Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 88:een 88:sta
  1. #61
    Lainaa (raider @ Kesä. 14 2007,10:03) kirjoitti
    Se raita on todella liukas sateella. Kaveri oli hyvin lähellä kaatua siitä sateella.
    Ei ihme sillä Focuskin luikerteli jonnin verran ko. paikkauksissa joka kerran kun kaistaa vaihtoi.
    "Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
    "Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
  2. #62
    Lainaa (HarriS @ Kesä. 15 2007,17:05) kirjoitti
    Tuo on taas niin sitä, että ajattelematta tehdään kuten on ennenkin tehty. Ei luulis olevan kallista eikä vaikeaa sekoittaa bitumin pintaan sopivan karkeaa soraa tms.
    Niin, mikseivät heittele sen päälle asennettaessa jotain karhennetta. Näin muistaakseni Ruotsissa kaverit tekee uudelle asfaltillekin eli siihen heitellään jotain hiekkaan päälle ja jyrätään siihen. Kuluu aikanaan sitten pois.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  3. #63
    Onhan meillä motoristeilla sentään myös turvallinen tapa ajaa hämeenlinnan väylällä. Ajoin koko matkan Hyvinkäältä Helsinkiin vasenta kaistaa ilman mitään luisteluongelmia. Pelkästään oikeeta kaistaa ei voi ajaa rekkojen perässä, mutta tehdäänkö vasemmasta kaistasta motoristikaista ?
  4. #64
    Aivan loistavaa, jos palautteesta on ollut hyötyä! *

    Jatkossakin aina palautetta kun siihen on aihetta.



  5. #65
  6. #66
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MaSaTech @ Kesä. 16 2007,13:01) kirjoitti
    Hieman tökerösti muotoiltu teksti tuossa addressissa, mutta asia tuli ainakin sen tuntevalle selväksi. Allekirjoitin.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  7. #67
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ehdotus :

    Lainaa kirjoitti
    Tieliikennelaitos (Destia) on korjannut kolmostietä ainakin Vantaa-Hyvinkää välillä laittamalla kaistojen väliin hengenvaarallisen vähäkitkaista pikimassaa. Yleisesti paikkaus on jatkuvaa noin 30cm levyistä nauhaa.

    Tämä kyseinen paikkaus on aiheuttanut jo useita läheltä piti -tilanteita liikenteessä, varsinkin moottoripyöräilijöille. On myös aika todennäköistä, että liukas pikimassa on aiheuttanut jo onnettomuuksia. Toivomme, että tieliikennelaitos perustelisi tämän projektin tarkoituksen esimerkiksi omilla internet-sivuillaan (www.tieliikelaitos.fi) ja kertoisi, kuka/ketkä ovat tästä hankkeesta vastuussa, sekä tekisi tiestä turvallisemman.

    Paikkauksen liukkaudesta kertoo jotain se, että tienpinnan ollessa kosteana moottoripyörällä on miltei mahdotonta tasakaasullakin vaihtaa kaistaa - pyörää lähtee holtittomiin luisuihin pikimassan johdosta. Myöskin tasakaasulla autolla pikivanaa ylittäessä on luistonestojärjestelmät aktivoituneet. Liukkautta voi verrata tuoreeseen öljyvanaan ajoon.

    Pyydänkin allekirjoittamaan tämän addressiin, koska vaarallinen pikimassakorjaus tulisi mataloittaa ja karhentaa tai jollakin muulla tavoin tehdä normaalia tienpintaa vastaavaksi. Toimenpiteenä pelkkien varoitusliikennemerkkien pystyttäminen ei ole riittävä. myöskin toivomme että vastaavanlaisten "korjausten" tekeminen lopetetaan kunnes niiden tekemiseen on löydetty turvallisempi tapa.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  8. #68
    Hyvä, tässä kootut teokset:

    "Tieliikennelaitos (Destia) on korjannut kolmostietä ainakin Vantaa-Hyvinkää välillä laittamalla kaistojen väliin hengenvaarallisen vähäkitkaista pikimassaa. Paikkaus on noin 30cm levyistä ja nauhamaista.

    Tämä kyseinen paikkaus on aiheuttanut jo useita läheltä piti -tilanteita liikenteessä, varsinkin moottoripyöräilijöille. On myös aika todennäköistä, että liukas pikimassa on aiheuttanut jo onnettomuuksia. Me allekirjoittaneet toivomme, että tieliikennelaitos perustelisi tämän projektin tarkoituksen esimerkiksi omilla internet-sivuillaan (www.tieliikelaitos.fi) ja kertoisi, kuka/ketkä ovat tästä hankkeesta vastuussa, sekä tekisi tiestä turvallisemman.

    Paikkauksen liukkaudesta kertoo jotain se, että tienpinnan ollessa kosteaa moottoripyörällä on miltei mahdotonta tasakaasullakin vaihtaa kaistaa - pyörää lähtee holtittomiin luisuihin pikimassan johdosta. Jopa tasakaasulla autolla pikivanaa ylittäessä ovat renkaat luistaneet ja luistonestojärjestelmät aktivoituneet. Liukkautta voi verrata tuoreessa öljyvanassa ajamiseen.

