Tiedä pystyykö nainen naurultaan nostamaan raiskaussyytettä, 7,5cm vehkeellä nosto pisto ja ravistus.(wbaum @ Kesä. 28 2007,21:11) kirjoitti
![]()
![]()
<p><strong> </strong></p>
Lieneekö väärä yksikkö kestolle?(wbaum @ Kesä. 28 2007,21:11) kirjoitti
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
suditellen liikennevaloista lähtö ja sakkolapussa luki "lähti liikennevaloista takarengas pyörien"ja sitä sanktioo tulee sen mukaa et kui paljo lakuviivaa jää. Ja kyl ainakii tääl jotsenossa autojakii sakotetaa burnailuista
![]()
600rr
Itse juoduin kerran ankaraan puhutteluun kun tuli supermotolla keulittua pari vaihdetta ja sitten nokka alas kun vauhtia oli noin 50@60-alueella, mutta ei tullut sakkoja eikä korttikaan lähtenytTie oli tosin nelikaistanen eikä ollut muuta liikennettä eikä pyörä ollut mitenkään hirveän pystyssä mutta kumminkin ihan rohkeasti eturengas ylöskytkettynä
![]()
Snadi provo(adrenaliini @ Kesä. 28 2007,19:17) kirjoitti
![]()
Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
Opinions are like assholes, everybody got one.
Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
Lupaan maksaa sakon, jos joku ajaa kahdeksikkoa etunen ilmassa ja virkavalta kirjottaa siitä rangaistusvaatimuken. Kyykyllä ajavat saavat vielä kahvit kaupan päälle..
Edellyttää tietysti että olen näkemässä kaiken tämän akrobatian
kuka hullu ny yleisellä tiellä keulii![]()
<p>gubbe</p>
juu aina vaan jaksetaan syyttää ei koskaan normi mopoilija voi tehä mitään ?(Juuzoppi @ Kesä. 28 2007,20:24) kirjoitti
jos nokka nousee sen 5cm assusta niin sakko napsahtaa.
vimeks luki sakossa ajoi eturengas ylös kytkettynä![]()
mopoton mies nykyään
the older i get the faster i used to be
Tätä täytyy kompata. Poliisimiehiä yleisesti (pl useimmat LP:n mulkut) ei kamalasti kiinnosta(nut) kunnon kansalaisten keulimiset ja kuminpolttelut. Kuitenkin nyt esimerkiksi tämä bombers-uho, ja sillä revittely netissä ja mediassa pakottivat poliisin reagoimaan. Poliisi ei voinut jäädä neuvottomana seuraamaan kun vastapuoli aukoo päätään, ja uhollaan hakeutuu sieltä kunnon kansalaisten piiristä pois. Sitä saa mitä tilaa. Valitettavasti, monien muiden kannalta.(Juuzoppi @ Kesä. 28 2007,20:24) kirjoitti
Silloin kun käytäntö kiristyi ja media hypetti pommittamista päivittäin, satuin jäämään kiinni eturenkaan säästelystä maantieajossa. Aluksi vaikutti siltä, että mut laitetaan kolmen partion voimin rautoihin ja asia oikeuteen TLV:nä. Reunoilta rakkuloilla olevat renkaat, rauhallinen käytös ja asian vakavuuden aikuisten oikeesti kyseenalaistaminen muuttivat sitten vastapuolen asenteen täysin. Kohta kävikin jo ilmi että kaikki ollaan motorsporttimiehiä, ja eihän tämä nyt niin kuolemanvakava asia olekaan.
Muistatko oliko kyseessä mad max 1,2 vai 3?(tiggeri @ Kesä. 28 2007,20:59) kirjoitti
![]()
Lahjattomat treenaa
Olihan youtubessa joku videopätkä kun kotilo teki paskarinkiä, kulman takaa tuli joku auto ja ringin tekijä oikaisi siihen suuntaan. Diskovalot syttyi saman tien. Kuvaaja sanoi jotain "v***u, kytät..." Tarina ei tietysti kerro, tuliko sakot vai puhuttelu.
mää soitan poliisisedät paikalle aina kun nään moottoripyörän, ihan varmuuden vuoksi, mulla on näet oiken oma kuumalinja niille.(adrenaliini @ Kesä. 28 2007,19:17) kirjoitti
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
Ota lompakko mukaan kun tulet katsomaan.(Jussilti @ Kesä. 29 2007,02:24) kirjoitti
Kyllä se kortti nimittäin voi lähteä tuostakin hyvästä. Kerran keulin ympyrää taajaman ulkopuolella olevalla tyhjällä kylmäasemalla. Semmoinen rekkojen tankkauspiste kyseessä, siellä ei ollut muita kuin minä ja paikalle kurvanneet virkamiehet... Olisivat kuulemma voineet ottaa kortin pois, mutta sillä kerralla selvisin puhuttelulla kun paikka oli noin syrjäinen.
