Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 199:sta
  1. #31
    Lainaa (J-lou @ Heinä. 31 2007,13:31) kirjoitti
    .. Itsellä on nyt pyörässä alla pirelli diablo corsat ja kylmäpaineina oli viimeksi kemorassa E:2,4 T:2,5 ja ajat olivat sitä 1.22,4-1.23,5. Takanen menee välillä semmoiselle suht isolle ruvelle, eli olisiko ilmanpaineissa säätämistä? Juuri takarengas alkoi sulamaan alle viimeisimmillä pätkillä, tai siltä se ainakin tuntui, kun perä meinasi luistella
    Ja jousitusta ei ole säädelty juuri mitenkään, eli se on ihan ohjekirjan perusarvoissa, koska ilmeisesti jousituksenkin säädöillä on vaikutus asiaan. Tarkoitus on kyllä säätää ne painumat kohdalleen, heti kun saan vain kaverin avuksi, että sujuu helpommin.
    Menisin melkein sinuna kokeilemaan kylmäpaineita alaspäin (tai itse asiassa unohtamaan ne kokonaan), sillä ne nousee tosta varmaan 0.3-0.6bar? Aja ensimmäinen lämmittelysetti "riittävillä" paineilla ja mittaa/laske lämmin paine heti tultuas haluamiksesi (2.3-2.6 kieppeille?). Toista sama seuraavien nopeampien settien jälkeen ja saat pidettyä paineet aika tasaisina setissä toiseen vaikka kumi lämpenee loppupäivästä yleensä pikkuhiljaa vähän enemmän (ja sitten kun ei lämpene on hyvä aika lopettaa varsinkin jos tuntuu että hitaammat kierrokset on väsymyksen ansiota).

    Alustasta minä lähinnä huomasin että reboundin nopeudella on eniten vaikutusta miten se renkaan kuvion reunasta lähtee kulumaan. Jos on väärin johonkin suuntaan niin tekee sellaisen sileämmän kolmion tai pisaran muotoisen alueen siihen kuvion kanttiin etupuolelle (vaikee selittää).
  2. #32
    Amatöörinä mittaan ekan setin jälkeen eli säädän lämpöisinä etu ja takapään samaan noin 2,3. Jos keli muuttuu niin tarkastan jonku ajetun setin jälkeen että on suurinpiirtein sama...
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  3. #33
    Selvä, kiitoksia vain zeromarkille! Pitää kokeille ensi kerralla kun pääsee radalle tuota taktiikkaa.
    Suzuki Gsx-r 1000 -07
  4. #34
    Lainaa (määhulluvai @ Heinä. 20 2007,15:45) kirjoitti
    Tuota en ymmärrä....

    Miksi ihmeessä ei kannata laskea paineita. Aina kaikilla ratapäivillä ollaan sanottu, että kannattaa laskea paineita huomattavasti. Myös kaikki rataketut joilta olen asiaa kysynyt, ovat sanoneet että ehdottomasti on pakko laskea paineita radalle mentäessä.

    Joku joka tietää, voisi selittää tuon kouluttaja69:n ajatuksen tuossa neuvossa. Minulle se ei mene kaaliin.

    Minun kaaliini nyt ei yleensäkään mene mikään, mutta tuo on käsittämätöntä
    Hyvä kysymys, miksi paineita ei kannata radalla laskea...

    Tässä oma näkemykseni. Hitaassa ryhmässä, ja varsinkin EAK-koulutusyrhmässä harjoitellaan pyörän käsittelyä ja hallintaa maantieajoa silmälläpitäen. Tästä syystä olisi hyvä pitää radalla samat paineet kuin kadullakin. Tällöin opitaan parhaiten se miten pyörä käyttäytyy ollessaan siinä kunnossa kuin sillä ajetaan kadulla. Toki rengas lämpenee radalla enemmän, mutta hitaan ryhmän tarkoitus ei ole opetella ajamaan täysiä pidon rajoilla, joten normaalipaineet kelpaavat hyvin.

    Sitten kun vaudit nousevat ja aletaan ajaa enemmän rata-ajopainotteisesti ja pidon rajoilla, kannattaa paineita ehdottomasti laskea, jotta rengas saadaan käyttäytymään turvallisemmin.

    Fiksuahan olisi kai pitää kadullakin pidon kannalta optimipaineita renkaissa, mutta kulutuskestävyys lie heikompi niin...

    Tämä siis vain minun näkemykseni.
  5. #35
    Ihan vaan knoppina:
    MotoGP pyörien (siis 800cc) renkaissa käytetään edessä 1.9 ja takana 1.1, joka nousee kisan aikana 1.9 :sään. Tosin alla tietenkin ratarenkaat.
    buell xb12s -> ktm superduke
  6. #36
    Itse sain kerran ohjeen laskea paineita 0,3 baria sekä edestä että takaa katupaineista radalle. Pyörän vakiopaineet 2,5 ed. ja 2,8 tak. Perus diablot pitää kuin tauti näillä paineilla, oli sitten kylmä tai kuuma ilma.

    Kierrosaikoja: Kemorassa 1,25 sia ja Motoparkissa 1,47 . Eli noilla vauhdeilla ja renkailla ei tarvitse ainakaan laskea enempää paineita. Riippuu ehkä renkaasta...

    Perusvinkki tähän ja muuhunkin rata-ajoon ja säätämiseen liittyen: Menkää ratapäiville ja kysykää kisakuskeilta. Niiltä saa huomattavasti varmempaa tietoa kun näiltä foorumeilta.
  7. #37
    Lainaa (F8S @ Elo. 02 2007,15:42) kirjoitti
    Perusvinkki tähän ja muuhunkin rata-ajoon ja säätämiseen liittyen: Menkää ratapäiville ja kysykää kisakuskeilta. Niiltä saa huomattavasti varmempaa tietoa kun näiltä foorumeilta.
    [*raskaasti offTopic*] Tottakai yksikin osaava jannu on livenä arvokkaampi kuin tusina nettiWizardia, mutta p*skaa ne suoltaa nekin (ykskin yritti ruveta kauppamaan hitaassa ajavalle tyypille WP:n alustaa kun se kyseli miten tulis vakiota ruuvata omalle painolle) ja toisaalta tännekin kommentoi moni oikein asiallinen "kisakuski"? Kun ruuvaa shittifiltteriä tiukemmalle ja käyttää järkeä niin saa kummasta tahansa seulottua todella arvokasta tietoa ja kokemuksia jotka ei muuten tulisi esille. [/flameOff]
    Edit1:*ainiin joo sikälikin erikoista että mä pidän perimätiedon lisäksi myös kirjoja ihan arvokkaina tietolähteinä*



  8. #38
    Lainaa (F8S @ Elo. 02 2007,15:42) kirjoitti
    I

    Perusvinkki tähän ja muuhunkin rata-ajoon ja säätämiseen liittyen: Menkää ratapäiville ja kysykää kisakuskeilta. Niiltä saa huomattavasti varmempaa tietoa kun näiltä foorumeilta.
    niin eihän tämä parjan_fin varmaan mistään tiedä.... jaa juu mies puhuu pelkästään asiaa ei mutua. Kokemustakaan ei tietääkseni rata asioissa puutu!



    Fun is not a straight line
  9. #39
    Olisko suntaa antavia painesuosituksia lämpimälle renkaalle Mezeler RaceTec:lle ja Contin Race Attacille?
    Pirelli Diablo SuperCorsassa ollut lämpimänä E2.35, T2.55. Onko edellisillä käyttäytymisessä lämpiämisen suhteen isokin ero Pirelliin. /z

    edit: Joka tapauksessa pitänee mennä yrityserehdys linjalle. Lähtee liikkeelle noista Pirelille sopivista ja koettaa tavata renkaan kulumisesta pitääkö pudottaa.



  10. #40
    Lainaa (Sebu @ Elo. 02 2007,20:49) kirjoitti
    Lainaa (F8S @ Elo. 02 2007,15:42) kirjoitti
    I

    Perusvinkki tähän ja muuhunkin rata-ajoon ja säätämiseen liittyen: Menkää ratapäiville ja kysykää kisakuskeilta. Niiltä saa huomattavasti varmempaa tietoa kun näiltä foorumeilta.
    niin eihän tämä parjan_fin varmaan mistään tiedä.... jaa juu mies puhuu pelkästään asiaa ei mutua. Kokemustakaan ei tietääkseni rata asioissa puutu!
    +1

    Parjanin kommentit ja vinkit on ainakin tähän asti toimineet mun kohdalla 100%.



    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  11. #41
    Mä kallistun kanssa tuohon lämpimien renkaiden paineiden seuraamiseen. Käyn vetämässä ekan lämmittelysetin ja tsekkaan sitten renkaiden paineet lämpöisinä. Ja seurailen painetta aina varikolle tullessa. Kiitos näistä vinkeistä kuuluu Parjaanille.

    Olen pitänyt Corsa kolmosissa sellaista 2.4 lämminpaineita kummassakin päässä ja on tuntunut toimivan. Pitää nyt seurata kulumista ja kokeilla hiukan erilaisiakin yhdistelmiä kokemuksen kartuttamiseksi. Pyöräkin on uusi itselle joten senkin opettelu ottaa oman aikansa.

    Tälle kaudelle tuli hankittua rengaslämppäritkin ja ainakin ekan motoparkin keikan jälkeen on todettava että erittäin hyvä hankinta. Lämpöisillä renkailla ei tarvitse jännätä ekoja kierroksia ja renkaatkin olivat paljon nätimmässä kunnossa päivän jälkeen kuin ilman lämppäriä.

    Vauhti on sellaista keskiryhmää ja pyöränä R6R.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  12. #42
    Keskustelu täälläkin herännyt jälleen, joten laitetaan lisää lusikoita soppaan.

    Tälle kaudelle moni valmistaja on tuonut ns. matalapaine renkaita markkinoille. Kannattaa siis todellakin varmistaa valmistajalta / myyjältä noiden lämmin / kylmäpaineet.

    Huhuja kuullut että esim. uusi Dunlopin N -type rengas, vai mikä se oli, käyttäisi 1.6 bar lämminpaineita takana. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa. Pirelliltä ja Contiltakin kuulema moisia tullut, mutta niiden paineet kuitenkin, käsittääkseni, hiukan korkeammat. Enään kuitenkin harvoissa ratarenkaissa mennään sinne 2.2 - 2.4 bar paikkeille paineissa.

    Suosittelen siis oikein lämpöisesti tarkistamaan nuo paineet myyjältä tai joltain asiasta oikeasti jotain tietävältä.

    HUOM! Ja puhun siis ratarenkaista, kuviollisista, seoksellisista sellaisista.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  13. #43
    Viime kesänä kemorassa laittelin paineet tuonne 2,4 bar tasolle molempiin päihin kuumina ja hyvältä tuntui ja rengaskin kului nätisti. Kierrosajat siellä 1:20-1:21 tasolla. Katselin takarenkaan painetta aamulla ja silloin siellä oli 1,9 bar eli aika tavalla tuo tosiaan nousee rataa kiertäessä. Rinkuloina on siis Pirellin Diablo Corsa III:t.
  14. #44
    Vois olla hyvä kun sais tänne kerättyä listan noista valmistajien suosituksista eri renkasmerkeille ja malleille. Noita kun jatkuvasti kysellään kuitenkin.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  15. #45
    Itsellä myös eka kevät lämppäreiden (halpis motogp1) kanssa takana (diablo supercorsat SC2)..
    Sellainen huomio, että vaikka renkaita tuli paistettua huolella (45min settien väli), niin silti eivät ihan heti tunnu täysin pitäviltä. Ehkä ne ehtii portilla jäähtyä kun melko nopeasti (alle kierroksen) alkavat pitää normaalisti. Ero on tietysti huima ilman lämppäreitä verratessa varsinkin ratakumeissa.

    Voiko lämminpaineita noilla lämppäreillä mittailla? Riittääkö tuo teoreettinen +80C?
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  16. #46
    ite olen laittanut ns:kylmiin renkaisiin 2ja2.motoparkkiin mennessä on hyvä käydä shellillä tankkaamassa ja kahvit juomassa siinä ajassa kerkeää renkaat jäähtyä sen verran ja lähtöä tehdessä olen laittanut molempiin 2bar.nyt huomasin että k7 ensiasennus battlaxit kerää noilla paineilla ihan tolkuttoman määrän tuota kuminriekaletta reunoille samaa ongelmaa ei ollut sportec m1:en kanssa vai onko paineista kiinni tiedä häntä??
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  17. #47
    Lainaa (svahnm @ Touko. 08 2008,09:43) kirjoitti
    Itsellä myös eka kevät lämppäreiden (halpis motogp1) kanssa takana (diablo supercorsat SC2)..
    Sellainen huomio, että vaikka renkaita tuli paistettua huolella (45min settien väli), niin silti eivät ihan heti tunnu täysin pitäviltä. Ehkä ne ehtii portilla jäähtyä kun melko nopeasti (alle kierroksen) alkavat pitää normaalisti. Ero on tietysti huima ilman lämppäreitä verratessa varsinkin ratakumeissa.

    Voiko lämminpaineita noilla lämppäreillä mittailla? Riittääkö tuo teoreettinen +80C?
    Väittäisin että ei riitä. Renkaan lämpö saattaa pinnasta nousta jopa liki sataan asteeseen, joten 20 asteen heitto on aika suuri.

    Yksi minkä olen myös huomannut on se että rengas ei lämpiä tietyillä varikoilla, varikon tarjoamalla sähköllä. Ts. virta ei riitä varikoilla välttämättä alkuunkaan.

    Itselläni on nuo MotoGP -lämppäreiden digitaaliversiot ja niissä huomaa hyvin että takasen lämpö jää heikolla sähköllä tuonne 60 asteen kantturoille ja etunen lämpiää säätämääni arvoon (yli 80 astetta). Eli jos ei ole mitään millä mitata renkaiden lämpötiloja niin ei voi oikein olla varma noista paineistakaan. Jos en ihan väärin muista niin kymmenen astetta lisää lämpöä renkaaseen ja paine kasvaa tuollaisessa 190/55/17 rinkulassa 0.1 bar. Näin muistelisin havainneen 2006 kaudella Bridgestonen BT002 Racingin kanssa.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  18. #48
    Lainaa (parjan_fin @ Touko. 08 2008,10:17) kirjoitti
    Lainaa (svahnm @ Touko. 08 2008,09:43) kirjoitti
    Itsellä myös eka kevät lämppäreiden (halpis motogp1) kanssa takana (diablo supercorsat SC2)..
    Sellainen huomio, että vaikka renkaita tuli paistettua huolella (45min settien väli), niin silti eivät ihan heti tunnu täysin pitäviltä. Ehkä ne ehtii portilla jäähtyä kun melko nopeasti (alle kierroksen) alkavat pitää normaalisti. Ero on tietysti huima ilman lämppäreitä verratessa varsinkin ratakumeissa.

    Voiko lämminpaineita noilla lämppäreillä mittailla? Riittääkö tuo teoreettinen +80C?
    Väittäisin että ei riitä. Renkaan lämpö saattaa pinnasta nousta jopa liki sataan asteeseen, joten 20 asteen heitto on aika suuri.

    Yksi minkä olen myös huomannut on se että rengas ei lämpiä tietyillä varikoilla, varikon tarjoamalla sähköllä. Ts. virta ei riitä varikoilla välttämättä alkuunkaan.

    Itselläni on nuo MotoGP -lämppäreiden digitaaliversiot ja niissä huomaa hyvin että takasen lämpö jää heikolla sähköllä tuonne 60 asteen kantturoille ja etunen lämpiää säätämääni arvoon (yli 80 astetta). Eli jos ei ole mitään millä mitata renkaiden lämpötiloja niin ei voi oikein olla varma noista paineistakaan. Jos en ihan väärin muista niin kymmenen astetta lisää lämpöä renkaaseen ja paine kasvaa tuollaisessa 190/55/17 rinkulassa 0.1 bar. Näin muistelisin havainneen 2006 kaudella Bridgestonen BT002 Racingin kanssa.
    Ok.
    Varmaan tuulinen kelikin vie tehoa jonkin verran, kun eristys ei noissa kääreissä ole niin kummoinen paksuuden takia. Pitää ottaa peitto mukaan ens kerralla..

    Käsituntumalla tosiaan varsinkin takanen (enemmän säteilypintaa ja leveä vannekin) on kuumempi ajon jälkeen kuin lämppäreillä. Meillä oli tosiaan alastarolla kolmen pyörän grillit yhden (3x1,5mm2) 20m roikan+toisen kelan takana, joten siinäkin voi jo jännite laskea kummasti. Samassa vaiheessa todennäköisesti oli paljon muitakin pistorasioita..

    No, joka tapauksessa hyvät vekottimet verrattuna täysin kylmiin lähtöihin. Saattahan tuossa yhden katesarjan ja parit renkaatkin kesässä säästää.. ja hyvähän se rata on ainakin kerran kiertää rauhassa ainakin vapaissa, kun on autot tai kuorkit olleet radalla.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  19. #49
    Aiheeseen liittyen, mistähän löytäisi kätevän mittarin renkaan lämpöjen tsekkaamiseen? Harzalla oli sellainen viime lokakuun motoparkin reissulla ja on aika mielenkiintoista seurailla lämpöjä varikolla ja stintin jälkeen.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  20. #50
    Lainaa (AnDy @ Touko. 08 2008,11:47) kirjoitti
    Aiheeseen liittyen, mistähän löytäisi kätevän mittarin renkaan lämpöjen tsekkaamiseen? Harzalla oli sellainen viime lokakuun motoparkin reissulla ja on aika mielenkiintoista seurailla lämpöjä varikolla ja stintin jälkeen.
    Olikse joku infrapunatyylinen pintalämpömittari?
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  21. #51
    Lainaa (AnDy @ Touko. 08 2008,11:47) kirjoitti
    Aiheeseen liittyen, mistähän löytäisi kätevän mittarin renkaan lämpöjen tsekkaamiseen? Harzalla oli sellainen viime lokakuun motoparkin reissulla ja on aika mielenkiintoista seurailla lämpöjä varikolla ja stintin jälkeen.
    Mittari on täältä: www.tempgun.com
    Se on avaimenperämalli, jota ei nyt näkynyt ainakaan tuolla sivulla.
    Busa K8
  22. #52
    Lainaa (parjan_fin @ Touko. 08 2008,12:17) kirjoitti
    Väittäisin että ei riitä. Renkaan lämpö saattaa pinnasta nousta jopa liki sataan asteeseen ..
    Missä lämpötilassa rengas alkaa "öljyyntymään" tai menee "rasvaisen" tuntuiseksi? Joltain jenkki saitilta luin, että joku 200F (94C) jälkeen kuumentamisesta ole juuri hyötyä vaan päin vastoin? /z

    edit1:
    Lainaa (Earthend @ Touko. 08 2008,11:43) kirjoitti
    Vois olla hyvä kun sais tänne kerättyä listan noista valmistajien suosituksista eri renkasmerkeille ja malleille. Noita kun jatkuvasti kysellään kuitenkin.
    Täytyy kooklata tarkemmin, mutta tähän saakka olen löytänyt vain ns. moottorpyörän valmistajan suosittamia paineita. Mezelerin ja Contin sivuilla 1000RR:lle 2.5 eteen ja 2.9 taakse sekä Racetec:lle että Race Attac Compille mikä EI todellakaan varmaan ole se ihan optimi, kuten ei ole ollut Pirellillekään.

    Sanokaas nyt esimerkiksi EarthEnd mitä on Mezelerissä ollut ja Parjaanilla Contissa? /z

    edit2:
    600rr.netistä näkyy joku Mezelle suositelleen lämpimänä noin e2.2/t2.5.
    Contille löysin kylmäpaineet noin e1.9/t2.05 joka vois nousta aika lähelle e2.35/t2.55 mikä olis tismalleen sama kuin olen nyt Pirellissä pitänyt.



  23. #53
    Lainaa (svahnm @ Touko. 08 2008,12:06) kirjoitti
    Lainaa (AnDy @ Touko. 08 2008,11:47) kirjoitti
    Aiheeseen liittyen, mistähän löytäisi kätevän mittarin renkaan lämpöjen tsekkaamiseen? Harzalla oli sellainen viime lokakuun motoparkin reissulla ja on aika mielenkiintoista seurailla lämpöjä varikolla ja stintin jälkeen.
    Olikse joku infrapunatyylinen pintalämpömittari?
    Tuo on aika järeä tähän tarpeeseen, tsekataanpa tuo Harzan avaimenperämalli. Saa olla kohtuu edullinen mieluummin..
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  24. #54
    Lainaa (zeromark @ Touko. 08 2008,17:35) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Touko. 08 2008,12:17) kirjoitti
    Väittäisin että ei riitä. Renkaan lämpö saattaa pinnasta nousta jopa liki sataan asteeseen ..
    Missä lämpötilassa rengas alkaa "öljyyntymään" tai menee "rasvaisen" tuntuiseksi? Joltain jenkki saitilta luin, että joku 200F (94C) jälkeen kuumentamisesta ole juuri hyötyä vaan päin vastoin? /z
    Tuo riippuu renkaasta. Bridgestonen BT002 Racing Pro alkaa vasta toimimaan kunnolla noissa lämmöissä. Ja lämmöt nousee huomattavasti korkeammallekin, jossain testissä ko. renkaalle oli mitattu 110 asteen lämpötiloja. Aika lämmin kumiksi.

