Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 97:sta
  1. #31
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 28 2007,16:18) kirjoitti
    Lainaa (rolcen @ Kesä. 28 2007,16:12) kirjoitti

    Naurettavaa nauttia toisen ihmisen vastoinkäymisistä. Jos oman elämän ilon aiheena on jonkun tuntemattoman ihmisen saama sakko,niin pitääkö sitä tulla foorumille julistamaan?
    Hanki elämä!
    Käännetäänpä asia vaihteeksi positiiviseksi: Ilo on iloa siitä, että ajattelematon sai ehkä oppitunnin, joka saa kypärän seuraavalla kerralla päähän ja pelastaa hengen!

    Se vasta olisi typerää, jos pitäisi iloita siitä, että joku loukkaantuu ajattelemattomuuttaan loppuiäkseen tai ehkä menettää ainoansa.

    Hanki sinä hieman positiivista asennetta...
    Positiivista asennetta!!!!!!!!!!!
    Jum...uta!!

    Tuolla asenteella olette varmaan parkkihallissa mittaamassa renkaitten urasyvyyttä?? saattaa lähteä jonkun auto vesiliirtoon ja ajaa rekan alle?? Seisotte varmaan kadunkulmissa poliisin numero valmiina kännyssä ja ilmoitatte kellä ei ole turvavyötä?? tai kuka puhuu matkapuhelimeen??
    Voi helvetti mitä hurskastelua päästää joku suustaan,oletteko ihan tosissanne vai oliko tämä vitsi?
    Hyi v..tu mitä pelkuriämmiä tänne maailmaan mahtuu!! Ostakaa hameet!!
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  2. #32
    Kriittisesti suhtaudun itsekin tuohon aloitusviestiin.

    Kypärätön friidu takana. Onpa maailma pelastettu ja hyvä mieli kun sai sakot.

  3. #33
    mielestäni täs tapaukses kyse oli enemmänki asenne kasvatuksesta. tekee mopopojalle ihan hyvää maksella viikkorahoistaan ko. laskua kun kyysääminen kerra on nykyään sallittua kerta ni ei luulis olevan kova juttu se kypärä.

    toi harkittu rikos eli kypäräpäässä kyysääminen o pk-seudulla 90-luvulla pyöriny... tais olla jonku isobroidi saanu ne sakot jos oikein muistan
    - CBF600S = starttimoottori -
  4. #34
    Kyllähän sitä junnuna tuli tehtyä kaikenlaista ja joskus mankilla kyytiäkin annettiin. Harvoin oli mitään toista kypärää, tosin me oltiin kyllä niin raukkoja että ajettiin vaan mettässä kaks päällä. Eihän sielä kovaa voinu ajaa mutta koputan silti puuta ettei sen kummemmin ole käyny.
    Näillä mennää!
  5. #35
    Lainaa (Johu @ Kesä. 28 2007,10:22) kirjoitti
    Tää legenda kiertänyt varmaan kaikilla mopo-pojilla, ja myös itse kuullut ton tapahtuneen aina "jonkun kaverille"...
    kyllä mä oon saanut tuollaisen lapun samoin perustein n. 10 vuotta sitten
    Kawasaki ZXR 750 j -92

    Nyt: Kawasaki ZX-6R 636 -03
  6. #36
    Lainaa (adrenaliini @ Kesä. 29 2007,00:12) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 28 2007,16:18) kirjoitti
    Lainaa (rolcen @ Kesä. 28 2007,16:12) kirjoitti

    Naurettavaa nauttia toisen ihmisen vastoinkäymisistä. Jos oman elämän ilon aiheena on jonkun tuntemattoman ihmisen saama sakko,niin pitääkö sitä tulla foorumille julistamaan?
    Hanki elämä!
    Käännetäänpä asia vaihteeksi positiiviseksi: Ilo on iloa siitä, että ajattelematon sai ehkä oppitunnin, joka saa kypärän seuraavalla kerralla päähän ja pelastaa hengen!

    Se vasta olisi typerää, jos pitäisi iloita siitä, että joku loukkaantuu ajattelemattomuuttaan loppuiäkseen tai ehkä menettää ainoansa.

    Hanki sinä hieman positiivista asennetta...
    Positiivista asennetta!!!!!!!!!!!
    Jum...uta!!

    Tuolla asenteella olette varmaan parkkihallissa mittaamassa renkaitten urasyvyyttä?? saattaa lähteä jonkun auto vesiliirtoon ja ajaa rekan alle?? Seisotte varmaan kadunkulmissa poliisin numero valmiina kännyssä ja ilmoitatte kellä ei ole turvavyötä?? tai kuka puhuu matkapuhelimeen??
    Voi helvetti mitä hurskastelua päästää joku suustaan,oletteko ihan tosissanne vai oliko tämä vitsi?
    Hyi v..tu mitä pelkuriämmiä tänne maailmaan mahtuu!! Ostakaa hameet!!
    Mun mielestäni kuvailemasi toiminta on vähintäänkin rohkeaa ja oikeasti kanssaihimisistä välittämistä. Sillä ei ole pelkuruuden kanssa mitään tekemistä - päinvastoin.

    Maailma ei ole mustavalkoinen ja ei näitä sääntöjä ole kenenkään kiusaksi tehty, vaan kaikkien meidän suojelemiseksi. Tää voi olla vaikeaa ymmärtää, mutta yritetään kaikki yhdessä, niin onnettomuuskehitys saadaan posittivisempaan suuntaan.

    Hurskastelua en kyllä löytänyt C-A-D:n tekstistä edes hakemalla.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  7. #37
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Kesä. 29 2007,08:08) kirjoitti
    Lainaa (adrenaliini @ Kesä. 29 2007,00:12) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 28 2007,16:18) kirjoitti
    Lainaa (rolcen @ Kesä. 28 2007,16:12) kirjoitti

    Naurettavaa nauttia toisen ihmisen vastoinkäymisistä. Jos oman elämän ilon aiheena on jonkun tuntemattoman ihmisen saama sakko,niin pitääkö sitä tulla foorumille julistamaan?
    Hanki elämä!
    Käännetäänpä asia vaihteeksi positiiviseksi: Ilo on iloa siitä, että ajattelematon sai ehkä oppitunnin, joka saa kypärän seuraavalla kerralla päähän ja pelastaa hengen!

    Se vasta olisi typerää, jos pitäisi iloita siitä, että joku loukkaantuu ajattelemattomuuttaan loppuiäkseen tai ehkä menettää ainoansa.

    Hanki sinä hieman positiivista asennetta...
    Positiivista asennetta!!!!!!!!!!!
    Jum...uta!!

    Tuolla asenteella olette varmaan parkkihallissa mittaamassa renkaitten urasyvyyttä?? saattaa lähteä jonkun auto vesiliirtoon ja ajaa rekan alle?? Seisotte varmaan kadunkulmissa poliisin numero valmiina kännyssä ja ilmoitatte kellä ei ole turvavyötä?? tai kuka puhuu matkapuhelimeen??
    Voi helvetti mitä hurskastelua päästää joku suustaan,oletteko ihan tosissanne vai oliko tämä vitsi?
    Hyi v..tu mitä pelkuriämmiä tänne maailmaan mahtuu!! Ostakaa hameet!!
    Mun mielestäni kuvailemasi toiminta on vähintäänkin rohkeaa ja oikeasti kanssaihimisistä välittämistä. Sillä ei ole pelkuruuden kanssa mitään tekemistä - päinvastoin.

    Maailma ei ole mustavalkoinen ja ei näitä sääntöjä ole kenenkään kiusaksi tehty, vaan kaikkien meidän suojelemiseksi. Tää voi olla vaikeaa ymmärtää, mutta yritetään kaikki yhdessä, niin onnettomuuskehitys saadaan posittivisempaan suuntaan.

    Hurskastelua en kyllä löytänyt C-A-D:n tekstistä edes hakemalla.
    Aloitetaan hurskastelujen sijasta "kaikkien meidän suojelemiseksi" tehtyjen sääntöjen noudattamisen valvonta ja laitetaan liikkuvan poliisin paskalakit vihdoin tekemään liikenneturvallisuustyötä, jolla säästetään ihmishenkiä liikenteessä. Tänä aamuna on uutisoitu, että Ruotsissa alkoholi (eli rattijuopot) aiheuttaa neljä (4) kymmenestä (10) ajetusta kuolonkolarista. Prosentuaalisesti se tekee 40 % kaikista kuolonkolareista. Ruotsin teillä arvioidaan liikkuvan joka päivä noin 20.000 kännikuskia. Kun me suomalaiset olemme perinteisesti piesseet svedupetterit juopottelussa, Suomessa todennäköisesti 50 % kaikista kuolonkolareista ajavat rattijuopot. Kun Suomessa vuosittainen liikenneonnettomuuksissa kuolleiden lukumäärä on vähän alle 400, havaitaan selkeästi, että paskalakkien rajalliset resurssit kannattaa keskittää niihin toimenpiteisiin, joilla myös todellisuudessa (eikä vain juhlapuheissa) on huomattava konkreettinen merkitys liikenneturvallisuuden parantumiseen. Tämä tarkoittaa rattijuoppojen ja -narkkareiden poistamista liikenteestä ihmisiä tappamasta. Siinä on potentiaalia jopa vajaan 200 ihmishengen pelastamiseen. Tähän asti ilkkuva poliisi onkin keskittynyt vain tutka-ansojen rakentelemiseen, prätkäkuskien ylinopeuksien kyttäämiseen ja muuhun toisarvoiseen sosialidemokraattiseen näpertelyyn.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  8. #38
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 29 2007,09:03) kirjoitti
    Aloitetaan hurskastelujen sijasta "kaikkien meidän suojelemiseksi" tehtyjen sääntöjen noudattamisen valvonta ja laitetaan liikkuvan poliisin paskalakit vihdoin tekemään liikenneturvallisuustyötä, jolla säästetään ihmishenkiä liikenteessä. Tänä aamuna on uutisoitu, että Ruotsissa alkoholi (eli rattijuopot) aiheuttaa neljä (4) kymmenestä (10) ajetusta kuolonkolarista. Prosentuaalisesti se tekee 40 % kaikista kuolonkolareista. Ruotsin teillä arvioidaan liikkuvan joka päivä noin 20.000 kännikuskia. Kun me suomalaiset olemme perinteisesti piesseet svedupetterit juopottelussa, Suomessa todennäköisesti 50 % kaikista kuolonkolareista ajavat rattijuopot. Kun Suomessa vuosittainen liikenneonnettomuuksissa kuolleiden lukumäärä on vähän alle 400, havaitaan selkeästi, että paskalakkien rajalliset resurssit kannattaa keskittää niihin toimenpiteisiin, joilla myös todellisuudessa (eikä vain juhlapuheissa) on huomattava konkreettinen merkitys liikenneturvallisuuden parantumiseen. Tämä tarkoittaa rattijuoppojen ja -narkkareiden poistamista liikenteestä ihmisiä tappamasta. Siinä on potentiaalia jopa vajaan 200 ihmishengen pelastamiseen. Tähän asti ilkkuva poliisi onkin keskittynyt vain tutka-ansojen rakentelemiseen, prätkäkuskien ylinopeuksien kyttäämiseen ja muuhun toisarvoiseen sosialidemokraattiseen näpertelyyn.
    etkös sä vasta jossain inissyt kun ovat sinut puhalluttaneet? milläs ne sitä valvoo jos ei puhalluttamalla? wittu mitä lässytystä noi sun juttus aina on... on keskitytty prätkäkuskien kyttäämiseen... ei sulle oikeesti voi kun nauraa...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  9. #39
    [tulee viestejä siihen tahtiin, että ehti muutama väliin]

