Tänään aamulla klo 08 moottoripyöräilijä loukkaantui Tuusulassa.
Henkilöauto ajoi kolmion takaa pääväylällä ajaneen moottoripyörän ajolinjalle ja osui moottoripyörään. Moottoripyörä kaatui ja mieskuski osui liikenteenjakajalla olleeseen liikennemerkkiin.
Motoristi loukkaantui ja vietiin ambulanssilla sairaalaan.
Kopukka
Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...
yammutar soitteli ja kyseli et vit siellä tapahtuu, eräs tuttu oli mennyt onnettomuuspaikan ohi ja oli nähnyt punaisen mopon. Tietysti laskenut 1+1 pun. mopo on yhtä kun yammutar. Tässä soitossa oli tietysti se hyväpuoli et yammutar saatiin lomalla aamusta hereille.![]()
Huhhuh..miten näitä nyt joka päivä saa lukea. Nyt varovaisuutta.![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Toivon pikaista toipumista onnettomuudessa loukkaantuneelle.
Tottakai asia on niin, että liikennemerkkeihin pitäisi voida luottaa, mutta
asiahan vain ei ole niin .. on se nähty tänäkin vuonna jo moneen kertaan ..
TLL §15 => "Kuljettajan, joka liikennesääntöjen tai liikennemerkin mukaan
<u>on väistämisvelvollinen, on hyvissä ajoin nopeutta vähentämällä tai
pysähtymällä <span style='color:red'><span style='font-size:10pt;line-height:100%'>selvästi</span></span> osoitettava, että hän aikoo noudattaa
velvollisuuttaan</u>."
Tuosta mielestäni seuraa, että mikäli väistämisvelvollinen ei näytä
noudattavan velvollisuuttaan, niin silloin meidän muiden on väistettävä,
sillä päälleajo-oikeutta ei ole kellään ja lisäksi vielä tilannenopeudet etc.. .
Tietenkin, mikäli kolisee, niin väistämisvelvollinen on syyllinen, mutta
kaikki osapuolet saavat sakot varomattomuudesta liikenteessä. Näitä on
nähty ennenkin.
Itse suhtaudun melkoisella epäluottamuksella näihin tilanteisiin ..
eikä tämäkään tapaus mitenkään hälvennä tai paranna tilannetta ..
sillä vaikka toinen näyttäisikin väistävän, niin ihan 100-varma siitä
ei voi olla ... Itsekin olen kerran ajanut motoristin eteen autolla ja
mp tuli hätäjarrutuksella kylki edellä, mutta ei törmätty ja sain kuulla
kunniani .. ihan syystäkin .. mutta totuus on, että en vain kertakaikkiaan
nähnyt sitä ... se oli ihan hemmetillinen yllätys ..
Pahoin pelkään, että yhtään mitään muuta, kuin ennakkovarautuminen
siihen, että se väistäjä ei väistä lainkaan, ei voida tehdä ..
ei nyt eikä tulevaisuudessakaan ..
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
mitämitä, tapahtuko tää Tuusulantiellä? Ajoin siitä ohi n. vartin yli kahdeksan enkä huomannu mitäänPitänee ne silmälasit hankkia
![]()
Rakkautta on pitää kädessä hänen moponsa likaisia muttereita.
Kulomäentiellä, hyvin lähellä Tuusulantietä.(BilaBo @ Kesä. 21 2007,09:51) kirjoitti
Kopukka
Osallisen ajoneuvon kuljettaja on esimieheni...
Hänen kertoman mukaan hän oli ollut jonkin aikaa pysähdyksissä, liikenteen takia, mielestään ollut menossa tyhjään väliin...
Mopoilija (pun vanha VFR) oli ollut A-pilarin suojissa. Autoilija oli kerinnyt pysähtyä havaittuaan mopon... Mutta mopoilija oli osunut auton puskuriin jalallaan ja jalkatapilla tehnyt puskuriin nyrkin kokoisen reijän... Mopoilijakin oli ehtinyt hieman väistää... Osuma oli ollut sellainen Kimpoamis tyylinen vai miten sellainen nyt kuvailtais...
Harmittava tapaus sinänsä
Toivotaan kuskille pikaista paranemista. Oli valitellut rannetta ja jalkapöytää.
Autonkuljettajan vika ja hän sen itse reilusti möntää (olin paikalla juui kun ambulanssi lähti).
Miehen voi saada pois Lapista, Mutta Lappia ei saa pois miehestä.-LORDI-
Läskillä on aina lämmin.
TouringTurbo
Joo... nimenomaan sivutieltä tulevan täytyy riittävän ajoissa alkaa hiljentelemään, jotta tämä pykälä täyttyy. Tiedän tapauksen jossa sivutietä ajava on pysähtynyt jo pelkästään Stop merkin takia, mutta jarrutti voimakkaasti vasta risteyksen lähellä. Huonoksi onneksi samaan aikaan päätietä pitkin saapui pollariauto, joka kuulema joutui jarruttamaan siksi että luulivat että sivutieltä tullaan eteen.... Sakot räpsähti juuri tuon väistämisvelvollisuuden osoittamisen jättämisen takia *(MattiR @ Kesä. 21 2007,09:49) kirjoitti
![]()
Honda CBR1100XX
Asian vierestä mennään taas, mutta kyllä nuo tuollaiset tapaukset on äärimmäisen vittumaisia, kun joutuu miettimään, että aikooko se pentele pysähtyä vai ei. Sakot todella aiheesta(CebariTonni @ Kesä. 21 2007,11:56) kirjoitti
Ja itse aiheesta. Sinne A-pilarin varjoon jää tosiaan helposti, muttei juurikaan ole lieventävä asianhaara. Itse ainakin aina kuikuilen niin, että näen myös pilarin taakse (silloin harvoin kun kotilolla ajelen).
premier
emeritus
Juu.. ihan ensiksi osanottoni vahingoittuneelle motoristille. Olen muuten huomannut itsestäni uuden piirteen kun autoilen; tulee kuikuiltua a-pilarin "taakse" ja muutenkin huomaan motoristit paremmin, kun itsekin mopoilen. Koko ajan omaa kahta näkemystä - motoristin ja autoilijan; ajaa sitten kummalla vempeleellä tahansa!(premier @ Kesä. 21 2007,12:02) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Osanotot täältäkin..(ttuttu @ Kesä. 21 2007,12:10) kirjoitti
Sehän tässä ongelma onkin, että suuri osa liikenteessä liikkuvista ei ole mitenkään orientoitunut ajamiseen tai liikenneasioihin, vaan ajaminen on ainoastaan paikasta toiseen liikkumista.
Välillä jopa unohtaa kuinka p#ska liikennesilmä monella onkaan. Ruuhkaliikenteessä erottaa hyvin paimenet lammaslaumasta..
Riskitilanteissa ennakointi auttaa, mutta liikkuminen ilman muihin luottamista on vaikeaa ja käytännössä miltei mahdotonta. Esim. näiden risteyskolarien estäminen täydellisesti (motoristin näkökulmasta) onkin haastava homma jos aikoo matkaa kuitenkin tehdä.![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Siis liikkuminen ilman että luottaa muihin on mahdotonta. Kaikkea et voi ennakoida vaikka kuinka yrittäisit.(svahnm @ Kesä. 21 2007,12:40) kirjoitti
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
tämä on niin totta...(svahnm @ Kesä. 21 2007,12:40) kirjoitti
varsinkin aamu- ja iltapäiväruuhkissa tämä tosiasia yhdistettynä ihmisten v*tutukseen ja kiireeseen päästä töistä kotisohvalle on tappava yhdistelmä. *
E: ja jottei menisi ihan tekopyhäksi moralisoinniksi todettakoon että allekirjoittanutkin myöntää ajaneensa välillä ajatuksissaan / äärimmäisen v*ttuuntuneena... *koputtaapuuta*
ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007
ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>
# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
Kyllä sinne etupilarin taakse mahtuu isonpikin ihminen,olen ottannut tavan odottaa pari *sekuntia risteyksessä että pilarin taakse piiloutunnut tulee esille.
Enpä juuri halua että meikäläisen tyyppinen motoristi yli 400kg
tulee ovesta sisään.![]()
Olisi mielenkiintoista suorittaa testi kuinka pitkän aikaa motoristi on pilarin katveessa ja kuinka pitkä tämä matka on,varmaan vaihtelee autojen mukaan
Alte et late
HENGISSÄ OLLAAN! *...ja pääsin eilen sairaalastakin...
Eli tapaus meni niin, että ajoin tosiaankin ruuhkajonon viimesenä, ja kyseinen kolmion takaa kääntyvä auto ei nähnyt minua...
Tiukat oli paikat, liikenteen jakajaa ja liikennemerkkiä vähän joka puolella. Mutta vaikka törmäsinkin liikennemerkin tolppaan, niin en vammautunut. Pientä murtumaa, ranne säpäleinä, sisäelinvammoja jne. (saan tod.näk. pitää molemmat munuaisetkin *, aika näyttää) Tapahtumaan nähden olen kohtuullisessa kunnossa eli hengissä ja edelleen kävelevänä yksilönä. "Onneksi" menin maha/kylki edellä tolppaan. Jos olisin mennyt selkäedellä, selkäpanssari olisi joutunut aika koville...
Aamulla mietin lähtiessäni, että laitanko farkut vai ajohousut. Onneksi päädyin ajohousuihin!
Joten hyvät motoristit Hangosta Ivaloon: Satsatkaa ajovarusteisiin ja pitäkää ne päällä! Nyt ainakin itse uskon sanonnan: "Ei ne suojavarusteet siellä kaapissa suojaa".
Toivotan kaikille hyvää kautta ja turvallisia kilometrejä!
A-P
A-P
Hienoa, että olet kunnossa AaPee.(AaPee @ Kesä. 27 2007,12:11) kirjoitti
- Engine MC -
Hienoa kuulla, että olet rivivahvuudessa mukana ja toipumassa. Olin paikalla tapahtuman seurauksena ja tuntuu hyvältä lukea viestisi.
Toivottavasti viisaat kehotuksesi menevät meidän muiden tajuntaan, sillä osumia voi tulla, vaikka itse ajaisikin huolella ja sääntöjen mukaisesti.
Toivottavasti pääset vielä tällä ajokaudella sarviin. Toipumisiin.
Kopukka
Samaa mieltä kanssasi ettei kaikkea voi ennakoida.(rammus @ Kesä. 21 2007,12:44) kirjoitti
Mutten _koskaan_ luota täysin muihin liikenteessä, siksipä henkikulta on tallella yli 15 v. mopoilun jälkeen.
Virheitä tulee kaikille, aina vain ei osu kohdalle ja kopsahda.
Mielipiteeni onkin: se joka kuvittelee olevansa virheetön, se vasta niitä virheitä tekeekin ja on selvinnyt tuurilla.
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä