Noilla tunnusluvuilla lähtisin kyllä .Orgin kestohitti Turbobusan linjoille..![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
...ja ainakin omasta mielestä ajoasento on äärimmäisen epämukava vaikka kyllähän niillä jotkut tourinkiakin ajaa...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kannatta semmoinen koe istua,
paino tuntuu entien paikallaan/vekslailessa ja ihan pienissä nopeuksissa kurvailessa,
sitten taas kovaa ajelessa mutkissa,
ostaa sitten minkä ostaa niin kahvaa ei ole pakko(uskomatonta mutta tottaja jos epäilee että se menee vahingossa niin jonkun topparin siihen tekkee helposti)
kiertää pohjaan ennen kun on kokemusta lisää, ostamalla suoraan tarpeeksi ison,
tehokaan tms mieleisen säästää kun ei heti kohta tarvitse taas olla pyörää vaihtamassa ja välirahoja maksamassa,
sekin on hyvä että mitä enemän ajaa samalla niin sitä tutumaksi sen käsitely ja käytös tulee
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Jos pelkää että ruuti loppuu niin aina on Hossi, eiköhän +500hp takarenkaalta ala jo riittää. Ruma se on ku saatana...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Terve kaikille. Uusi foorumilainen ilmoittautuu Ranskasta. Tai no, ei ihan uusi, sillä ehdin rekisteröityä jo syksyllä. Ajan AT:llä.
Honda Africa Twin DCT 2016
Hyvää iltaa foorumilaisille, päätin pienen pohdinnan jälkeen rekisteröityä, kun on ensimmäinen pyörä hakusessa. Kuten Matias tuossa yllä, niin itsekin hyödynsin mp-messuja napaten 350e hintaan ison A-kurssin ja keväällä tarkoitus ostaa ensimmäinen pyörä.
Taustaa kaksipyöräisistä on todella vähän, aikanaan mopovuosina tuli Derbillä ajettua ehkä 1000km, kevarikortin skippasin ja viimeksi olen pyörän selässä ollut 6v sitten, kun koetin pikkuveljen kevaria. Velipoika on sittemmin ostanut Honda CRF 450:n, joka vaikuttaa - pikku virittelyn jälkeen - olevan aika pirteä laitos omaan silmään.
Suurimmat ongelmat ekan pyörän mietinnässä on koko (191cm, 81kg) ja siihen liittyvä pyörätyypin valinta. Näin ennen pyörien koeistumisia ja muita luulen, että pysty ajoasento olisi eniten mieleen, mutta ulkoisesti eniten miellyttää kyykyt ja cafe racerit. Millainen tuo kyykkyjen ajo-asento on, ottaako se pitkällä matkalla hulluna käsien niveliin ja mihin muuhun osaan kroppaa pysty vs makaava asento vaikuttaa?
Kiitokset asiantuntijoille jo nyt foorumin sisällöstä, täysnyyppäkin oppinut teoriaa pyörän valinnasta jo hiukan![]()
^
Ranteet tai alaselkä monilla koetuksella. Joillekin polvikulma aiheuttaa haasteita.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Noin pitkälle kyykkypyörän makaava asento on varsin koetuksellista alaselälle ja ranteille, varsinkin jos et osaa pitää itseäsi polvilla kiinni pyörässä. Jos polvilla osaat tukea itses ja näinollen käsien päällä on mahdollisimman vähän painoa, ni säästyy ranteita paljon. Kyykyn ajoasento katuajoon on ainakin minun makuuni turhan makaava, ei siinä halua maata 45min ajaakseen kaupungista A kaupunkiin B.
Pysty asento on aina vähemmän kuormittava istua, mutta kyykyllä pystyssä istuminen on hyvin vaivalloista ku pyörä on luonteeltaan tehty maattavaksi.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Koeajamalla se selviää, itsellä 192cm vartta ja hyvin pärjänny useimpien kyykkyjen kanssa. Tuo nykynen gixseri kyllä ylivoimaisesti tilavin mitä nyt olen ajanut/koeistunut.
