Kuulemma skootterikuljettaja on menehtynyt tänään Lappeenrannassa. Kaveri laittoi messengerissä:
"skootteri ajo edella ja piikki takana ja piikki läks jotenki heittelee ja osu tolppaa ja tolppa lens skodea päin ja skode autoa päin ja skode kuski kuoli :/ meni mahasta poikki
tos keppanan lähellä pari risteystä eteenpäin :/
se tolppa oli vissii sirklannu sen skode kuskin tai jotenki ku sil oli melkee mahasta poikki menny ja se oli lentäny johki puskaa
käytii kattoo nii koko risteys oli täynä sahanpurua ku oli peitetty veret, oli vissii aika vitusti siin tiel verta ku koko risteys täynä purua :/"
Nuori oli taas
Ja viides tälle viikolle.
Suzuki GSX-R 1000 K7
Ei voi olla totta. Taas?!
Mites kevarikuskille kävi?
premier
emeritus
En kyllä ihan tajunnut tilannekuvausta mutta aika pahasti on tainnut käydä. :<
Itse ymmärsin sen niin, että skootteri ajaa ellä, kevari takana. Kevari lähtee syystä tai toisesta heittelehtimään ja osuu tolppaan. Tolppa kaatuu/kimpoaa skootterikuskiin ja skootterikuski törmää vielä autoon. Skootteri kuski leikkautui(?) kahtia tolpan voimasta ja verta joka paikassa.
Todella paska tuuri kyllä ollut.
Suzuki GSX-R 1000 K7
Että voi olla huonoa tuuria tossaki![]()
köhköh, putput, pampam..
Ollu sit tosi terävä tolppa tai sit mopo on ajanu toista sataa? Vai oisko sit tullu kolmion kärkeä kohti tms?
premier
emeritus
Mihin aikaan oikein tapahtunut? Onko tietoa, minkä merkkinen skootteri on ollut? Toivon, että kyseessä ei ole skootteristi, jonka kanssa olen pari viestiä välitellyt?
On pelottavaa tällainen tahti, etenkin kun monet onnettomuudet ovat olleet sellaisia, ettei motoristin oma käyttäytyminen ole millään tavoin vaikuttanut tapahtuman syntymiseen. Nyt täytyisi ennen kaikkea karsia sellaiset onnettomuudet pois, jotka aiheutuvat törkeistä ylinopeuksista tai ajovirheistä. Noille motoristista riippumattomille onnettomuuksille valitettavasti ei vain voi mitään. Täytyy vain toivoa, ettei satu omalle kohdalle. Ennakoivaa ajamista; pitkien vilauttelu risteykseen tultaessa, jos huomaa että siellä odottaa auto tielle pääsemistä, samoin jos joku lähtee ohittamaan jonoa, että älyää palata ajoissa omalle kaistalle. Nopeuden laskeminen sateella, samoin hiljentäminen tuntemattomalla tiellä, etenkin jos se on kovin mutkaisen oloinen, vaikka se tekeekin ajosta nautittavan.
Ensi vuonna maksetaan sitten korkeampia vakuutusmaksuja! Vaikka mielelläni ne maksaisin ilmankin, jos ne toisivat nämä motoristit takaisin elävien kirjoihin. Onko kenelläkään tietoa, mikä on ollut näiden menehtyneiden sukupuoli, montako miestä tai naista?
![]()
Aikuinen nainen nexusti
Ai saakeli kun oli toi selostus taphtumasta kuumottavaa shittiä. Se ihmiskeho kun on loppupeleissä varsin särkyvää sorttia.
Siis tuo oli ollut moposkootteri ja kuski nuori kaveri, oi ei! Oma poikani on juuri aloittanut moposkootterilla, ja elämä on hänellä vielä edessä, niin kuin edessä oli tässäkin onnettomuudessa menehtyneellä nuorukaisellakin.![]()
![]()
Aikuinen nainen nexusti
No huhhuh!!
On tänä keväänä sellainen tahti motoristien harvenemisessa, että hämmästyttää...
