Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Alkaa olla renkaanvaihto pikkuhiljaa ajankohtainen. Tai itse asiassa - aloitetaanpa tästä. Eli kuinka loppuun nuo renkaat kannattaa ylipäänsä ajaa? Nyt on etunen kulunut sivuilta sliksiksi ja keskellä vielä pintaa ~1mm. Takana on keskellä pintaa kanssa ~1mm, eikä ole kovin jyrkkiä kulmia päässyt syntymään. Joko olisi aika vaihtaa?

    Pyörä on R1150R ja alla Metzelerin MEZ4:t molemmissa päissä. Kyseessä on siis eka oma pyörä ja kilsoja takana vasta reilu 5tkm, eli kokemuksia muista renkaista tai niiden kulumisesta ei ole. Ihan tyytyväinen olen kyllä noihin MEZ4:iin ollut, mutta en tosiaan tiedä paremmastakaan. Kaikenkaikkiaan noilla renkailla on kai ajettu nyt joku 6-7tkm.

    Eli kannattaisko heittää seuraavaksi alle sen enempää miettimättä toiset samanlaiset, vai sopisiko jotkut muut kumit tuohon pyörään ehkä paremmin? Ehkä Z6:t? Mutkaa tulee ajettua enemmän kuin matkaa. Radalla en ole vielä käynyt kokeilemassa, mutta ehkä joskus.. Tosin tolla klöntillä se tuskin tulee tavaksi

    Tuli yritettyä tuolla haullakin, mutta ihan ei löytynyt sellaista apua kuin kaipailin. Eli kaikki vinkit ja kokemukset tollasen "keskiraskaan" bemarin renkaista ovat tervetulleita.
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  2. #2
    Itse pistin juuri Z6:set R1100S:n alle ja hyvin pyörii, värikin on tutun musta. Tuo Z4 taitaa olla vanha malli, eli en tiedä saako sitä enää mistään?

    Kannattaa varmaan miettiä minkälaista ajoa tulee enimmäkseen ja sitten käydä kattelee rengasvalmistajien sivuilta mitä ne suosittelee mihinkin mopoon. Sellanen sporttinen katurengas saattaa olla aika nopee kulumaan, eli vaihtoväli 5000km voi olla tosiasia. Jos valitsee hiukan kovemman renkaan (kuten toi Z6) saattaa kumeilla päästä kolme-neljä kertaa sen matkan kun sporttikumeilla. Mut siis sehän tosiaan ratkaisee minkälaista käyttöä pyörällä on ja paljonko on valmis pistää rahaa kumeihin, siis kuinka monta satsia on valmis kesässä ajamaan katuun.

    Mut ehdottomasti jos 1mm on enää pintaa niin kannattaa vaihtaa.

    Metzelerin fitment chartti

    http://www.metzelermoto.com/web/fitm...omeMotoFull.do
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  3. #3
    Joskus kun sitten vaihdat niin leikkaappa esim.kulmahiomakoneella vanha rengas poikki.
    Silloin näet kuinka vähän tavaraa loppujen lopuksi erottaa rengaspaineen normaalista ilmanpaineesta.
    Auttaa kummasti aientamaan seuraavaa renkaanvaihtoa.

    Sanoisin et kun tulee ajatus mieleen et pitäisköhän tuo vaihtaa niin on jo hieman myöhässä rengaskaupoilta.

    Tohon kun laittaa pyöränsä mallin niin saa aika kivasti ehdotuksia mikä oisi sopivin.



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  4. #4
  5. #5
    Z6 on hyväpitoinen ja kestävä vaihtoehto. Hieman arvokas, mutta elämä on...
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    R1150R:ssä käytin alkuperäisten Misukoiden jälkeen vain Metzeler ME880 -renkaita. Ovat kestäviä ja matka-ajoon muutenkin sopivan oloiset.

    Takagummi kesti keskimäärin 21 tkm ja etunen parhaimmillaan miltei 40 tkm eli rengaskulut ei päätä huimaa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  7. #7
    z6 itsellä ollut monessa pyörässä. Tosin ei noin raskaassa. Menee matka, mutka ja ratakin polvi maassa. noin 12 donaa ne mulla on kestänyt.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  8. #8
    Kulumisen puolesta on varmaan sopiva aika vaihtaa renkaat. Varsinkin sivuilta sileä eturengas ei anna anteeksi sitten yhtään hiekkaa tai muuta kurvissa, ja takana milli keskellä, se kuluu yllättävän nopeasti se viimeinen milli.

    Z4 sopii pyörääsi erinomaisesti. Muista pyytää eteen vahvempirunkoinen B-malli joka sopii bemun keularakenteeseen paremmin. Z4 on ajoltaan käytännössä samanlainen kuin Z6, mutta vähän halvempi. Sitä saa vielä, vaikka se on ollut Metzelerillä poistolistalla jo pari vuotta. Suosio on taattu niin eivät sitä ole poistaneet tuotannosta. Z4 tai Z6 on pidoltaan loistava yleisrengas, sitten jos vähempi pito riittää kruisailijalle niin ME880 sarjan renkaat käy hyvin. Tällöin saa juuri sen edellämainitun kaksin- tai kolminkertaisen kulutuskestävyyden. Mutka- ja märkäpito ei tietenkään ole silloin samaa luokkaa.



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  9. #9
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 25 2007,22:38) kirjoitti
    Z6 on hyväpitoinen ja kestävä vaihtoehto. Hieman arvokas, mutta elämä on...
    Samaa mieltä Z6 hyvä ja mukava rengas kaikenkaikkeaan. Vaihdatin juuri alle Bridgestonen BT 021 ja takana n. tonni, tuntuvat erittäin mukavilta ja ehkä hieman pehmeämmät kun Z6. Saapi nähdä miltä renkaat näyttvät kesäreissun jälkeen kun palataan euroopasta *
  10. #10
    Mulla Dunlopin Sportmaxit kestivät 1200 RT:ssä n 8000 takana, mikä on aika vähän. Nyt olen ajellut Metzelerin Z6:lla reilut 5000 kilsaa ja renkaat ovat siinä kunnossa, että lähden niillä Euroopan turneelle. Kulutuskestävyys on olenniasesti *parempi kuin Dunlopilla näissä runkovahvistetuissa (C-malli) Z6:ssa eikä ajettavuus ole ainakaan huonompi.

    -hessu-



  11. #11
    Kestävyydestä vielä sen verran, että mulla kesti BMW R1100S:ssä Z4 takana noin 10 000 ja edessä 15 000 km.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  12. #12
    Jos ajo on matkapainotteista, kokeilemisen arvoinen rangas on uusi Michelin Pilot Road 2. Menestynyt testeissä hyvin.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  13. #13
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Kiitos vinkeistä. Z6:t tuli sitten tilattua. Tmi Carl Oksanenkin noita suositteli, tosin Reliatecista suositteli renkaat hommaamaan, koska häneltä ei löytynyt enää taakse sopivaa kokoa. Kunhan kumit tulevat niin Kalle saa ne asentaa alle
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  14. #14
    Lainaa (r1150r @ Kesä. 26 2007,09:41) kirjoitti
    R1150R:ssä käytin alkuperäisten Misukoiden jälkeen vain Metzeler ME880 -renkaita. Ovat kestäviä ja matka-ajoon muutenkin sopivan oloiset.

    Takagummi kesti keskimäärin 21 tkm ja etunen parhaimmillaan miltei 40 tkm eli rengaskulut ei päätä huimaa.
    Juu, kyllä noilla Marathoneilla kilometrejä nielee. Yli kaksikymppiä menee tosiaan kepoisesti takakumilla ja etusella työntelee LT:lläkin lähes kolmekymppiä.

    Mutta mutta...jos joudut noilla sateeseen, niin sitten ei ole paljoa hurraamista. Nuo (surullisen)kuuluisat kolmosmoottoritien keskiviivan paikkaukset olivat näillä renkailla sateella aivan hirveitä. En tosin kerinnyt livetä nurin kuten jotkut, mutta todella liukkaat nämä ME880:set ovat ja kalsaripyykille jouduin..

    Asiassa ei sinällään liene mitään kummallista, sillä kova kulutusta kestävä rengas on kai luonnostaankin pidoltaan huonompi kuin pehmeä muutaman tonnin kestävä.

    LT-äijät jenkeissä ovat nyt näköjään ihastuneet uuteen Avonin Stormiin, jonka painoluokka riittää LightTruckillekin ja väittävät märkäpidoltaan olevan ME 880:stä parempi. *

    No, ehkä sadan tonnin kohdalla pääsen kokaisemaan Avoneitakin jahka olen höylännyt nämä nykyiset ja varastossa olevat ME 880:set pois alta...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  15. #15
    Itse valitsin kokeeksi GT:hen misukan PR2:set. Alkuperäiset oli Z6:t. Halusin kokeilla. Kävin heittämässä 3tkm Norjan kiepsauksen ja ei voi moittia. Misukat ehkä tuntuvat aavistuksen pehmeämmiltä. Hintaero Z6:iin oli niin älytön, että otin misukat jo senkin takia. Ehkä kiertelemällä olisin Z6:kin saanut lähelle samaa hintaan, mutta merkkiliikkeen Z6 tarjous oli suoraan listahinta+rengastyöt ja lähikauppa laittoi misukat alle järkihinnalla.
  16. #16
    Ite ollut tyytyväinen Z4:iin. Kestää ja pitää hyvin.
    Nyt vaihdoin taakse Contin Road Attackin katsotaan miten tämän kanssa...
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  17. #17
    +1 Michelinin PR2:sille!

    Kari
  18. #18
    Ja ostohintahan on aina vain osa kokonaiskustannuksista, aina pitää muistaa hieman laskea myös mitä ne kalliit ( lue:Metzit) kestää kilometrejä. Silloin vasta selviää oliko ihan oikeasti niin kalliit kuin hintalapussa luki.
  19. #19
    Juu, näinhän se on että hinta on useimmiten ratkaisevin tekijä. Ostin Michelin PilotRoad 2:set Masqueruedas:lta 233€:n hintaan kotiin toimitettuna ja allelaitot irtopyöriin 2X19€ Vianorilla tasapainotuksineen.
    Ajettu on bout 5000 ja etusesta huomaa mutkateillä ajon, kun sensijaan takanen on lähet neitseellinen.

    Kari
  20. #20
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    320e tuli Z6:ille hintaa alta-alle laitettuna, ei toi musta nyt niin paha ole.. Kuitenkin sen verran tulee kanttailtua, että saa sitä pitoakin olla jonkun verran.
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  21. #21
    Olisin minäkin varmaan Z6:ssa pysynyt, jos tuohon hintaan olisi asennettu. 460€ pyydettiin minulta . Riisor, missä tuhon hintaan asentui ? Pidin 160€ taskussa ja "tyydyin" PR2:iin.

    Misukka ainakin väittää PR2:n kestävän kilometrejä. Saa nähdä miten käy. Minä nyt olen aina arvostanut misukan renkaita ja toivon aina uudessa autossanikin sellaiset olevan. Jo skootterissanikin nuoruusvuosina oli misukat ja ainakin se keuli niillä komiasti *.

    Joskus tuo renkaanvaihtoajankohta vain on tullut hieman kalliimmaksi, kun on vaihtunut koko pyörä *. On mukamas säätynyt rengasrahat.
  22. #22
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Motoristi @ Kesä. 28 2007,09:32) kirjoitti
    Olisin minäkin varmaan Z6:ssa pysynyt, jos tuohon hintaan olisi asennettu. 460€ pyydettiin minulta . Riisor, missä tuhon hintaan asentui ? Pidin 160€ taskussa ja "tyydyin" PR2:iin.
    Reliatecista (org-shop) hommasin kumit 270e ja asennus Tokimotossa 50e. Muutamasta liikkeestä kyselin, yhdessä tarjottiin 450e ja toisessa 540e asennettuina. Aika hyvin tuntuu olevan ilmaa noissa hinnoissa, eli kannattaa tosiaan vertailla ja kilpailuttaa.

    Lainaa (Motoristi @ Kesä. 28 2007,09:32) kirjoitti
    Joskus tuo renkaanvaihtoajankohta vain on tullut hieman kalliimmaksi, kun on vaihtunut koko pyörä *. On mukamas säätynyt rengasrahat.
    Tää olikin hyvä säästövinkki



    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  23. #23
    Z6:t alle 295,00 Turussa...mutta kieltämättä tuttavuussuhde taisi painaa hieman vaa´assa
  24. #24
    Huomenna olen menossa laitatuttamaan Äffään Z6:set alle Salon Pyörään Ja Mopoon. 380,00eur muistaakseni kokonaiskustannus...
    Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
  25.  
  26. #25
    tänään alle laitettu pirellin sport demonit saa nähdä mitä kestävät?!
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.