Missä mättää ku YZF ei taho käyä tyhjäkäyntiä. Aikansa rutkuttelee ja yleensä lopputulos on sammuminen. Rykii myös pahasti alakierroksilla ja vääntö on poissa aina jonnekki 5000rpm paikkeille. Pyörän saa pysymään käynnissä jos nostaa tyhjäkäyntiä riittävän ylös, mutta siitä seurauksena on se, että kierrättämisen jälkeen kierrokset jää kolmeen tonniin eikä tipu sieltä muuta ku konetta esim. vaihteella ahistamalla. Rasittavaa pitää konetta käynnissä valoissa seistessä kaasuttelemalla koko ajan...
Pyörään on edellinen tahi jopa sitä edellinen omistaja laittanu Vance&Hinesin koko putkiston, vapaavirtaussuodattimet ja luultavasti myös suuttimet. Onko nämä viritykset aiheuttaneet moisen. Alkuperäisen ilmanputsarin poiston takia koneen päällä makaa muutama letkunpää irrallaan.
jos nämä muutokset on tehty SÄÄTÄMÄTTÄ mopoa niin siinä syytä riittävästi miksei oikeen taho toimia.
kaasareiden säätö & synkkaus.
Yamaha FZ1-N -07
www.salonen-motorsport.fi
Tarkista ettei kaasarista ole pudonnut kaasarien synkkaus ruuvi pois. Ittellä oli aikanaan juuri tuollainen ongelma ja sitä tuli etsittyä muutama hetki ennenkuin vika löytyi. Eli tarkista kaikki kaasarien imukurkut ettei sieltä löydy ylimääräisiä vuotoja.
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
veli-poika on varmaan kiertämässä mutkapätkiä... siinähän oli sitten 3/4 kaasuttimen imukurkuista ruvella... eli imuvuotoa![]()
Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
V2 = Voima + Vääntö
Omassa mopossa hieman samoja oireita, vaikka on uudet kumikurkut ja kaasareiden neulaputket. Haynes:in kirjassa oli ohje ns pilot screw:n säätämiseen ( joka ilmeisesti vaikuttaa tyhjäkäynnistä ylöspäin kunnes varsinainen pääsuutin tuottaa tarpeeksi seosta koneeseen), eli nää on pienet ruuvit kaasarin alapuolella ( syl.kannen puolella) ja säätöä varten tarvii jollain tilapäisjärjestelyllä hoitaa bensaa kaasareille kun on tankki oltava irti),lisäksi pitää olla piiiiiiiiiiiitkä tasakärkinen ruuvari
Default 93, 94 malleissa on 2 kierrosta auki, josta aletaan sorkkimaan. Yksi kaasari kerrallaan haetaan koska tyhjäkäynti on nopenta...kun optimikohta on löytynyt, siirrytään seuraavaan kaasariin, lopuksi tyhjäkäynti säädetään sopivaksi
Ei toi kauhean tieteellisestä menetelmältä kuullosta mutta jos merkkaa aloituskohdat ts paljonko mikäkin ruuvi oli auki, ei tässä kovin korkealta putoa
Update:
Just tuli koeajo tehtyä, on harvinaisen ikävässä paikassa nää säätöruuvit ( oli peiliä ym apuvälineinä, sinne ei tosiaan näe). Kone käyntiin, yksi kaasari kerrallaan ruuvi kiinni, 2 kierr. auki ja ruuvailemaan suuntaan ja toiseen
4-kaasarin säätö vaikutti todella paljon, kolmeen otteeseen kun teki säädöt kaikkiin niin lopputulos ei enää muuttunut. Tuloksena oli että lähtötilanteessa tapahtuva "nyykähdys" ja röpötys hävisi ja tilalle tuli ihan posketon vääntö, lisäksi reagointi tupettamiseen parani selvästi, nyt on kauhea draivi pintakaasullakin
Parempi lopputulos tulisi jos olis synkannut kaasarit ensin mutta täytyy tehdä joskus syksymmällä uusiksi oikein ajan kanssa
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/