Sivu: 14 / 44:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314151624 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 1297:sta
    Terve vain. Foorumia muuan viikon lueskelleena ajattelin tehdä oman tunnuksen.
    Moottoripyörät on kiinnostanut koko iän, kun pikku skidinä päätin, että oma pyörä on vielä joskus oltava. Tästäpä syystä kevarikortti piti ehdottomasti hankkia ja kevari tulikin vaihdettua toissa kesänä kawan gpz 1000rxään. Olihan se uskomaton tykki 11kw kevarin jälkeen * kuitenkin lukuisat pikku murheet harmitti ja viime pääsiäisenä tuli hankittua yamahan thunderace. Nyt kawa odottaa inspiraatiota, josko siitä jonkinmoisen pelin vielä saisi. Yamaha ja kuski odottaa kovasti kesän tuloa että pääsee taas tien päälle.
    Lainaa (Vts @ Joulu. 13 2011,22:14) kirjoitti
    Terve vain. Foorumia muuan viikon lueskelleena ajattelin tehdä oman tunnuksen.
    Moottoripyörät on kiinnostanut koko iän, kun pikku skidinä päätin, että oma pyörä on vielä joskus oltava. Tästäpä syystä kevarikortti piti ehdottomasti hankkia ja kevari tulikin vaihdettua toissa kesänä kawan gpz 1000rxään. Olihan se uskomaton tykki 11kw kevarin jälkeen * kuitenkin lukuisat pikku murheet harmitti ja viime pääsiäisenä tuli hankittua yamahan thunderace. Nyt kawa odottaa inspiraatiota, josko siitä jonkinmoisen pelin vielä saisi. Yamaha ja kuski odottaa kovasti kesän tuloa että pääsee taas tien päälle.
    Tervetuloa joukkoon *

ps. kaudelle 2012 kannattaa myös liittyä MotOrg Ry:n jäseneksi sillä siitä jäsenyydestä tulee olemaan selvää etua...

youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Nonni, ajattelinpa tännekin kirjautua....

Reilu parisenkymmentä vuotta tullut oltua moottoreiden parissa, enemmänkin nelipyöräisissä ja kiihdytyspuolella tai terhakkaisissa katuautoissa...joko veekasia tai ahdettua/yms nelaria tai kuutosta...ja ruiskutouhuja
    Vaimon Savagea tuli rakenneltua joku vuosi sitten kohtuullisesti...pyöräpuolelta muuten lähinnä kiihdystystouhuissa mukana...

-67 Camaro ollut itsellä n 13 vuotta, tekniikka ja alusta menny vuosien varrella täysin uusiksi, tällä hetkellä on olematon 350cid käyttiskone kiinni, 323Hp/500Nm takapyörältä, ehkä noin 380Hp/550Nm mosasta. Ruttu on naurettava 9:1, täytyi sen takia heittää nöyrä nokka kiinni pienellä nostolla ja asteilla että edes jonkunlaista dynaamista ruttua olisi.

Viime vuonna tuli sitten trumppa hommattua, Triumph Sprint RS -04, ihan mukava pyörä, ruiskukartta nro3 menossa siinä kunnes startti meni paskaksi.

Tässä jotain highspeed-pokkarikamerapätkää tuli fotoiltua yhdestä 1/8 mile kisasta, mun tuubasivuilta : http://www.youtube.com/watch?v=GNprDq40Uqw

semmosta
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Wafo
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Hoi!

Uusi ja tuore motoristi esittäytyy! Pidemmän hetken jo tätä ORG –foorumiakin sivullisena lukeneena, en siltikään löytänyt mitään ketjua, jossa uudet käyttäjät / motoristit voivat esittäytyä, joten minäpä sitten väänsin itselleni profiilin ja uuden viestin. Liekö toimii sitten tulevaisuudessa mahdollisen ketjun aloitusviestinä.

Eli, minä, tämmönen päälle kolmekymppinen mies etelästä. Kaksipyöräiset eivät teini-ikäisenä eikä juuri varhais-aikuisuuden hetkinä meikäläistä kiinnostanut vaan mielenkiinto ja intohimo tuolloin (ja osallaan edelleen on) autot. Auto piti saada, eikä kevarit tms. kiinnostanu. Autojen kanssa tulikin sitten painiskeltua useammat vuodet kunnes se heräsi aikuisena miehenä, pienen pieni moottoripyöräkuume – mitä jos? Joka talvi se kuume laantui, mutta vain palatakseen seuraavana keväänä kahta kauheampana takaisin. Siltikin, korttia ei ollut ja sitä vain ajatteli että ehkä joskus – kun on rahaa.
    No, tuli avioliitot, jälkikasvut ja sportticoupekin vaihtui farmariautoon ja sitä rahaakin on entistä vähemmän. Silti se polte, SE polte kävi pahemmaksi. Eikä asiaa auttanut yhtään, että vaimo on moottoripyöriä ja ko. hommaa vastaan ihan kympillä. Puoliskon puolelta vaihtoehdot olivat jopa kärkkäitä, ”ajat kortin ja ostat prätkän niin mä lähen”.

Nyt viime kesänä annoin periksi, ja vaimon mielipiteistä välittämättä (ja selän takana, tietenkin) ilmottauduin A-kurssille. Minä, ei mitään kokemusta 2-pyöräisistä, muuta kuin munamankelit. Se perkeleellinen jännitys kun hyppäsit ekan kerran jopa pelkän kevarin selkään ja mietit mitenkähän käy. Sarvista tartuttua kävi hyvin selväksi ettei siitä ollut paluuta. Alla oli alkutreenien jälkeen Kawasakin ER-5 sekä ER6N ja siitä se sitten lähti. Kortti napsahti ekalla yrittämällä taskuun ja ajokamatkin löysi paikkansa kaapeista vielä syksyn aikana. Sitten tuli talvi.

Koko menneen talven polte on ollut jossain muissa sfääreissä kuin aiemmin. Nyt se polte ei oikeastaan ole enää polte vaan pakko, on vaan pakko saada se moottoripyörä. Muutamia mopottimia on jo käyty katsastelemassa. Pakkohan se on ollu. Joku mopotin on kesäksi alle saatava ja pienellä budjetilla mennään sen(-kin) suhteen. 600-1000cc:n väliin löytyviä mielellään nakupyöriä / varttikatettuja oon kuollaillut (ne on omaan mieleen). Tommonen kusiainenkin kelpais näin alkuun vallan mainiosti – en kaipaa yli tonnisia , senkään uhalla vaikka jäisikin pieneksi. Tällä hetkellä harkinnassa on ollut vanhemmat Banditit, 2000 alkupuoliskon Kawan ZR7:t, jopa ”syrjähyppynä” Suzukin GSX750F. Eniten houkuttelee tällä hetkellä nuo Kawan ZR7 ja ZR7S.

Varsinkin perheellisenä tällaiseen touhuun on pieni budjetti (eli ihan kaikkea rahaa ei voi upottaa) ja se taas meinaa pyörien osalta vanhempaa, ajetumpaa kalustoa. No problemo, nimittäin onneksi työkalut pysyvät kädessä, onhan noita autoja ja koneita tullut viimeiset semmonen vajaa 20 vuotta roplattua. Muuten voisi tälle persaukiselle tulla suru ja ahdistus puseroon ensimmäisten mopon kiukuttelujen edessä, mikäli ei moottorivehkeet olisi tuttuja.

Tänne halusin rekisteröityä teidän muiden samanhenkisten seuraan. Kenties täältä saan sitä tukea ja ymmärrystä tälle harrastukselle (jota en ainakaan kotona saa).

-Bodine

PS. Ei se vaimo lähtenyt lätkimään, vielä ainakaan vaikka tietää missä on ulko-ovi . Katotaan vielä kunhan pärrän saa pihalle ;)

PPS. Modet. Koitin etsiä kohtuullisen oikean alueen viestille, siirtäkää parempaan mikäli on väärässä paikassa.
    Tervetuloa skriivailemaan ja köröttelemään.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Tervetuloa joukkoon! Tai siis sitten kun se pyörä on alla.

Paluuta entiseen ei sen jälkeen ole
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
    Kyllä se paluu entiseen tulee monilla kun se esikonen ai muuta perheenlisäystä tule tai syntyy.
    Sitten tulee muutaman vuoden suvantokausi ja sitten körötellään taas kaksipyöräisillä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se paluu entiseen tulee monilla kun se esikonen ai muuta perheenlisäystä tule tai syntyy.
    Sitten tulee muutaman vuoden suvantokausi ja sitten körötellään taas kaksipyöräisillä.
    Joo nimenomaan jossain vaiheessa köröttely taas jatkuu kun sille on kerran antanut pikkusormen.
    Pitkä lista exiä.
    Kyllä se nyt tuntuu et tästä se lähtee, kunhan vaan sen pyörän saa alle ja kelit hellittää. Talvi on menny nettiä kahlatessa ja Youtubea tsiigaillessa - mopojuttuja tietty.
    Mennään vasta helmikuun loppua mutta tuntuu että se pyörä on saatava nyt

Varmasti ois ajotouhuilut hetkeksi laantunut kun skidit synty (autoharrastukset ainakin laantu ja miltei loppu) sillon.

Mut tää kuumotus, huhhuh. Jostain syystä viimesen kk:n sisään ei muuta oo mun ajatusmaailmaan mahtunu ku MP:t
    Lainaa Bodine kirjoitti Katso viesti
    Joku mopotin on kesäksi alle saatava ja pienellä budjetilla mennään sen(-kin) suhteen. 600-1000cc:n väliin löytyviä mielellään nakupyöriä / varttikatettuja oon kuollaillut (ne on omaan mieleen).
    Mun vanha Honda on näköjään jälleen myytävänä. Siitä todella pikkurahalla pyörä, jolla itse ajoin kuusi kesää (joinakin kesinä ajot jäivät aivan olemattomiksi mutta kilsat 7000-30000 ovat minun ajamiani) ilman ainuttakaan viantapaista.

Ei ole kyllä tuonkaltaiset pyörät käyttöarvoon nähden kalliita tänä päivänä.
    Lainaa Pande_K kirjoitti Katso viesti
    Mun vanha Honda on näköjään jälleen myytävänä. Siitä todella pikkurahalla pyörä, jolla itse ajoin kuusi kesää (joinakin kesinä ajot jäivät aivan olemattomiksi mutta kilsat 7000-30000 ovat minun ajamiani) ilman ainuttakaan viantapaista.

Ei ole kyllä tuonkaltaiset pyörät käyttöarvoon nähden kalliita tänä päivänä.
    Mulla tällä hetkellä on ollu kattorajana tommonen kolme tonnia, eli tosiaan budjettipyörää haetaan. Toisaalta, 650 budjetin yli..... Nää on näitä, nostat budjettia 500e niin saatkin jo huomattavasti houkuttelevempia ja nostat siitä taas muutaman satasen ja taas parempaa. Noh, katotaan. Kyl mä aattelin kolmella tontulla saavani ensipyörän.

Mites muuten noi Aarbiken pyörät? Kannattaako pysyä erossa vai? Kävin siellä muutamaa kattomassa ja hintaisekseen ihan ok - mitä nyt ilman koeajoja voi sanoa.
    Viimeksi muokannut: Bodine; 16.02.2014 klo 00:16. Syy: Kielihäröt
    Mutumutu Aarbike on ok, mut olis aina hyvä saada mukaan katsomaan joku kaveri jolla on vähän pyöristä kokemusta. Ei se välttämättä mitään auta mutta vähän riskiä pienentää.
    Pitkä lista exiä.
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Mutumutu Aarbike on ok, mut olis aina hyvä saada mukaan katsomaan joku kaveri jolla on vähän pyöristä kokemusta. Ei se välttämättä mitään auta mutta vähän riskiä pienentää.
    Näin mäkin uumoilin. Pitänee houkutella joku messiin seuraavan kerran. Vaikka itse nyt tsiigailikin tarkastussilmistä öljyjen värit, ketjujen ja rattaiden kunnot, etuhaarukat, kumit ja yleissilmällä ja käsin kaikkea ropaten ja kyyläten mitä voi.

