Joo, jospa sitä ittensä esittelis ku jo jonkun aikaa on sivusta seurannu täällä.
21v naisihminen ilmottautuu siis Jyväskylän tuntumasta. Vuoden r6 ollu alla, eikä nyt siis hirveesti kilometrejä tullu mutta eiköhä se siitä korjaannu![]()
Yamaha R6
Siitä sitten ens viikonloppuna sipaset ysitietä Keljon läpi Korpilahdelle, Nesteen kohdalta vasen, 610 kärkistensalmen sillan yli, 612 Tammijärvi-Luhanka-Sysmä. Mahtava mopotie, siitä voi sitten joko vetästä Hartolaan ja nelosta takas kotio tai jatkaa Vääksyyn ja sitte padasjoki-jämsä kautta takasin
![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ja täälläki ois uus A-kortin omistaja pudasjärven suunnilta. Tänään tuli uus kortti postissa ja onhan se jännä ku lukee että AB. Ja 600 Ceebra alla ja kilsoja kerty vloppuna jotain 400km
Moikka kaikille!
Tulipa hommattua taas 7 vuoden tauon jälkeen pärrä alle, ei siitä näköjään pääse eroon
Honda miehiä olen ollu mutta tällä kertaa sattui kohdalle naapurista niin halvalla ZXR 750 K1 ettei voinu vastustaa kiusausta.
Tuolla on pitänyt lähtee radatapäivillekkin kun en ole vielä tähän ikään (54totakaan kokeillut mutta aikataulu ja muut harrastukset ei ole sopinut yhteen vielä. No jos elokuussa vaikka joutais..
Morjestellaan kun ajellaan![]()
Tänään tuli katsastusaseman ukolta tien päälle päästävä paperi käsittelykokeen ja inssiajon jälkeen. Kaikki käsittelyt puhtaasti läpi ja inssissä ainoa V-merkintä tuli siitä kun jäin "nukkumaan" vihreisiin valoihin vähäksi aikaa.
Moottoripyörän olin hankkinut jo kesäkuussa kun soivan tuntuinen Honda Shadow 1100 löytyi Nettimotosta. Myyjän kanssa sovittiin, että pyörä jää säilytykseen hänen autotalliinsa kunnes saan kortin. Nyt oli siis kortti ja pyörä - tosin ainoa 'mutta' tilanteessa se, että itse asun Kajaanissa ja pyörä oli Oulussa. Lisäksi yövuoro töissä alkaa klo 20:45. Nopeasti laskien kuitenkin ehtisin bussiin, hakemaan moottoripyörän ja ajamaan sillä Oulusta Kajaaniin töihin ja ehkä kissatkin saisi nopeasti pihassa ruokittua. Niinpä ajovermeet päälle ja autolla linja-autoasemalle ja bussin kyydissä kohti Oulua.
Aluksi tietysti hirvitti lähteä ajelemaan isohkolla customilla pitkää matkaa kun oli kokemusta vain autokoulun Kawasta, mutta melko nopeasti raskaampaan olemukseen tottui ja Mainuan kohdalla hommasta alkoi jo nauttia rankasta vesisateesta huolimatta. Vaalassa pysähtyessä laitoin jostain vanhasta muistista polttoainehanan tarpeettomasti kiinni ja matkan jatkuessa aiheutin tällä itselleni muutaman tuskallisen hetken kun säikähdin, että miksi h****tissä moottori yht' äkkiä sammui.![]()
Muutoin 1100-kuutioinen V2 rupsutti oikein mukavasti ja Kajaanissa ehti kissat ruokkia ja pääsi hyvissä ajoin vielä töihinkin - kaksipyöräisellä tietenkin.
![]()
Viimeksi muokannut: Hiidenlintu; 11.07.2015 klo 01:25.
Siitä se lähtee... onnea kortin ja pyörän johdosta![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Päivä #2, tänään opittua:
Kun olet avannut bensahanan, niin laita se normaalisti auki-asentoon, ei varatankille. Komiaholle menin ajamaan mutkapätkää, niin kappas kummaa, ei tankissa ollutkaan niin paljoa menovettä kuin oli kuvitellut. Matka katkesi hassusti kesken ja tietenkin juuri tänään olin unohtanut puhelimen työpaikan lukkokaappiin, joten kaverillekaan ei voinut kilauttaa. Lähimmälle asemalle on muutama kilometri matkaa, mutta ei ollut kanisteria mukana ja 300-kiloisen custominen työntäminen pitkin mäkiä osoittautui mahdottomaksi tehtäväksi.
Noh, onneksi läheisessä talossa oli avulias nuoripari, jotka käytti tunaristi-motoristia huoltsikalla ja lainasivat kanisteriakin. Iso kiitos heille.
![]()
![]()
Elä ole murheissasi, tuon tekee kerran kaikki![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Kai minäkin esittäydyn, kun olen jo hetken foorumia lueskellut ja ollut jäsenenä alkukesästä. Nikin taakse kätkeytyy 46-v naisihminen Pirkanmaalta, Tampereen kupeesta.
Vuosi sitten toteutin pitkäaikaisen haaveeni omasta pyörästä ja ostin 700 Transalpin. Viime kesän aikana tuli sille ajeltua 14 tkm ja tänä keväänä pari tuhatta, kunnes menin hölmö kokeilemaan ttuttu:n busaa. Minä kun olin liiaksi uskonut "viisaampia", ettei naisen ole hyvä kovin isoa pyörää hankkia. Eikä ekaksi ainakaan mitään kuussatasta isompaa. Samat viisaat pyörittelivät jo päätään mun transalpilleni.
No TA vaihtui keväällä Bläkkäriin. Ja hymy kypärän sisällä vaan leveni.Viitisen tuhatta tyytyväistä kilometriä takana XX:n kanssa tässä kohtaa.
Kesäpäivillä ehkä nähdään?![]()
Honda CBR 1100 XX
ex XL 700 V Transalp
Motoristi neitsyys meni tänään. Hairahduin hankkimaan tuossa joitain vuosia sitten itselleni maxi- skootterin, mutta nyt alkoi uusi aikakausi. Starttasin scoballani tänä aamuna klo. 6.00 kohti itä-Uusimaalla sijaitsevaa pyöräliikettä ja vakaa aikomukseni oli vaihtaa scoba maltilliseen CBF:n. Kyseessä oli siis ensimmäinen moottoripyöräni. Koeajo 1000CBF:n kanssa oli nautittava kokemus. Helppo, kevyt ajettava, hyvällä ajoasennolla ja kw:tä maltillisesti ensipyöräksi. Erehdyin kuitenkin kokeilemaan pari vuotta vanhempaa 1100 XX:ää, ihan uteliaisuuttani. Koeajon oli melkoisen uskomaton kokemus, helppouden lisäksi tuli hauskuus mukaan, se oli sitten siinä. Ensi pyöränäni on siis Mustarastas jonka kanssa päräytin pienen "harhalenkin" kanssa kehä kolmosen kautta Riihimäki-Forssa-Pori eli noin 350 km (harhalenkki mukaan laskettuna). Hyvin tuntui tämä 185 cm runko taittuvan pyörän päälle ja isompia puutumisia ei tuntunut, kuin alussa käsissä. Jännitti niin helvetisti ensi ajo ks. laitteella.
Uusille tuleville motoristeille voisin nyt "kokemuksesta" sanoa: Turha arastella niitä hevosvoimia, maltti löytyy sieltä sarvien takaa joka sitä kahvaa kääntää.
Kättä pystyyn kun kohdataan ja ajakaa tietä pitkin.![]()
tere vaan kaikille, karvan alle kolmikymppinen kossi LAHEST esittäytyy
kakspyörästen parissa tullut peuhattua penskasta lähtien, alkuun monttuvehkeillä ja kevari-ikä kun tuli täyteen niin sitten kadulla. Ajokokemusta n. 70 000km ja puolet siitä kustomilla, eli aloittelija vielä
tällä hetkellä ajellaan vuoronperään kahta ducatia; milloin yksin, milloin vaimokkeen kanssa (emännällä ei siis korttia eikä intoa ajaa, hilluu vaan tarakalla) ja milloin 7v likan kanssa
radalle olis hinkua päästä harjoittelemaan ja oppimaan, mutta tälle kaudelle ei taida enää ehtiä, jospa sitä ens kesänä sitten panostaisi siihen hommaan!
morotellaan kun kohdataan!!!
Ducati 998
Terseet tästä kupeesta! Tarviikin pitää italiaanoja silmällä tarkemmin kun lahes pyörii, mulla sinioranssi triumph faitteri päällekkäisillä projektorivaloilla.
Ens vkl Botnialle mars! Eiköhän sielä ole vielä tilaa?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Moro vaan! Täytyy pitää tuo Triumph mielessä, kuulostais helposti tunnistettavalta
Lähinnä tuo ehtiminen on omista menoista kiinni, Botniaringin keikkaa jo kattelin mutta kun aikataulut ei millään anna myöden![]()
Kaiken kukkuraksi n. kk:n päästä pitää lähtee ulkomaille työkeikalle ja siellä menee lumien tuloon asti...
