajateltua. Altaasta laskettu vesi pyörii pohjoisella pallon puoliskolla vastapäivään ja eteläisellä myötäpäivään... Suuremmissa mittakaavoissa sitten vaikkapa matalapaineet, niissäkin tuulet kiertävät matalan keskusta täällä pohjoisella pallon puoliskolla vastapäivään ja eteläisellä sitten myötäpäivään jne jne.
    Joo, nimenomaan se vaikuttaa tuuliin ja jopa jonkin verran merivirtoihin yms. suuren mittakaavan asioihin, mutta noihin mikrotason pyörteisiin sillä ei ole mitään vaikutusta.

    Elkää minua uskoko. uskokaa vaikka Wikipediaa:
    WIKI
    OK, under "carefully controlled laboratory conditions", se sitten vaikuttaa... Helevetti, en ole tajunnukkaan että tuo meidän WC on noin vimosen päälle pätevä laitos.

    Minusta mä testasin asian aikanani ku oleilin Australiassa, mut en nyt kuollaksenikaan mene vannomaan mikä oli lopputulos. Eikä tänne viiti ihan pokkana kusettaakkaan... Täytynee kysyä siellä asustelevilta frendeiltä kuin on? Jää muuten kaiveleen tää...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  28. #58
    Voi horsma mitä juttua

    Sanokaa nyt sitten samalla mistä vitun Golfvirrasta johtuu kun mulla on rengas kulunu vaan kummaltakin sivulta mutta keskeltä ei juuri mitään. Rengaspaineet 2,7kg....
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  29. #59
    Näin tapahtuu oikeissa moottoripyörissä.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  30.  
  31. #60
    Siis täähän niin selevää...

    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen