Mites on kun ei oo tullut/viitsinyt vielä asiaa tutkia?
Pitäs eukon suikaan tehdä venttiilien säätö ja mietinkin kuinka moinen on ratkaistu käytännössä?
Jostain muistan kuulleeni et säätöprikat saa poies kyseises myllys nokkia irroittamatta? Pitääkö paikkaansa?
Ja mitkähän mahtokaan olla välykset?![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Jos kyseessä on twini -koneella varustettu GS500E niin venttiilien säädössä ei tarvitse irroittaa nokkia. Säätöpalan saa pois pinseteillä tms. apuvälineellä, kun jousen yläpäässä olevan holkin kampeaa alas: tuohon työhön on oma erikoistyökalunsa, mutta homma onnistuu myös sopivalla ruuvimeisselillä. Välykset ovat muistaakseni aika pienet, tavallinen rakotulkkisarja ei käy vaan itse hankin Stormilta ohuempia liuskoja käsittävän sarjan.
Kaverin kädet ovat hyvä apu hommassa, säätöpalan noukkiminen käy helpommin. Pudotessa pala menee alas asti...
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
kysyvä ei tieltä eksy![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Niin ja välykset kylmänä 0.03-0.08 mm sekä imu- että pakopuoli.
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
lisää tälläsiä(kap57 @ Kesä. 24 2007,22:16) kirjoitti
![]()
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Tässäpä venttiilien säätöä videona.
Linkki
GSX1250FA
XJR1300
Helvatun hyvä video!(Torsti @ Kesä. 26 2007,22:39) kirjoitti
Näyttää kuinka se käytännössä tapahtuu ja näyttää myös vaikeudet mitä hommassa on. Kuten säätöpalojen onkiminen.Ei onnistu aina kerral niinku remonttireiskal.![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Kokeile paineilmaa shimmin juureen. Kannattaa kyllä laittaa magneettiotin viereen ettei lennä pitkin tallia.
Magneetillakin pitäisi lähteä. Öljyhän "liimaa" shimmit koloonsa, jolloin ihan näppipelissä ei lähde ja pienet välykset, niin mitään ei saa väliinkään.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ei välttämättä.
Jos on "tallipyörä", niin saattaa tovin kestää.
Mie vaihdoin Tuksuun jakohihnat 3km ajon jälkeen.
Vaihtoväli 20 000km tai 2v.
Miula oli edellisestä vaihdosta neljä vuotta.
Ku tuota shimmiä kampeaa ylös kolosta, niin toisinaan se ei vaan onnistu. Seuraavana päivänä eri meisselillä nousi heti ja magneetilla kiinni. Paha ku tuo pakopuolen venttiili kantoi niin pahasti ettei shimmikupin lovea saanut pyöritettyä hollille. No nyt on säädöissä.