Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 42:een 42:sta
  1. #31
    Yli 25v sitten omistamassani (ensimmäisessä) "isossa" pyörässä ei ollut tehoja juuri mitään verrattuna nykyisiin mutta kyllä sekin kiihtyi helposti nopeuksiin, joissa olisi päässyt hengestään. Toisin pysäyttimet ja ajo-ominaisuudet olivat vain nimellisesti olemassa. Kyllä nykypyörillä on helppo ajaa verrattuna 70 -luvun pyöriin. Ja jos edellisesta ajokerrasta on 20 vuotta, on sitä taas täysi aloittelija mutta 20 kesäiseen aloittelijaan erona on se, että harkintakykyä ja liikennekokemusta saattaa olla enemmän.

    Väitän kyllä, että ne 40 - 55v "uusiomotoristit" eivät ole se riskitekijä mutta heidät on helppo nimetä sellaiseksi - vaikka muutaman onnettomuuden perusteella. Se nyt on vaan niin, että nuoruus ei tarkoita automaattisesti parempaa ajotaitoa edes mp:llä. Ei pidä ajatella kuin jossain apinalaumassa jossa nuorempi uros olettaa olevansa nuoruuttaan vahvempi ja siten myös parempi kaikessa muussakin. Kai se nuorempi apina olettaa osaavansa ajaa moottoripyörääkin paremmin kuin vanhempi apina vaikka kumpikaan eivät olisi sellaista ennen nähneet
  2. #32
    Lainaa (foxterrier @ Kesä. 16 2007,18:39) kirjoitti
    nyt alla haaveitten Ducati, sillä pääsee riittävän lujaa mut tääpä ajeleekii, ähäkutti, melkee rajotuksilla
    kierrosten rajotuksilla?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  3. #33
    Lainaa (jokao @ Kesä. 16 2007,18:59) kirjoitti
    Jos "vanhemmat" kuskit, 40-55v., ovat riski liikenteessä niin miksikähän vakuutusyhtiöt, jotka ovat tunnettuja riskinarvioimiskyvyistään, myöntävät juuri tuolle ikäluokalle halvemmat vakuutukset kuin nuoremille .
    Jaa-a, missähän vakuutusyhtiössä sulla mahtaa vakuutukset olla?
    30-37v. kuuluu pienimpään riskiryhmään ainakin Pohjolassa.
    1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
    Left Hand Path
  4. #34
    Lainaa (Paso @ Kesä. 16 2007,18:25) kirjoitti
    toinen asia mihin haluaisin kiinnittää huomiotan on nämä 40-55v ikäiset, joilla on varaa tähän harrastukseen.
    Onneksi olin jo yli 55 kun ostin tuliterän ajopelin eli en taida kuulua riskiryhmään....
    Taivas saa odottaa
  5. #35
    Uskallan kyllä myötää että kirjoitin mitä kirjoitin ja ehkäpä onkin niin että alle nelikymppisillä on halvemmat vakuutukset kuin 40-55 vuotiailla. Ajatus, jonka sinäkin BlackCat varmaan oivalsit, oli että vakuutusyhtiöt ovat laskeneet varmasti tarkalleen, minkä ikäiset motoristit ovat altteimpia onnettomuuksille. Ja mikäli vakuutusmaksuja voi käyttää ohjeena päättelyssä, juuri kortti-iän saavuttaneet ovat tuo kallein vakuutusryhmä. Lisäksihän yhtiöt käyttävät vielä vakuutusmaksulaskelmissaan apuna pyörän tehopaino suhdetta sekä pyörän haltijan kotipaikkakuntaa.



  6. #36
    Lainaa (jokao @ Kesä. 16 2007,17:30) kirjoitti
    Onnettomuustutkijat selittävät suuria onnettomuuslukuja kasvaneelle mp-määrällä (v.2000 n.100tuhatta pyörää ja v.2007 n.170 tuhatta) mikä on tietenkin totta mutta vain yksi puoli asiasta. En todellakaan toivoisi niin käyvän ja varsinkin tulevaisuuden ennustaminan on vaikeaa mutta kohta ollaan tilanteessa jolloin motoristit pyörineen ovat suurennuslasin alla ja pyörät katsastetaan joka toinen vuosi, tehoja ja varusteita syynätään yhä tarkemmin, vakuutusmaksut hyppäävät aimoharpan ylöspäin jne...
    Herää kysymys, mitä pyörien katsastaminen yms. auttaa kun syy onnettomuuteen useimmiten kuitenkin on jokin muu kuin itse pyörä ja sen tehot ?
    Kyllä mopolla ja polkupyörälläkin pääsee hengestään ikävä kyllä....tarviiko myös niitä alkaa katsastamaan ?
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

    " Tanan IT-miehet ! "

    Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
  7. #37
    Lainaa (Mänty @ Kesä. 16 2007,15:07) kirjoitti
    Itseä ei hetkauta suuntaan eikä toiseen tuntemattomien poistuminen hiippakunnasta, kävi se sitten millä välineellä tahansa. Saisi olla suruissaan 24/7, jos kaikkia surisi. Läheiset sitten asiaan kuuluvalla tunteella.
    Onhan se toki näinkin, mutta eiköhän noi kynttiläketjut ja keskustelut näistä aiheista ole lähinnä sitä prätkäilijöiden yhteenkuuluvuudentunnetta ?
    Joidenkin motoristien mielestä ollaan kai vähän niinkuin yhtä perhettä vai olenko väärässä ?
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

    " Tanan IT-miehet ! "

    Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
  8. #38
    Lainaa (Masanaattori @ Kesä. 16 2007,22:49) kirjoitti
    Lainaa (jokao @ Kesä. 16 2007,17:30) kirjoitti
    Onnettomuustutkijat selittävät suuria onnettomuuslukuja kasvaneelle mp-määrällä (v.2000 n.100tuhatta pyörää ja v.2007 n.170 tuhatta) mikä on tietenkin totta mutta vain yksi puoli asiasta. En todellakaan toivoisi niin käyvän ja varsinkin tulevaisuuden ennustaminan on vaikeaa mutta kohta ollaan tilanteessa jolloin motoristit pyörineen ovat suurennuslasin alla ja pyörät katsastetaan joka toinen vuosi, tehoja ja varusteita syynätään yhä tarkemmin, vakuutusmaksut hyppäävät aimoharpan ylöspäin jne...
    Herää kysymys, mitä pyörien katsastaminen yms. auttaa kun syy onnettomuuteen useimmiten kuitenkin on jokin muu kuin itse pyörä ja sen tehot ?
    Kyllä mopolla ja polkupyörälläkin pääsee hengestään ikävä kyllä....tarviiko myös niitä alkaa katsastamaan ?
    Eipähän katsastaminen varmaan paljon autakkaan mutta jos onnettomuusluvut synkistyvät alkukesän malliin pitkin kesää niin varmaan vakuutuyhtiöt ja muut onnettomuuksista rahaa maksamaan joutuvat alkavat miettimään että "tarttis tehrä jotain". Heitin tuon tuolla aiemmin ihan vain noin niinkuin yhtenä mahdollisuutena kuin tässä loppujenlopuksi voisi tulevaisuudessa käydä....
  9. #39
    Lainaa (jokao @ Kesä. 16 2007,22:59) kirjoitti
    Eipähän katsastaminen varmaan paljon autakkaan mutta jos onnettomuusluvut synkistyvät alkukesän malliin pitkin kesää niin varmaan vakuutuyhtiöt ja muut onnettomuuksista rahaa maksamaan joutuvat alkavat miettimään että "tarttis tehrä jotain". Heitin tuon tuolla aiemmin ihan vain noin niinkuin yhtenä mahdollisuutena kuin tässä loppujenlopuksi voisi tulevaisuudessa käydä....
    Näinhän tässä loppuviimeksi luultavammin tulee käymään !
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

    " Tanan IT-miehet ! "

    Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
  10. #40
    Lainaa (roboratsu @ Kesä. 16 2007,21:22) kirjoitti
    kuin jossain apinalaumassa jossa nuorempi uros olettaa olevansa nuoruuttaan vahvempi ja siten myös parempi kaikessa muussakin. Kai se nuorempi apina olettaa osaavansa ajaa moottoripyörääkin paremmin kuin vanhempi apina vaikka kumpikaan eivät olisi sellaista ennen nähneet
    Puhutko Org! :ista?

    No joo, taas putkahti huumorin puolelle, kirjoitat mielestäni viisaasti kylläkin.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  11. #41
    Ehkäs jos,voisimme yhdistää nuoren ketteryyden/terävyyden ja vanhemman viekkauden/elämänkolhiman viisauden=....todellisen motoristin verran parempi....



    KEPPI-G
  12.  
  13. #42
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Masanaattori @ Kesä. 16 2007,22:55) kirjoitti
    ...Joidenkin motoristien mielestä ollaan kai vähän niinkuin yhtä perhettä vai olenko väärässä ?
    Et suinkaan väärässä .. yhtä isoa perheriitaa kaiken aikaa ..
    Oikein kunnollista viha/rakkausdraamaa .. jossa mikä tahansa neuvo,
    joka tähtää hiemankaan varovaisuuteen, on kukkahattuilua.

    Nämä on asennejuttuja suurimmaksi osaksi. Se, että radalla on nopea ja
    osaa hallita laitteen kunnolla, on ihan hyvä, mutta siltikin väittäisin, että
    liikenteessä pitäisi olla aika nöyrä, sillä vaikka miten itse osaisi, niin voi
    joutua "puusilmien" runneltavaksi. Monesti on osoittautunut todeksi, että
    itsekin pääsee nopeammin, kun osaa hieman joustaa eikä tuuppaa sitä
    etupyörää ihan jokaiseen väliin mihin se suinkin mahtuu. Kaiken
    kaikkiaankin turvavälit sekä autoilijoilla että mopoilijoilla on jotain mikä
    on ihan toisilta planeetoilta .. Liikenne näet sujuu ihan hyvin ... kunnes
    joku keksii tehdä jotain täysin yllättävää .. vaikka eihän niin saa tehdä,
    mutta näin vaan kumminkin käy .. aika usein .. valitettavasti ...
    ...
    Taannoin, kun ajoimme letkassa, niin kappas .. ensimmäisenä ajanut
    huomasi yllättäen, että .. hitto .. tuonnehan meidän piti kääntyä ja
    toisena ajanut ajeli yhdellä kädellä ohjaten mukavassa asennossa vasen
    käsi lantiolla rennosti lepäillen .. ensimmäinen pikajarrutti .. räks ja
    poks .. helinää ja raapiutuvan mopon kolinaa .. mopo meni niin, että
    kipinät lenteli ja kaveri olkapää edellä asfalttiin .. kypärästä oli paljon
    hyötyä .. kuten nahkarotsistakin ja toppauksista .. itse ehdin nippa nappa
    väistää etten ajanut ukon päälle .. sehän se vielä olisi puuttunut *huh*
    meinasi oikein kiire tulla .. siitä pyörä pajalle ja ukko lasarettiin
    tarkistuksiin .. pääsi sairaslomalle sitten jne ...
    .. juu .. on näitä nähty .. kun kaikki meni olevinaan niin hyvin ja
    turvallisesti .. mitäpä tässä nyt voisi sattua ..

    <span style='color:blue'>Vaan kokemuksesta tiedän, että ihan jokainen onnettomuus on
    yksilöllinen ja niihin johtavat ihan omanlaisensa syyt .. eikä koskaan
    ole tai tule toista ihan juuri samanlaista
    </span>, mutta jotain niissä kuitenkin on
    sellaista, jolla niitä pystyisi välttämään .. ihan on itsestä kiinni mitä
    haluaa tehdä ..




    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12