muttei aina parempaan... Nykyään liikenteessä aina joskus tunnistaa noita uusiomotoristeja kun on vilkku jäänyt päälle.. jo kultaisella 80-luvulla oli esim sporttisessa rd 350 jammussa sellainen systeemi että tietyn ajan kuluttua (oliko sekuntteja vai sata metriä tms) niin ko tapauksessa vilkku meni autom pois.. miksihän moinen hyvä systeemi on otettu pois nykypyöristä? tuohan on aikamoinen vaaratekijä esim kaupunkiliikenteessä kun sitten auto tulee eteen kun luulee prätkän kääntyvän...
Kyllä nykypyörissä moinen kapistus löytyy...
Nimim. 10 s tai 200 m ja pois
Edit. Turha yrittää provota tuotakaan juttua millekään uusio-ryhmälle, kyllä nuo "kollit" unohtaa vilkkunsa useammin...
jaahas.. niillä mitä miulla ollut tai koeajanut ei ainakaan ole ollut eli sanotaanko että 80-luvulla oli useammissa..
Eli vilkkunsa päälle unohtaneet siis on näitä 80-luvun motoristeja, jotka ovat "tottuneet" et vilkku menee ittestään poies?!? Vai mistä tässä ny oli kyse?
Vaarallistahan se varmaan on unohtaa se vilkku päälle, mutta jos pilkkua alkaa tarkastella niin niinhän koko mopoilukin on.
Vaikka kaikki muu vaihtuisi niin suzuki säilyy.
Suzuki Intruder c800, 2007
In memorian suzuki GSX-R 600, k7
"miksihän moinen hyvä systeemi on otettu pois (monista) nykypyöristä"
Jos se on ollut pelkkä ajastinkytkentä (kuten veikkaisin yksinkertaisuusperustein), se on mennyt pois päältä valoissa seisoessakin. Ei kovin toimiva homma kokonaisuudessaan. Nykyisissä toimivammissa sitten ajastetaan vain mopon liikkuessa tai kääntökallistuksen loputtua. Se tuo lisää piuhaa ja antureita, ja kaikessa kun pitää rypistää se viimeinenkin sentin kustannus pois.
My 2 cents sano ameriikanpoika ku ilotalossa kävi![]()
Edellisessä pyörässäni Kawa 454LTD:ssä (1986) oli "Self cancelling turn signals".(HarriS @ Kesä. 28 2007,14:54) kirjoitti
Siinä oli ajastimen lisäksi nopeusmittarivaijeriin kytketty anturi. Tämä järjestelmä toimi oikein hyvin: vilkutti valoissa pysähdyksissä ja noin neljän sekunnin ajon jälkeen räppäs vilkut pois.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Beta 350 RR kannonkiertäjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
oon monasti miettiny miksi sellasta järjestelmää ei nykypyörissä ole... on kuiteskin ollu 9 eri pyörää aika tuoreita viimeisen 3 vuoden aikana eikä yhdessäkään ole ollut? tai sitten en ole huomannut!aasi mikä aasi... ite kyllä muistaa nykyään laitella pois mutta alussa tuppas jäämään päälle ja nyt kun alottelevia kavereita katteleen niin ilosesti mennään vilkku päällä ennen ku käy vierellä huomauttamassa..
![]()
Kawa zzr600 - kawa zx6r - Suzuki gxsr 750 - Kawa zx6r - Yamaha YZF R1 - Suzuki gxsr 1000 - Suzuki gsxf 750 -Kawa zx9r - Honda CBR XX - Suzuki Marauder - Yamaha YZF thundercat - Ducati SS900ie - Yamaha R6 - Ducati S750ie
Oikeesti vaarallista. Muutaman kerran ollu läheltäpititilanteita. Kerran ajelin kaupungissa normaalisti kun oikealta alkaa työntää autoa kolmion takaa eteen. Kova jarrutus ja nyrkin puintia autoilijalle. Vasta tilanteen mentyä ohi tajusin että vilkku vilkutteli iloisesti vasemmalle koko ajan. Oli jäänyt edellisessä risteyksessä päälle. KKyllä hävetti.