    Omissa lämppäreissäni termari on säädetty 84 asteeseen ja se tuntuu olevan riittävästi, noin niin kuin alkulämmitykseen. Radasta ja kelistä riippuen sinne tulee vielä lämpöä ja painetta lisää. Eli kyllä ne jossain 90 asteen paikkeilla ajossa käy, koska n. 0.1 bar paineen nousuja olen seuraillut lämppäreihin verrattuna.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  25. #55
    Lainaa (parjan_fin @ Touko. 09 2008,09:01) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 08 2008,17:35) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Touko. 08 2008,12:17) kirjoitti
    Väittäisin että ei riitä. Renkaan lämpö saattaa pinnasta nousta jopa liki sataan asteeseen ..
    Missä lämpötilassa rengas alkaa "öljyyntymään" tai menee "rasvaisen" tuntuiseksi? Joltain jenkki saitilta luin, että joku 200F (94C) jälkeen kuumentamisesta ole juuri hyötyä vaan päin vastoin? /z
    Tuo riippuu renkaasta. Bridgestonen BT002 Racing Pro alkaa vasta toimimaan kunnolla noissa lämmöissä. Ja lämmöt nousee huomattavasti korkeammallekin, jossain testissä ko. renkaalle oli mitattu 110 asteen lämpötiloja. Aika lämmin kumiksi.

    Omissa lämppäreissäni termari on säädetty 84 asteeseen ja se tuntuu olevan riittävästi, noin niin kuin alkulämmitykseen. Radasta ja kelistä riippuen sinne tulee vielä lämpöä ja painetta lisää. Eli kyllä ne jossain 90 asteen paikkeilla ajossa käy, koska n. 0.1 bar paineen nousuja olen seuraillut lämppäreihin verrattuna.
    Mulla on vähän sellanen fiilis jotta se pinta käy hyvinkin kuumana eli pitkälti yli 100 astetta mutkissa ja kovissa kiihdytyksissä.... Kun taasen renkaan runko pysyy siellä 90 asteen tienoilla ja rasituksen vähentyessä viilentää taasen renkaan pintaa...
  26. #56
    Biltemasta, tuolta miesten Tiimarista, löytyy pienempi ja edullisempikin malli

    INFRAPUNALÄMPÖMITTARI, TASKUKOKO

    Taskuun mahtuva lämpömittari lämpötilojen mittaamiseen etäältä, mitattavaan kohteeseen koskematta. °C- ja °F-asteikot. Maksimilämpötilan mittaus sekä suuntaamista helpottava laserosoitin. Mittausalue -20 °C - +270 °C, -4 °F - +518 °F. Toimii kahdella 1,5 V paristolla (LR03). (Ei sis.).
    Tuotenro 15279



    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  27. #57
    Onko kellään tietoa minkälaisilla paineilla pitäisi ajaa kun kyseessä on michelinin supermotard rengas? Pitkän odotuksen jälkeen sain renkaat vihdoin ja viimein ja ensiviikolla jos pääsis kokeilemaan niitä mutta kun ei oikein ole tietoa mitkä paineet noissa kuuluisi olla...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  28. #58
    Paljonkohan Pirellin Dragon Slickseissä pitäs olla painetta lämpösenä??
    Pain is just weakness leaving the body
  29. #59
    Paljonko ootte pitänyt paineita Diablo Dragon Supercorsa Pro:ssa?
    Takana on SC2 ja edessä SC1.
    Kuppikuntia on varmasti monia, mutta siksi olisi kiva kuulla erinlaisia mielipiteitä aiheesta.
    Mitä vaikutuksia sillä on ajoon jos liikaa / liian vähän paineita?
    Olen lämmittellyt renkaat 80 asteisiksi ja olen pitänyt molemmissa päissä 2,4 bar:ia.



  30.  
  31. #60
    Lainaa (TSR @ Heinä. 14 2008,11:06) kirjoitti
    Paljonko ootte pitänyt paineita Diablo Dragon Supercorsa Pro:ssa?
    Takana on SC2 ja edessä SC1.
    Kuppikuntia on varmasti monia, mutta siksi olisi kiva kuulla erinlaisia mielipiteitä aiheesta.
    Mitä vaikutuksia sillä on ajoon jos liikaa / liian vähän paineita?
    Olen lämmittellyt renkaat 80 asteisiksi ja olen pitänyt molemmissa päissä 2,4 bar:ia.
    omassa tuntui dragon supercorsa pro:t toimivan noilla paineilla, mutta vaihto diablo supercorsiin niin painetta on nyt 2,1etu ja 1,9taka.
    ja lämmin paineista on siis kyse..
Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen