On alkanut tehdä mieli kyykkyä,mutta arveluttaa edelleenkin..
Tuo blade on hyvännäköinen,mutta miten sen käsittely lopulta eroaa sekalaisessa ajossa hornetista? ?XX.stä olen kuullut hyvää,mutta se on niin stanan iso.. 170 senttiselle?
Onko kellä pitempiaikaisia kokemuksia vastaavista kyykky/naku pyöristä? En kysy tekniikasta,kaikki ovat samaa laatua,mutta nimenomaan ajamisen ja käsittelyn eroista?
Niin,sen verran tekniikasta,eli juuri tuo minun pilviä hipova ja silmiä hivelevä,lähes kuninkaalliisiin mittihin yltävä pituuteni..mitkä madallusvaihtoehdot,jos on?
Uutta en ole ostamassa,2003 ylöspäin,kuutiot 900 ylöspäin..
Hondassa mielelläni pysyisin,ei tietenkään kiveen kirjoitettu,mutta mitä sitä luotettavaa pois vaihtaa?
Koeajo kertoo jotakin,mutta ei pikkulenkistä saa lopullista varmuutta? Auton vaihdoin syksyllä pienen koeajon ja testivoittaja/vuoden auto perusteella,ja kuukauden päästä tajusin tehneeni paskimmat autokaupat eläissäni.
Tiedonmuruista kiitollinen..![]()
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
En ole hukkapätkä joten tällä ei ehkä ole arvoa...(adrenaliini @ Heinä. 07 2007,10:55) kirjoitti
Mulla oli ennen naku eli Fasu, nyt bläkkäri. XX on mun tarpeeseen monipuolisempi, eli kivempi mutkateillä ja matkoilla. En vaihtas takas nakuun enää.
XX:n madallus taitaa onnistua vain matalammalla satulalla, siinä ei ole sellaisia vaihdettavia koiranluita, tai sitte näen väärin. Esim. Corbin satula on matala. Toisaalta mä olen päinvastoin nostanut perää, eli ei XX mitenkään korkea ole.
Kiva pyörä, ainoa miinus satulasta, josta tahtoo reidet tulla kipeeksi, liekö vika sitte satulan pintamateriaalissa, se on jotenkin kuminen ja tasainen.
Itse 173 lyhytjalkaisena ja XX ei ole liian iso. Omassa vfr:ssäkin istutaan korkeammalla. Vähän makaavampi asento kylläkin.
Millä oot XX:n perää nostanut? Itse ajattelin saman tehdä kunhan toi pihaan tulee.
Minäkin väittäisin että pituus kyllä riittää tupla X:ään. Oletko käynyt koeistumassa/ajamassa? Hyvä puoli on se, että satula on edestä kapea jolloin persjalkainenkin ylettää tukevasti maahan. *![]()
Samanverran mittaa ja hyvin kulkee XX. Rovaniemella tekivät erikoissatulan geelillä ja pari senttiä alkuperäistä matalamman.
Ajobuutseissa jonkun verran kantaa niin polvet jo hieman koukussa päällä istuttaessa, vaimon ollessa kyytillä, vielä enemmän.
Don`t worry !
Just "nyt" ei bikeä...
Jep,tuon satulatempun tein hornettiinkin,ja etuputkia nostin/laskin n.15mm sekä takajousi pykälä alemmas.(JanMac @ Heinä. 07 2007,16:30) kirjoitti
Miten tuo kaupunkiliikenteessä,eli risteyksissä kääntyminen ja tiukat käännökset hitaalla ajolla? Vääntyykö hornetin malliin(ei hornettikaan mitään fakiirikäännöksiä tee).
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
Sopivalla prikalla,(wbaum @ Heinä. 07 2007,11:35) kirjoitti
TUOLLA tuo helppo homma on selostettu kuvien kanssa.
168cm hukkapätkä täällä huutelee. Itse ajelen busalla eikä sen kanssa ole mitään ongelmia pituuden kanssa muuta kuin paikallaan liikuteltaessa. Appiukolla on tuo xx ja sitä olen ajanut ja siinä käytännön istuinkorkeuus jopa piirun matalampi. Noista vaihtoehdoista ehdottomasti xx. Tulet kirvaamaan nakupyörän kanssa tien päällä. xx menee kuin juna, vaikkei tosin yhtä vakaasti kuin busa, jota voin erittäin lämpimästi suositella myös sinulle
Paha vertailla kun en ole Hornettia ajanut, mutta kyllähän se tien yli kääntyily sellaista taiteilua aina on. Kadunkulmat menee *hyvin jos vauhtia edes vähän. Tosin niin se on varmasti joka pärrässä *(adrenaliini @ Heinä. 07 2007,17:40) kirjoitti
Ja jokainen "uusi" pyörä tuntuu aluksi hel¤tin isolta ja raskaalta, mutta odotas kun olet ajanut muutaman tonnin niin johan kutistuu joka suhteessa.
Just "nyt" ei bikeä...
Käyt XX:llä koe-ajolla vaikka pari tuntia, niin saat jonkinlaisen kuvan moposta. Minäkin kävin kolmeen kertaan koe-ajamassa XX:n ennen kuin tein ostopäätöksen.
Tylsä pyörä kun ei ole rassattavaa![]()
T7 2022
(R2-D2 @ Heinä. 07 2007,11:10) kirjoitti
Kuinkas pitkä olet?? Meinaan kun olet perää "joutunut" nostamaan. Itsekään en mikään ihan hukkapätkä ole, mut en kyllä mikään kauhean korkeakaan (~190cm).
XX on todennnäköisesti seuraavaksi pyöräksi hankintalistalla nyt kun olen tolla GSX-F:llä jo pari kautta totutellut-puuhiin. En ole vielä koskaan päässyt tupla äksällä ajamaan, mutta se vaikuttaa jotenkin kivalta peliltä ainakin noin ulkoisesti
Josko vaikka ens vuonna olisi vaihdon aika...![]()
Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050
Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
Noin saman mittainen eli 189cm.(P.A. @ Heinä. 11 2007,22:40) kirjoitti
En mä oikeastaan "joutunut" nostamaan, huvin vuoksi laitoin. Eipä tuon 2 cm noston vaikutus kovin suuri ollut. Enempää en viitsi nostaa kun sitte sivuseisontatuki jää lyhyeksi ja mopo on tosi vinossa parkissa.
Laitetaapa nyt bladestakin kehuja! En noita muita oo ajanu enkä tiedä millaiseen tarkoitukseen pyörä tulossa mutta lämpimästi voin myös suositella bladea. Itse ostin suoraan ensipyöräksi kyseisen eikä ole kaduttanut päivääkään ainut miinus tähän mennessä on ollut ajovalojen himmeys jonka korjasin xenoneilla. Käsitteltävyydestä sen verran ettei ole ollu itelle ainakaan mikään ongelma toimii niin kyläajossa kun motarillakin ja tuplakuplan ku vaihtaa ni ei tuulikaan ole ongelma eikä persekkään ole puutunut ainakaan toistaiseksi. Muutamia 600cc testanneena en todellakaan pidä sellaista enää vaihtoehtona
Jos matkapyörää havittelet ei blade ehkä ole se paras vaihtoehto tavaroille aika minimaaliset tilat (riippuu repunkoosta)
superjopo
Blade ei ainakaan minun rungon pituudellani ole tuottanut vaikeuksia. Pituutta ei ole kertynyt kuin 165 cm ja maahan ei yllä kuin varpaat. Pyörää kuitenkin ajetaan jalat tapeilla *. Blade on varmaan aika samankorkuinen kuin XX
, mutta penkki on bladessa aika kapea (XX:stä en tiedä).
Bladesta pelkkää hyvää sanottavaa. Toisaalta vakaa kuin juna, joten motarilla menee matka keposisti. Tuulen suojaa löytyy edes vähän ja ei todellakaan ole herkkä puhureille. Penkki on kyllä kova kuin saatana, joten tupakkia menee kyllä pidemmillä matkoilla... Radallehan tuo jakkara on tehty.
Toisaalta Blade on kevyt ja nopea kääntymään, joten kaupungissakin mukava (XX:llä en ole ajanut). Sitäpaitsi ulkonäönkin puolesta kaupungillla on varmasti mukavampi ajella bladella kuin XX:llä *.
Harrikka
No joo...mulla on ollut sekä XX että Blade. Nyt on alla tuo Blade. XX on matalampi pyörä, joten sikäli ehkä soveltuu paremmin lyhyemmälle. Muutenhan nuo pyörät ovat aivan eri tyyppisiä. Hornetin jälkeen XX voi tuntua kankealta. XX:n jälkeen kun koitat Bladea, niin et halua enää Blackbirdiä. Ja kyllä lyhyt kuljettajakin varmasti ton Bladen kanssa pärjää.
Kumpaan tahansa päädyt, niin en usko että kadut. Hyviä pyöriä molemmat.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Kaupunkipyöritykseen ehdottomasti ei Bladea. Lämpenee, lämpenee ja lämmittää kuskinkin. Ykkönen liian pitkä 40-alueille ja muutenkin ihan prc:stä ajaa kaupungissa. Maantiellä ok ja mutkateillä kotonaan. Ja radalla on sitten sen koti
!
Hornet varmaan on noista vaihtoehdoista monipuolisin ja monikäyttöisin...
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Jos reissua tekee, varsinkin 2 päällä, niin XX ja 3 kovaa laukkua. Yksin menee varmasti Bladellakin.
Eli riippuu vähän siitä missä ajelee. Itse voisin vaikka vaihtaa Bladeen oman XX:ni, vaihtelun vuoksi.
Ei se XX:n penkkikään häävi ole.
En ole kyltymätön matkamotoristi,noi tavaran kuljetukset ei ole siinä mielessä ajankohtaisia,kiinnostus kyykkyä kohtaan vaan on kasvanut ja nuo erilaiset ajo-ominaisuudet verrattuna tuohon hornetiin.Mun ajo on pääosin sellaista sekalaista ajoa,ei pelkästään kaupungissa kurvailua mihin hornetti varmasti on paras,mutta ajovakauden ja ominaisuuksien riittäessä,kuten xx.ssä ja bladessa,tulee varmaan matkan pituudetkin kasvamaan. Rata-ajoon en myöskään pyörää hae,eli niitäkään ominaisuuksia en sillä tavalla kaipaa.. paitsi tietenkin ominaisuuksia pitää olla jos vaikka joskus tekee mieleni..aivoni ajattelevi..kokeilla rajoja..? Enkä tarkoita että vetäisin tuolla hienolla pitkällä laakealla kutsuvalla suoralla,suoraa silmänkantamattomiin,siniseen horisonttiin asti,ei radaria,ei kaneja.(huh jäi päälle).. sillä suoralla en aio ylinopeutta ajaa.(R2-D2 @ Heinä. 12 2007,21:06) kirjoitti
Huomenna kelin sallliessa koetan xx.n koeajaa.![]()
VTR 1000 F olis melko hyvä peli tuohon tarkoitukseen. Se on ehkä jotain Bladen ja XX:n välimaastosta. Paljon kyrväkkäämpi vehje tosin ku XX. Ainoa miinus on että on vähän vanhanaikainen, mutta lisävarusteita sun muita saa vaikka minkälaisia ja on oikeasti helvetin hyvä pyörä kaikenlaiseen ajoon. Aivan turhan aliarvostettu pyörä mun mielestä![]()
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72