Ducati scrambler konsepti
Tossa jää hypermotardit kyllä kakkoseks katu-uskottavuudessaTahtoo!
![]()
premier
emeritus
Niin siis tarkennuksena, että kyseessä ei oo ducatin virallinen konsepti vaan jonku saksalaisen pajan valmistama yksittäiskappale![]()
premier
emeritus
Paljon tuon näköinen oli Kölnin näyttelyssä Ducatin osastolla. Silloin se kyllä näytti aika rumalta. Kunpa Ducati tekisi vaikka 1500 kuutioisen tuosta ilmakoneesta niin olisi potkua riittävästi.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Kaipa se 200km/h ja 85hp riittää nakupyörään. Tietysti jotkut haluavat aina enemmän, mutta silloin on turha yleensäkkään ostaa L2 ilmäjäähyä. Mielestäni Ducatin ei kannata tuolla 2 venttiilisellä ilmajaahyllä rueta tehoja jahtaamaan. Pitäisivät sen koneen sellaisena kuin se on. Jos paukkuja haluaa, niin vaikka sitten 1098 kone johonkin nakupyörään.(mikkoyli @ Kesä. 28 2007,08:46) kirjoitti
Ei se ole sama asia. Syylari on nakupyörässä aina vähemmän kaunis kuin ilman. Lisäksi 1098 kone on ylävireinen ja nakuun jotenkin sopii paremmin alhaalta vääntävän luonteinen kone. Ja kuutioita ei korvaa mikään
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Niin, onhan MTS:ssa jo 1100, niin miksei mörköön isompaa. 1200 seuraavaksi![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Tuo 1100 on hieno pannu kyllä, ei oo haettu max hp alakirroksilla vaan lisää vääntöä vaan ja muutama koni lisää.. hyperin takis sutii tosi helposti sadekelillä![]()
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Juurikin näin. 1098 muunneltuna niin, että tasasempi vääntökäyrä. Siinä olis aika kova peli. Tuo "nakupyörässä ei tehoja tarvii" on aika vanhakantasta ajattelua. Miksi ihmeessä se katteiden puute veis tehon tarpeen pois?(Harri @ Kesä. 28 2007,10:58) kirjoitti
Ja toiseks toi ilmajäähy tahtoo olla väkisinkin viime vuosituhannen tekniikkaa. Ei yksinkertasesti riitä ilmassa jäähdytysteho tarpeeks tehokkaalle pyörälle.
premier
emeritus
Ilmajäähymörön positiivisimmat puolet on mun mielestä retrous, keveys ja se, että se myös näyttää kevyeltä. Kyllä moottoria mun puolesta vähän vois kasvattaa nimenomaan vääntöä hakiessa, ei niinkään huipputehoa, mut kyllä 1,5 litraa menis pahasti liioitteluksi.
Voisin jopa kuvitella vaihtavani pienempään mörköön, jos se olisi selvästi kevyempi vietävä. Mutta ei mielestäni ole...
Nykyinen on monelta kantilta ajateltuna just sopiva!
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Samoilla linjoilla, kyllä oikea Ducati on 2V ja ilmäjäähy
Tosin eihän se haittaisi vaikka tekisivät 1500cc:n *
Ne on nämä japsi-pyörien kloonit sitten ihan erikseen *![]()
- shine can never replace attitude -
Ducati SS
Harley Davidson FXD Super Glide
Suzuki Bandit
Juu, ja punaraja viiteen tonniin...(SS680 @ Kesä. 29 2007,19:05) kirjoitti
![]()
Huono tie, parempi mieli
Aika paljon saman oloinen kuin Suzuki VX-800. Sekin olisi ollut parempi 1400 Inturderin koneella.
No niinpäs olikin! Molemmissa kaksi pyörää ja kaksi sylinteriä.(hra1150 @ Kesä. 29 2007,20:46) kirjoitti
Suorastaan hämmästyttävä samankaltaisuus!
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Ehkä sen mahdollisen HD-fuusion jälkeen onkin Ducati 60 asteen 1,5l V-konella.(R@gdoll @ Kesä. 29 2007,20:06) kirjoitti
Oma mielipiteeni on, että pysyisi Ducati Ducatina. Ei pieni paja voi kaikenlaisia pyöriä tehdä, kun silloin tuotantomäärät per malli putoavat vielä entisestään. Toivottavasti SS pyöriä ei kuitenkaan karsita pois ja lähdetä pelkästään nestejäähykyykyillä japsien kanssa kilpailemaan. Tuossa kilpailussa, kun kuitenkin käy huonosti L2-koneelle. Enkä toivoisi V4 Ducatejakaan.. no aika näyttää mitä sieltä tulee.
Eikös SS ole jo lopetettu? Ilmakoneita on enää Hyperissä, Monsterissa ja... Multapalassa (vai onko siinä?).(Harri @ Kesä. 30 2007,10:01) kirjoitti
edit: unohdin ainakin classicit. Vamaan jotain muutakin.
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Optimistina toivon, että ss1100 tjsp on jo suunnittelupyödällä. SS1000 ei kai enää valmisteta, jos on myynnissä niin ovat ylivuotisia.(jjm @ Heinä. 01 2007,02:14) kirjoitti
Kyllä vaan valmistetaan vielä SS1000-mallia, mutta jenkkimarkkinoille.
Eiköhän sieltä tule jotain hauskaa ilmajäähyjenkin ystäville ;) Keveys ja sporttisuus on kohdallaan juuri noissa yksinkertaisissa ja karuissa sporteissa. Eihän ne ole mitenkään kovin tehokkaita, mutta ajamisen ilo on kohdallaan. Nimim. haluaisin Pierobonin tai NCR:n mielelläni omaan talliini![]()