Tervehdys kaikille!
Olen kovasti tekemässä kauppoja käytetystä Kawan Z 750 mallista ja kaikki vaikuttaa hyvältä, mutta yksi kysymys heräsi. Eli pyörä on ostettu Cycle World nimisestä liikkeestä ja kysymys kuuluukin, onko tämä firma maahantuojan virallinen jälleenmyyjä vai harmaatuontia harjoittava liike? Pyörä oli ostettu Helsingistä, mutta nykyäänhän Cycle World:llä ei taida olla kuin Turun suunnalla liike. No anyway, minua lähinnä kiinnostaa, että olenko ostamassa tuontipyörää vai "Suomi-pyörää"?
Kiitos nopeista vastauksista!
Jarmo
Rinnakkaistuontia harjoittava.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Virallisesti tuodun pyörän mukana on maahantuoja Sumekon huolto-/takuukortti, mihin merkataan huollot.
Varmuuden saat soittamalla Sumekoon ja kysymällä runkonumeron perusteella, onko se virallisesti maahantuotu vai harmaatuotu.
©
Ahaa, eli tuossa voisi olla mahdollisuus, että mopo olisi tuotu "virallisiateitä"...hmnn...täytyypä tutkia asiaa.(Petri12r @ Kesä. 26 2007,10:28) kirjoitti
tattis tiedosta!
Eipä sillä minulle mitään merkitystä ole. Mutta kun aikanaan koitin myydä tuontipyörää, niin kauheaa vinkumista tuli joka suunnasta tms. Jotenkin ei jaksaisi taas samaa ruljanssia uudestaan. Uskon että pyörä on täysin ok jne...mutta mutta...(center69 @ Kesä. 26 2007,12:01) kirjoitti
Tuontipyörässä haluttavuuteen vaikuttaa pyörän historian vaikea selvittäminen. Esim. ajomäärä voi olla, ja usein on jotain ihan muuta kuin mittarilukema.(JarmoV @ Kesä. 26 2007,13:52) kirjoitti
CW:n uutena maahantuoma pyörä sinänsä on mielestäni samalla viivalla Sumekon vastaaviin. Tosin eikös ne myöntäneet jotain 4v. takuita ja jos firma on konkassa, niin....... mutta ei siitä sen enempää..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Aivan ja tosiaan jos normisti Kawassa on 2-vuotta takuu, niin sehän olisi joka tapauksessa jo ensi keväänä ohi. Joten ehkä mä unohdan tän märehtimisen, ja haen toivon mukaan pyörän pois mah.pian. Kiitosta kuitenkin kaikille tukemisesta, tässä herkässä tilassa(svahnm @ Kesä. 26 2007,14:07) kirjoitti
![]()
oks kiloketri vai maili mittari???
rento rehellinen tavallinen motoristi
ei tietoa...illalla toivon mukaan menen katsomaan.(zx10 @ Kesä. 26 2007,14:22) kirjoitti
Lainaan itseäni, kun kaikkia kuitenkin kiinnostaa ihan saatanasti(JarmoV @ Kesä. 26 2007,14:24) kirjoitti
Eli oli ihan kilometrimittarilla ja muutenkin hieno peli. Kaupat syntyivät kohtuu hintaan. Mutta tässä vielä yksi kysymys tyhjäkäynnistä, eli mitä porukoilla on tyhjäkäynti noissa Z750 malleissa? Tämä yksilö siis vuosimallia 2006, eli se vanhempi malli ja tässä tosiaan tasan 1500rpm....jotenkin kuulosti kovalta käynniltä?
Omissa omistamissani kawoissa (vm.05-06) on ollu helposti tyhjäkäynti säädettävissä vasemmalta puolelta pienestä ruuvista vaijerin päässä...En tiä sit noista nakuista..![]()
BMW S1000rr 2010
Mua kiinnostaa onko se nyt sit virallinen vaiko rinnakkaistuotu?
Minua jäi tämä tyhjäkäynti hieman "vaivaamaan", ja mahdatteko te tietää, onko -06 Z750 mallissa ruuvi tms, mistä käyntiä voisi säätää?
edit:varmasti siis tyhjäkäyntiä saa säädettyä, mutta meinasin ihan ilman, että joutuu kovasti purkaa ruiskua
En tuosta zetasta tiedä,mutta yleensä vasemmalta puolelta tulee vaijeri ulos,jossa on päässä pikkusormenpään kokoinen musta ruuvi josta saa säädettyä.(JarmoV @ Kesä. 27 2007,12:17) kirjoitti
Joo, tässä threadissa taitaa olla oikein kuva 9r:n vastaavasta.. linkki(pc25 @ Kesä. 27 2007,12:23) kirjoitti
![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Ohjekirjan mukainen tyhjäkäynti ko. pyörälle on n. 1100 rpm.
Säätöruuvi on siellä keskellä tankin alla, sylitereittein takana hyvin näkyvissä ja helposti säädettävissä.
Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
Tuollainen juurikin on se tyhjäkäynti ruuvi!Tai ainakin mun kummassakin kawassa ollut.Vasemmalla puolella tankin alla sekä zx6r 05 että zx10r 06 ja jos se on jo 9r niin kyllä se on zetassakin!(svahnm @ Kesä. 27 2007,12:30) kirjoitti
![]()
BMW S1000rr 2010
Kiitos tiedosta, ja ei siis tartte kuitenkaan varmaan tankkia sen takia irroittaa? Eli sinne ylettyy ihan sormineen?(Lateksi @ Kesä. 27 2007,13:25) kirjoitti
Juu sormineen, olen sitä joskus säädellyt liikennevaloissa.(JarmoV @ Kesä. 27 2007,20:28) kirjoitti
Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
(Lateksi @ Kesä. 27 2007,20:30) kirjoitti
Oikeeta meininkiä!
Samaan kategoriaan kuuluu myös sätkän kääntäminen + polvella ohjaaminen autolla ajaessa
![]()
Ninja forever, man!
Tulipa tässä mieleen, että onko takaiskarin säädöissä jotain nyrkkisääntöä, ajatellen kuskin painoa? Elikkäs kun itse painan n. 90kg kamojen kanssa, niin onko esijännitys joku tietty tms? Ajattelin vain jos tämä tieto esim. löytyy manuaalista, kun minä tässä vielä odottelen, että pääsen ensi viikolla tekemään kaupat, ja nyt on aikaa kysellä tyhmiä ja vähemmän tyhmiä juttuja. Etuiskareiden säätämisestä kotikonstein olenkin jo lukenut roppakaupalla, mutta se kun on hieman työläämpää, niin voisi ainakin alkuun laittaa takaiskarin about säätöihin...ainakin läskien mukaan![]()
edit:sen verran edittiä viestiin, että ei tämä enää, niin kiire kysymys ole, mutta kun tuota otsikkoa ei taida saada muutettua...tai ainakaan en löytänyt moista nappulaa?(JarmoV @ Kesä. 30 2007,22:26) kirjoitti
Ja voihan elämä...nyt sitten vielä lainasin omaa tekstiä...pitäisiköhän mennä nukkumaan.