Tässä nyt on ollu semmosia semi-kelejä, et vois ehkä jopa pienet rundit käydä kokeilee ajon suhteenkin.

Tolla 3000€ budjetilla mä en oletakaan saavani tanssien näteintä ja kuuminta yksilöä, mut ainakin semmosen vehkeen jolla ajelisin tulevan kauden kohtuu ongelmitta sekä opettelisin MP:n touhua ja käsittelyä. Ens talvella on sit aikaa tehdä isompaakin huoltoa jajopa remppaa.
    Mulla tällä hetkellä on ollu kattorajana tommonen kolme tonnia, eli tosiaan budjettipyörää haetaan. Toisaalta, 650 budjetin yli..... Nää on näitä, nostat budjettia 500e niin saatkin jo huomattavasti houkuttelevempia ja nostat siitä taas muutaman satasen ja taas parempaa. Noh, katotaan. Kyl mä aattelin kolmella tontulla saavani ensipyörän.

Mites muuten noi Aarbiken pyörät? Kannattaako pysyä erossa vai? Kävin siellä muutamaa kattomassa ja hintaisekseen ihan ok - mitä nyt ilman koeajoja voi sanoa.
    Jos vaikka tuota pyörää alat tosissaan ostamaan ja rahaa on antaa kerralla ilman rahoituksia ja vaihtovälinettä
    niin hintaa saat tingityksi kyllä alaspäin. Et paljon mutta kaikki minkä tingit, ei tarvii maksaa.
    Honda XL1000VA 2006
    Näin mäkin uumoilin. Pitänee houkutella joku messiin seuraavan kerran. Vaikka itse nyt tsiigailikin tarkastussilmistä öljyjen värit, ketjujen ja rattaiden kunnot, etuhaarukat, kumit ja yleissilmällä ja käsin kaikkea ropaten ja kyyläten mitä voi.

Tässä nyt on ollu semmosia semi-kelejä, et vois ehkä jopa pienet rundit käydä kokeilee ajon suhteenkin.

Tolla 3000€ budjetilla mä en oletakaan saavani tanssien näteintä ja kuuminta yksilöä, mut ainakin semmosen vehkeen jolla ajelisin tulevan kauden kohtuu ongelmitta sekä opettelisin MP:n touhua ja käsittelyä. Ens talvella on sit aikaa tehdä isompaakin huoltoa jajopa remppaa.
    Saattaapi olla tuo Honda pienoinen pettymys jopa sen Erkkikutosen jälkeen. Mene ja tiedä
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.

Varsinkin perheellisenä tällaiseen touhuun on pieni budjetti (eli ihan kaikkea rahaa ei voi upottaa) ja se taas meinaa pyörien osalta vanhempaa, ajetumpaa kalustoa. No problemo, nimittäin onneksi työkalut pysyvät kädessä, onhan noita autoja ja koneita tullut viimeiset semmonen vajaa 20 vuotta roplattua. Muuten voisi tälle persaukiselle tulla suru ja ahdistus puseroon ensimmäisten mopon kiukuttelujen edessä, mikäli ei moottorivehkeet olisi tuttuja.

Tänne halusin rekisteröityä teidän muiden samanhenkisten seuraan. Kenties täältä saan sitä tukea ja ymmärrystä tälle harrastukselle (jota en ainakaan kotona saa).

.
    Tämä foorumi on kyllä ollut hyvä paikka rekisteröityä Olen itsekin ollut täällä niin vähän aikaa, että en ehkä ole oikea henkilö toivottamaan ketään tervetulleeksi, mutta siitäkin huolimatta tervetuloa!

Elämä on ihmeitä täynnä, ei sitä tiedä vaikka puolisosikin vielä ajaa kortin, pikkuhiljaa totutellen Jatkuvaa naputusta ei kyllä jaksa kuunnella Voimia väsytystaisteluun

Itse ajoin mopokortin pari vuotta sitten ja tämä on kyllä parasta mitä tiedän. Olin istunut kyydissä aina kun mahdollista ja nauttinut vauhdista, mutta ajatellut, että näin vanhat naisihmiset eivät aja itse (elleivät ole olleet mopotyttöjä syntymästä asti ). Tilanne muuttui kun seurustelin harrikkamiehen kanssa. Oh no, Sporsterin kyydissä oleminen.... Mitään et näe, olemattomat jouset jne eli fiilis on lähinnä kuin perunasäkillä, joka vain roikkuu mukana. Totesin, että jos loppuelämä on tätä niin on pakko ajaa itse. Ja sillä tiellä ollaan. Suhde pyörään osoittautui pitkäikäisemmäksi eli edelleen ensipyörä käytössä Honda CB, ihan hauska, riittää minulle toistaiseksi. Kunhan nyt on joku härveli, jolla ajaa.

Kesää ja mutkapätkiä odotellessa!
    Tien kulkija tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Omalla kohdalla näitä välivuosia on ollut useita ja viimeisin meneillään oleva juontuu osittain siitä, että täysi-ikäisyyden kynnyksellä olevalle esikoiselle (ainokaiselle) aletaan hommaamaan ajokorttia. Kuvittelin, että kun pyörän lyö lihoiksi, niin sillä rahoitetaan autokoulu vaan toisin kävi. Hetken harkinnan jälkeen pyörä lähti, mutta talliin tulikin nelipyöräinen harrastepeli ja likan ajokorttia aletaan touhuamaan autokouluopetuksen sijaan kolmanneksen siitä maksavalla opetusluvalla.

Yhden ajokamasetin myin syksyllä pois, mutta kaappiin jäi vielä pari settiä itselle samoin kuin rouvallekin odottamaan sitä seuraavaa ehkä parin vuoden päästä hankittavaa pyörää.

Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Saattaapi olla tuo Honda pienoinen pettymys jopa sen Erkkikutosen jälkeen. Mene ja tiedä
    Elä nyt lyö heti lyttyyn... huokealla harmaalla pyörällä kun aloittaa, niin nälkä kasvaa... joskus harrastus jatkojalostuu myös niin, että suorituskyky ei ole se oleellinen asia
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
    Lainaa Tenutinneri kirjoitti Katso viesti
    Kunhan nyt on joku härveli, jolla ajaa.
    En paremmin olisi osannut kiteyttää

Bodinelle tervetuloa!
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Niin no, tapoja harrastaa on niin monia. Onhan tyyppejä jotka vaikkapa jollain vaatimattomalla kaksitahtisella MZ:llä ajavat hirmu määriä. Ja tosiaan minäkin ihan tyytyväisenä tuolla CBF:llä ajoin kuusi vuotta, vaikka ei suinkaan ollut ensimmäinen pyörä itselläni. Mutta tosiaan kukin tavallaan. Ajavathan jotkut customeillakin, ja sitä minä taas en käsitä.
    Kiitokset vaan, tulee tervetullut olo vaikkei sitä omaa mopotinta vielä alla olekaan

En tuota linkattua Hondaa ole ostamassa, eniten tuolta Aarbiken valikoimista kuumottelee nuo Kawan ZR7:t ja oli siellä muutama mielenkiintoinen Yamahan FZS 600:nenkin niiden lisäksi. Mutta vakavissaan noita ZR7:ja olen harkitsemassa (ensisijaisesti tämä: http://www.nettimoto.com/kawasaki/zr...yritys=aarbike).

Oon siinä käsityksessä että nuo Kawat on tekniikaltaan sieltä sieltä helpoimmalta puolelta ja moottorikin lienee matalaviritteisyydestään johtuenkin olevan kestävämmästä päästä. Ja tietenkin ulkonäkö miellyttää mun silmää just eikä melkein. Joten mikäs sen parempaa.

Pitää vielä joku pyöristä enemmän ymmärtävä pyytää seuraavan kerran mukaan tuota Kawaa katsomaan. Tai jos joku teistä meinaa siellä muutoinkin vierailla ja voisi ystävällisyyttään siinä sivusilmällä samalla katsastaa tuon linkkaamani ZR7S:nkin..? Jos se vaikuttaa hyvältä, niin mikäs siinä sit, vois ostaa vaikka poiskin.

Lainaa Tenutinneri kirjoitti Katso viesti
    Elämä on ihmeitä täynnä, ei sitä tiedä vaikka puolisosikin vielä ajaa kortin, pikkuhiljaa totutellen Jatkuvaa naputusta ei kyllä jaksa kuunnella Voimia väsytystaisteluun
    Ihan mielelläni pitäisin tämän harrastuksen ihan omana, ettei sen vaimon tarvitsisi näistä innostua. Mutta pientä ymmärrystä sieltä suunnilta olisi silti mukava saada eikä täystyrmäyksiä. Ajohousujen lahkeisiinkaan ei suostunut pyynnöstäni huolimatta ompelemaan lisää tarranauhaa. No ei se mua estänyt, virittelin tovin ompelukonetta käyttökuntoon ja ompelin sitten itse, tulipa vieläpä hyvää jälkeä (mitä nyt itse omaa työtä arvioisin)...mitä nyt katkoin prosessin aikana ompelukoneesta kaksi neulaa niiden 2x5cm kaistaleiden ompeluun
    Viimeksi muokannut: Bodine; 17.02.2014 klo 10:18. Syy: Kielihäröt taas
    Pitää vielä joku pyöristä enemmän ymmärtävä pyytää seuraavan kerran mukaan tuota Kawaa katsomaan.
    Ohessa ainakin pieni lista mitä kannattaa käytettyä pyörää ostaessa tarkistaa:

http://tekniikanmaailma.fi/kaksipyor...ipyoran-osto,2
    Bodine kirjoitti: [/QUOTE]
    " Ihan mielelläni pitäisin tämän harrastuksen ihan omana, ettei sen vaimon tarvitsisi näistä innostua. Mutta pientä ymmärrystä sieltä suunnilta olisi silti mukava saada eikä täystyrmäyksiä. Ajohousujen lahkeisiinkaan ei suostunut pyynnöstäni huolimatta ompelemaan lisää tarranauhaa. No ei se mua estänyt, virittelin tovin ompelukonetta käyttökuntoon ja ompelin sitten itse, tulipa vieläpä hyvää jälkeä (mitä nyt itse omaa työtä arvioisin)...mitä nyt katkoin prosessin aikana ompelukoneesta kaksi neulaa niiden 2x5cm kaistaleiden ompeluun "[/QUOTE]

Oikein! Jokainen huolehtikoon itse omista harrastusvälineistään! On ilo oppia uusia asioita
    Tien kulkija tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.
    Tervehdys kaikille! Täällä ilmoittautuu uusi jäsen joukkoon mahtavaan. Olen lueskellut foorumia jo jonkin aikaa ja paljon on saanut aikaa kulumaan lueskellessa

Sitten vähän omaa taustaa. Mopoiässä ei kiinnostanut mopot yhtään, mutta 10 vuotta sen jälkeen mieli muuttui. Tähän asti olen kruisaillut kesät moposkootterilla, joka tuli hommattua ajatuksella, että se on halpa. No, 7000km 1,5 vuoden aikana ja perus huolloilla on menty ja mennään toistaiseksi edelleen. Sitten tuli ajatus, jotta voisi ajaa A-kortin ja hommata isompi mopo. Nyt olen siinä vaiheessa, että kurssille ilmoittauduttu ja ekaa teoriatuntia odotellessa

Foorumilta on saanut hyviä neuvoja ja tullut lueskeltua moottoripyörän käsittelystä. Niistä on ollut hyötyä ja saanut ajatustasolle hieman mietittävää, ennen kuin menee teoriatunneille. Pyöriä on tullut katseltua paljon, ja kolme vaihtoehtoa on tullut haarukoitua fiilispohjalta. Kortin kun saa, niin ajattelin että koeajaisi kaikki kolme läpi ja miettisi sen jälkeen uudestaan, miten etenee Niin ja pyörät ovat Hondan NC, Transalp ja Varadero. Rahallisesti ja aloittelijalle näemmä järkevin vaihtoehto olisi tuo ensimmäinen. Kulutus pieni ja näemmä halvimmat käyttökustannukset. Itse en ole niin kiinnostunut kyykyistä ja mahdollisimman hyvästä teho/painosuhteesta, kunhan saa jonkun leppoisan mopon alle Transalp olisi taas hieman erilainen, jolla voisi hiekkatiellekin jo mennä ajelemaan. Ja transu ehkä omaa silmää miellyttää eniten. Varadero olisi taas pitkälle matkalle, toki sitä nuolla kahdella muullakin ajelisi pidempää pätkää. Ja Varadero olisi vääntä peli, joka ainakin kaksi päällä toisi mukavuutta ajeluun ja varmasti yksinkin mukava ajella

Varusteita on hankittuna tällä hetkellä ainoastaan takki. Kypärän meinasin hommata ennen ajotuntien alkua, niin saa oman potan käyttöön. Sitten myöhemmin kengät, hanskat ja housut. Sitten jos tulee joku menopeli hommattua, niin tarkoitus olisi ilmoittautua orgin Ajotaito II -kurssille ja näin olla heti ottamassa mahdollisimman paljon hyviä oppeja vastaan Ja jos treen seudulta löytyy muitakin ajotaitokurssille menijöitä, niin seura kelpaa kyllä. Mutta se vasta sitten kun on pyörä ja näin

Eiköhän tässä nyt jonkin verran ollutkin jo esittelyä, toivottavasti täältä löytyy uusia lajitovereita ja saa hyviä oppeja tulevaan harrastukseen Hyvää kevättä kaikille, ei tuo keli ainakaan kauhean talvinen ole, joka harrastusta ajatellen ehkäpä hyvä juttu
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Tervetuloa ja onnittelut siivistä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    org. antaa siivet! Tervetuloa.
    Nuffieldille tervetuloa omasta puolestanikin, oon itsekin vastikään vasta tänne ensikertaa kirjoittanut

Minäkin löysin itselleni vihdoin mopon! Ei tullut kaavailemani ZR7 Kawa vaan tallista löytyy tällä hetkellä tuollainen -01 Yamaha FZS600 - tyypitkin on jo otettu
    Houhou!

Muutaman kuukauden palstaa pällistellyt ja pari viikko sitten päätin ihan rekisteröityä käyttäjäksi. Mopolla aikoinaan päristellyt menemään enkä sen suurempi kuutioisempaa koittanut ennenkuin A kortti koulussa. Päätin ennen ajokortti muutosta päristellä ison A:n kun alla tuo C. Olis prkl menny kortin uusinnat "liian" useaksi niin päätin et nyt on aika ajella se A, vaikka ei tiedossa ollut vielä tässä kohtaa, että milloin sitten sen kaksipyöräisen mahtaa alle saada, mut varoiks kuitenkin you know.

No, 2013 kesäkuun lopussa tuli sitten hommattua pitkän harkinnan jälkeen, just joo , alle tuollainen 640 Duke 2. Tulihan siinä kesän/syksyn aikana sitten pärräiltyä töiden ja vapaa-ajan puitteissa se 11500km ja näin oltiin sitten mitä ilmeisemminkin jääty nalkkiin. Noooooh tällä hetkellä ootellaan, että sais uuden takagummin tilattua niin pääsis availemaan tämän kauden.

Mutta pidemmittä puheitta kokemusta, vaikkakin vähäistä löytyy kottaraisesta, niin jo kokemani kommellukset ja vinkin jaan kyllä jos joku kaipaa. Pari kertaa jo tien päälle jääty mut johtu yksinkertaisesti rikkinäisestä jännitteen säätimestä. Onneksi oli kanssa motoristi apuna. Joka tapauksessa 2014 ajokautta odotellen ja morjestellaan!

T:J
    Tervetuloa joukkoon kummalliseen uudet jäsenet.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  30.  
    Vuosia palstaa seurannut ja jotakin aina välillä kirjoitellutkin. Allright outlet oli viimeinenpisara ja nyt maksoin Jäsenyydenkin
    Ex: Fazer 600 -2002, Hayabusa 2006, Now: Suzuki SV1000S -2003
Sivu: 14 / 44:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314151624 ... ViimeinenViimeinen