Olen lähdössä iltalenkille, enkä ole muistanut rengaspaineita tarkistaa talven jälkeen vielä laisinkaan.
Ohjekirjakin on matkan päässä, joten olisiko joku niin ystävällinen, että mitkä paineet on hyvät vakiorengastukselle. Alla uudehkot Pirellin Diablot.
Kiitoksia etukäteen![]()
Ohjekirjasta en tiiä, mutta ainakin Pirellin sivut antavat Speed Triplelle tälläiset luvut: - kliks -
etunen: 2,4
takanen: 2,9
Tohon vaikuttaa pyörän koko ja kuorma, mutta viitteeksi omassa mopossa jonka paino on 230kg ja ite n.80kg käytän edessä 2,25 ja takana 2,5bar. Tolla paineella ajelen niin yksin kuin kaksinkin. (radalla käytettävät paineet on sit ihan oma juttunsa..)
Noi mun painearvot on kylmänä mitattu
ZRX 1100 + KLR 650
Ite oon pitäny normiajossa takana 2,9 ja edessä 2,7.
Kylmillä keleillä 2,6 ja 2,4.
Radalla 2,0 ja 2,2.
Renkaina olleet joko Bridgestonen 010:t tai Pirellin Diablot.
Ainakin bridgestonen eturengas alkaa kulumaan aaltoilevasti, jos on vähemmän painetta kuin tuo 2,7. Muutenkin paremmat fiilikset noista diabloista...
Niin, rengaspainemittarithan näyttää aikalailla mitä sattu, oli se mittari sitten kallis tai halpa. Ja huoltoasemien paineilma on yleensä likaista tai ainakin kosteaa...
Itellä oma tarkastettu mittari ja kompura, joten ei tarvi murehtia...![]()
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Älä hyvä mies luota huoltiksen mittareihin. Syyn edelliseen huomaat jos viitsit käydä kahdella huoltsikalla peräjälkeen. Voisinpa melkein löydä pienet vedot että et saa samoja paineita molemmilla mittauskerroilla. Pieni sastaus omaan digitaaliseen mittariin kannattaa eikä se tosiaankaan ole rahasta kiinni esim. Bilteemassa 9,90€ tarvike nro 15-1923.(Outrage @ Kesä. 17 2007,16:11) kirjoitti
Itselläni Sprintissä alla Brigestonet BT 020 ja en ole ollut tyytyväinen. Jotenkin ajotuntuma ei ole hyvä(Tumpp! @ Kesä. 20 2007,17:49) kirjoitti
Onko nuo Pirellit minkälaiset? Kestääkö kuinka maantieajoa / rataa?
Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
No, toi 020 ja perus Diablo on jo ihan eri luokan renkaita, eli ei niitä oikein voi verrata keskenään...(ST1050 @ Kesä. 20 2007,21:54) kirjoitti
Itellä kolmannet diablot menossa ja ennen sitä oli sarja 010:a ja yks 012:n takarengas. Pirellit on mielestäni huomattavasti parempia, mutta makuasia sanoi koira, kun muniansa nuoli...
Diablo kestää takana noin 7-8tkm ja edessä tuplasti. Siinä on mukana vähän rataa ja kiihdytystä yms. Varmaan pelkkää tourinkia kestää 10/20tkm. Tosin jos käyttö on pelkkää tourinkia niin diablo on mielestäni liian pehmeä siihen tarkoitukseen...
Toi 010 eturengas rupes radalla sulaan ihan oikeesti alle: siitä lähti isoja palasia/lastuja irti. Oli tosin ehtinyt ajossa kulua epätasaisesti ennen sitä.... Eli täysin paska maku jäi noista kiekoista. 012:n oli takana vähän parempi, mutta kului pitoon ja tuntumaan nähden liian nopeasti.
Eli toi diablo on semmoinen hyvä yleisrengas, mutta ei oikein loistava millään mittarilla. Eli sopiva mun tarkoituksiin...![]()
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha