Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 46:een 46:sta
  1. #31
    ...Tai en laitakkaan, sen verran kallis "kierre"
    Suzuki GSX 600 F -95
  2. #32
    Lainaa (keesto @ Kesä. 22 2007,03:04) kirjoitti
    Panin merkille, että Kawan (ZR-7) käyttöohjekirja ilmoittaa tyhjennystulpan kiristysmomentiksi 37 Nm mutta huoltomanuaali 29 Nm. Olisikohan käyttöohjekirjaan eksynyt pieni mutta vittumainen typo? Pisti miettimään, että riittääkö tuo momenttiero rikkomaan jo kierteitä?
    joo riittää rikkomaan. prosentteinakin ylikiristys on huomattava.

    kaikki muut japsit proppu = 29nm
    yamaha 43nm

    ja tuo jammu usein vuotaa tuolla 29nmllä, tai ainakin huohottaa ö-pohjan märäksi ja suttaiseksi.

    tästä öljypropusta on niin monta kauhutarinaa täällä, että turhaan en ole kehoittanut itsehuoltajia ostamaan momenttiavainta. tuo meidän laatuavain riittää käytännössä koko mopoon kun on 5-33nm. äärettömän pätevä laite.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  3. #33
    Lainaa (Cterror @ Kesä. 26 2007,08:15) kirjoitti
    tästä öljypropusta on niin monta kauhutarinaa täällä, että turhaan en ole kehoittanut itsehuoltajia ostamaan momenttiavainta. tuo meidän laatuavain riittää käytännössä koko mopoon kun on 5-33nm. äärettömän pätevä laite.
    Muttakun miksei sitten huoltoliikkeetkään aina käytä momenttiavainta Nimim. käytetyn pyörän ostanut, aina liikkeessä huollettu mutta KAHDEN öljynvaihdon jäljiltä propun kierteet jo huonona, vielä meni kii eikä tullu kierrettä mukana, mutta jatkossa toimin kuten yllä mainitsin.

    Lisäksi olin työharjottelussa erässä vantaalaisessa mp-liikkeessä niin täälläkin huoltomies sanoi vaan pistävänsä sillee tiukkaa et pysyy...aika tiukkaan se näytti yhen mönkkärin propun pyöräyttävän.
  4. #34
    Lainaa (NgkR @ Kesä. 26 2007,11:56) kirjoitti
    Muttakun miksei sitten huoltoliikkeetkään aina käytä momenttiavainta Nimim. käytetyn pyörän ostanut, aina liikkeessä huollettu mutta KAHDEN öljynvaihdon jäljiltä propun kierteet jo huonona, vielä meni kii eikä tullu kierrettä mukana, mutta jatkossa toimin kuten yllä mainitsin.
    Kukin tekee tavallaan.
    Kokenut räikänkääntäjärasvari saa sen varmasti toimimaan käsivarallakin oikein. Onhan siinä vähän eroa vaihtaako vuodessa 150 pyörän öljyt tai yhdet.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  5. #35
    Tosimies laittaa ruuvit aina korvakuulolla... kiristetään niin kauan kunnes kuuluu rusahdus ja sitten käännetään vartti takaisinpäin.
    <span style='color:#003366'><span style='font-size:5pt;line-height:100%'>Mors certa hora incerta</span></span>
  6. #36
    Eikös se kuparitiiviste öljypohjan ja pultin välissä oo juuri sitä varten, ettei tarvi kiristää kuin hullu sitä pulttia

    Yllättävän "pienellä" voimalla se pultti pysyy tiukasti ja tiiviisti siellä öljypohjassa.
    [ZZR-1100 D3][KTM 690 Enduro R][Ratapärrä Suzuki GSX-R 750]
  7. #37
    Lainaa (Juicci @ Kesä. 26 2007,13:54) kirjoitti
    Eikös se kuparitiiviste öljypohjan ja pultin välissä oo juuri sitä varten, ettei tarvi kiristää kuin hullu sitä pulttia

    Yllättävän "pienellä" voimalla se pultti pysyy tiukasti ja tiiviisti siellä öljypohjassa.
    +1 tälle! Juuri samaa olen toitottanut, mutta eihän nää usko... No pysyyhän Helicoilin tekijät leivässä.
    <p>2002-2014</p>
  8. #38
    Moottoripyöräliikkeiden onneksi niitäkin löytyy kun maksaa tällaisista tunnin hommista 600
    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  9. #39
    Lainaa (Proffa @ Kesä. 27 2007,11:39) kirjoitti
    Moottoripyöräliikkeiden onneksi niitäkin löytyy kun maksaa tällaisista tunnin hommista 600 *
    eihän tuo niin paha ollut, 5 tuntia (sis takarenkaan vaihto alta-alle) työtä jos oikein tulkkasin.

    poistettava on kuitenkin
    -katteet
    -syyläri
    -putkisto
    -öljyt
    -ö-pohja
    sitten liimailtava uusi ö-pohja paikalleen ja asennettava
    -öljyt
    -putkisto
    -syyläri
    -katteet
    ..... tuotahan ei nyt tee kukaan tunnissa.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  10. #40
    Lasketaan miten lasketaan, mutta jos duuni on öljypohjan vaihto niin minä en anna kelleen siitä sit 360 euroa (600-240rengas)

    ´Kädettömyys maksaa´
    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  11. #41
    Totta, menettää raha kummasti arvoa mp-asioissa ku "pikkuhomma" maksaa 2000wanhaa rahaa ja pala paperia(tiiviste esim. kytkinkoppaan) maksaa pitkälti toistakymppiä halvimmillaankin.
  12. #42
    Lainaa (jokao @ Kesä. 23 2007,10:25) kirjoitti
    Lainaa (riekha01 @ Kesä. 18 2007,13:59) kirjoitti
    Eli väänsin öljypohjan mutteria väärään suuntaan ja se naksahti jenkoilta. Kokeilin mutteria laittaa takaisin, mutta aivan lopussa mutteri alkaa vääntää tyhjää. olisiko tuohon mahdollista laittaa rikka väliin joka pitäisi öljyt ja mutterin paikoillaan. Rikka auttaisi siihen, että jengat toimivat ainakin mutterin puoleen väliin asti.

    Onko vastaavia kokemuksia? Miten tästä selviää halvalla?
    En ilku ollenkaan tapahtuneelle. Just tuollaista ei itselle ole sattunut mutta joukus kun pultti on ikäänkuin ylösalaisin ja ajatuksissaan tai kiireessä yrittää aukaista niin saattaapi unohtua nuo aukiamis- ja kiinnimenosuunnat * *
    No niinku monet muutkin toitottaa, niin momenttiavainta kannattaa käyttää varsinkin kun alumiiniosien kans pelaa. Mut eipä sitä yleensä momenttiavaimella aukipäin pultteja vedellä...

    Sellasissa hommissa joissa ei ole tarvetta käyttää momenttiavainta, kannattaa käyttää räikkää aina kun mahdollista. Kun laittaa räikän pyörimissuunnan valmiiksi oikein ennen kun alkaa työstämään, niin ei mene sekaisin noiden auki-/kiinni-suuntien kans vaikka tarviis työstää avain nurinperin kourassa
    Ninja forever, man!
  13. #43
    Anteeksi vanhan aiheen nosto, mutta mistä olette ostaneet nuita timesert sarjoja? Ja mihin hintaan?
  14. #44
    Tyhmä kysymys, mutta...

    ... mistäs sen tietää, että on vääntänyt ruuvin liian tiukkaan, että jotain on hajonnut. Tietääkö sitä irrottamatta ruuvia??



    buell xb12s -> ktm superduke
  15. #45
    Lainaa (wheel @ Syys. 25 2007,16:25) kirjoitti
    Tyhmä kysymys, mutta...

    ... mistäs sen tietää, että on vääntänyt ruuvin liian tiukkaan, että jotain on hajonnut. Tietääkö sitä irrottamatta ruuvia??
    Sä tiedät sen kun kohdalle sattuu - Trust me...
    <p>2002-2014</p>
  16.  
  17. #46
    Juu, sillonku pultia kiristäessä rusahtaa, sihahtaa taikka vastus loppuu niin tietää että kandee kääntää varttikierros takaspäin ...taikka alottaa alusta vaikka ekaks laittamalla holkit edesmenneisiin kierteisiin...
    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12