piti ottaa öljynsuodattimen luukku auki ja mitata minkä kokoinen avain sinne menee tuli öljyt pihalle saman tien kuuluuko suodattimen uida öljyssä vai pitäiskös tilan olla kuiva pyörä on muutenkin ruvennut savuttamaan
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Joo. Pitäis.
On se suodatin siellä öljyn seassa, ainakin jos muistat laittaa sen luukun takas kiinni. Sopiva öljynsuodattimen avain löytyy piliteemasta karheeseen 2,95€:n hintaan. Tuotenumero 20321.
Savuttaminen kuuluu asiaan. Älä purkaa konetta sen takia. Ei siinä mitään vikaa oo. Se on ominaisuus.
Moto Longa - Vita Brevis
kiitti tiedosta pitää käydä piliteeman kautta hakee avain ja laittaa paksumpaa tervaa koneeseen jos vaikka pysyis paremmin sisällä![]()
Öljylaadun vaihto ei juurikaan asiaan taida auttaa. Lämpimä sivutulle sammutettu kone pöläyttää seuraavan kerran tartatessa ja se kuuluu asiaan. Voisi melkein sanoa että jotain on vialla ellei se sitä tekisi.(tumpelo @ Kesä. 20 2007,12:53) kirjoitti
Ja kun pistää sitä öljyä niin paljon, että silmä täyttyy kokonaan niin savuttelee vielä varmemmin.
Kokeilepas täyttää öljyä vain silmän puoliväliin, tai jopa hieman alle. Auttaa ainakin mulla, tosin hieman uudemmassa mallissa.. Ainakin sillain auttaa, ettei joka pikku pysäytyksessä tarvitse kiskoa keskituelle. Pitempään jos seisoo, niin keskituelle aina..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Se on tuo "BMW:n sininen" öljypölläys startissa on vaan BMW:n insinöörien tapa kasvattaa itsevarmuuttasi. Sitä se meinaan kysyy kun melkein uuden pyörän täräytät käyntiin ja yrität naama peruslukemilla kertoa pyörän ympärillä uuden moottorin hajoamista päivitteleville ystävillesi että "tämä on ihan normaalia ja kuuluu asiaan - kuuluu se... ihan totta..."
<p>2002-2014</p>
laitoin keväällä 10/30 öljyt sisään meni muutama tuhat ihan hyvin mut nyt on ruvennu pöllyttelee jopa kiihdytyksissä välillä näkee kivan sinisen savun ei kai haittaa voipahan suunnistaa kotiin savumerkkien avulla![]()
Savutus ilmenee sivutukea käytettäessä vuosimalliin ´88 saakka olettaen, että kone on muuten kunnossa. ´89 malliin tuli erilaiset männänrenkaat, jossa öljyrenkaat eivät pääse pyörimään eikä niiden katkos näin tule männän alapuolelle missään vaiheessa eikä öljy pääse palotilaan. Sama koskee K 100-malleja.
Omat 75:eni ovat olleet vuosimalleja ´87, ´88 ja ´89, joista viimeksimainittu ei savuttanut. Öljy valuu palotilaan sivutuella lämpöisenä eikä viskositeetti vaikuta juurikaan asiaan. Ainakin 40:nen savuttaa. Paksummasta ei ole tietoa. Öljynkulutukseen ilmiöllä ei ole vaikutusta.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Joko olet hakenut avaimen Biltemasta? Muuten saat ihan näppärä suodatinavainsarjaa ihan kotinurkilla (T:saaren A-tarvike). Sieltä ostin sarjan mistä löytyy erikokoisia niitä suodatinavaimia iso kasa.(tumpelo @ Kesä. 20 2007,12:53) kirjoitti
Mulla savuttaa Volvo tdi paljon enemmän kuin K100LT! Sekin on ominaisuus, enkä ole huolissani kuin katsastuskonttorilla.