..ja seuraahan siitä sitten jotain, viranomaisten taholta. Ehkä ylinopeus 1km/h=putkaan..?
Mutta oikeesti. Kyllä on ollut raaka tahti 2pyöräisten onnettomuuksilla ja myös muidenkin. Nousukauden lopun merkkejä tällaiset? Ja asenteiden muuttumisen ja taitojen puuttumisen?
Jaksamista läheisille..![]()
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Ihmetyttää vaan vähän kun tapahtumasta ei löydy mistään tietoa. Myöskään 112infon mukaan ei ole Lappeenrannassa tapahtunut liikenneonnettomuuksia. Päivällä oli kyllä Imatralla mopoilija ajanut päin tolpaa ja satuttanut jalkansa. Pitää vaan toivoa että sitä onnettomuutta ei ole tapahtunut.
Itsekään en kumiankasta löytänyt, mutta kaveri kuitenkin oli paikan päällä käynyt, joten totta taitaa olla![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
Kevarikuskille toipumista ja skootterikuskin omaisille jaksamista.
Yamaha YZF-R6 Midnight Black -05
Kotisivuni: anttilehto.net
etkai oikeasti vilkuttele pitkiä kun lähestyt risteystä? täällä päin se ainakin meinaa, että annat tietä... ei ihme jos joku eteesi valuu jos noin toimit... siitä on ennakoiva ajaminen aika kaukana, jos ei nopeus laske samalla, että kerkee se kotilo siitä alta...(Trinity @ Kesä. 17 2007,23:31) kirjoitti
![]()
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Noin se menee täällä Itä-Uudellamaallakin, eli jos vilautat pitkiä, se on merkki kaverille "Anna tulla vaan."(Fabe @ Kesä. 18 2007,07:15) kirjoitti
![]()
ja Länsi-Uudellamaalla...(bikerpappa @ Kesä. 18 2007,08:12) kirjoitti
Kannattaa tosiaan miettiä miten niitä valoja vilkuttelee. Ehkä jos joutuu pitkiin koskea huomion kiinnittämiseksi, jättää ne sitten päälle risteyksen ohituksen ajaksi, jolloin auto ei voi tulkita sitä tilan antamiseksi. Tuo häikäiseminen vain huonontaa autoilijan kykyä arvioida välimatkaa.
Ei kai noihin risteyksiin muuta voi kun itse yrittää ennakoida mahdollisimman paljon.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Meinas mennä aamukahvit taas väärään kurkkuun.
Synkkää luettavaa nämä viime aikojen tieliikenne onnettomuudet.
Vielä tuosta Imatran mopoilijasta, joka kolhi itseään.
esaimaa
Suzuki Bandit 650
Missä on opetettu, että valojen vilkuttelu tarkoittaisi jotain ja mitä(Fabe @ Kesä. 18 2007,07:15) kirjoitti
milloinkin ja millä paikkakunnilla?
Yleensä se on tarkoittanut, että edessä on jotain häikkää .. ja nyt
varovasti, mutta ilmeisesti on niin, että eri paikkakunnilla se tarkoittaa
täysin eri asioita. Mistä sen tietää, että mistä kaikki muut liikenteessäolijat
ovat kotoisin ja miten kukin ne vilkutukset ihan oikeasti ymmärtävät.
Itse ainakin jään toisinaan pohtimaan, että oliko tiessä kuoppa vai
vilkuttiko tuo ihan oikeasti valojaan ja pitäisikö nyt olettaa, että edessä
on ratsia ja poliisit vai hirvi vai maitoauto vai ajaako karjakko lehmiänsä
laitumelle tien ylitse vai onko siellä vain lammaslauma vai mitä?
<u>Yleisesti ottaen valojen vilkuttelu tarkoittaa, että nyt varovaisesti, sillä
edessä on jotain poikkeuksellista</u>. Ikinä aiemmin en ole kuullut,
että se voisi tarkoittaa, että muut saisivat mennä esteettä.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että mitään vilkutteluja, joita kukin tulkitsee
mielialansa mukaisesti, ei pitäisi ilman harkintaa käyttää - tulee vain pahaa
sekaannusta. Jos se jotain voisi tarkoittaa, niin yleistä varoitusta elikkä
samaa kuin merkki "Muu vaara" vai mikä sen nimi nykyään onkaan.
Elikkä .. <u>kun kaikki on hyvin, niin mitään lisämerkkejä ei tarvita ja jos
jotain <span style='color:blue'>poikkeuksellista</span> on niin lisämerkkeihin turvaudutaan</u>.
Näistä merkeistä ja viittelöinneistä tuli mieleen sekin, että joku taannoin
ehdotti, että moikatessa ORG.ilaiset voisivat pitää etusormea pystyssä,
niin tunnistaisi porukat paremmin. Nyt vain on niin, että esim. ratakuskit
ovat käyttäneet tuota moikkaustyyliä jo 50-luvulta asti. Elikkä .. näissä
asioissa törmätään erittäin helposti siihen, että newbiet yrittävät keksiä
jotain "uutta" tietämättä todellista tilannetta lainkaan. Yritteliäisyys on
ihan hyvä juttu sinänsä, mutta suurta varovaisuutta pitäisi noudattaa
esim. valojen vilkuttelujen suhteen .. kuten monien muidenkin merkkien
ja viittelyiden suhteen.
Esim. Bajahillissä on jo ajat sitten yritetty selittää mitä merkkejä tulisi
viittelöidä, jos merkkejä ylipäätään pitää viittelöidä. Kimppa-ajoissa olen
lisäksi huomannut, että jos joku viittelöi, että hiekkaa tai kiviä tiellä, niin
porukka ajaa sen verran kovaa ja lähellä toisiaan, että tuommoisella
viittelöinnillä ei ole käytännössä mitään mahdollisuuksia olla ihan oikeasti
varoitus perässätulijoille - mutta mutta - eipä tietenkään olisi pakko
ajella niin nipussa .. (<span style='color:green'>tämä on kyllä turhaa marmatusta - tiedän hyvin</span>).
PS. ajoi onneksi vain tolppaan ja VAIN jalkaan sattui - ikävää, että pitää
olla humalassa ... vaikka olen niin yrittänyt varoittaa alkkohoolin
vaaroista - haluaisitteko kuulla ...
![]()
![]()
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Näin se menee joka paikassa. Pitkien vilkuttelu risteykseen tultaessa on hengenvaarallista missä tahansa.(svahnm @ Kesä. 18 2007,09:17) kirjoitti
Entäpä jos kyseesä ei ole kaveri .. vaan esim. joku ikävä tyyppi ja(bikerpappa @ Kesä. 18 2007,08:12) kirjoitti
rekkakin olisi juuri sopivasti tulossa .. saatko syytteen murhayrityksestä?
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Rasittavaa tällänen että ajellaan rajotusten mukaan ja sit valitetaan ylinopeuksia ajavista ihmisistä vaikka ne oliskin keskimäärin "parempia/turvallisempia" kuskeja kun ne jotka ajelee rajotusten mukaan ja vilauttelee niitä pitkiä risteykseen tultaessa ym.. GREAT !![]()
Before Yamaha R6, Now Husse TE 450cc
ihan aina ei voi ymmärtää näitä kirjoituksiasi, mutta samaa mieltä olen siitä, että ei pitäisi vilkutella pitkiä missään...(MattiR @ Kesä. 18 2007,09:37) kirjoitti
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Oman kokemukseni mukaan hiekan näyttäminen jalkaa oikaisemalla on aina ollut erittäin hyödyllistä, vauhdista ja etäisyydestä riippumatta. Tai sitten en ole vielä ajanut tarpeeksi kovaa ja lähellä(MattiR @ Kesä. 18 2007,09:25) kirjoitti
.
Busa K8
No, onneksi sitten olikin pelkkä loukkaantuminen kyseessä! Kummallista, kuinka äkkiä tarina muuttuu eteen päin mennessään.
Korjaan vast`edes käyttäytymistäni valojen suhteen, ettei missään päin ajaessa tule väärin käsitystä aikeistani. En kyllä minäkään ole koskaan aiemmin kuullut valojen vilauttelun tarkoittavan tien antamista. Kiitos ystävällisistä ja myös vähemmän ystävällisistä huomioista. Mikähän sitten mahtaisi olla oikea tapa kiinnittää autoilijan huomiota lähestyvään motoristiin? Noita eteen kääntymisiä on sen verran usein tänäkin keväänä jo ollut.
Voi Junnu parkaa, toivottavasti sinulle ei elämän varrella tule tätä suurempia rasituksen aiheita. Tai sitten siihen ei paljoa muuta sisältöä olekaan. Kyllä elämä antaa oikeat mittasuhteet, kun korvantaustat ehtivät kuivahtaa. Olen varmasti ollut tien päällä reilusti yli puol milj. kilsaa ja se ettei ole kertaakaan kolahtanut niin autolla kuin pyörälläkään, varmasti ei johdu "reilusti paremminsta/turvallisemmista" nuorista kuskeista, jonka kaltaisten toilailuista saa päivittäin lehdestä lukea. Muistaakseni eilisen valkoisen nokkakolariauton tuulilasissa heiluivat karvanopat!
Aikuinen nainen nexusti
jaa-a... sivusuunnassa liikkuminen, valojen päällä pitäminen, värikäs mopo ja ajoasuste... en mä tiedä, eikai sitä millään varma voi olla...
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Korjaan vielä, ettei minun eteeni olla vielä kertaakaan käännytty, tiedä sitten mistä syystä. Pyöräni on punainen ja valot kytkeytyvät automaattisesti päälle käynnistyksen yhteydessä. Kypärä on hopean värinen. Ajoasu musta, mutta sen ajattelin jossain välissä vaihtaa värikkäämmäksi.
Yksi tärkeä jäi vissiin mainitsematta eli ajolinja; ei saa ajaa liikaa kaistan vasemmassa reunassa, jolloin autoilija voisi ehkä nopeasti vilkaisten erehtyä luulemaan mopoilijaksi, jonka vauhti on huomattavasti alhaisempi kuin motoristin.
Aikuinen nainen nexusti
Jos autoilija ei näe sinua risteyksessä voi vilkauttamisella saada tosiaan huomion kiinnitettyä. Tällöin autoilija tuskin eteen hyökkääkään, koska toteaa onnekseen, että huomasi sinut onneksi ajoissa.(Trinity @ Kesä. 18 2007,10:22) kirjoitti
Vilkautuksen ajoitus pitäisi olla kun autoilija ekan kerran huomioi lähestyvän moottoripyörän. Tällöin vilautus tulisi ikään kuin yllätyksenä, eli muistutuksena "täältä tullaan.."
Asia kääntyykin päälaelleen, jos sinut on jo havaittu hyvissä ajoin ja auto odottelee, että köröttelet rauhallista nopeutta (rajoitusten mukaan matelua) risteystä kohti.
Jossain vaiheessa vilautatkin sitten valoja. Tällöin valojen vilkautus voidaan tulkita, että "tuu vaan, kyllä sä ehdit.. mä hidastan sen verran..."
Eihän järkevän kuskin tietysti pitäisi enää alle lähteä tuollaisessa tilanteessa. On kuitenkin niitäkin, jotka tuollaisen vilautuksen saatuaan luottaa täysin merkin antajaan, eikä esim. huomioi edes toisesta suunnasta tulevaa liikennettä. Näin ajatellen vastuu on osittain myös merkin antajalla. Liikenteessä hiihtää niin kummallista porukkaa, että kaikki on mahdollista..
Vielä kun lisätään tuohon kännykät, väsymys, alkoholi, mäkättävä vaimo/mies... ym. huomion herpaannuttaja voi tulkintoja vilkautukselle löytyä useampikin..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Ja takasin aiheeseen.(Deathman @ Kesä. 18 2007,09:20) kirjoitti
Eikös se ollutkaan Lappenrannassa eikä Imatralla?
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.