No tod.näk ei...
Mutta kyl tää CB on muikee peli
Oiskos jollakin vinkkii mikä renthal (tai vst.) stongga tähän sopis?
ELi vähän leveempi hakusessa
Sanotaan, että moottoripyöräilyllä ja järjellä on perin vähän tekemistä keskenään, mutta rohkenen olla eri mieltä. Moottoripyöräily on rationaalista toimintaa, jonka tavoitteena on sekä hetkellisen että pitkäkestoisen mielihyvän saavuttaminen. Koska kuvaat CB:ä muikeaksi peliksi, olet käsittääkseni onnitunut mielihyvän tavoittamaan, mistä puolestaan vedän johtopäätöksen, että olet valinnut oikeat välineet sen tavoittelemiseen.
Onnea uuden pyörän johdosta!!
terveisin
Vifferisti
Honda CBR 1000 RR -08
Joo, onnea uuden pyörän johdosta
ja mitä vaihdon järkevyyteen tulee niin mmm...![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Tankko? any one??![]()
No ei vielä(asentaja @ Kesä. 21 2007,14:45) kirjoitti
![]()
Itsellä odottelee asennusta renthalin striitfaitteri. Tosin se on odotellut sitä jo jokusen aikaa, mutta josko tästä jossakin välissä innostuisi nysväämään. Kylmäsovituksen perusteella erinomainen
Maailman foorumeilla suosittelevat kovasti renthalin hieman korkeampaa stongaa, eli muistaakseni 755:sta.
jep, 755 selkeästi suosituin malli 1300:een. Makuasioita, mutta hyvän pyörän hommasit![]()
BMW K1300S
Itse taas useita vuosia nakupyörällä tahkonneena ei tulis kyllä mieleenkään vaihtaa kateettomaan, mutta ehkä olen jo niin vanha...
Onnea valitsemallasi tiellä, eiku pyörällä![]()
Life is hard, then you die...
Hmmm...
Siis jos ei halua korkeutta muuttaa stongassa, tarviiko silti ostaa noi renthalin stonga kiinnikkeet??
Haiskahtaa rahastukselle
Mistäs saa halviten renthalia? Nettikauppa??
Kiitoksia jo etukätteen
ps. Ens tiistaina PC3 ja Leo....![]()
Eihän ne renthalinkaan 7/8" perusstongat mitään uusia hiluja kaipaa, mutta luonnollisesti pitää raiseritkin laittaa, jos tarkoituksena on istuttaa fatbarit tms.(asentaja @ Kesä. 27 2007,16:12) kirjoitti
Pelkkä tanko nyt ei montaa kymppiä maksa missään.
Hmmm..
Täytyy ilmeisesti perehtyä asiaan oikein syvällisesti...
Eli jos kaipaan vain "leveämpää" tankoa, ostan
Renthal 755 stongan, tangonpainot ja täts it?
Vai tarvitsenko wielä nuo renthalin omat kiinnikkeet??
Nim.Epätietoinen![]()
Eikös tuo 755 ole ihan normin kokoinen (halkaisijaltaan 22.x mm) eli sama kuin orkkis? Ei pitäisi kaivata mitään kikkoja.(asentaja @ Kesä. 28 2007,09:08) kirjoitti
"Tangonpainot" ovatkin sitten oman harkinnan varassa. Massaa niissä on ehkä noin pari grammaa ja hintaa relu 30 euroa. Itse sorruin myös noihinKannattanee myös jättää lompakkoon uusien letkujen vaatiman vararahaston, jos alkuperäiset eivät riitäkkään. Lukemani perusteella ovat siinä ja siinä. Teräspunosletkut tosin olisivat ihan kelpo päivitys joka tapauksessa.
Käy vaikka oolraitista kysäsemässä tankoja. Sopivaa valikoimaa ilman mitään raisereita on varmaan vaikka kuinka. Renthalia, Circuita ja mitä näitä nyt onkaan.(asentaja @ Kesä. 28 2007,09:08) kirjoitti
Renthalin crossitangon jos otat (vielä välipuulla, ni on makean näköinen), niin niillähän on aika monta mallia eri mitoituksilla sen mukaan kuinka korkean ja leveän haluat.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Tuo välipuikula tulee ilmeisesti vakiona messiin myös street-versioissa, tai ainakin 789:ssä tuli. Tiedä sitten kehtaako sitä omassa ammussa käyttää(wekkuli @ Kesä. 28 2007,09:47) kirjoitti
![]()
Ai nii, se vielä että jos ceebeessä on omat tankopainot, niin suosittelen niitten väkertämistä uuteenkiin tankoon. Tarvikepainot, ainakin ne mitä jossain oolraitissa oon nähny on ihan höpöhöpöä. Liian kevyitä poistamaan mitään värinöitä, oikeasti ne on vaan koristeita.
Alkup. tankopainojen kiinnittämisessä tarviketankoon tarvinnee kuitenkin pientä väkertämistä ja soveltamista. Tarviketangot on yleensä alumiinia ja putken sisähalkaisija on tosi pieni verrattuna alkuperäiseen terästankoon. Ja kiinnitys voi alkuperäisissä olla vaikka mikä: Laajeneva holkkisysteemi tai suoraan jengoilla tankoon kiinni...
Ja vielä yksi varoituksen sana: Katsele kahvoille meneviä johtoja, vaijereita ja letkuja sillä silmällä, että onhan niissä varaa? Kahvathan sijoittuvat huomattavasti leveämmälle uudessa tangossa. Ja ennen kuin lähdet liikkeelle tangonvaihdon jälkeen: Kääntele ohjausta laidasta laitaan moottori käynnissä !!! Näin saat selville josko kaasuvaijeri tuli liian kireälle. Kaasun kiristyminen mutkassa tai risteyksessä on hengenvaarallista...
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Täts it! Renthalin tankoja saa muuten ihan "foorumin" shopista, itse hankin keväällä mustan 758:sen (vai oliko 754) ja tosiaan meni heittämällä XJR:ään, vaikka jälkeenpäin hankin jyhkeämmät raiserit.(asentaja @ Kesä. 28 2007,09:08) kirjoitti
Noiden alumiinitankojen kanssa on tosiaan ongelmia jos kunnon tankopainot haluat, sisähalkaisija on vain 13mm joten kunnon painoja ei löytynyt mistään mutta kun ei minkäänlaisia värinäongelmia ole niin itse pärjään noilla pienemmilläkin joita löytyy esim. Tokimotosta...
Power is nothing without mojo!