    Väännetäänpä taas rautalangasta: jos kyyläät parkkihallissa toisten autojen renkaiden urasyvyyttä ja käräytät rikolliset poliisille se on "rohkeaa välittämistä"?
    Jos oikeasti välittäisit, varmaan ostaisit kaverille uudet renkaat..

    Tuollaisella puuhastelulla, pilkunnussimisella ja kyyläämisellä ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa, koska kuolonkolarit sattuvat joko a) änkyräkännissä b) täysin järjettömillä nopeuksilla, tai c) johtuvat ongelmista joiden korjaamiseen tarvitaan lääkäri eikä poliisia



  10. #40
    Lainaa (Keizi @ Kesä. 28 2007,11:50) kirjoitti
    Meidän kaveripiirissä Itä-Helsingissä (90-luvun alussa) oli käytäntö, että jos joku tuli mopon kyytiin, niin se ainoa kypärä oli kyytiläisen hattupidikkeessä. Kuski oli ilman kypärää, ja tämä herrasmiessääntö pitäisi herättää henkiin.
    Todistinpa tälläisen yhdistelmän 2-3vkoa sitten turussa. Noin 3 sekunttia sen jälkeen kun huomasin tämän kypärättömän skootterikuskin ja kypärällisen kyytiläisen, vilkkuikin näiden takana sinivalot, punaisella koristelampulla.
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  11. #41
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 29 2007,09:08) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 29 2007,09:03) kirjoitti
    Aloitetaan hurskastelujen sijasta "kaikkien meidän suojelemiseksi" tehtyjen sääntöjen noudattamisen valvonta ja laitetaan liikkuvan poliisin paskalakit vihdoin tekemään liikenneturvallisuustyötä, jolla säästetään ihmishenkiä liikenteessä. Tänä aamuna on uutisoitu, että Ruotsissa alkoholi (eli rattijuopot) aiheuttaa neljä (4) kymmenestä (10) ajetusta kuolonkolarista. Prosentuaalisesti se tekee 40 % kaikista kuolonkolareista. Ruotsin teillä arvioidaan liikkuvan joka päivä noin 20.000 kännikuskia. Kun me suomalaiset olemme perinteisesti piesseet svedupetterit juopottelussa, Suomessa todennäköisesti 50 % kaikista kuolonkolareista ajavat rattijuopot. Kun Suomessa vuosittainen liikenneonnettomuuksissa kuolleiden lukumäärä on vähän alle 400, havaitaan selkeästi, että paskalakkien rajalliset resurssit kannattaa keskittää niihin toimenpiteisiin, joilla myös todellisuudessa (eikä vain juhlapuheissa) on huomattava konkreettinen merkitys liikenneturvallisuuden parantumiseen. Tämä tarkoittaa rattijuoppojen ja -narkkareiden poistamista liikenteestä ihmisiä tappamasta. Siinä on potentiaalia jopa vajaan 200 ihmishengen pelastamiseen. Tähän asti ilkkuva poliisi onkin keskittynyt vain tutka-ansojen rakentelemiseen, prätkäkuskien ylinopeuksien kyttäämiseen ja muuhun toisarvoiseen sosialidemokraattiseen näpertelyyn.
    etkös sä vasta jossain inissyt kun ovat sinut puhalluttaneet? milläs ne sitä valvoo jos ei puhalluttamalla? wittu mitä lässytystä noi sun juttus aina on... on keskitytty prätkäkuskien kyttäämiseen... ei sulle oikeesti voi kun nauraa...
    En mielestäni kyllä aivan äskettäin kirjoittanut omasta puhalluttamisestani. Selvänä kuskina voin toki puhaltaa useamminkin, mutta kytät voisivat valita puhalluspaikaksi muun kuin teiden risteyksen, sillä prätkällä ajaessa menee oma aikansa kypärän pois ottamisessa ja takaisin laittamisessa, jolloin taakse kertyy turhaa autojonoa. Sakkoja on tullut keskimäärin 1/vuosi ja aina yli rikesakkorajan. Hyvin harvoin - useita vuosia puhalluksen väli - ovat kytät puhalluttaneet, mutta sakkoja ovat kyllä innokkaasti jaelleet. Kun minä laitoin Ruotsin luvut pöytään, laitapa sinä vuorostasi faktoja peliin. Nähdään sitten, onko jutuissasi mitään substanssia, vai tuuliko se vain niitä huuliasi heiluttaa.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  12. #42
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 29 2007,09:35) kirjoitti
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 29 2007,09:08) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 29 2007,09:03) kirjoitti
    Aloitetaan hurskastelujen sijasta "kaikkien meidän suojelemiseksi" tehtyjen sääntöjen noudattamisen valvonta ja laitetaan liikkuvan poliisin paskalakit vihdoin tekemään liikenneturvallisuustyötä, jolla säästetään ihmishenkiä liikenteessä. Tänä aamuna on uutisoitu, että Ruotsissa alkoholi (eli rattijuopot) aiheuttaa neljä (4) kymmenestä (10) ajetusta kuolonkolarista. Prosentuaalisesti se tekee 40 % kaikista kuolonkolareista. Ruotsin teillä arvioidaan liikkuvan joka päivä noin 20.000 kännikuskia. Kun me suomalaiset olemme perinteisesti piesseet svedupetterit juopottelussa, Suomessa todennäköisesti 50 % kaikista kuolonkolareista ajavat rattijuopot. Kun Suomessa vuosittainen liikenneonnettomuuksissa kuolleiden lukumäärä on vähän alle 400, havaitaan selkeästi, että paskalakkien rajalliset resurssit kannattaa keskittää niihin toimenpiteisiin, joilla myös todellisuudessa (eikä vain juhlapuheissa) on huomattava konkreettinen merkitys liikenneturvallisuuden parantumiseen. Tämä tarkoittaa rattijuoppojen ja -narkkareiden poistamista liikenteestä ihmisiä tappamasta. Siinä on potentiaalia jopa vajaan 200 ihmishengen pelastamiseen. Tähän asti ilkkuva poliisi onkin keskittynyt vain tutka-ansojen rakentelemiseen, prätkäkuskien ylinopeuksien kyttäämiseen ja muuhun toisarvoiseen sosialidemokraattiseen näpertelyyn.
    etkös sä vasta jossain inissyt kun ovat sinut puhalluttaneet? milläs ne sitä valvoo jos ei puhalluttamalla? wittu mitä lässytystä noi sun juttus aina on... * on keskitytty prätkäkuskien kyttäämiseen... * ei sulle oikeesti voi kun nauraa... *
    En mielestäni kyllä aivan äskettäin kirjoittanut omasta puhalluttamisestani. Selvänä kuskina voin toki puhaltaa useamminkin, mutta kytät voisivat valita puhalluspaikaksi muun kuin teiden risteyksen, sillä prätkällä ajaessa menee oma aikansa kypärän pois ottamisessa ja takaisin laittamisessa, jolloin taakse kertyy turhaa autojonoa. Sakkoja on tullut keskimäärin 1/vuosi ja aina yli rikesakkorajan. Hyvin harvoin - useita vuosia puhalluksen väli - ovat kytät puhalluttaneet, mutta sakkoja ovat kyllä innokkaasti jaelleet. Kun minä laitoin Ruotsin luvut pöytään, laitapa sinä vuorostasi faktoja peliin. Nähdään sitten, onko jutuissasi mitään substanssia, vai tuuliko se vain niitä huuliasi heiluttaa.
    Susta tulisi varmaan hyvä "paskalakki", joka olis kaikille oikeudenmukainen ja osaisi katsoa ratsia ja puhallus paikat järkevämmin, kuin moni muu "paskalakki"
    Eikös ennemmin "paskalakki", kuin paskahousu
    Hattussani ei ole kukkia.
  13. #43
    Niinhän se menee, että kun lappu napsahtaa omalle kohdalle aina se vaan nostaa veekäyrää.

    Itseäni on pidemmän aikaa suivinut virkavallan tapa "tehdä teitä turvalliseksi" hankkimalla kameroita tolppiin, pakuihin peräväunuihin ja piilokameroita kolmijaloille. Periaatteena tuntuu olevan piilossa kyttääminen ja sitten vaan sakkoja postiin, tälläinen menettely vaikuttaa minun rahapussiin, ei asenteeseen.

    Ehkäpä tarinan pointti on se, että kerrankin pääsi todistamaan poliisin tekevän työtä joka varmasti vaikutti "asiakkaiden" asenteeseen...

    Eikä tässä mitään korttelipoliiseja olla, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan, satunnainen "bomberointi" tilanteen ollessa suotuisa nostattaa leveän hymyn huulille.

    -------

    Joku tossa aikaisemmin inisi meikäläisen vahingonilosta toisten epäonnesta. Sanotaan näin; jos sinä kärähdät tyhjällä motarilla keulimista, minä tarjoan sinulle kahvit lohdutukseksi. Jos kärähdät rattijuopumuksesta, tarjoan kahvit kytille!



    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  14. #44
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 29 2007,09:35) kirjoitti
    En mielestäni kyllä aivan äskettäin kirjoittanut omasta puhalluttamisestani. Selvänä kuskina voin toki puhaltaa useamminkin, mutta kytät voisivat valita puhalluspaikaksi muun kuin teiden risteyksen, sillä prätkällä ajaessa menee oma aikansa kypärän pois ottamisessa ja takaisin laittamisessa, jolloin taakse kertyy turhaa autojonoa. Sakkoja on tullut keskimäärin 1/vuosi ja aina yli rikesakkorajan. Hyvin harvoin - useita vuosia puhalluksen väli - ovat kytät puhalluttaneet, mutta sakkoja ovat kyllä innokkaasti jaelleet. Kun minä laitoin Ruotsin luvut pöytään, laitapa sinä vuorostasi faktoja peliin. Nähdään sitten, onko jutuissasi mitään substanssia, vai tuuliko se vain niitä huuliasi heiluttaa.
    mitäs faktoja sä pöytään haluat? ja missä se pöytä on voin tulla vaikka tuomaan... näkis samalla minkälainen vinkuja siellä nickin takana on... ite puhalsin toissa viikolla mopoillessa kahteen otteeseen, eikä olleet kumpikaan risteysalueella, ei tullut jonoja ja tuli hyvät päivänjatkon toivotukset hönkäisyn jälkeen... mieti, eivät haukkuneet saatanan bomberiksi tai miksikään muuksikaan... sakkoja ei minulle ole tullut 1/vuosi vaan 1/10 vuotta kertoneeko jostain? ilmeisesti sä et kuitenkaan osaa valita sitä vetopaikkaasi oikein... kannatas varmaan vaan vedellä siellä wc:n puolella...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  15. #45
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 29 2007,10:28) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 29 2007,09:35) kirjoitti
    En mielestäni kyllä aivan äskettäin kirjoittanut omasta puhalluttamisestani. Selvänä kuskina voin toki puhaltaa useamminkin, mutta kytät voisivat valita puhalluspaikaksi muun kuin teiden risteyksen, sillä prätkällä ajaessa menee oma aikansa kypärän pois ottamisessa ja takaisin laittamisessa, jolloin taakse kertyy turhaa autojonoa. Sakkoja on tullut keskimäärin 1/vuosi ja aina yli rikesakkorajan. Hyvin harvoin - useita vuosia puhalluksen väli - ovat kytät puhalluttaneet, mutta sakkoja ovat kyllä innokkaasti jaelleet. Kun minä laitoin Ruotsin luvut pöytään, laitapa sinä vuorostasi faktoja peliin. Nähdään sitten, onko jutuissasi mitään substanssia, vai tuuliko se vain niitä huuliasi heiluttaa.
    mitäs faktoja sä pöytään haluat? ja missä se pöytä on voin tulla vaikka tuomaan... näkis samalla minkälainen vinkuja siellä nickin takana on... ite puhalsin toissa viikolla mopoillessa kahteen otteeseen, eikä olleet kumpikaan risteysalueella, ei tullut jonoja ja tuli hyvät päivänjatkon toivotukset hönkäisyn jälkeen... mieti, eivät haukkuneet saatanan bomberiksi tai miksikään muuksikaan... sakkoja ei minulle ole tullut 1/vuosi vaan 1/10 vuotta kertoneeko jostain? ilmeisesti sä et kuitenkaan osaa valita sitä vetopaikkaasi oikein... kannatas varmaan vaan vedellä siellä wc:n puolella...
    Se kyllä selvisi viestistäsi, että et löytänyt faktoja. Tässä vielä YLEn sivuilta kaikille kontrollifriikeille kertauksen vuoksi uutinen:

    Ruotsin teillä päivittäin 20 000 rattijuoppoa
    Julkaistu 29.06.2007, klo 01.33
    liikennettä
    Kuva: YLE
    Alkoholi aiheuttaa neljä kymmenestä Ruotsissa ajetusta kuolonkolarista.
    Maan teillä arvioidaan liikkuvan päivittäin noin 20 000 humalaista kuljettajaa.

    Rattijuopot ovat vakava riski ympäristölleen. Vahinkovakuutusyhtiö Ifin tekemän selvityksen mukaan humalaisten ajamissa kuolonkolareissa kolmannes menehtyneistä on sivullisia.

    Vakuutusyhtiössä nähdään kasvavana ongelmana nuoret kuskit, joille ei enää edellisten sukupolvien tavoin iskosteta selvin päin ajamisen tärkeyttä.

    Eniten rattijuoppojen aiheuttamia kuolonkolareita Ruotsissa ajetaan Taalainmaalla, Skånessa, Värmlannissa ja Tukholmassa.

    SVT


    Ei muuta kuin paskalakit hommiin Suomessa; tuossa riittää työsarkaa yllin kyllin.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  16. #46
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 29 2007,10:58) kirjoitti
    Se kyllä selvisi viestistäsi, että et löytänyt faktoja. Tässä vielä YLEn sivuilta kaikille kontrollifriikeille kertauksen vuoksi uutinen:

    Ruotsin teillä päivittäin 20 000 rattijuoppoa
    Julkaistu 29.06.2007, klo 01.33
    liikennettä
    Kuva: YLE
    Alkoholi aiheuttaa neljä kymmenestä Ruotsissa ajetusta kuolonkolarista.
    Maan teillä arvioidaan liikkuvan päivittäin noin 20 000 humalaista kuljettajaa.

    Rattijuopot ovat vakava riski ympäristölleen. Vahinkovakuutusyhtiö Ifin tekemän selvityksen mukaan humalaisten ajamissa kuolonkolareissa kolmannes menehtyneistä on sivullisia.

    Vakuutusyhtiössä nähdään kasvavana ongelmana nuoret kuskit, joille ei enää edellisten sukupolvien tavoin iskosteta selvin päin ajamisen tärkeyttä.

    Eniten rattijuoppojen aiheuttamia kuolonkolareita Ruotsissa ajetaan Taalainmaalla, Skånessa, Värmlannissa ja Tukholmassa.

    SVT


    Ei muuta kuin paskalakit hommiin Suomessa; tuossa riittää työsarkaa yllin kyllin.
    meinaat sä, että suomen "paskalakit" ratkasee ruotsin ongelman puhalluttamalla suomessa? ja kun olisit kertonut mitä faktoja haluat niin olisin ne hakenut...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  17. #47
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 29 2007,10:58) kirjoitti
    Ei muuta kuin paskalakit hommiin Suomessa; tuossa riittää työsarkaa yllin kyllin.
    Kaippa seuraavaksi kameratolpat muutetaan videokuvaaviksi, sitten asennetaan alkometrin pillit tolppaan. Kaikkien kuskien pitää pysähtyä puhaltamaan. Pysähtymättä jättäneet kärähtää kameran avulla, sitten Karhyryhmä hakee rikollisen yöllä sängytä ja ampuu aamunkoitteessa.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  18. #48
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Kylläpäs nyt kävi sulla armottoman hyvä tuuri kun tuntematon mopopoika sai sakot

    Varmaan vaikuttaa liikennekäyttäytymiseen sakoilla iha pirusti...
  19. #49
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 29 2007,09:03) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Kesä. 29 2007,08:08) kirjoitti
    Lainaa (adrenaliini @ Kesä. 29 2007,00:12) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 28 2007,16:18) kirjoitti
    Lainaa (rolcen @ Kesä. 28 2007,16:12) kirjoitti

    Naurettavaa nauttia toisen ihmisen vastoinkäymisistä. Jos oman elämän ilon aiheena on jonkun tuntemattoman ihmisen saama sakko,niin pitääkö sitä tulla foorumille julistamaan?
    Hanki elämä!
    Käännetäänpä asia vaihteeksi positiiviseksi: Ilo on iloa siitä, että ajattelematon sai ehkä oppitunnin, joka saa kypärän seuraavalla kerralla päähän ja pelastaa hengen!

    Se vasta olisi typerää, jos pitäisi iloita siitä, että joku loukkaantuu ajattelemattomuuttaan loppuiäkseen tai ehkä menettää ainoansa.

    Hanki sinä hieman positiivista asennetta...
    Positiivista asennetta!!!!!!!!!!!
    Jum...uta!!

    Tuolla asenteella olette varmaan parkkihallissa mittaamassa renkaitten urasyvyyttä?? saattaa lähteä jonkun auto vesiliirtoon ja ajaa rekan alle?? Seisotte varmaan kadunkulmissa poliisin numero valmiina kännyssä ja ilmoitatte kellä ei ole turvavyötä?? tai kuka puhuu matkapuhelimeen??
    Voi helvetti mitä hurskastelua päästää joku suustaan,oletteko ihan tosissanne vai oliko tämä vitsi?
    Hyi v..tu mitä pelkuriämmiä tänne maailmaan mahtuu!! Ostakaa hameet!!
    Mun mielestäni kuvailemasi toiminta on vähintäänkin rohkeaa ja oikeasti kanssaihimisistä välittämistä. Sillä ei ole pelkuruuden kanssa mitään tekemistä - päinvastoin.

    Maailma ei ole mustavalkoinen ja ei näitä sääntöjä ole kenenkään kiusaksi tehty, vaan kaikkien meidän suojelemiseksi. Tää voi olla vaikeaa ymmärtää, mutta yritetään kaikki yhdessä, niin onnettomuuskehitys saadaan posittivisempaan suuntaan.

    Hurskastelua en kyllä löytänyt C-A-D:n tekstistä edes hakemalla.
    Aloitetaan hurskastelujen sijasta "kaikkien meidän suojelemiseksi" tehtyjen sääntöjen noudattamisen valvonta ja laitetaan liikkuvan poliisin paskalakit vihdoin tekemään liikenneturvallisuustyötä, jolla säästetään ihmishenkiä liikenteessä. Tänä aamuna on uutisoitu, että Ruotsissa alkoholi (eli rattijuopot) aiheuttaa neljä (4) kymmenestä (10) ajetusta kuolonkolarista. Prosentuaalisesti se tekee 40 % kaikista kuolonkolareista. Ruotsin teillä arvioidaan liikkuvan joka päivä noin 20.000 kännikuskia. Kun me suomalaiset olemme perinteisesti piesseet svedupetterit juopottelussa, Suomessa todennäköisesti 50 % kaikista kuolonkolareista ajavat rattijuopot. Kun Suomessa vuosittainen liikenneonnettomuuksissa kuolleiden lukumäärä on vähän alle 400, havaitaan selkeästi, että paskalakkien rajalliset resurssit kannattaa keskittää niihin toimenpiteisiin, joilla myös todellisuudessa (eikä vain juhlapuheissa) on huomattava konkreettinen merkitys liikenneturvallisuuden parantumiseen. Tämä tarkoittaa rattijuoppojen ja -narkkareiden poistamista liikenteestä ihmisiä tappamasta. Siinä on potentiaalia jopa vajaan 200 ihmishengen pelastamiseen. Tähän asti ilkkuva poliisi onkin keskittynyt vain tutka-ansojen rakentelemiseen, prätkäkuskien ylinopeuksien kyttäämiseen ja muuhun toisarvoiseen sosialidemokraattiseen näpertelyyn.
    Kannattaisi tarkistaa tietonsa, ettei tule kirjoittaneeksi täyttä paskaa. No, eihän se ole ennenkään sinua haitannut.

    Suomessa kuolemaan johtaneissa liikenneonnettomuuksissa syyllinen ei todellakaan ole rattijuoppo niin usein kuin kirjoitat.

    Liikennevakuutuskeskuksen mukaan rattijuoppo aiheutti vuonna 2006 80 liikennekuolemaa. Näistä 78 kuollutta oli rattijuopon kuljettamassa ajoneuvossa. Eli täysin sivullisia henkilöitä kuoli 2 kappaletta rattijuopon toimesta. Eli rattijuopot ja narkkarit eivät juurikaan tapa sivullisia ihmisiä liikenteessä, ellei sivulliseksi sitten lasketa rattijuopon kyydissä olijoita.

    Ennakkotietojen mukaan vuonna 2006 yhdessäkään kevyen liikenteen kuolemaan johtaneessa onnettomuudessa ei osallisena ollut alkoholia nauttinutta moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajaa.

    Luku on melko kaukana sinun esittämästä 50 prosentista.