    Pyydänkin allekirjoittamaan tämän adressiin, koska vaarallinen pikimassakorjaus tulisi mataloittaa ja karhentaa tai jollakin muulla tavoin tehdä normaalia tienpintaa vastaavaksi. Toimenpiteenä pelkkien varoitusliikennemerkkien pystyttäminen ei ole riittävä. Toivomme myös, että vastaavanlaisten "korjausten" tekeminen lopetetaan kunnes niiden tekemiseen on löydetty turvallisempi tapa."

    Vielä kehittämisehdotuksia? Ei näin aamusta tuo runosuoni oikein luista ja tielle polttelee mieli, mutta kannattanee nyt lähteä autolla, kun joudun ajamaan kyseistä moottoritietä pitkin.
  9. #69
    Mielelläni allekirjoittaisin adressin, jossa vaaditaan korjaamaan tie turvalliseen kuntoon. Mutta kun vaaditaan tielaitosta julkaisemaan "...kuka/ketkä ovat tästä hankkeesta vastuussa..." niin en allekirjoita.

    Emme kai sivistysvaltiossa vaadi vastuullisille yksityishenkilöille "julkista hirttämistä". Riittää kun tielaitos myöntää virheensä korjaamalla tien.
  10. #70
    Juuh tuossa torstaina tuli havaittua sama hämeenlinnassa 130 tielllä . Lahdentien risteyksestä tehty uutta pintaa alkoin honda vanhus poikia 3:lla lähes normaalikiihdytyksessä.
    hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
  11. #71
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pikipaikkauksen ensimmäinen kuolonuhri : linkki
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  12. #72
    Onkohan Turussa käytetty samaa paikkausmenetelmää Tuomaansillalla / sen läheisyydessä Helsingintiellä? Näyttää ainakin pirun liukkaalta. Lähetinkin jo palautetta ja sähköpostia tiehallinnolle noista paikkauksista.



    '06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
  13. #73
    Perjantai aamulla meinasi lähteä kirjaimellisesti mopo käsistä itseltäkin Hyvinkään kohdalla, oli silkkaa tuuria, että pysyin tiellä ja pystyssä. Ei puutu enää kuin Ruotsin mallin mukaiset vaijerikaiteet liikenneturvallisuutta lisäämästä. Niihin se olisi kiva luistella kun vetää nurin märällä bitumilla, tulis perikunnalle hautaus halvaksi kun kuskin saa pakata kaupan muovipussiin.

    Kenenkähän asiaa Liikenneturvakin ajaa, 3-tien bitumikaistoista päätellen ei ainakaan motoristien.
    Tänään menehtyneelle motoristille.

    P.s. Toivottavasti tämä ei ole uuden hallituksen työllistämis-politiikkaa, että "motoristit monttuun" kyllä niistä joku töissäkin käy.
    Jos ois mitä jois, niin jois pois.................
  14. #74
    Jokos joku on käynyt tutkimassa miten tie on nyt karhennettu? Olisi kiva tietää onko asia hoidettu ihan oikeasti kuntoon vai onko se "karhennettu" eli raavittu vähän pintaa näön vuoksi niin että pikiraita on kiillottunut takaisin entiselleen ensi viikonloppuun mennessä.
  15. #75
    Aika monta kannaottoa jo ennen kohtalokasta turmaa. Tienpitäjä tuskin voi väittää ollensa tietämätön. Jossain päin maailmaa ensin eroaisi liikenneministeri, sitten tiehallinnon pamput ja sitten vielä pari alempaa viskaalia. Japanissa olisi vielä oma kulttuurisidonnainen käytäntönsä.

    Mitähän meillä? Oisko vaikka liikenneministerille vakivirka tiehallinnosta, palkankorotus säästöistä tiehallinnon vastaaville jne. Ja moottoripyöräilyn totalikielto!

    Hyvä suomi!
  16. #76
    Tais olla vähän karhennettu alkupäästä(helsingistä tultaessa), muuten en huomannut eroa. Ajoin kylläkin pakulla...
    Suzuki GSX 600 F -95
  17. #77
    Lainaa (Siikki @ Kesä. 18 2007,17:30) kirjoitti
    Tais olla vähän karhennettu alkupäästä(helsingistä tultaessa), muuten en huomannut eroa. Ajoin kylläkin pakulla...
    Tai sitten tuo kerhennus johtuu runsaista kaistan vaihdoista, kun kyse kerran on alkupäästä.

    Olivathan ne (joku) siellä THssakin sanonut, että "kyl se siit ajan kans", mutta kun ei niiden päällä jatkuvasti ajeta.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  18. #78
    Uudenmaan uutisten mukaan karhennuspäivä onkin vasta huomenna.
  19. #79
    Teimme asiasta tiedotteen lehdistölle ja kerhoille tänään. Valitettavasti liian myöhään.

    Toivottavasti kerhot jatkavat tiedotetta eteenpäin jäsenilleen, että voimme välttää lisäonnettomuudet.

    Teemme myös mitä varmimmin tutkintapyynnön asiasta. Se on jo valmis, enään puuttuu puheenjohtajan allekirjoitus ja toimittaminen viranomaisille.

    Tiedote:
    http://smoto.info/index.p....temid=2

    tai http://www.smoto.fi

    Sen voisi jakaa .org:inkin postituslistalle.

    Ensin on saatava tieto motoristeille että välttävät tieosuutta. Sitten katsotaan mitä muuta saadaan aikaan.

    Hv
    SMOTO
    - ride free -
    Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but the wrod as a wlohe.
  20. #80
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Wasserschwein @ Kesä. 18 2007,18:25) kirjoitti
    Uudenmaan uutisten mukaan karhennuspäivä onkin vasta huomenna.
    Joo kato turha pitää kiirettä, eihän viikonloppunakaan haluttu mitään tehdä kun ei tää varmaan oo sit niin tärkee?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  21. #81
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Uutta uutista, lukekaahan : MP-Maailma
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  22. #82
    Lähes lippasin tuohon tänä aamuna Hyvinkäällä. Töihin päästyäni luinkin sitten että joku oli kuollut vähän myöhemmin Klaukkalan kohdalla . V-u toi on kyllä p-ä.
  23. #83
    Lainaa (Jassu @ Kesä. 18 2007,19:44) kirjoitti
    Uutta uutista, lukekaahan : MP-Maailma
    Urakoitsijan tietämättömyys?? Eikös tuo Lemminkäinen ole noita päällystyshommia tehnyt vaikka kuinka kauan ja ei silti ole alasta tietoa? Kyllä nyt vähän haiskahtaa tuo homma siltä, että on yritetty vaan tehdä halvalla homma ja saada työstä isot voitot kotiin. Ikävää vaan asiassa on se, että suurin sijaiskärsijäryhmä tässä ahneudessa on motoristit.......
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  24. #84
    Loistavaa, maikkarin uutissa juttua...
    Kahvankääntäjä
    Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
  25. #85
    Katsokaan Maikkarin uutiset.
  26. #86
    Se yksi tyyppi sanoi uutisissa että vaikka urakoitsijoissa ja työntekijöissä oli motoristeja niin kenellekään ei tullut mieleen että se voisi olla niin liukas. Eli kuitenkin motoristien vika, mitäs ei tiedetty eikä sanottu. V*ttu.

    Edit. Typo.



    MV Agusta Brutale 910R -08

    Ex: Suzuki SV 1000S -06
  27. #87
    Vittu kiva lukea tätä päivä sen jälkeen, kun vein pyörää Martinlaaksosta Rajamäelle 6000km huoltoon.

    Kaatosade päällä. Lähen loivassa kulmassa ohittaa rekka joka vetää 80, ku ite ajelin kelistä johtuen noin 100-110... kappas vain, tuun siihe keskiviivalle ja perse siirty noin 20-30 senttiä sivulle hätäseen. Onnex loppu bitumipinta tarpeeks äkkiä ja sain viel woblauksen aisoihin, enkä lähteny satulasta, vaikka ilmaan pomppasinki penkistä. Säikähdin niin kovin että seuraavaan ramppiin seis ja 5 minuuttia taukoa että kädet lakkas tärisemästä.

    Onnex näen, että tän foorumin käyttäjät, Smoton ja MotOrgin porukat yleensä, osaa tehdä asialle jotain. Allekirjoitin niin ikään tuon addressin. On se vittu että yhen ressukan piti kuolla ennenku päättäjät sai kaivettua bonuksista saamansa extraraharullan perseestään. Nyt ku vielä joku myöntäis virheensä niin... ihme ois!

    Mitäköhä kivaa seuraavaks tulee? Varmaa jotain peilipintaisia katumaalauksia, joista lähtee pito niin ikää samantien ku koskee. Ja sit varmaa TH selittää sitä että "näkyy paremmin peilipintainen maalaus ku ajovalo osuu niihin" tai muuta paskaa... Voi hyvänen aika sentään.

    Tosiaan vaijerikaiteet vielä tohon kolmostien varrelle ja kuolemanloukku on valmis.

    Kiitos kaikille asian eteen puurtaneille. Ehkä säästetään helvetin monta motoristihenkeä teidän ansiostanne. Addressin tekijä jos heittää mulle privaa, ni tarjoon bisset sulle pk-seudulla!
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  28.  
  29. #88
    Paikkaukset on nyt sitten korjattu ja silleen, vaik en tiiä sitten mikä siin mun pyörän alla sit niin liukas oli, kun vaihdoin kaistaa .. kehotan edelleen varovaisuuteen 3-tiellä.. ja kun en tossa pimeellä noita paikkauksen välejäkään niin hyvin näe... mut ilman naarmuja kotiin ja silleen
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123