Näin jammu miehenä on herännyt pieni kiinnostus uutta gikseriä kohtaan ja kysyisin seuraavaa:Paljonko teho koneessa ilman ram airia ja sen kanssa jos sellaista on?
Saako pyörään yhtä sliparia kahden sijaan,mikä merkki ja paljonko kustantaa?
Vääntö on ilmeisen hyvää ala ja keski rekisterissä R1:seen verrattuna,onko ketään joka on ajanut rykkösen jälkeen gikserillä ja osais kertoa miinuksia ja plussia rykköseen verrattuna.
Kiitos vastaamisen vaivaa nähneille..
tzr125--fzs600--fz6--R1--Hayabusa k8
Jos kiinnostaa mulla on koeajokokemuksia paljon =) Ja tänä kesänä näitä uusia vertailin koeajamalla ne peräkkäin.
K7ssa oli parempaa nimenomaan moottori teho, tuli tasaisesti ja koko alueella. Lisäksi se on selvästi kevyempi kääntää mutkiin.
R1ssä etujarru on mainitsemisen arvoinen, ei että gixus ois huono, mutta se oli rykkösessä oikeasti perkeleen hyvä. Alle 6000 kierrosta siinä ei kyllä tapahdu yhtään mitään, mutta sen jälkeen mennään kovaa, rykkönen tuntuu tehokkaammalta kun teho tulee äkäsemmin mutta aika pieniä ne erot on todellisuudessa. Vakiopöntöillä rykkösestä lähtee kyllä paljon parempi ääni.
Sit jos kiinnostaa niin rykkönen keulii ihan järjettömän helposti.Suzuki taas menee kuin raiteilla, ja menee prkleen nopeesti. Toisessa thredissa kysyttiinkin siitä (ja joku voi nyt korjata mua jos olen kauheasti väärässä) että suskissa on jyrkempi ohjauskulma ja pidempi swingi, ja sama akseliväi, mutta maalaisfysiikan voimin se selittää aika hyvin miksei se keuli niin helposti kaasusta.
Itse kyllä harkitsen K4seen vaihtamista K2sta, esim 03 R1 ois toinen hyvä peli, uudet on niin paljon enemmän radalle että jos ajaa lähes kokoajan kadulla vanhempi peli on musta parempi.
Uuden rykkösen tänään koe ajoin ja oli todella pettymys,alle 5000 kiekan ei tapahdu millään vaihteella mitään,omalla(vähän tuunattu)lähtee kutosella suurin piirtein saman 5000:sta KUN -07 ykösellä ja omalla ei pysty vääntämään esim.ykösellä tuppia nurin 4000-5000 kiekasta menee ympäri niin että heilahtaa.
Kawan 1400 oli aikas kiva peli,uutta gikseriä en päässyt missään koklaamaan,joku oli ajanut paskaks hesan pyörän,missähän olis mahdollisuus kokeilla?
tzr125--fzs600--fz6--R1--Hayabusa k8