    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  20. #50
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Kesä. 29 2007,08:08) kirjoitti
    Lainaa (adrenaliini @ Kesä. 29 2007,00:12) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 28 2007,16:18) kirjoitti
    Lainaa (rolcen @ Kesä. 28 2007,16:12) kirjoitti

    Naurettavaa nauttia toisen ihmisen vastoinkäymisistä. Jos oman elämän ilon aiheena on jonkun tuntemattoman ihmisen saama sakko,niin pitääkö sitä tulla foorumille julistamaan?
    Hanki elämä!
    Käännetäänpä asia vaihteeksi positiiviseksi: Ilo on iloa siitä, että ajattelematon sai ehkä oppitunnin, joka saa kypärän seuraavalla kerralla päähän ja pelastaa hengen!

    Se vasta olisi typerää, jos pitäisi iloita siitä, että joku loukkaantuu ajattelemattomuuttaan loppuiäkseen tai ehkä menettää ainoansa.

    Hanki sinä hieman positiivista asennetta...
    Positiivista asennetta!!!!!!!!!!!
    Jum...uta!!

    Tuolla asenteella olette varmaan parkkihallissa mittaamassa renkaitten urasyvyyttä?? saattaa lähteä jonkun auto vesiliirtoon ja ajaa rekan alle?? Seisotte varmaan kadunkulmissa poliisin numero valmiina kännyssä ja ilmoitatte kellä ei ole turvavyötä?? tai kuka puhuu matkapuhelimeen??
    Voi helvetti mitä hurskastelua päästää joku suustaan,oletteko ihan tosissanne vai oliko tämä vitsi?
    Hyi v..tu mitä pelkuriämmiä tänne maailmaan mahtuu!! Ostakaa hameet!!
    Mun mielestäni kuvailemasi toiminta on vähintäänkin rohkeaa ja oikeasti kanssaihimisistä välittämistä. Sillä ei ole pelkuruuden kanssa mitään tekemistä - päinvastoin.

    Maailma ei ole mustavalkoinen ja ei näitä sääntöjä ole kenenkään kiusaksi tehty, vaan kaikkien meidän suojelemiseksi. Tää voi olla vaikeaa ymmärtää, mutta yritetään kaikki yhdessä, niin onnettomuuskehitys saadaan posittivisempaan suuntaan.

    Hurskastelua en kyllä *löytänyt C-A-D:n tekstistä edes hakemalla.
    Afrikka ja Intia on täynnä nälkäisiä lapsia,ne haluaa että ne pelastetaan,jos on noin kova pelastamisen halu ja avara sydän( ) saa heitä auttaa. Mutta tuskinpa tuollaista edellämainittua suojelua kukaan sinulta haluaa..? Vai tuliko poika kiittämään elämänsä pelastamisesta?
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  21. #51
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 29 2007,09:03) kirjoitti
    Tänä aamuna on uutisoitu, että Ruotsissa alkoholi (eli rattijuopot) aiheuttaa neljä (4) kymmenestä (10) ajetusta kuolonkolarista. Prosentuaalisesti se tekee 40 % kaikista kuolonkolareista. Ruotsin teillä arvioidaan liikkuvan joka päivä noin 20.000 kännikuskia. Kun me suomalaiset olemme perinteisesti piesseet svedupetterit juopottelussa, Suomessa todennäköisesti 50 % kaikista kuolonkolareista ajavat rattijuopot.
    No johan taas heitellään mutuja
    Et muuten ole edes oikealla tontilla, mutta provo oli hyvä ja tartuin!



    tuolta muuten voi kaivaa tarkempia exel tilastoja kuka haluaa (itellä OpenOffice vieläkin asentamatta)



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  22. #52
    Lainaa (speedmaster @ Kesä. 29 2007,09:08) kirjoitti
    [tulee viestejä siihen tahtiin, että ehti muutama väliin]

    Väännetäänpä taas rautalangasta: jos kyyläät parkkihallissa toisten autojen renkaiden urasyvyyttä ja käräytät rikolliset poliisille se on "rohkeaa välittämistä"?
    Jos oikeasti välittäisit, varmaan ostaisit kaverille uudet renkaat..

    Tuollaisella puuhastelulla, pilkunnussimisella ja kyyläämisellä ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa, koska kuolonkolarit sattuvat joko a) änkyräkännissä b) täysin järjettömillä nopeuksilla, tai c) johtuvat ongelmista joiden korjaamiseen tarvitaan lääkäri eikä poliisia
    Näin se homma etenee
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  23. #53
    Lainaa (speedmaster @ Kesä. 29 2007,09:08) kirjoitti
    [tulee viestejä siihen tahtiin, että ehti muutama väliin]

    Väännetäänpä taas rautalangasta: jos kyyläät parkkihallissa toisten autojen renkaiden urasyvyyttä ja käräytät rikolliset poliisille se on "rohkeaa välittämistä"?
    Jos oikeasti välittäisit, varmaan ostaisit kaverille uudet renkaat..

    ..mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa, koska kuolonkolarit sattuvat joko a) änkyräkännissä b) täysin järjettömillä nopeuksilla, tai c) johtuvat ongelmista joiden korjaamiseen tarvitaan lääkäri eikä poliisia
    Toi oli hyvä, melkein määrittelee moottorimaaliman empatian, jos toinen oksentaa niin minäkin oksennan. Oikeata välittämistä kehiin vaan ,, rengaskauppiaat tykkää.

    Ja oikeaa välittämistä on jos käräyttää toisen ratista jonkun mömmön alaisena perskeles. Tekee vaan palveluksen kaikille vaikka se lyhyellä tähtäimellä vituttaiskin. Poliisille ,, kyllä he senverran paskoihin juttuihin päivittäin törmää ettei täällä foorumilla oikein tajutakaan.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  24. #54
    Lainaa (cartman @ Kesä. 29 2007,18:12) kirjoitti
    Eli täysin sivullisia henkilöitä kuoli 2 kappaletta rattijuopon toimesta. Eli rattijuopot ja narkkarit eivät juurikaan tapa sivullisia ihmisiä liikenteessä, ellei sivulliseksi sitten lasketa rattijuopon kyydissä olijoita.
    No perskuta. Selväpäiset kuljettajat aiheuttavat 99,5% kuolemista. Täytyy vetää kännit aina ennen kuin tielle uskaltaa, niin on paremmat mahkut selvitä hengissä. Muutaman bisukan jälkeen sitä ajeleekin sitten sopivan varovasti, eivätkä naurettavat nopeusrajoituksetkaan aiheuta otsasuonen pullistelua.



    Dixi et animam levavi
  25. #55
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 29 2007,09:03) kirjoitti
    Tämä tarkoittaa rattijuoppojen ja -narkkareiden poistamista liikenteestä ihmisiä tappamasta. Siinä on potentiaalia jopa vajaan 200 ihmishengen pelastamiseen. Tähän asti ilkkuva poliisi onkin keskittynyt vain tutka-ansojen rakentelemiseen, prätkäkuskien ylinopeuksien kyttäämiseen ja muuhun toisarvoiseen sosialidemokraattiseen näpertelyyn.
    Miten valvonnan rajoittaminen rattijuoppoihin ja narkkareihin tehdään käytännössä?

    Jos vetelen +100 yli nopeusrajoituksen, niin sehän tarkoittaa, että en missään nimessä voi olla rattijuopponarkkari varastetulla mopolla liikkeellä. Pysäyttäminen olisi siis sosiaalidemokraattista blombergien häirintää ja kiusantekoa, eikö vain? Sen sijaan rattijuopon ja narkkarin erottaa sokeampikin poliisi jo pelkästään epäilyttävän liikennekäyttäytymisen perusteella.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  26. #56
    Lainaa (NOx @ Kesä. 30 2007,00:38) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 29 2007,09:03) kirjoitti
    Tämä tarkoittaa rattijuoppojen ja -narkkareiden poistamista liikenteestä ihmisiä tappamasta. Siinä on potentiaalia jopa vajaan 200 ihmishengen pelastamiseen. Tähän asti ilkkuva poliisi onkin keskittynyt vain tutka-ansojen rakentelemiseen, prätkäkuskien ylinopeuksien kyttäämiseen ja muuhun toisarvoiseen sosialidemokraattiseen näpertelyyn.
    Miten valvonnan rajoittaminen rattijuoppoihin ja narkkareihin tehdään käytännössä?

    Jos vetelen +100 yli nopeusrajoituksen, niin sehän tarkoittaa, että en missään nimessä voi olla rattijuopponarkkari varastetulla mopolla liikkeellä. Pysäyttäminen olisi siis sosiaalidemokraattista blombergien häirintää ja kiusantekoa, eikö vain? Sen sijaan rattijuopon ja narkkarin erottaa sokeampikin poliisi jo pelkästään epäilyttävän liikennekäyttäytymisen perusteella.
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  27. #57
    Menkää moottoriradalle puhalluttamaan jengiä; siellä kun vetävät paikotellen 200-300 km/h, niin on pakko olla kännissä..
    Vai olisiko mitenkään mahdollista, että kännissä on aika hankala ajaa mutkatietä 200 km/h prätkällä?
  28. #58
    Lainaa (speedmaster @ Kesä. 30 2007,10:20) kirjoitti
    Menkää moottoriradalle puhalluttamaan jengiä; siellä kun vetävät paikotellen 200-300 km/h, niin on pakko olla kännissä..
    Vai olisiko mitenkään mahdollista, että kännissä on aika hankala ajaa mutkatietä 200 km/h prätkällä?
    Ja vitut sinne yksityisten radoille pillin kans tulla! Aina sieltä on kaikki takaisin tulleet,vaikka viina virtaa usein hyvinkin paljon. Radalla tuo ryyppylupa sisältyy lippujen hintaan. Vai onko niissä puolet ilmaa...
  29. #59
    Soon noita mopo-onnettomuuksiakin sattunut tänä vuonna aika paljon. Henkiäkin menetetty noissa. Kukaan ei kai kiistä, ettei kypärä edistäisi henkiinjäämismahdollisuuksia. Jos oikeasti ei kanssaihmisestä sen vertaa välitä, että toivoisi naapurin oppivan kypärää käyttämään, on lapsuudessa jäänyt kyllä monta asiaa käsittelemättä tai pari terapeutin sessiota käymättä.

    Kas kun ei vielä tuolla Turvallisuus-osiossa ole vielä ketään "kaikki omasta puolestaan, muista välittämättä" - tyypeistä puolustelemassa Turkulaista keulijaa, joka kolhi jalankulkijat sairaalaan.
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Henry @ Kesä. 29 2007,10:16) kirjoitti
    Joku tossa aikaisemmin inisi meikäläisen vahingonilosta toisten epäonnesta. Sanotaan näin; jos sinä kärähdät tyhjällä motarilla keulimista, minä tarjoan sinulle kahvit lohdutukseksi. Jos kärähdät rattijuopumuksesta, tarjoan kahvit kytille!
    +1 tälle!
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen