Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 93:sta
    Mitäs öljyjä käytätte konepyörienne moottoreissa Jotkut kehuu Delvacin öljyä parhaaksi. Itse olen luullut että se on dieselöljy.
    Yllättävän moni sitä taitaa mopossansa käyttää. Olis mukava kuulla kommentteja... Miten toimii . *Mikä on vaihtoväli *Ym...
    Viimekesään asti pennzolil 10-40 semisynthetic... mutta nyt kun kukaan ei sitä enää myy niin castrol:ilta löytyy vastaava vähän kalliimpi kylläkin noin 30 EUR 4 litraa...
    enkä aja koskaan yli 5000 km samoilla oljyillä saatikka suodattimella... mikäli ei sitten ole yli 5 tonnin reissulla...
    märkä kytkin määrää aika paljon että mikä öljy mihinkin häksättimeen on hyvä
    kaippa sitä kestäis ajaa enemmänkin samoilla öljyillä mutta aika halpaa huoltoa tuo öljynvaihto on
    voishan sitä laittaa yli puolet kalliimpaa täys-synteettistä öljyä ja vaihtaa harvemmin mutta mene ja tiedä...
    <p>Kawasaki ZX9R -96</p><p>Kawasaki zx6R -02</p><p>Suzuki GSX-1000 -05</p><p>Yamaha FZR 600 -92</p><p>Yamaha Warrior 1000 -11</p>
    10w40 tai 20w50 mineraaliöljyjä olen sinnikkäästi käyttänyt. viime kesän ajoin delvacilla eikä moittimista. vaihtovälinä pidin 4000 kilsaa kun tuli niin lyhyissä pätkissä tehtyä taivalta.

pyöränä -82 katana.
    Lainaa (hateju @ Tammi. 10 2005,18:02) kirjoitti
    ...
    enkä aja koskaan yli 5000 km samoilla oljyillä saatikka suodattimella... mikäli ei sitten ole yli 5 tonnin reissulla...
    ...
    Tuosta suodattimen vaihdosta olen kuullut montaa mielipidettä. Yhden pyöriä ja kelkkoja ammattikseen huoltavan mielipide oli jotta suurempi riski on koneensa saada sököksi suodatinta joka kerta vaihtamalla mitä jos sen jättäisi esim. joka toinen kerta vaihtamatta (suodatinta irrottaessa voi päästä hiekan jyvänen tms. koneeseen tai tai tai...). Omassa pyörässä huoltotaulukko sanoo jotta suodatinta pitäisi vaihtaa joka 3. huolto (18tkm välein). Itse tosin olen uskollisesti vaihtanut sen joka huollon yhteydessä, viimeeksi tehty 36tkm huolto oli ensimmäinen jossa jätin suodattimen paikalleen (orggis Suzuki suodatin).

Niin ja öljyinä olen käyttänyt Castrolin täyssynteettistä RS4T:tä, Louisilta tilaillut tuota 45 euron kanisteri (4 litraa) hintaan muiden tilausten yhteydessä. Sama litku Suomessa jotain 60 euron luokkaa ovh, nimenä lienee R4 Superbike.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
    ...niin suodattimen vaihtokin voi siis olla
    vahingollista.. aina oppii uutta.
    -------------iso ähvä--------------------
    Puhtaus on puoli ruokaa ja näin ollen pelkkä öljyntäyttökorkin avaaminenkin on siis riski kun siitäkin voi lorahtaa asennushiekkaa ym. koneeseen.

Suodatin on usein aika likaisessa paikassa joten en pidä tuota tehtyä havaintoa ainakaan ihan vääränä. Eli ennen suodattinen irroirusta ja taas kiinnitystä putsataan paikat.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Delvacia 15/40 ja Shellin halpista (X-100 vai mikäseoli) Kawan ilmajäähdytteisissä.
    Hyvin toimivat molemmat. Voi pitää vaihtovälinkin lyhyenä kun ölkki ei paljoa maksa.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Tuota 15w-40 Delvacia heittelin viime kesänä 700VN Kawaan ja hyvin pelasi.... Mutta... Mitenköhän se mahtaa sopia -91 I/Ö koneiseen gixxeriin? Vai kannattaako suosiolla laittaa "kunnon" öljyt?
    Bussi kuski
    Öljy-Vanha juttu-Pohdiskeltu usein-Ei oikotietä-Vaikka "munkkirasva"-Terve järki hoi..........................
    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
    Lainaa (Kaizu @ Tammi. 11 2005,19:07) kirjoitti
    Tuota 15w-40 Delvacia heittelin viime kesänä 700VN Kawaan ja hyvin pelasi.... Mutta... Mitenköhän se mahtaa sopia -91 I/Ö koneiseen gixxeriin? Vai kannattaako suosiolla laittaa "kunnon" öljyt?
    Niinpä * siinä on juuri se pointti kun mulla on -04 1200 Bandit, että arvaako siihen Delvakkia mottiin heittää
    Lainaa (sademies @ Tammi. 11 2005,20:35) kirjoitti
    Lainaa (Kaizu @ Tammi. 11 2005,19:07) kirjoitti
    Niinpä * siinä on juuri se pointti kun mulla on -04 1200 Bandit, että arvaako siihen Delvakkia mottiin heittää
    No arvaa...
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Minunkin mielestä öljy on se asia joka tekee mopoilun kalliiksi. Kyllä siinä voi ihan hyvin säästä jos öljy on kirkasta ja tuntuu sormiin liukkaalta miksi se ei konetta voitelisi ?
    Quaker State 10W-40 öljyä olen käyttänyt omassa Ninjassa
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai
    Öljy tosiaan on hyvin kallista verrattuna esim. vakuutuksiin ja renkaisiin.

Hyvä mp-öljy maksaa noin 30 € / 4 litraa, ja sitä pitää vaihtaa 6 tkm välein. Jos Delvac on 10 €/4 litraa, säästö on huimat 20 € 6000 km matkalla... kesän ajoissa jopa 40 €, mikäli ajaa paljon...
    Viime kesänä kokeilin tuota Delvacia eka kerran ja ajoin n. 6000 km Sevenfiftyllä vaihtelevissa olosuhteissa. Survival -viikonlopulle sattui tosi helle eikä hidasajon yms. "luistatuksessa" ollut kytkimen kanssa ongelmia. Syksyn viileissä keleissä öljy tuntui lämpiävän hitaammin kuin normaali mp-mineraaliöljy, mutta siitäkään ei ollut käytännön haittaa; vaihtaessa kolahti ehkä hieman äänekkäämmin kuin ennen tai sitten se oli vain epäluuloa... * .

Tulevana keväänä laitan Delvacit kaikkiin ilmajäähdytteisiin pyöriin, sinne se näyttää sopivan. CBR600 saa toistaiseksi normaalin synteettisen öljyn varmuuden vuoksi.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Tuolla lisää öljyista:

Öljyistä

JA Delvacin pitäisi sopia aivan hyvin.

Ehkä se säästö ei ole tärkein asia, mutta kun motoristejä kusetetaan jo muutenkin ihan tarpeeksi, niin miksi maksaa siinä öljypurkin kyljessä olevasta moottoripyörätarrasta monta euroa per litra ?

Terveisin
    Mika, TA91
    Lainaa (Jyri @ Tammi. 12 2005,10:27) kirjoitti

Hyvä mp-öljy maksaa noin 30 € / 4 litraa, ja sitä pitää vaihtaa 6 tkm välein. Jos Delvac on 10 €/4 litraa, säästö on huimat 20 € 6000 km matkalla... kesän ajoissa jopa 40 €, mikäli ajaa paljon...
    Delvacia on tuolla varastossa 16 litraa vielä jäljellä joten ajattelin että jos sen käyttäisi pois tuossa gixxerissä.
    Bussi kuski
    Useissa auton öljyissä on kitkaa vähnetävää lisäainetta,
    joka saa ainakin tellun kytkimen luistamaan.
    Onko vika sitten öljyssä vai mopossa, mene ja tiedä,
    mutta tästä syystä laitan valmistajan suosittelemaa öljyä.
    Ei voi sattua kun ei tule verta.

Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa

Selibatia ei ole perinnöllistä.
    Lainaa (Harza @ Tammi. 12 2005,16:43) kirjoitti
    Delvacissa ei ole, se on luokiteltu märkäkytkimelle.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 12 2005,16:45) kirjoitti
    Lainaa (Harza @ Tammi. 12 2005,16:43) kirjoitti
    Delvacissa ei ole, se on luokiteltu märkäkytkimelle.
    Näin on, ja hyvin toimii.
    GSX1300R ´07
    Pitäsköhän hakee bensatki tuolta itärajan takaa ja renkaat huollon takapihalta, ku ois niin halpaa...
    Lainaa (YRT @ Tammi. 13 2005,17:55) kirjoitti
    Pitäsköhän hakee bensatki tuolta itärajan takaa ja renkaat huollon takapihalta, ku ois niin halpaa... *
    Jos samanlaatuinen olut, mitkä ovat erimerkkisiä , maksaa samassa kaupassa yhden euron, ja toinen maksaa viisikymmentä senttiä, niin kumman otat Kilpailu määrää tuotteen hinnan. * Että sitä ei kannata ostaa mistä eniten pyydetään
    Lainaa (sademies @ Tammi. 13 2005,18:18) kirjoitti
    Jos samanlaatuinen olut, mitkä ovat erimerkkisiä , maksaa samassa kaupassa yhden euron, ja toinen maksaa viisikymmentä senttiä, niin kumman otat Kilpailu määrää tuotteen hinnan. * Että sitä ei kannata ostaa mistä eniten pyydetään
    Jos halpa kalja on hyvää mikä ettei, mutta jos kalliimpi on parempaa niin sitä sitten. Miksi harrastaa moottoripyöräilyä kun on muitakin todella hyviä ja ennenkaikkea halvempia harrastuksia....

:hyppyläpsy_lällläällää_ole_vain_pihi_ja_hajoita_m oposi-hymiö:

Siis Delvac ei ole hyvä öljy, koska se on litrahinnaltaan halvempaa 20L-200L pytyssä kuin 1L (tai 4L) purkki "moottoripyöräöljyä" moottoripyöräliikkeessä...

Jos renkaat maksavat Suomessa 230€/kpl ja saan samat kumit Saksasta tilaamalla 140€/kpl, ne kalliimmat ovat siis automaattisesti paremmat? Mie en ennee ymmärrä.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Lainaa (B12 @ Tammi. 13 2005,23:02) kirjoitti

Siis Delvac ei ole hyvä öljy, koska se on litrahinnaltaan halvempaa 20L-200L pytyssä kuin 1L (tai 4L) purkki "moottoripyöräöljyä" moottoripyöräliikkeessä...

Jos renkaat maksavat Suomessa 230€/kpl ja saan samat kumit Saksasta tilaamalla 140€/kpl, ne kalliimmat ovat siis automaattisesti paremmat? Mie en ennee ymmärrä.
    Niinpä.. Just tästä tässä tapauksessa on kyse.

Delvac on erinomainen öljy varsinkin vanhempiin ei kyykkyihin (ainakin). Kytkin yleensä toimii Delvacilla paremmin kuin joillain muilla "moottoripyörä" öljyillä. Näin kävi myös minun -85 Kawassa. Ja Delvacissa on lisäaineet tuolle kytkimelle, sen takia sitä paljon moottoripyörissä käytetäänkin

Mutta soveltuuko se myös kyykkypyöriin? Onko joku ajellut Delvacilla + kyykyllä?

Minun mielestäni se että jos harrastaa moottoripyöräilyä ei tarkoita sitä että kaikesta on pakko maksaa 3-6x hinta muihin nähden.

Vähän sama asia jos menet kahville jossa kahvi maksaa 1e, niin se maksaakin moottoripyöräilijälle 3e, vain sen takia että olet moottoripyöräilijä.

Bussi kuski
    Lainaa (Kaizu @ Tammi. 14 2005,06:45) kirjoitti
    Delvac on erinomainen öljy varsinkin vanhempiin ei kyykkyihin (ainakin). Kytkin yleensä toimii Delvacilla paremmin kuin joillain muilla "moottoripyörä" öljyillä. Näin kävi myös minun -85 Kawassa. Ja Delvacissa on lisäaineet tuolle kytkimelle, sen takia sitä paljon moottoripyörissä käytetäänkin

Mutta soveltuuko se myös kyykkypyöriin? Onko joku ajellut Delvacilla + kyykyllä?
    Jos mulla olisi customi voinko käyttää samaa öljyä kuin matkaendurossa tai kyykyssä ? Olen aina kuvitellut että jos on hyvä öljy, niin sitten on hyvä eikä sitä tarvitse arpoa mihin käyttöön se on rajattu. Toi kytkin ongelma tuntuu kanssa huvittavalta kun itsellä ja monella muulla kaverillani ei ole ollut mitään ongelmia vaikka olemme käyttäneet autoöljyä. Jotkut jopa yli kymmenen vuotta. On ollut matkaenduroista kilosiin kyykkyihin. Merkkejä on ollut Kawa, Suzuki, Jamppi ja Honda. Parhaimmillaan pyörällä on ajettu 130 tkm ja silti sen kytkin on toiminut koko matkan autoöljyllä. Ja se öljy on Castrol.....

CAstrolilla voi olla tuote, joka toimii, en tiedä. Olen myynyt niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiin paljon kytkinlevyjä prätkiin ihmisille, jotka ovat käyttäneet mm. Mobil 1:stä prätkässä, että en osaa enää laskea lukua.

Menee kuulemma samantien jos on mennäkseen, siis ne kytkinlevyt.

Siksi olen hiaman skeptinen näihin öljyjuttuihin... Jos epäilyttää, voi käyttää mp-öljyä.
    "Jos mulla olisi customi voinko käyttää samaa öljyä kuin matkaendurossa tai kyykyssä ? Olen aina kuvitellut että jos on hyvä öljy, niin sitten on hyvä eikä sitä tarvitse arpoa mihin käyttöön se on rajattu."

Väärin kuviteltu.

Delvacia olen käyttänyt ilmanelari Kawoissa sen toimivuuden vuoksi.
    Se, että Delvac on edullisempaa kuin sinulle mp-erikoisöljynä myytävä tuote johtunee siitäkin, että Delvacia käytetään myös ISOISSA dieselmyllyissä ja työkoneissa joissa öljymärät ovat suuria. Myös myyntipakkaukset ovat ennemminkin tynnyreitä kuin 1l kannuja.
    E.m syistä tuotantomäärät on vähän toista kuin "erikoisölkeillä".

Jos taas minulla olisi esim. +170hp kireeksi viritetty kyykkypyörä, katsoisin tietysti valmistajan ohjeet öljyluokituksista ja käyttäisin sen mukaista öljyä koska valmistaja niin suosittelee!
    En sen vuoksi, että öljy maksaa 25e/litra ja kaupanpäälliseksi saa tarran katteeseen!

Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Kun esitetään väitteitä, että öljyt aiheuttavat ongelmia,
    tai saattavat aiheuttaa, olisi hyvä antaa esimerkkejä ko.
    tapauksista.

Mikä pyörä - mikä öljy - mikä ongelma periaatteella.

Asiantuntemus eri öljyjen ominaisuuksista ja vaatimuksista
    ei liene kenelläkään täällä kovin korkealla.

Siksi olisi hyvä antaa niitä esimerkkejä, antaa uskottavutta.
    Muuten kaikki on ihan uskomustan varassa.
    Pace and Flow
  30.  
    Lainaa (JIMJAK @ Tammi. 14 2005,10:01) kirjoitti
    Väärin kuviteltu.

Delvacia olen käyttänyt ilmanelari Kawoissa sen toimivuuden vuoksi.
    Se, että Delvac on edullisempaa kuin sinulle mp-erikoisöljynä myytävä tuote johtunee siitäkin, että Delvacia käytetään myös ISOISSA dieselmyllyissä ja työkoneissa joissa öljymärät ovat suuria. Myös myyntipakkaukset ovat ennemminkin tynnyreitä kuin 1l kannuja.
    E.m syistä tuotantomäärät on vähän toista kuin "erikoisölkeillä".

Jos taas minulla olisi esim. +170hp kireeksi viritetty kyykkypyörä, katsoisin tietysti valmistajan ohjeet öljyluokituksista ja käyttäisin sen mukaista öljyä koska valmistaja niin suosittelee!
    En sen vuoksi, että öljy maksaa 25e/litra ja kaupanpäälliseksi saa tarran katteeseen!

Aina sitä viisastuu kun selaa tiedonvaltatietä. Minkä merkin mukana se tarra tulisi ? Kyseinen arvio öljyjen sopivuudesta perustui siihen että samaa öljyä on käytetty SS600 pyörästä lähtien Afrikkalaiseen. Mukana on myös uusia tonnisia mutta tosiaan, ilma/öljy-jäähdytteistä ei ole ollut. Olen todella pahoillani tästä virheellisestä ajatusmallista... *

ps. Olen kuullut kyllä että Kawa rinnastetaan maansiirtolaitteisiin mutta jotta samat öljytkin....

Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen