Positiivista asennetta!!!!!!!!!!!(C-A-D @ Kesä. 28 2007,16:18) kirjoitti
Jum...uta!!
Tuolla asenteella olette varmaan parkkihallissa mittaamassa renkaitten urasyvyyttä?? saattaa lähteä jonkun auto vesiliirtoon ja ajaa rekan alle?? Seisotte varmaan kadunkulmissa poliisin numero valmiina kännyssä ja ilmoitatte kellä ei ole turvavyötä?? tai kuka puhuu matkapuhelimeen??
Voi helvetti mitä hurskastelua päästää joku suustaan,oletteko ihan tosissanne vai oliko tämä vitsi?
Hyi v..tu mitä pelkuriämmiä tänne maailmaan mahtuu!! Ostakaa hameet!!
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Kriittisesti suhtaudun itsekin tuohon aloitusviestiin.
Kypärätön friidu takana. Onpa maailma pelastettu ja hyvä mieli kun sai sakot.
![]()
mielestäni täs tapaukses kyse oli enemmänki asenne kasvatuksesta. tekee mopopojalle ihan hyvää maksella viikkorahoistaan ko. laskua kun kyysääminen kerra on nykyään sallittua kerta ni ei luulis olevan kova juttu se kypärä.
toi harkittu rikos eli kypäräpäässä kyysääminen o pk-seudulla 90-luvulla pyöriny... tais olla jonku isobroidi saanu ne sakot jos oikein muistan
- CBF600S = starttimoottori -
Kyllähän sitä junnuna tuli tehtyä kaikenlaista ja joskus mankilla kyytiäkin annettiin. Harvoin oli mitään toista kypärää, tosin me oltiin kyllä niin raukkoja että ajettiin vaan mettässä kaks päällä. Eihän sielä kovaa voinu ajaa mutta koputan silti puuta ettei sen kummemmin ole käyny.
Näillä mennää!
kyllä mä oon saanut tuollaisen lapun samoin perustein n. 10 vuotta sitten(Johu @ Kesä. 28 2007,10:22) kirjoitti
Kawasaki ZXR 750 j -92
Nyt: Kawasaki ZX-6R 636 -03
Mun mielestäni kuvailemasi toiminta on vähintäänkin rohkeaa ja oikeasti kanssaihimisistä välittämistä. Sillä ei ole pelkuruuden kanssa mitään tekemistä - päinvastoin.(adrenaliini @ Kesä. 29 2007,00:12) kirjoitti
Maailma ei ole mustavalkoinen ja ei näitä sääntöjä ole kenenkään kiusaksi tehty, vaan kaikkien meidän suojelemiseksi. Tää voi olla vaikeaa ymmärtää, mutta yritetään kaikki yhdessä, niin onnettomuuskehitys saadaan posittivisempaan suuntaan.
Hurskastelua en kyllä löytänyt C-A-D:n tekstistä edes hakemalla.
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Aloitetaan hurskastelujen sijasta "kaikkien meidän suojelemiseksi" tehtyjen sääntöjen noudattamisen valvonta ja laitetaan liikkuvan poliisin paskalakit vihdoin tekemään liikenneturvallisuustyötä, jolla säästetään ihmishenkiä liikenteessä. Tänä aamuna on uutisoitu, että Ruotsissa alkoholi (eli rattijuopot) aiheuttaa neljä (4) kymmenestä (10) ajetusta kuolonkolarista. Prosentuaalisesti se tekee 40 % kaikista kuolonkolareista. Ruotsin teillä arvioidaan liikkuvan joka päivä noin 20.000 kännikuskia. Kun me suomalaiset olemme perinteisesti piesseet svedupetterit juopottelussa, Suomessa todennäköisesti 50 % kaikista kuolonkolareista ajavat rattijuopot. Kun Suomessa vuosittainen liikenneonnettomuuksissa kuolleiden lukumäärä on vähän alle 400, havaitaan selkeästi, että paskalakkien rajalliset resurssit kannattaa keskittää niihin toimenpiteisiin, joilla myös todellisuudessa (eikä vain juhlapuheissa) on huomattava konkreettinen merkitys liikenneturvallisuuden parantumiseen. Tämä tarkoittaa rattijuoppojen ja -narkkareiden poistamista liikenteestä ihmisiä tappamasta. Siinä on potentiaalia jopa vajaan 200 ihmishengen pelastamiseen. Tähän asti ilkkuva poliisi onkin keskittynyt vain tutka-ansojen rakentelemiseen, prätkäkuskien ylinopeuksien kyttäämiseen ja muuhun toisarvoiseen sosialidemokraattiseen näpertelyyn.(Tuppi Nurin @ Kesä. 29 2007,08:08) kirjoitti
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
etkös sä vasta jossain inissyt kun ovat sinut puhalluttaneet? milläs ne sitä valvoo jos ei puhalluttamalla? wittu mitä lässytystä noi sun juttus aina on...(Bomber @ Kesä. 29 2007,09:03) kirjoitti
on keskitytty prätkäkuskien kyttäämiseen...
ei sulle oikeesti voi kun nauraa...
![]()
-Yamaha YZF600R Thundercat-
[tulee viestejä siihen tahtiin, että ehti muutama väliin]
Väännetäänpä taas rautalangasta: jos kyyläät parkkihallissa toisten autojen renkaiden urasyvyyttä ja käräytät rikolliset poliisille se on "rohkeaa välittämistä"?
Jos oikeasti välittäisit, varmaan ostaisit kaverille uudet renkaat..
Tuollaisella puuhastelulla, pilkunnussimisella ja kyyläämisellä ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa, koska kuolonkolarit sattuvat joko a) änkyräkännissä b) täysin järjettömillä nopeuksilla, tai c) johtuvat ongelmista joiden korjaamiseen tarvitaan lääkäri eikä poliisia
Todistinpa tälläisen yhdistelmän 2-3vkoa sitten turussa. Noin 3 sekunttia sen jälkeen kun huomasin tämän kypärättömän skootterikuskin ja kypärällisen kyytiläisen, vilkkuikin näiden takana sinivalot, punaisella koristelampulla.(Keizi @ Kesä. 28 2007,11:50) kirjoitti
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
En mielestäni kyllä aivan äskettäin kirjoittanut omasta puhalluttamisestani. Selvänä kuskina voin toki puhaltaa useamminkin, mutta kytät voisivat valita puhalluspaikaksi muun kuin teiden risteyksen, sillä prätkällä ajaessa menee oma aikansa kypärän pois ottamisessa ja takaisin laittamisessa, jolloin taakse kertyy turhaa autojonoa. Sakkoja on tullut keskimäärin 1/vuosi ja aina yli rikesakkorajan. Hyvin harvoin - useita vuosia puhalluksen väli - ovat kytät puhalluttaneet, mutta sakkoja ovat kyllä innokkaasti jaelleet. Kun minä laitoin Ruotsin luvut pöytään, laitapa sinä vuorostasi faktoja peliin. Nähdään sitten, onko jutuissasi mitään substanssia, vai tuuliko se vain niitä huuliasi heiluttaa.(Fabe @ Kesä. 29 2007,09:08) kirjoitti
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Susta tulisi varmaan hyvä "paskalakki", joka olis kaikille oikeudenmukainen ja osaisi katsoa ratsia ja puhallus paikat järkevämmin, kuin moni muu "paskalakki"(Bomber @ Kesä. 29 2007,09:35) kirjoitti
Eikös ennemmin "paskalakki", kuin paskahousu![]()
Hattussani ei ole kukkia.
Niinhän se menee, että kun lappu napsahtaa omalle kohdalle aina se vaan nostaa veekäyrää.
Itseäni on pidemmän aikaa suivinut virkavallan tapa "tehdä teitä turvalliseksi" hankkimalla kameroita tolppiin, pakuihin peräväunuihin ja piilokameroita kolmijaloille. Periaatteena tuntuu olevan piilossa kyttääminen ja sitten vaan sakkoja postiin, tälläinen menettely vaikuttaa minun rahapussiin, ei asenteeseen.
Ehkäpä tarinan pointti on se, että kerrankin pääsi todistamaan poliisin tekevän työtä joka varmasti vaikutti "asiakkaiden" asenteeseen...
Eikä tässä mitään korttelipoliiseja olla, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan, satunnainen "bomberointi" tilanteen ollessa suotuisa nostattaa leveän hymyn huulille.
-------
Joku tossa aikaisemmin inisi meikäläisen vahingonilosta toisten epäonnesta. Sanotaan näin; jos sinä kärähdät tyhjällä motarilla keulimista, minä tarjoan sinulle kahvit lohdutukseksi. Jos kärähdät rattijuopumuksesta, tarjoan kahvit kytille!
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
mitäs faktoja sä pöytään haluat? ja missä se pöytä on voin tulla vaikka tuomaan...(Bomber @ Kesä. 29 2007,09:35) kirjoitti
näkis samalla minkälainen vinkuja siellä nickin takana on... ite puhalsin toissa viikolla mopoillessa kahteen otteeseen, eikä olleet kumpikaan risteysalueella, ei tullut jonoja ja tuli hyvät päivänjatkon toivotukset hönkäisyn jälkeen... mieti, eivät haukkuneet saatanan bomberiksi tai miksikään muuksikaan... sakkoja ei minulle ole tullut 1/vuosi vaan 1/10 vuotta kertoneeko jostain? ilmeisesti sä et kuitenkaan osaa valita sitä vetopaikkaasi oikein... kannatas varmaan vaan vedellä siellä wc:n puolella...
![]()
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Se kyllä selvisi viestistäsi, että et löytänyt faktoja. Tässä vielä YLEn sivuilta kaikille kontrollifriikeille kertauksen vuoksi uutinen:(Fabe @ Kesä. 29 2007,10:28) kirjoitti
Ruotsin teillä päivittäin 20 000 rattijuoppoa
Julkaistu 29.06.2007, klo 01.33
liikennettä
Kuva: YLE
Alkoholi aiheuttaa neljä kymmenestä Ruotsissa ajetusta kuolonkolarista.
Maan teillä arvioidaan liikkuvan päivittäin noin 20 000 humalaista kuljettajaa.
Rattijuopot ovat vakava riski ympäristölleen. Vahinkovakuutusyhtiö Ifin tekemän selvityksen mukaan humalaisten ajamissa kuolonkolareissa kolmannes menehtyneistä on sivullisia.
Vakuutusyhtiössä nähdään kasvavana ongelmana nuoret kuskit, joille ei enää edellisten sukupolvien tavoin iskosteta selvin päin ajamisen tärkeyttä.
Eniten rattijuoppojen aiheuttamia kuolonkolareita Ruotsissa ajetaan Taalainmaalla, Skånessa, Värmlannissa ja Tukholmassa.
SVT
Ei muuta kuin paskalakit hommiin Suomessa; tuossa riittää työsarkaa yllin kyllin.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
meinaat sä, että suomen "paskalakit" ratkasee ruotsin ongelman puhalluttamalla suomessa?(Bomber @ Kesä. 29 2007,10:58) kirjoitti
ja kun olisit kertonut mitä faktoja haluat niin olisin ne hakenut...
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Kaippa seuraavaksi kameratolpat muutetaan videokuvaaviksi, sitten asennetaan alkometrin pillit tolppaan. Kaikkien kuskien pitää pysähtyä puhaltamaan. Pysähtymättä jättäneet kärähtää kameran avulla, sitten Karhyryhmä hakee rikollisen yöllä sängytä ja ampuu aamunkoitteessa.(Bomber @ Kesä. 29 2007,10:58) kirjoitti
![]()
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
Kylläpäs nyt kävi sulla armottoman hyvä tuuri kun tuntematon mopopoika sai sakot
Varmaan vaikuttaa liikennekäyttäytymiseen sakoilla iha pirusti...
Kannattaisi tarkistaa tietonsa, ettei tule kirjoittaneeksi täyttä paskaa. No, eihän se ole ennenkään sinua haitannut.(Bomber @ Kesä. 29 2007,09:03) kirjoitti
Suomessa kuolemaan johtaneissa liikenneonnettomuuksissa syyllinen ei todellakaan ole rattijuoppo niin usein kuin kirjoitat.
Liikennevakuutuskeskuksen mukaan rattijuoppo aiheutti vuonna 2006 80 liikennekuolemaa. Näistä 78 kuollutta oli rattijuopon kuljettamassa ajoneuvossa. Eli täysin sivullisia henkilöitä kuoli 2 kappaletta rattijuopon toimesta. Eli rattijuopot ja narkkarit eivät juurikaan tapa sivullisia ihmisiä liikenteessä, ellei sivulliseksi sitten lasketa rattijuopon kyydissä olijoita.
Ennakkotietojen mukaan vuonna 2006 yhdessäkään kevyen liikenteen kuolemaan johtaneessa onnettomuudessa ei osallisena ollut alkoholia nauttinutta moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajaa.
Luku on melko kaukana sinun esittämästä 50 prosentista.
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
Afrikka ja Intia on täynnä nälkäisiä lapsia,ne haluaa että ne pelastetaan,jos on noin kova pelastamisen halu ja avara sydän((Tuppi Nurin @ Kesä. 29 2007,08:08) kirjoitti
) saa heitä auttaa. Mutta tuskinpa tuollaista edellämainittua suojelua kukaan sinulta haluaa..? Vai tuliko poika kiittämään elämänsä pelastamisesta?
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
No johan taas heitellään mutuja(Bomber @ Kesä. 29 2007,09:03) kirjoitti
Et muuten ole edes oikealla tontilla, mutta provo oli hyvä ja tartuin!
tuolta muuten voi kaivaa tarkempia exel tilastoja kuka haluaa (itellä OpenOffice vieläkin asentamatta)
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
(speedmaster @ Kesä. 29 2007,09:08) kirjoitti
Näin se homma etenee
![]()
![]()
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Toi oli hyvä, melkein määrittelee moottorimaaliman empatian, jos toinen oksentaa niin minäkin oksennan. Oikeata välittämistä kehiin vaan ,, rengaskauppiaat tykkää.(speedmaster @ Kesä. 29 2007,09:08) kirjoitti
Ja oikeaa välittämistä on jos käräyttää toisen ratista jonkun mömmön alaisena perskeles. Tekee vaan palveluksen kaikille vaikka se lyhyellä tähtäimellä vituttaiskin. Poliisille,, kyllä he senverran paskoihin juttuihin päivittäin törmää ettei täällä foorumilla oikein tajutakaan.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
No perskuta. Selväpäiset kuljettajat aiheuttavat 99,5% kuolemista. Täytyy vetää kännit aina ennen kuin tielle uskaltaa, niin on paremmat mahkut selvitä hengissä. Muutaman bisukan jälkeen sitä ajeleekin sitten sopivan varovasti, eivätkä naurettavat nopeusrajoituksetkaan aiheuta otsasuonen pullistelua.(cartman @ Kesä. 29 2007,18:12) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Miten valvonnan rajoittaminen rattijuoppoihin ja narkkareihin tehdään käytännössä?(Bomber @ Kesä. 29 2007,09:03) kirjoitti
Jos vetelen +100 yli nopeusrajoituksen, niin sehän tarkoittaa, että en missään nimessä voi olla rattijuopponarkkari varastetulla mopolla liikkeellä. Pysäyttäminen olisi siis sosiaalidemokraattista blombergien häirintää ja kiusantekoa, eikö vain? Sen sijaan rattijuopon ja narkkarin erottaa sokeampikin poliisi jo pelkästään epäilyttävän liikennekäyttäytymisen perusteella.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
(NOx @ Kesä. 30 2007,00:38) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Menkää moottoriradalle puhalluttamaan jengiä; siellä kun vetävät paikotellen 200-300 km/h, niin on pakko olla kännissä..
Vai olisiko mitenkään mahdollista, että kännissä on aika hankala ajaa mutkatietä 200 km/h prätkällä?
(speedmaster @ Kesä. 30 2007,10:20) kirjoitti
Ja vitut sinne yksityisten radoille pillin kans tulla! Aina sieltä on kaikki takaisin tulleet,vaikka viina virtaa usein hyvinkin paljon. Radalla tuo ryyppylupa sisältyy lippujen hintaan. Vai onko niissä puolet ilmaa...
Soon noita mopo-onnettomuuksiakin sattunut tänä vuonna aika paljon. Henkiäkin menetetty noissa. Kukaan ei kai kiistä, ettei kypärä edistäisi henkiinjäämismahdollisuuksia. Jos oikeasti ei kanssaihmisestä sen vertaa välitä, että toivoisi naapurin oppivan kypärää käyttämään, on lapsuudessa jäänyt kyllä monta asiaa käsittelemättä tai pari terapeutin sessiota käymättä.
Kas kun ei vielä tuolla Turvallisuus-osiossa ole vielä ketään "kaikki omasta puolestaan, muista välittämättä" - tyypeistä puolustelemassa Turkulaista keulijaa, joka kolhi jalankulkijat sairaalaan.
<p>2002-2014</p>
+1 tälle!(Henry @ Kesä. 29 2007,10:16) kirjoitti
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums