Kun ajaa tasaisella kaasun ollessa juuri ja juuri käännettynä, pyörä 'nyhtää' ikävästi. Eli meno ei ole täysin tasaista, vaan tapahtuu ilmiö että moottori jarruttaa/vetää vuoronperään kaasukahvan ollessa kokoajan samassa asennossa.
Moi.
Millainen on ketjujen ja rattaiden kunto?
Omassa tasoittui taas meno kummasti,kun sai turhat välykset pois
uusilla rattailla ja ketjulla.
Tosin kyllähän tuon ikäisessä jo voimansiirrossakin tuppaa klappia
olla.
Yksi vielä on venynyt nokkaketju joka aiheutaa lainehtimista käynnissä pienillä kierroksilla.
Luistit tuskin jumittaa,muuten tyhjäkäyntikin olisi välillä melkoista kiekumista.
eturengas kulunut...
kun sivelet kädellä renkaan kulutuspintaa, niin tuntuuko pinta ns "aaltomaiselta"?
Itselläni sama ilmiö,samoin kaverilla suskassa..
Etusessa saattaa hyvinkin olla vielä kulutuspintaa jäljellä,mut se on kulunut edellä mainitulla tavalla
Itselläni Ceparin omistajana kun olin... oli kyseisen oireen syynä liian laiha tyhjäkäyntipiirinseos. Alta 3000rpm moottori käy tyhjäkäyntipiirillä. Kaasareiden puhdistus/seos ruuvien avaaminen 0,5 kierrosta korjasi asian. Tunne oli kuin olisi ajanut kantikkaalla eturenkaalla.
Toi tyhjäkäyntipiirinseos-juttu kuulostaa todennäköisimmiltä tähän vaivaan. Unohdin tuohon avaukseen laittaa, että tyhjäkäyntikin on vähän 'kisamaisen' epätasainen.
Vaikka ketjut & rattaat sekä eturengaskin ovat jo elinkaarensa loppupäässä, en kuitenkaan usko että niistä löytyy tähän vaivaan syytä. Sen verran harvempaa tuo nypytys on 'taajuudeltaan'.
Olikos noille seosruuveille määritelty mitään perusasetus/nollakohtaa?