Aika hyvin pystyy muuttamaan asentoa, ja samaan tilaa clipareiden ja säädettävien jalkatappisarjojen kanssa.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Kyllähän siinä kyykkypyörässä hyvän ajo-asennon löytäminen aikaa vie, ja sittenkin matka-ajossa raskas. Mutta riippuu tosiaan siitä, että kuinka pitkään olet ajatellut pyörän päällä päiväsä viihtyä. Mutkahupiinhan kyykyt on tehty.
Itse ostin ensimmäiseksi pyöräksi vanhemman bemarin sport tourerin, eikä ole tarvinnut vaihtaa. Yli 9 tuntinen ajopäivä puristaa kyllä senkin kanssa mehut miehestä, perseen ja lonkankoukistajat jumekseen, joten hiukkasen pystympää olen salaa harkinnut...
BMW K1200rs
Kaverin R6:lla jonkun verran ajelleena totesin että sit ku ranteet kipeyty ni pysty polvilla puristaa kovemmin jollon ranteet lepäs mutta alaselkä alko kipeytymään. Jonkun aikaa kun näiden kahen välillä vaihteli niin oli lopulta molemmat päät paskana ja sai pitää huilia. Toki oma fyysinen kunto vaikuttaa tämän kestävyyteen.
Jos haluaa kyykkyjen ulkonäköä (täyskatteet) mutta mukavamman ajoasennon, niin ehkä sporttisemmat sport touring pyörät voisi olla hyvä vaihtoehto. Esim. Honda VFR800, Kawa Z1000SX, Suzuki GSX-S1000F, Honda CBR650f, BMW K1200S/1300S, Triumph Sprint 1050 ST
Suzuki GSX-R 600 ´01 Kilvetön
ex - Triumph Sprint ST 1050 ABS ´10
ex - Suzuki GSF 650 S Bandit ´07
Kiitokset vastauksista porukalle, ihan hyvää insightia tullut. Kävin koettamassa istumassa yhtä bemarin f800 ja tuntu aika mukavalta istua siinä paikallaan, jopa pystymmältä mitä luulin.Ehkä jotain tuon tapasta voisi miettiä ainakin.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Moro!
Kyllästyin leikkimään mopoilla ja ajoin A -kortin tuossa vuosi takaperin. Keräsin ensin kaikki ajovarusteet ja lopuksi ostin sitten tänä vuonna itselleni pikku gessun. Odotan jo kevättä kuin kuuta nousevaa. Alkuun voi olla kainalot märät kun tuolla liikenteessä ajelee, mutta eiköhän se siitä lähde.
Jos palstalla pyörii paljon kavereita jotka käyvät ajelemassa itärajan tuolla puolen hieman huonommilla teillä, niin olen kiinnostunut.
-Varokaa ensikertalaista liikenteessä-
Tervehdys kaikille!
Tämän kerhon foorumeita on lueskeltu jo pari vuotta ja nyt oli lopultakin aika lunastaa jäsenyys.
Tervetuloa. Heti syvään päähän ja Tampereelle kokoukseen maaliskuussa.![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itselle se ensimmäinen jäsenyys tuli juuri foorumilta saatujen neuvojen / vast johdosta. Ja ei oo kaduttanut kertaakaan. Hyvässä seurassa on saanut harrastaa ja laajentaa tuttavapiiriä. Kannattaa ehdottomasti tulla yhdistyksen eri tapahtumiin mukaan. Tää on loistavaa porukkaa, kaikki.![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Terveppä terve!
Teoriakoe 9.3 ja sen jälkeen ajotunnit sekä käsittelykoe. Pyörän kerkesinkin ostaa jo ja sukat pyörii jaloissa kun odottaa sitä että pääsee itsekseen ajelemaan. Ikää on 25-vuotta ja Honda Shadow odottaa sitä että on kortti taskussa! Vähän jännittää että miten se sopii mun pituiselle (191cm) kun isältäni ostin sen kummemmin mistään mitään tietämättä mutta kivalta se näyttää ja eiköhän sillo ainakin ensimmäisen kesän ajele
Tätä foorumia olen nyt pyörän ostosta asti paljon lukenut ja hyviä vinkkejä suuntaan jos toiseen saanut myös, kiitos siitä![]()
Honda VT750C2 Shadow A.C.E -98
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hei vaan kaikille!![]()