Hei arvon hondistit, ostin tuossa viikko taakseppäin kyseisen pyörän eli cbr 1000 f:n vuosimalli on hieman harmaan peitossa eli kaiketi 87-88 koska se on hieman erilaisella katteella kuin vm.-90, mutta kuitenkin rekisteröity vuonna 1990.
No kysymykset:
-Minulla rekisteriotteessa lukee 74kw ja olen kuullut että tuossa olisi lähemmäksi 100kw tehoa oikeasti? Kuinka otan selville onko kyseinen pyörä kuristettu? Vai pitääkö tuossa edes olla noin paljoa potkua?
-Mistä se yleensä on kuristettu, kuulemma suuttimista ja imukurkuista, mutta saa kertoa tuonkin faktan uudestaan jotta saisin kunnon varmuuden. Myös tuo kuristamattomien suuttimien koko ja imukurkkujen koko kiinnostaa vallan vietävästi, koska turhaa sitä on nuhapumpulla puksutella jos tehoa saapi lisää helposti.
-Mistä löydän kuristamattomat osat helpoiten?
Myös tämä kiinnostaa kovin:
-Onko tuosta kukaan rakentanut nakua? Heh nyt varmaan moni katsoo, että jaa jaa taas näitä, mutta ihan mielenkiinnosta omaa uutta vanhaa rakastaan kohtaan. Tekee mieli tietää mahdollisimman paljon siitä mitä sille voi helposti tehdä. Eli kaikenlaiset projektit mitä tuosta mallista löytyy ja on netissä niin linkkiä vain kiitos!
-Myös jos ei nyt ihan nakua, niin onko yleensä varaosia ja katteita saanut helposti jostain, joko uutena tai käytettynä?
-Sopiiko esim. vm.-90 katteet tuohon suoraan. Siinähän on meinaan jo jonnin verran menevämmät ja nykyaikaisemmat katteet.
Arvostaisin kovasti tietoja ja kokemuksia muutenkin tuosta pyörästa, koska tuo on varsin uusi tuttavuus minulle.
Toivotan oikein hyvää kesänjatkoa kaikille!![]()
Sun pyörä on ilmeisesti mallia SC21, jota on tehty vuoteen -89.
Tuolta ainakin löytyy jotain nippelitietoa cebareista ..
AaJii
Jep eli osan olenkin saanut nyt selville kyselemällä erinäisiä teitä, mutta tuota tehojuttua en ole saanut selville. En edes tuolta saksan kaverien sivuilta, koska siellä kaikki cbr:rät olivat noita 74kw vehkeitä. Ja muutenkin saksankielentaitoni on vähän ruosteessa.
Eli tietääko kukaan, että paljon tuossa on tehoa kuristamattomana ja onko siis tuota minun sc-21 mallia edes kuristettu? Siis tietenkin oletetaan, että siinä on nyt tuo 74kw minkä rekisteriote näyttää. Eli onko tuossa mallissa se noin 100kw mikä tuoreemmissa on?Tais tulla selväks mitä haluan siis tietää.
Löytyykö netistä mitään sivustoja joissa olisi rakenneltu noita cbr:riä etenkin noita vanhoja pommeja? Tiedän kyllä mitä google näyttää, mutta tarkoitankin lähinnä tälläisiä keskustelupalstoja ja omia projektejanne.
Tuosta SC 21 mallista löytyy todella nihkeästi tietoa englanniksi tai suomeksi, eli kaikki kokemukset ja neuvot ja tiedot tehoista ja säädöistä kiinnostaa. Eli jos on tylsää heitä vaikka tarina mitä kaikkea olet tuollaisen kanssa saanut kokea, hyvää ja huonoa.
ps: mitä öljyä olette käyttänyt noissa? Ite heitin tänään sisään uudet hondan 20w - 50sj öljyt, heh newer heard, mutta noita ne liikkeessä suosittelivat jos on vanhempi pommi alla. Oli aika siirappia kyllä. Mitäs mieltä olette noista ööleistä?
Jotain tietoja löyty yhestä honda taulukosta minkä joskus aikoinaan löysin.. Sen mukaan tehoja ois tuossa mallissa sellaset n.88 kw... Laitetaan vielä linkkiä tuonne jotta saat itte vielä tarkistella. Sivuilla lukee sitten että nuo on aluekohtasia lukemia eli ei tehtaan ilmoittamia. Ja ilmeisesti vielä italiasta.
Honda Taulukko
Jahas ompa sitten erikoinen härdelli, kun toisaalla lukee toista ja toisaalta taas kuulee toista.
Kiitos jta linkistä. Siellä tosiaan sanotaan, että olisi tuo 88kw tehoa eli 119 heppaa. Mutta se pätee tuolla myös vm.-89 ja 93 joissa pitäisi puolestaan olla se 100 kw tehoa. Hmm mene ja tiedä, ehkä se jonakin päivänä selviää, täytyy nyt vaan ajella. Kyllä tuolla mopolla ainakin hyvin kerkiää, että ei se varmaan turhanpaljon ole kuristettu jos yleensä ollenkaan. Enivei enemmän tehoa on kuitenkin tai siis pitäisi olla kuin tuo 74kw mikä on rekisteriotteessa.
Jos jollain on sama pyörä tai muuta tietoa niin kertokaa ihmeessä.Täytyy viikonloppuna availla ja katsoa onko imukurkuissa jotain kuristimia.
Asiasta toiseen ,itsellä on zzr1100 saksantuontina mikä on myös otteessa kuristettu tohon 100hv seen, mutta taitaa saksanpojat olleet ottaneet kuristukset pois jo heti kaupasta ostettessa, sen verran kivasti kumminkin liikkuu *![]()
Buell Xb12s,Ultimate Airbox,Remus Powertizer,Remus tulpaputki
Ex..
Z11R,
R6R(06),750SS,CBR600,CBR150(TH),
ZX10,FZR1000,VFR750,GPZ750R,RG250 GAMMA,NS125,Gilera 125,PV50,Sport 50