Linja on kuulemma se, että kaikki suljetun alueen ulkopuolella tapahtuva keulan keventäminen johtaa kortin hyllyttämiseen ihan vauhdista riippumatta. Ja suljetulle alueelle on taas olemassa omat määritelmänsä...
Kohtuu herkässä se kortin lähtö nykypäivänä on.![]()
Tässähän tämä järjen jättiläisen suoritus on http://www.youtube.com/watch?v=fzifdU3buIo(HarriS @ Kesä. 29 2007,11:00) kirjoitti
Hoh hoh... Viime kesänä oli kortti pois kuukauden, kun poltin loppuun kuluneet takagummit autostani. Ja TIETENKIN poliisi sattui ajamaan sopivasti ohi ja noukki kortin matkaan.(wolvie @ Kesä. 28 2007,18:41) kirjoitti
![]()
Kitka miehen tiellä pitää!
"Ajoi keula kytkettynä ilmaan" -torkeä liikenteen vaarantaminen.-
Suzuki GSXR1000 K6
Kiihdyttäessä etupyörä kämmenen verran tienpinnasta ja jarruttaessa samoin. Tän luin jostain saksanpoikien lehdestä, meinasin kirjoittaa pellejen![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Saa muuten sakot jo pelkästään siitä jos kumit ulisee.(wolvie @ Kesä. 28 2007,18:41) kirjoitti
Autossa oli alla jotkut vanhat ja kovat "elokuvarenkaat", jotka jo pienestä ohjausliikkeestä ulisivat. Kerran ajoin risteyksestä ja poliisit sattui siihen samaan aikaan niin sakot napsahti liian kovasta tilannenopeudesta vaikkei edes tutkalukemia ja ylinopeutta ollut, mutta kun kerran renkaat ulisi niin pakko kai sitä sillon oli oltava liikaa nopeuttakin.
Ps. ja on muuten kallis viiva kun piirrät mustaa vanaa asvalttiin. ( ei sillä että renkaat olisi kalliita ).
"Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
Mä tiedän 2 henkilöä jotka on sakon saanut kuminpoltosta tai sladittelusta autolla,toisin kerran olin kyydissä,kun kaveri sai sakot sekä kuminpoltosta,että sladittamisesta.(wolvie @ Kesä. 28 2007,18:41) kirjoitti
Tosin en enää muista mitä sakossa luki,aikaa on n.10v ja tapahtumapaikka yllätys,yllätys Vantaan Tikkurila
Silloin,ei kyllä ollut Prätkiä samaan malliin liikeenteessä,eli ei ollu keulijoita mitä sakottaa..
Essonbaarissahan aina puhutaan,että kuminpoltosta tulee sakot metrien mukaan,mutta tässä lapussa ei ollut ainakaan mitään merkintää moisesta.Mikäli em asia vaikuttaisi sakon suuruuteen,olisi poliisit varmaan jaksanut metrit laskea,kuin niitä olisi ollut +10m..
Tämän toisen tapauksen sladittelua en nähnyt,mutta sakkolapun näin,kun sitä kahvilla jengillä ihmeteltiin,tästäkin tapauksesta on lähes 10v.
Joo, ei muuta ku keulimaan vaan. Eihän siinä koskaan kellekkään muulle mitään voi sattua. *kliks*
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
varmaan vähän eriasia nokitella kumminkin tyhjällä maantiellä kuin keskustassa. Kaikki eivät tosin valitettavasti ymmärrä valita aikaa ja paikkaa oikein, mutta eiköhän darwini korjaa näistä suurimman osan(Pedaali @ Heinä. 01 2007,12:52) kirjoitti
![]()
Kortti pois loppuiäksi ja mies/nainen linnaan. Tuomio ajetun matkan mukaan vuosi/metri. **
![]()
Meikällä pienetehoinen Custom joten sakot napsahtaisi keulimisesta varmasti -syynä ajoneuvon holtiton lastaaminen(Ekku @ Kesä. 28 2007,18:59) kirjoitti
Eikös tuo keulimisen kieltäminen jotenkin liittynyt siihen, että keulittaessa ei kuski pysty riittävästi huomioimaan ympäristöään. Jos siis tyhjällä tiellä ainoa muu ajoneuvo on poliisiauto niin heikosti on kuski ympäristöään seurannut. En tiedä kenenkään saaneen sakkoja tilanteessa jossa kukaan ei ole nähnyt keulimista.
Jos taas vahingossa keulii niin sakko taitaisi tulla ajoneuvon hallinnan menetyksestä.
Autolla sakko taitaa tulla jo tuosta käsijarrukäännöksestä. SMOTON sivuilla oli juttua Italian uudesta laista, jolla mopon voi menettää jo tervehtimisestä.
itte sain sakot autolla sladittelusta kymmenisen vuotta sitten.. Pienessä tihkusateessa sattui riisselimersun perä luiskahtamaan ihan oikeasti tahattomasti liikenneympyrässä ja ihan norminopeudessa. No tottakai sitä piti seuraavassa ympyrässä kokeilla, että noin helpostiko se perä irtoaa. Jouluvalot syttyi takana ja lappua tuli liikenteen vaarantamisesta.. Ajoi liikenneympyrässä tarpeettomasti kiihdyttäenSanoi pappa vielä että eka luisto ois annettu mennä, mutta toinen oli liikaa
Saattas olla että en enää tänäpäivänä allekirjoittas moista lappua..
Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"
Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
edellis kesänä kiihdytin motarin rampista ja keula kävi ylhäällä.. 1,5 kk kortti pois ja sakot päälle.. ei auttanu vaikka tarvitsen korttia töissä..
jälkeen päin ajateltuna hauskinta on kun naispoliisi (ponnari tiukalla) sanoo että tollanen pyörä ei keuli jollei väkisin yritä..
seuraavaksi poliisit tutki mun pyörää,ja totesivat keskenään että he ei kyl tajuu mitään näistä. paikalle piti kutsua erikseen mopopoliisi tarkastamaan mun pyörä.. ja mopona silloin oli 600rr honda![]()
Tuo mun Yamaha fzs-600 vuosimallia 2002 keulii ykkösellä ja kakkosella, jos tankissa on alta vartin ysivitosta, michelinin rengas on lämpöisenä ja itselläni on painoa 70kg. Näin se vaan tekee rennosti täysiä kiihdyttäessä. Keula nousee varmaankin n.10cm ja kiihdytys kyllä sujuu ihan ok.
Omasta mielestäni se on hienon näköistä, jos keulis vielä vähän enemmän. Mun mielestä se on vaan hienon näköistä, jos iso pyörä lähtee vauhdilla keula oikein tarkoituksella ja hallitusti pystyssä.
Se kertoo meikäläisen mielestä myös sitä, että kuski on kokenut motoristi ja hallitsee pyöränsä, jos näin tekee.
Tämmöistä mieltä olen minä.
Matti.
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
Minusta ainkain oikein kivaa kun adrealiini alkaa kivasta virrata kun vauhtia 200km/h:n nurkilla(Villevalle @ Heinä. 01 2007,19:31) kirjoitti
Mutta ketään en ole vielä teoillani vaarantanut muita kuiin itseni toisin kun esim tuossa tunti sitten pari ääliö customi kuskia jotka päättivät olla väistämätt minua vaikka ajoin etuajooikeutettua katua pikin. Oli homosohvissa ilmeet kohdillaan kun totesivat joutuneensa keilaradaksi.
(huom aika pitkälti kärjistetty provo)
Mutta pointti kuitenkin on se että toiset keulii tyylillä ja taidolla ja toiset ei. Samaten on kuskeja jotka aiheuttavat samalla tavalla vaaraa kaikki renkaat maassakin.
Nämä moralisoijat voisivat joskus ottaa kun ovat ajelemssa niin ihan mielenkiinnosta asiakseen ja katsoa kuinka se moottoripyörän hallinta normaali ajossakin on monelle helvetin vaikeaa ja hapuilevaa. Ei sillä että he vaaraa aiheuttavat niillä vauhdeilla mutta onko liikenne sitten oikea paikka tulla opettelemaan moottoripyöräilyä 30 vuoden utaon jälkeen?
Entäs rautaperse ajot? Ajetaan vuorokausi putkeen joka loppu vaiheessa vastaa promillen humalaa kun väsyneenä ajetaan. Sekö on sitten suotavaa että ajetaan humalaa rinnastettavassa olotilassa ja vaarannetaan muita? Itse ainakin tiedön sata varmasi olevani vähemmän vaaraksi keula pystyssä kuin vuorokauden ajaneena.
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Noinhan se menee; jos etutassu käväisee 5 cm ilmassa moottoritien kiihdytyskaistalla, olet mummontappaja..
Missähän iässä ihminen tajuaa, että on olemassa suuria virheitä ja pieniä virheitä.