Ducati 998
Heipä hei!
Täällä kanssa 46v naisimmeinen Turun seudulta. Joskus nuorempana noita mopottimia oli, sitten tuli pitkä tauko ja nyt tein sitten haaveesta totta. Harmi vaan, kun tuo ukko ei ole ennen ajanut, niin sitä on vähän hankalampi lämmitellä ostamaan omaa, nyt pitää tyytyä ajelemaan yksin tai joku teineistä takaritsillä. Ehkä se ukkokin siitä lämpiää, kun rohkeasti kokeillut kuitenkin jo mun pyörää. Itsekin tässä kuitenkin vielä harjoittelen tätä touhua.
Suzuki Bandit 650S
Ex Suzuki GSX750ES
Ex Suzuki GS450
Ex Honda CB125
Tervetuloa foorumille! Sitten ei kun ratapäiville hitaanryhmän ajotaito 2 kurssille harjoittelemaan.
Itse aloittelin jotain 48 vuotiaana harrastusta uudelleen ja ihmeenkaupalla pysyin pystyssä reilut 100 tuhatta kilometriä ennen kuin eksyin tuollaiselle kurssille Alastaron moottoriradalle.
Tuolla oppi melkein enemmän päivässä kuin siinä sadassatonnissa maantiellä![]()
ZX10R -08
S1000RR -11
tervetuloa vaan =)
Kohtahan tässä saadaan jo Turkulainen Bandit miittingi kasaan![]()
Suzuki GSX S 1000 F 2019
Japoff jokirannas eilen? Vai tuliko bongattua väärä Suzuki?Nii ja joo, teretulemast kans täält, uus kuvajahtaaja
![]()
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
Enpäs oo huomannu tänne esittäytyä.
Olen kans näitä uudelleenherännäisiä kauan motskarista haaveelleita, mutta aina jotain muuta ostoa tullut, lähinnä soittimia.
Piikin viimeksi omistaneena ja nyt siis 37v. Ja oli pakko saada pärrä.
Kauan kesti että löytyi se omasta mielestä hieno, eli bobberoitu honda cm400. Sopiva taas aloitteluun ja ei lähde lapasista..ehkä.
Lupaan kysellä typeriä täällä jatkossakin ja rämppään mielelläni itse kaiken mitä vaan pystyy kamujen avustuksella. Eli perse edellä puuhun tai jotain. Tuosta vielä kuva jos osasin...
.Screenshot_2015-05-19-16-48-25.jpg
Täällä myös yksi uusi foorumin käyttäjä.
2000 taitteessa kun täysi-ikä saavutettiin niin en uskaltanut ajaa pyöräkorttia. Olin melkoinen rämäpää ja aivotkin vielä kasvavassa tilassa
Nyt pari viikkoa sitten tuli elämys moottoripyörästä kun pitkäaikainen autoharrastaminen alkoi tuntua puulta.
Vähän hassu tämä järjestys asioissa mutta ensimmäisenä ostin pyörän toiselta puolen suomea, sitten varusteet ja tällä viikolla aloitan kortin ajamisen
Moro vaan kaikille täältä idästä![]()
Triumph Bonneville Bobber Black
Toinenkin alokas ilmoittautuu tälle päivämäärälle.
Viime vuonna A1 kortin hommasin ja siitä saakka Rieju rs2 125 matrix:lla ajellut. Nyt sitten selvittelemään mikä olisi seuraava pyörä ensi ajokaudeksi.
Terveisiä Pirkanmaalta![]()
Pirkanmaalaisnoviisi ilmoittautuu, hei vaan kaikille! Paljon hyviä vinkkejä foorumilta saanut ja hiljattain tuli sitten liityttyä. Sikseen hyvää koulutustarjontaa näyttäisi yhdistyksellä olevan, että jäseneksi ilman muuta ennemmin eli myöhemmin.
Mopohistoria kenties hiukan erikoinen: Monkeya, PV:tä tai muutakaan mopedia ei koskaan ollut, mutta mp-kortin ajoin "varmuuden vuoksi" parikymppisenä. Vain reilu 15 vuotta myöhemmin alla eka pyörä, 2004 Honda CBR 600 F. Tähän mennessä takana 6 000 km opettelua hyvien kesäkelien ansiostaTurvallisia kilometrejä kaikille ja parempia syyskelejä
![]()