Ymmärsinkö mä nyt oikein että sä ostit moottoripyörän ennen kuin olet ottanut edes yhtään ajotuntia autokoulussa?
Mitäs jos sun into on kuin eräällä nimeltämainitsemattomalla laskuvarjohypystä kiinnostuneella joka oli hirmuisen innokas kunnes tuli aika hypätä ekan kerran sieltä lentokoneesta ja jäi hypyt hyppäämättä...
No, tuo on kuitenkin positiivinen "kriisi", kun pyöräkuume on ottanut vallan! Ei muuta kuin heti ratapäiville ilmottautumaan kun lisenssi on taskussa. Sielä oppii päivässä enemmän kuin kesässä kadulla.
https://www.mprengas.fi
Kyllä vain.(opmdevil @ Touko. 29 2010,19:54) kirjoitti
Mutta jos niin huonosti käypi ettei musta pitemmän päälle motoristia tule, niin ukko lupas hyväksikäyttää pyörän (tosin eipä hänelläkään ole vielä korttia). Mutta enköhän mie pärjää, ihmisethän tätä tekee.![]()
Yamaha XJR 1300 -05
Entinen: Honda CBR 600f -99
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Tuoretta lihaa....![]()
<p>2002-2014</p>
Kurssi: "Motorcycling for dummies" olis niinku niin parasta tähän alkuun, mutta ei taija olla tarjolla moista. Ressaan siis motoristikavereitani jatkuvilla kysymyksillä. *
Ja lisänä, kiitokset tervetulotoivotuksista.
Yamaha XJR 1300 -05
Entinen: Honda CBR 600f -99
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Teretulemast ja uusihan määki oon. Korttia ei vielä löydy mut ens viikolla alkaa autokouluihin soittelu *Hirmu hinku tähän touhuun on, muutaman vuoden kun on vaan kyytiläisenä ollu. Omaa pyörää ei vielä ole ja talouden ainoa pyörä tällä hetkellä on isännyksen k8 hayabusa, joten ehkäpä sitä omaa täytyy alkaa katselemaan. Tosin kaverit jotka ei pyöristä mitään tiedä ihmettelevät, että mikset sillä isännän busalla aja *
siinäpä sitä näkyä oliskin. Kolmisen vuotta sitten meinasin jo kortin ajaa, mutta autokoulun setä sanoi että olen liian lyhyt *
siis mun pituudessahan ei ole mitään vikaa, niillä oli vaan liian korkeat pyörät siellä *
.
Noh eipä tossa mitään itekkin ajoin kortin tossa keväällä. Mopoo olin kokeillu pari kertaa elämässä ja kumminkin olin jo ajokamat ostanu ennen ensimmäistä autokoulun ajotuntia. Ku jotain päättää niin eipä siinä muiden mielipiteet paljoo paina. Oisko 3 tkm kertyny pyörällä tälle keväälle ja joka päivä lisää
![]()
Tervetuloa seuraan,ja saa täältä vielä asiallisiakin neuvoja,jos tarvetta ilmenee.
Heitetään lapanen pystyyn ja ilmottaudutaan joukkioon, kun täällä pyörii jokatappauksessa.
Vaikutusalueena nykyisin Joensuu, mutta myös ahkerasti Siilinjärvi-Kuopio akseli, varsinkin viikonloppuisin.
Mopona Japanilaisista uljain: SP1, jonka kanssa kolme vuotta yhteistä taivalta takana. Aiempina kulkimina ollu kusiainen CBR, 250 EXC, Cagiva Planet, Kawan KMX 125 ja Helkama Ries..eikun Raisu.
Mittariin kertynyt ikää 23.
SP1 -vm01
Mitäs ihmeellistä tässä nyt on? *(opmdevil @ Touko. 29 2010,19:54) kirjoitti
Näin teki myös allekirjoittanut viime syksynä.. Ja nyt on jo pari tonnia takana, ja kymmeniätuhansia edessä *
(rahaa ja kilsoja)
Muoks: Niin ja tervetuloa HelinäX, vaikka mitäs mä tässä toivottelen ku itekkin oon ihan newbie vielä
Meinaa pistää hiuka kiukuks.. Kahdesta autokoulusta jo ilmoitettu, että oon liian lyhyvä ajamaan heidän moottoripyöriään *. Koulun etsintä jatkukoon ja en nyt mielestäni ihan tappi ole: 164 cm *
.
Häh? Ajetaanko nykyään autokoulussa prätkäkortti jollain matkaendurolla? Olet 164-senttisenä pidempi kun broidini, joka ihan hyvin (vaikkakin hieman varvastellen) pystyi aikanaan ajamaan mun -93 VFR:ää, eikä sekään nyt ole eritoten aloittelijan matalaksi harjoittelupyöräksi suunniteltu. Taustoja/kouluja/kalustoansa sen enemmän tuntematta luulisi melkein että pelkäävät pyöriensä puolesta, tai sitten niille ei enää kelpaa raha.(army @ Kesä. 01 2010,19:08) kirjoitti
Ainiin, tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta!
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Ja kamatko oli ostettuna ennen ensimmäistä hyppyä? Miten tämä liittyy mihinkään??(opmdevil @ Touko. 29 2010,19:54) kirjoitti
Tuota samaa ihmettelen, toivottavasti toiseen naapurikaupunkiin rahat kelpaa. Luulis kyllä et nykyjään lyhyemmätki ihmiset uskaltautuu enemmänkin mp:n kahvoihin, mut ei tuo tunnu koulujen tarjonnassa näkyvän, ja niin kuin kirjoitin niin en ihan lyhyimmästä päästä ole.
Teretulemast.(HelinäX @ Touko. 29 2010,20:36) kirjoitti
Tuossa iltalukemista: AjoHanskassa
edit: suorempikin linkki
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Teretulemast minunki puolesta! Kiva että meitä pohjoisen naisia on muitakin tällä foorumilla(HelinäX @ Touko. 29 2010,19:42) kirjoitti
Mulla ei lakko vaikeuta kortin saamista vaaan pujottelurata. Tässä hangattu ja hangattu ja ehkäpä tulostakin alkaa tulla.. Toivotaan että lakko on pian ohi, tsemppiä
![]()
--------------------------------------
Miehellä Honda CBR1100 XX -97
Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
Nii kummassa kävit ensin, U:kissa vai Raumalla? Meinaa muutamia vuosia sitten kun itse kortin ajoin, niin samassa ryhmässä oli parikin alle 170 cm naista ja yksi jannukin ja kaikki ajettiin samalla ER-6n:llä. Tämä Siis Selkämöllä...(army @ Kesä. 01 2010,19:47) kirjoitti
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
U:kissahan minä ensin kävin. Tänään on sitten soittokierros Laitilaan ja sitten Raumalle jollei muu auta...kirjoitti
Entisenä Porilaisena sanoisin kyllä et älä nyt Raumalle kuitenkaan ...(army @ Kesä. 02 2010,06:05) kirjoitti
600:n shadow sopii vaikka miten lyhyelle. On kiva ajaa jne. Kauhean kovaa ei kulje, mutta eihän pyörän päällä saa kiire olla.
Niin ja terve tuloa HelinäX
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Pitihän se tännekkin rekisteröityä![]()
Hei vaan kaikille! *
Täällä ilmoittautuu mukaan äippä, joka ei enään jaksanut istua aina vaan miehensä kyydissä ja aloitti oman *ajoharjoittelun.
Täältäkin lukenut hyviä vinkkejä!
Kunhan tuo ajokokemus tästä karttuu niin ehkä ajeluillekkin uskaltaudun teidän mukaanne *![]()
Kawasaki ZR-7S -02
Lainataampas tätä ketjua.
Uusi olen mieki moottoripyörien kanssa. Niistä olen haaveillu tosin jo 10 vuotta. Nyt sitten tuntu tulevan oikea aika ja huomasin ilmottautuneeni taas autokouluun
Moottorikelkkailua olen harrastellu 15 vuotta, joten olen istunu jonkulaisen moottorivehkeen päälläkin. Moottoripyöräilijänä tosin tiedän lähteväni nollasta![]()
Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
Kokemuksen ääni, vai? Em määkää kyl porihin...(Saive Star @ Kesä. 02 2010,06:05) kirjoitti
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
No sit tulee porilaisen kokemus raumalaisesta autokoulusta:
ajattivat Jammun Fazerilla Sinisalon koulussa ja ihan hyvin pärjäsin. Mittaa siis ei ole edes 160 cm verran. Sinne vaan.![]()
***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
Moi vaan!
Pakko se sit oli kirjautua ku on tullu jo niin paljon täältä "opiskeltua".
Mulla kortti on vielä tekovaiheessa ja tulevat ajot (jotka siis on motorisoidulla kakspyöräsellä ekat) pelottaa jo valmiiks. Kyydissä on istuttu ilmeisesti *jo melkein kyllästymiseen asti. *
Oon 26 v neitonen stadista ja jos joku (hullu) vaan haluu antaa yksityistunteja niin saa tarjota!! Voipi muuten olla ettei koulun ajokerrat vaan riitä.. Kahvipullat kyllä tarjoan! *![]()
Parempi ennen kuin jälkeen hypyn(BeersTheAnswer @ Kesä. 01 2010,19:46) kirjoitti
![]()
virkamies
Kuiva virkamies ilmottautuu joukkoon. Pyörä Honda Revere viime vuosituhannelta, uudempaa harkitaan... Alle kouluikäisenä kuolasin jo idän ihmeitten perään. Ja Honda tuotti upeita pyöriä CB 350, 450 500 ja tieteski tuutti...
Ja olihan ne kawan leskentekijät ja muut. No 40 vuotta kesti ennen oman pyörän ostoa. Nyt muutama kesä opeteltu ( yli 20 tkm) ja kohta minustakin voi tulla motoristi! Tosin kaljaa en juo... enkö tule juomaan. Estääkö se motoristin uran?![]()
virkamies
16v. Moottoripyöristä kiinnostunut henkilö ilmoittautuu Satakunnasta Kankaanpäästä! Itselläni ei ole kuin Derbi Senda Drd Pro -06, jolla tulee kuljettua koulussa ja harrastuksissa. Isäni osti juuri kolmannen pyöränsä noin 15v. tauon jälkeen. (entisen pyörän myyminen ei tietenkään liittynyt mitenkään minuun eikä siskooni joka syntyi n.15vuotta sitten *). Pitkään isä pyörän ostamisesta puhui ja nyt hän sen osti. Joten itse toimin lähinnä matkustajana Suzukin kyydissä ja kai sitä joskus tulevaisuudessa kokeillakkin saan...