Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
  2. #2
    Hyvä kuvasarja, eipä jää mitään epäselväksi. Hupaisia noi "Muista varata tarpeeksi rättejä" -kommentit...
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  3. #3
    Lainaa (BMWR1100RT @ Kesä. 19 2007,11:35) kirjoitti
    Klik här!
  4. #4
    Lainaa (tapjar @ Kesä. 19 2007,14:07) kirjoitti
    Hyvä kuvasarja, eipä jää mitään epäselväksi. Hupaisia noi "Muista varata tarpeeksi rättejä" -kommentit...
    Höh....

    sanoisin kyllä, että "hupaisimmalta" vaikuttaa kyllä itse öljynvaihtoprosessi. Huh huh, että olivat tehtaalla keksineet ihan tyhjennysproputtoman perän, jossa "ikuinen" öljy ei olekaan ikuista. *
    Taitaa tämä saaga BMW:n ihmellisistä perämurheista saada jatkoa...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  5. #5
    Jees

    Mutta tuohonhan on tehty jo muutos (tietääkseni), eli uusimmissa malleissahan on jo tyhjennysproppu. Jos olet siis ostamassa uutta R tai K mallin bemaria ja haluat propullisen perän, varmista että pyörä on sellaista valmistussarjaa missä se jo on.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  6. #6
    Lainaa (Boxer @ Kesä. 19 2007,16:46) kirjoitti
    Jees

    Mutta tuohonhan on tehty jo muutos (tietääkseni), eli uusimmissa malleissahan on jo tyhjennysproppu. Jos olet siis ostamassa uutta R tai K mallin bemaria ja haluat propullisen perän, varmista että pyörä on sellaista valmistussarjaa missä se jo on.
    Juu, näinhän se järjen valo taas kerran tehtaalla syttyi hieman myöhäsyntyisesti eli tekivät ensin muutaman tuhat (tai peräti kymmeniä tuhansia, tiedä häntä) pyörää "koesarjana" maailmalle ja Bemujen maine periään hajottavana mopona senkuin jatkuu. *

    On nimittäin kuulunut jenkkien LT-foorumilla kauas se kuinka "ikuisilla" peräöljyiillä varustettu uusi GT jätti kaverin jonnekin Montanan aroille. Siellä kun aika moni pitkää matkaa suunnitteleva LT-hemmo pakkaa uuden perän valmiiksi FedExin laatikkoon omaisten postitettavaksi sille kolkalle mannerta, missä entinen sattuu väsymään. Ja kun kävi ilmi, että uusi hieno GT väsyy myös, niin on niitä "onnittelijoita" riittänyt.

    Itsellä toistaiseksi varalaakerin kuljettaminen pitkillä reissuilla on toiminut kuten sateenvarjonkin mukaan otto. Eli kun otat sontikan mukaan, ei sada...
    Ja peräöljyt vaihdan ihan siististi kymppitonnin välein ilman sen kummempia rättejä tms.

    t. pozo





    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  7. #7
    Mitekäs mää sitten pärjään kun mun bemussa ei ole proppua eikä perää eikä ketjua.
    <p>R 1200 RT</p>
  8. #8
    Lainaa (jappi @ Kesä. 19 2007,21:31) kirjoitti
    Mitekäs mää sitten pärjään kun mun bemussa ei ole proppua eikä perää eikä ketjua.
    Sitten vaan sovittelemaan varahihnaa kaulan ympärille! x-)

    Eikäko onhan toi hölmöä että ensin sanotaan sen olevan huoltovapaa ja sitten perutaan puheita. Uskoisin kuitenkin asiallisen asentajakoneistajan vaikka pystyvän poraamaan tohon perämurikkaan reijän, kierteittämään sen ja ruuvaamaan siihen propun tulevaisuuden öljynvaihtoja helpottamiseksi.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  9. #9
    Lainaa (Boxer @ Kesä. 19 2007,16:46) kirjoitti
    Mutta tuohonhan on tehty jo muutos (tietääkseni), eli uusimmissa malleissahan on jo tyhjennysproppu. Jos olet siis ostamassa uutta R tai K mallin bemaria ja haluat propullisen perän, varmista että pyörä on sellaista valmistussarjaa missä se jo on.
    Ainakin R1200GS-malleihin tyhjennysproppu tuli vasta '07-malleihin. Peräöljyn vaihtokin tuli samalla huolto-ohjelmaan jo ensihuollon yhteyteen. Eli servojarrujen poistumisen kanssa toinen hyvä syy valita '07...
    ...
  10. #10
    Oma -07 GSA tuli justiinsa tonnin huollosta ja huoltolapussa oli merkintä, että peräöljyjä ei ole vaihdettu. Kysyessäni syytä moiseen, sain selitykseksi, ettei niitä tarvitsekaan vaihtaa..

    Melko erikoinen perä!
  11. #11
    Lainaa (Arcane @ Kesä. 20 2007,13:12) kirjoitti
    Oma -07 GSA tuli justiinsa tonnin huollosta ja huoltolapussa oli merkintä, että peräöljyjä ei ole vaihdettu. Kysyessäni syytä moiseen, sain selitykseksi, ettei niitä tarvitsekaan vaihtaa..

    Melko erikoinen perä!
    Kyllä '07 GSA:n huolto-ohjelmaan jo kuuluu peräöljyn vaihto ensihuollossa. R.M. Heino Tampereella suoritti GSA:lleni tonnin huollon ja peräöljytkin siinä yhteydessä vaihtuivat.



    ...
  12. #12
    Vaan onhan autojakin, joissa ei ole peräöljyn tyhjennysproppua. Niissä öljyt vaihdetaan tarvittaessa sellasella imuruiskulla ja vaihtoväli on varmaan 100.000 km luokkaa. Eikö vastaavalla ruutalla saisi öljyt bemunkin perästä..?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  13.  
  14. #13
    Myös tavallisen -07 GS 1000km huoltoon kuuluu perän öljyjen vaihto.
    Sen jälkeen sitä ei ole huolto-ohjelmassa tai en ainakaan löytänyt noista kupongeista ( 03/07 huolto CD).
    Näyttää tuossa huoltokuitissa olevan että Castrol SAF-XO öljyä menneen 0,25 litraa. Huolto tehty Kuvalla.