Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Eli minkäkokoisia suuttimia noissa dynojetin paketeissa oikein tulee? onko edes järkevää suunnitella vaihtavansa suunnilleen samankokoiset ihan tuosta vain, ne kun maksaa 3 - 4e / kpl ja dynon paketti taas 130e... mitä kaikkea muuta siinä paketissa tulee mukana? vakio pääsuutin näytti olevan kokoa 145.

muuten, minkälaisia tehoja olette noista saanu tuolla paketilla? itellä on nyt tällähetkellä vain "suora" remuksen pönttö parantamassa kulkua.

Älä turhaan laita rahojasi dynojettiin vaan viet pyörän penkkiin säädettäväksi. Isompaa pääsuutinta ja rikkoja neulojen alle, jos tarvii lisää soppaa.
    Z750 -07
    zx-9r -00
    zx-6r -96
    eli minkäs kokoisia suuttimia sinne laittas?
    Vaikka 5 suuremmat pääsuuttimet. Osakaasulla tilanne voi olla toinen johtuen aikaisempien omistajien "säädöistä". Eli mielenrauhan ja parhaan tuloksen saat käymällä penkissä. Vaikka http://www.kemi.fi/kemimc/

Z750 -07
    zx-9r -00
    zx-6r -96
    Älä vaan osta mitään dynojetin suutinsarjoja, ne on paholaisen keksimiä. Saman asian ajaa vakioneulan nosto jos sekään tarpeellista, dyno kertokoon. Itse en saanut ikinä dynojettiä pelittää kunnolla edes kymmenistä eri säädöistä huolimatta ja lopulta meni hermot- vaihdoin vakio neulat takaisin ja toimii kuin enkeli.
    pyörä kävi penkissä, ja kauhea kuoppa 5000-7000 rpm kohdalla tehossa. seokset aivan liian rikkaalla säätäjän kukaan. vehkeessä ei vain ole säädettäviä neuloja joten mikä neuvoksi? muuten käyrä oli tasainen ja konetehoa luvatun verran. paikallaan on remus-kisapönttö, liekö sillä vaikutusta (yleensä vain menee vissiin liian laihalle eikä rikkaalle kun bolt-onneja laittaa??). mikä on muuten vehkeen seosruuvien ohjearvo? niitä säätämällä saatiin nykiminen alle 3000 rpm poijes.

lähiaikoina laitan vakiopöntön takaisin ja luultavasti käy uudelleen sitten penkissä.
    Ex mopoon ZX-6R -99 laitettiin dynojet suuttimet, BMC putsari ja Yoshimuran RS3 race pönttö, paketti säädettiin Siukolan Ekin toimesta.

Siukola laittoi alkuperäisiä suuttimia pienemmät suuttimet dynojetin paketista ja kertoili et neula on tärkeämpi kuin itse suuttimet. Tehoja jarrutettiin 108hv / 64nm takapallolta!

Oli myös sitä mieltä, että monet jotka alkaa itse laittelemaan niin ottaa heti isoimmat suuttimet mitkä löydetään paketista ja sit ihmetellään kun pelit ei toimi/kulje.

Pyörä kävi pikkasen laihalla aivan punarajan tuntumassa mutta harvemmin kierrokset siellä niin kauaa on että ehtisi tuhoja tekemään.

Liikkui kyllä näiden jälkeen hyvin, ainakin minun mielestä *
    ex Mopot:
    Suzuki RG125F, Kawasaki ZX-6R -99, Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P

Nykyiset kulkupelit: Kawasaki ZX-10R -07, BMW 528i touring -97 R.I.P, Volvo 740 GLE -88, BMW 530iA M///sport -03
    Lainaa (jmp1984 @ Heinä. 26 2007,14:25) kirjoitti
    pyörä kävi penkissä, ja kauhea kuoppa 5000-7000 rpm kohdalla tehossa. seokset aivan liian rikkaalla säätäjän kukaan. vehkeessä ei vain ole säädettäviä neuloja joten mikä neuvoksi? muuten käyrä oli tasainen ja konetehoa luvatun verran. paikallaan on remus-kisapönttö, liekö sillä vaikutusta (yleensä vain menee vissiin liian laihalle eikä rikkaalle kun bolt-onneja laittaa??). mikä on muuten vehkeen seosruuvien ohjearvo? niitä säätämällä saatiin nykiminen alle 3000 rpm poijes.

lähiaikoina laitan vakiopöntön takaisin ja luultavasti käy uudelleen sitten penkissä.
    Onko ilmankierrätysventtiilihässäkkä poistettu venakopan päältä? Jos ei niin kunnon säätöihin saaminen on lähes mahdotonta...Vilkaiseppas tuolta: http://www.webzxr.co.uk/ tech tips-> float bowl vent mod. Pitäis toimia 6R:ssä samalla periaattella. Itse modin teko on erittäin helppo, ja kuten sanottu lähes välttämätön jos meinaa ram-air:lla varustetun pyörän säätää kunnolla.
    Kawasaki ZX7R -01

* * * * "everyone loves you when you are dead..."
    Lainaa (jukepoksi @ Heinä. 26 2007,14:55) kirjoitti
    pyörä kävi penkissä, ja kauhea kuoppa 5000-7000 rpm kohdalla tehossa. seokset aivan liian rikkaalla säätäjän kukaan. vehkeessä ei vain ole säädettäviä neuloja joten mikä neuvoksi? *muuten käyrä oli tasainen ja konetehoa luvatun verran. paikallaan on remus-kisapönttö, liekö sillä vaikutusta (yleensä vain menee vissiin liian laihalle eikä rikkaalle kun bolt-onneja laittaa??). mikä on muuten vehkeen seosruuvien ohjearvo? niitä säätämällä saatiin nykiminen alle 3000 rpm poijes.

Onko ilmankierrätysventtiilihässäkkä poistettu venakopan päältä? Jos ei niin kunnon säätöihin saaminen on lähes mahdotonta...Vilkaiseppas tuolta: http://www.webzxr.co.uk/ tech tips-> float bowl vent mod. Pitäis toimia 6R:ssä samalla periaattella. Itse modin teko on erittäin helppo, ja kuten sanottu lähes välttämätön jos meinaa ram-air:lla varustetun pyörän säätää kunnolla.
    Tuli tuosta sun viestistä mieleen, että kun mun mopo oli laitettavan Siukolalla niin hän tukki jonkun putken vaahtomuovilla ei kylläkään ottanu mitään erillistä osaa pois!

Oliskohan liittyny juurikin tuohon
    ex Mopot:
    Suzuki RG125F, Kawasaki ZX-6R -99, Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P

Nykyiset kulkupelit: Kawasaki ZX-10R -07, BMW 528i touring -97 R.I.P, Volvo 740 GLE -88, BMW 530iA M///sport -03
    Lainaa (LOCTITE @ Heinä. 26 2007,15:02) kirjoitti
    Lainaa (jukepoksi @ Heinä. 26 2007,14:55) kirjoitti
    pyörä kävi penkissä, ja kauhea kuoppa 5000-7000 rpm kohdalla tehossa. seokset aivan liian rikkaalla säätäjän kukaan. vehkeessä ei vain ole säädettäviä neuloja joten mikä neuvoksi? *muuten käyrä oli tasainen ja konetehoa luvatun verran. paikallaan on remus-kisapönttö, liekö sillä vaikutusta (yleensä vain menee vissiin liian laihalle eikä rikkaalle kun bolt-onneja laittaa??). mikä on muuten vehkeen seosruuvien ohjearvo? niitä säätämällä saatiin nykiminen alle 3000 rpm poijes.

Tuli tuosta sun viestistä mieleen, että kun mun mopo oli laitettavan Siukolalla niin hän tukki jonkun putken vaahtomuovilla ei kylläkään ottanu mitään erillistä osaa pois!

Oliskohan liittyny juurikin tuohon *
    Ainakin jos sen venttiilin ohjauspuolen letkun tukkii, se ajaa melkein saman asian kuin ottaisi koko venttiilin pois (estää venttiiliä sulkeutumasta). Säästäähän siinä painossa joitain grammoja jos irroittelee sen venttiilin siitä välistä ja samalla saa lisää tilaa putsarin alle.. Itse otin lisäksi sen Clean Air System- venttiilin poies.
    voisiko joku valaista että mitä tuo toimenpide tekee? harvoin (?) ylimääräisiä osia japskit pellin alle lyö
    Lainaa (jmp1984 @ Heinä. 27 2007,16:40) kirjoitti
    voisiko joku valaista että mitä tuo toimenpide tekee? harvoin (?) ylimääräisiä osia japskit pellin alle lyö
    No kyllä noi saastehimmelit ainakin mulle ihan ylimääräsiä on, kaikista Kawoistani olen ne heivannu. Rexissä oli vieläpä aktiivihiiliputsarizydeemi tankin höyryille kun Kalifornian mallia on se.
    Toi Clean Air himmelihän painaa ylimäärästä ilmaa pakokanavaan että mömmöt palaa paremmin, siten hankaloittaa seosten säätämistä ja aiheuttaa pauketta pakoputkessa moottorijarrutuksessa.

Hakua käyttämällä löytyy aiheesta lisähorinaa.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
    voisiko joku valaista että mitä tuo toimenpide tekee? harvoin (?) ylimääräisiä osia japskit pellin alle lyö *
    Tuo venttiili katkaisee putsarikotelossa vallitsevan ilmanpaineen pääsyn kohokammioihin kovan kiihdytyksen sekä yläkierroksien aikana (ohjaussignaali kurkusta, venttiili sulkeutuu alipaineen ollessa suurimmillaan). Alkuperäinen syy tämän venttiilin käyttöön Kawasakilla lienee tavoite saada seossuhteet käyttäytymään siedettävällä tavalla.

Eli yksinkertaistettuna tuo venttiili estää moottoria menemästä liian rikkaalle kiihdytyksissä ja yläkiekoilla.
    Kyllä ne toisinaan lyö, luepa tuolta: RAM-AIR CARB TUNING
    Kawasaki ZX7R -01

* * * * "everyone loves you when you are dead..."
  15.  
    keskialueen kuolleisuuteen löytyi syys 95% varmuudella: kuristus paikallaan. luistit ei pääse aivan auki, vaan jäävät 3mm "kiinni". voiko niitä muovisia stoppareita hioa/sorvata sen 3mm huoletta pois? neulan puolesta kyllä pystyisi.

ilmeisesti joku unohtanut/ei välittänyt kun on pyörää muuttanut täystehoiseksi.