Heh, pari kertaa kaudessa olen kiristänyt, huollossa varmaan tsekkaavat kanssa?(kostiDG-P @ Heinä. 17 2007,18:33) kirjoitti
Huhujen mukaan jos käyttää ketjuvahaa niin kiristelytarve on isompi kun tieltä lentävä pas*a tarttuu ketjuihin ja ne kuluvan näin nopsempaan.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
No edellinen omistaja oli ainakin käyttänyt ketjuvahaa ku jokapaikka oli alustassa täynnä hiomatahnaa muistuttavaa vaha+hiekka liisteriä...todella tehokas hioma vaikutus....
Nooh tarttee katella jos loppu kauden kestävät(säätövara riittää)...
Jotta löytäisi parkkipaikalta.
Dark Garage Performance r.y (DG-Performance)
Niin joo mulla on tonninen, luulisi että se venyttaa vielä enemmän vitjoja
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Mulla on nyt 8000 km mittarissa ja mulla on kiristetty ketjuja vain kerran 7000 kohdalla. Mä kiristin ketjut ekan kerran 900 km kohdalla, mutta huollossa löysäsivät takasin...
Mä en tiedä, ajanko kuin papat, mutta 1000 Strommin vakkariketjut toimii hienosti Gulf:n ketjuspraylla, jota saa Kumitassulta.
ajelulle mars!
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Tuusmotorin luovutushuollossa olivat panneet Castrolin ketjuvahaa, ostin sitten samaa tavaraa eikä ole vielä ollut mitään kiristystarvetta, Noin 3000 ajettu.
Mulle kävi aivan samoin, mutta näin jälkikäteen vituttaa syvästi, että piti mennä vetelemään sitä Castrolin vahapaskaa ketjuihin. Siitä jäi pidemmän päälle mukavat vahapaakut ketjuihin, joita ei saanut pois enää millään ja lopulta ketjut kuluivatkin nopeasti loppuun vaikkei enää vahaa käyttänytkään.(watergate @ Heinä. 20 2007,11:48) kirjoitti
Myöskään Castrolin ketjuöljystä ei ole mitään positiivista sanottavaa. Turhempaa ainetta saa etsiä kun ketjut ovat kuivana heti kun pyörällä on ajettu 50 kilometriä rasvauksen jälkeen. Tämä nyt ei tietysti ole mikään ihmekään kun jo rasvaa ruiskutellessa tuntuu siltä, että ketjuihin suihkitaan vain värillistä vettä.
Castrol-seikkailuiden jälkeen olen käyttänyt jo toista vuotta Motorexin vihreää ja tyytyväinen olen ollut. Ainoa miinuspuoli on lievä tahmaisuus, joka saa pölyn tarttumaan ketjuihin, mutta sama ominaisuus taitaa olla kaikissa rasvoissa, jotka oikeasti tarttuvat ketjuun.
Milloin ja millä tavalla voitelette ketjut?
Itse, ajon jälkeen "kuumiin" ketjuihin ja sisäpuolelle,pyöräyttää ketjuja muutama rundi ja antaa olla vähintään tunnin "imeytymässä" mutta yleensä laitan silleen että saa olla yön yli ennen seuraavaa ajoa.
Öljyinä normaalisti bell ray:n spray ja reissussa castrolin spray(pienempi pullo mahtuu penkin alle) kumpanenki sotkee saa¤ta"sti vaan kyllä ne normaalisti ketjuja putsaa ja voiteleekin, voiteluvälinä oon pitäny noin 350km ja sateella max.200km.
Asiasta kolmanteen puujalkaan....
Kelläs se oli se Tomasellin stonga vai mikä se nyt sitten olikaan, tässä uudenmaan alueella?
Jos mahdollista vois kylmäistuu stongan "rannekulman"...
Jotta löytäisi parkkipaikalta.
Dark Garage Performance r.y (DG-Performance)
Perusvaihteistoöljyä nurkkasuhaamisessa aina kuumiin ketjuihin talliin ajon jälkeen n. 200km välein. Sateella ajon jälkeen joka kerta. Sotkee jonkin verran, mutta mitä sitten....sitä varten on pesuvehkeet.(kostiDG-P @ Heinä. 23 2007,22:19) kirjoitti
Reissussa mukana kulkee Motulin spray. Jos reissunpäällä sataa niin ruiskitaan useammin, sillä Motuli ei oikein tykkää ketjuissa märällä pysyä. Kuivalla reissussa max. 500km:n välein yrittänyt ketjuihin tunkea tavaraa.
Pikku-Stromin ketjut olleet nyt alla 29,5tkm ja menee vaihtoon. Rattaat ei ole vielä kovinkaan pahassa kunnossa, mutta ketjun lenkit jumii eikä pesukaan enää auta. Ketjuissa oli käytetty edellisen omistajan toimesta ensimmäiset 10tkm vahaa, joten pohja ketjujen ennenaikaiselle kupsahtamiselle oli luotu. Nyt tilalle tulee niinikään DID:t, mutta VM:t, jotka ei toivottavasti rallattele niin paljoa kuin Strommin orggisketjut.