Jos olisi tullut itse lähdettyä, niin olisi varmaan tullut ehkä yksi paalattu Honda säästettyä
Ovaskainen muistaa vaan, että yläkroppa sekä kädet rentoina ja jaloilla kevyesti puristaen tuki pyörästä. Ja kun kaikkia hallintalaitteita kaasu, jarrut, kytkin operoi smoothisti kuin hanhen selkää silittelisi niin hyvä tulee![]()
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Voisihan sitä tännekin ilmoittaa itsensä. Tosiaan tuli 2020 keväällä innostus hankkia iso A, kun korona vaikutti vievän kaiken muun mielekkään. Tätä ennen ollut vain mopo, jolla tuli ajeltua ennen täysi-ikäisyyttä. Pyöränä on vuoden 2004 pikku Rosvo, eli 600cc Suzuki Bandit.
Suzuki Bandit 600 -04
Dear Optimist, Pessimist and Realist!
While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.
Sincerely
The Opportunist
Tervetuloa uudet naamat!
Ja Dishwater kirjoittaa ihan asiaa. Mielipiteellä ei ole arvoa![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aikalailla tämä!
Ja ihan omasta kokemuksesta voin sanoa sen, että vaikka autokoulun mp-opettajalla on opetuslupa ja A-kortti ni ei se tarkoita että sillä olis kovinkaa ihmeellisiä konkreettisia ajotaitoja kun ajotekniikkaa lähdetään opettamaan. Oma A-kortin opettajani oli matkakruisaaja joka nyt jälkikäteen AT-kursseista viisastuneena voin sanoa että lauloi useammassa asiassa lööperiä. Ja sitäpaitsi autokoulussa ei kertaakaan puhuttu esim siitä että miten pyörän päällä pitäis istua missäki tilanteessa, joka jo yksistään vaikuttaa aivan tajuttomasti ajamisen tuomaan rasitukseen sekä pyörän hallintaan. Eikä ollu edes ainoa eikä viides asia joka siinä opetuksessa sivuutettiin.
Vaikka siellä AT2:ssa ei rikota nopeusrajoituksia, nii uskallan kans väittää että koulutuksen taso on maan huippua.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Se on varmasti ihan hyvä valinta sekin, toisille kun sopii paremmin keskenänsä pörräily, ja toisille ei, ja muille siltä väliltä![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Olen ollut siinä uskossa, että tämä yhdistys on etulinjassa edustamassa ja viemässä eteenpäin turvallisen moottoripyöräilyn ilosanomaa, niin fyysisen hyvinvoinnin kuin mielenterveydenkin puolesta innostaen uusia henkilöitä tämän hienon harrastuksen pariin
Ehdotankin, että yhdistykseen valitaan mielenterveyssihteeri jonka palvelut ovat käytettävissä 24/7 foorumilla. Varsinkin talvi-aikaan ja myös meille tamperelaisille![]()
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onhan se ihan hyvä, että on etujärjestöjä. MMAF, motorg ja muut, jotka saa asioita aikaan.
Joskus itse yrittänyt kuulua johonkin yhteisöön, mutta kun arki menee siihen, että vieraille ja itselle tehdyt työt vie myös vapaa-ajan, niin ei jaksa miettiä mitään yhteisiä aikatauluja harrastuksen kanssa. Sit kun kotiin tultua luulee että on aika vaan istua sohvalla juomassa kahvia, niin siihen tulee joku alaikäinen huutamaan prinsessaleikkeihin tai muualle.
Sen takia mulle moottoripyöräily on edelleen sitä perus hippimeininkiä, eli irtiotto kaikesta muusta. Ajetaan silloin kun ajetaan ja sinne minne just sillä hetkellä tekee mieli. Joskus 10km jätskille läheiselle kioskille, tai 300km toisen kaupungin kioskille.
Arvostan kyllä että porukka viitsii ja jaksaa touhuta. Ja kuten monesti on todettu, niin ei ole just tiettyä tapaa harrastaa moottoripyöräilyä. Tai no, onhan näitä ehdottomia ihmisiä joka lajissa, mutta ei niiden pidä antaa häiritä.
"Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
(Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
Harley Davidson FXR 1983
Honda CB900F Hornet 2004
Moro,
lapaa pystyyn uusille kanssamotoristeille!
Viime syksynä toteutin piiitkäaikaisen haaveen ja ajoin vihdoin A-kortin. Prätkän hommasin melkein heti kun kortin sai käteen ja n. 500km ehti tarttua mittariin ennen kauden päättymistä.
Ei oo menny iltaakaan ettei olis viimeistään nukkumaan mennessä miettiny mopoparkaa yksin tallissaan. Pikkupoikana syyskuussa joulua odotellessa aattoilta tuntui olevan ikuisuuden päässä, vähänpä tiesin. Talvi ei oo koskaan tuntunut näin pitkältä.. No, onpahan ehtinyt hommata kunnon ajovarusteet ja perehtyä tuon pyörän tekniikkaan yms.
"Paras henkivakuutus on lihava pilkkikaveri..."
Yamaha FZ6-S 2005
Hyvä hyvä! Ei homma kuivu ihan käsiin.
Saakos udella, että mitä tuli laitettua?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No lähinnä kattellut/lueskellu huolto-ohjeita ja sen semmosta. Rattaat ja ketjut täytyy vaihtaa ja matalampi tuulilasi, muuten ihan soiva peli. Huoltokirjan mukaan ja ite tarkastettuna kaikki muu näyttää ja tuntuu olevan kunnossa (viime kesänä vaihdettu kaikki öljyt/suodattimet, tulpat yms.) paitsi täytyy venttiilien välys tarkistuttaa, sen verran joutuu viemään liikkeeseen.
Kokemuksia moottoripyörän korjaamisesta tosiaan ei ole yhtään, mutta autoja ja mopoja on tullut rassattua. Kaveri kokoaa ja purkaa HD:tään vuosittain niin siltä saa sitten kans jeesiä kun menee rasvapeukku suuhun...
Oma pyörä Yamaha FZ6-S 2005.
"Paras henkivakuutus on lihava pilkkikaveri..."
Yamaha FZ6-S 2005
"Laitettua" oli Oulun seudun murretta ja meinaa hankkimista, mutta tästä päästäänkin sujuvasti siihen, että eipä sun asennustaustalla tartte venojen tarkistusta paljoa pelätä, varsinkin jos on kunnon manuska. Vähän joutuu purkamaan tavaraa tieltä (yleensä enemmän on parempi kuin vähemmän) ja sitten vain koppa irti ja rakotulkkia peliin.
Hyvät kannet noissa muistaakseni on, että luultavasti spekseissä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Morjensta, auttakaas medialukutaidotonta nuubia. Havittelen pääsyä Ahveniston 14.6. AT2 tapahtumaan. En löydä tapahtuman aikataulua millään. Onkohan jo tiedossa tai miten yleensä nämä on? Aamulla kait alkaa mutta kestääkö koko päivän, puoli-päivää? Kiitoksia avusta!
Moro!
http://www.moottoripyora.org/keskust...arjoitteluinfo
Tuosta ketjusta löytyy aikalailla kaikki oleellinen info harjoittelupäivistä. Paikalle kandee saapua tyyliin vähän jälkeen yhdeksän, koska ajajakokous (pakollinen) alkaa 9:30 ku ajot alkaa klo 10. Ne joilla on kilvetön pyörä tai muuten kuljettavat pyörän paikalle erillisellä kalustolla, ne yleensä tulevat paikalle jo paria tuntia ennen, joten kyl siellä klo 8 jälkeen on jo varmasti ukkoa paikalla.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Tervehdys uudelta 30+ v. asianharrastajalta! Viime syksynä tuli napattua pitkän haaveilun jälkeen A-kortti plakkariin, ja tänä kesänä sitten hankittua oma pyörä. Ajokiksi valikoitui vuosimallin 2019 Suzuki SV650, joka tuli tutuksi jo korttia suorittaessaEi aikaisempaa mopoilukokemusta, mutta ensimmäisiä reissuja kurvaillessa tämän uuden harrastuksen aloittaminen on ollut kuin kauan kadoksissa olleen ystävän tapaaminen
Ajaminen on ollut pääasiassa - ja todennäköisesti sellaisena pysyykin - ajolenkkejä, ei toimistolle tai kaupungin kahviloihin ajelua
Vaikutusalue pääasiassa pk-seutu.
Hyviä kilometrejä kaikille!
Suzuki SV650 '19
Hyvän pyörän oot valinnut!![]()
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Kiitos! Hakusessa oli alusta alkaen simppeli ja ketterä nakupyörä ABS-jarruilla, mutta ilman muita lisähärveleitä. Ajoharjoittelusta jääneet kokemukset SV650:stä olivat sen verran positiivisia, että samaan vehkeeseen päädyttiinJa kyllähän tuo hymyn on nostanut huulille isosti siellä asfalttikentän ulkopuolellakin
![]()
Suzuki SV650 '19
Uusi motoristi ilmoittautuu!
Tuli hankittua keväällä pitkän haaveilen jälkeen A-kortti ja ostettua ensimmäinen iso pyörä. Sen verran aiempaa kokemusta että A1 pyörä oli nuorempana ja crossailua harrastettu. Kesän aikana kilometrejä kertynyt melkein jo 5k.
Ainiin ja se tärkein, pyöräksi valikoitui lopulta -98 vuoden CBR Xx ja tähän asti tyytyväinen valintaan, vaikka ainahan se uudempi polttelisi!
Tervetuloa. Oiva ensi valinta. Luotettava, halpa, ja voimaa riittää.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tervetuloa!Uusi motoristi ilmoittautuu!
-- Brake later and open the gas earlier --
Helou,
Veljeltä SuloVileniläisittäin ostettu Honda saapui ekaksi MP:ksi itselle 2021 kevättalvella. Kevariaikoihin viimeksi tullut ajeltua enemmän ja sen jälkeen omaa mopoa ei ole tässä 18 vuoden (?wtf!) aikana ole ollut.
Nyt on kaksi kesää takana. Eka kesä meni "tavallisella" Seven Fiftyllä. Kesäksi 2022 muokkasin mopedia vähän ja tänäkin talvella tallissa uutta tunaroidaan ja huolletaan. Kilometrejä ei ole tullut seurattua paljonko ajellut.
Eihän sitä mitään ajokoulutuksia tarvitse kun ajelee vaan... mutta ensi kesänä ajattelin lasteni takia käydä jossain ajokoulutustapahtumassa kokeilemassa.
Olin jo unohtanut nämä foorumimahdollisuudet kokonaan, aiemmin tuolla Audifinnsillä tuli lähinnä lueskeltua Audi-juttuja. Eli uusi foorumilainen ilmoittautuu, jospa täältä saisi ideoita ja kavereita harrastukseen.
t. Kuopiossa vaekuttava ja joskus jopa ajeleva 35v- ukkeli
CB Seven Fifty -97
Audifoorumilainen