Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Pyörä tuli tosiaan hommailtua n.kuukausi sitten, vaikkei iän puolesta ajaa saakkaan vielä pitkään aikaan. Tarkoitus olisi ja on, rakentaa itseä miellyttävä perus pyörä, ajettavuudeltaan ok ja ulkonäöltään muista edes hieman poikkeava. Alkuperäinen tarkoitus oli pitää sivukatteet paikoillaan, siistitkin kun olivat, mutta mopo näyttää turhan laivalta näiden kanssa. Kuitenkin niiden siisteyden vuoksi pyörä on tarkoitus pitää muutettavissa lähes vakioksi takaisin, takarunkoa lukuunottamatta.

    Nyt tosiaan on muutama viikko kulunut ja rauhassa olen puhdistellut ja purkanut pyörää tasaista tahtia. Takahaarukan kiillotus on meneillään, keskiosan hiosin ja maalasin hopeaksi. Vanteiden reunojen kiillotus oli mielessä alunperin mutta sopiiko kiillotetut kehät valkosiin keskiöihin? Pyörän muusta pääväristä ei ole vielä tarkkaa tietoa, tumma pitää olla, jotta kiillotetut osat tulevat hyvin esiin. Kone on tarkoitus pudottaa, jotta nokkaketju ja kiristäjä saadaan vaihdettua sekä kone ja runko maalattua. Runkopalkki kiillotetaan ulkopuolelta ja sitten joitain pikkuosia, kuten tankinkorkki. Putkisto on tarkoitus tuoda takakatteen vierelle ylös niin, että änkkä on samassa kulmassa takakatteen kanssa. Pyörästä on tulossa kaksi paikkainen, joten mitään pystyperää ei ole tulossa. Ja tästä ensimmäinen kysymys, mikä muoviperä tähän sopeisi teidän mielestä?

    Lopuksi pari kuvaa vakiokuntosena:





  2. #2
    Tuossa mallissa ei taida olla hirveästi iloa rungon ja haarukan kiillotuksesta.
    Honda CBR 1000RR SC59
  3. #3
    Jos toi on f2 niin runko ja takahaarukka on paskarautaa niinkuin edellinen jo mainitsi...
    "Ihan v*tun ruma maski!" - sanoi joku lauantaiaamuna.....

    Member of P E T U Racing Team
    On se kova!
  4. #4
    Et sitten löytänut huonompaa aihiota raiskaukseen? Vai ajattelitko tehdä tilin noilla ehjillä katteilla?

    Eihän asiassa sinällään mitään vikaa ole. Saahan jokainen harrastaa mitä haluaa (lakien rajoissa), mutta minua on aina ihmetyttänyt ehjän vehkeen purkaminen. Ymmärtäisin tuon, jos se olisi kaadettu katteet paskaksi tai korjattu ja maalattu todella surkeasti.

    Wanha Java-viisaus: Jos se ei ole rikki, älä korjaa sitä!
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  5. #5
    No ei noita vanhan cebarin katteita voi hienoiksi sanoa, parempi ilman ;)



    "Ihan v*tun ruma maski!" - sanoi joku lauantaiaamuna.....

    Member of P E T U Racing Team
    On se kova!
  6. #6
    Kylläpäs tyrmätään! F2 Cebbo on ihan hieno aikansa tuote sellaisenaankin. Rakentelu on kuitenkin hieno harrastus ja mistä tahansa saa taidolla ja maulla tyylikkään.
    Runko ei mielestäni ole mikään silmänilo ja sen hienoksi tekemisessä on haastetta. Teräksen kiillottaminen kuulostaa vähän hassulta, mutta sitäkin on joku tehnyt. Itse ehkä maalaisin ja tekisin vaikka lasikuidusta "katteet" rungon päälle hitsien ja ohuiden putkien peittämiseksi.
    Vannekysymykseen sanoisin, että kiillotettu pinta näyttää paremmalta, kun vieressä on jotain tummempaa kontrastin saamiseksi.
  7. #7
    Elikkä vasemmalla puolella on sen verran naarmuja, että maalaus olisi ollut pakollinen toimenpide, jolloin uudet tarrat jne. Kiillotetut osat lakataan, jottei pilkkuja ilmesty. Runko tosiaan ei ole kaunis, pienet sivukatteet ei olisi huono idea asetella tankin alapuolelle. Rungon kromaus myös pompahti mieleen, kun kuitenkin irti otetaan. Perämuoviehdotuksia olisi kiva saada myös
  8. #8
    Kromauksen hinta saattaa olla aika suolainen...

    Takakatteesta sen verran että takarunkoa saattaa jotua lyhentämään että mahtuu uudempien takakatteiden sisään... R1 ja MV Agustan katteita on aika monessa mopossa kiinni, mutta aika vaikea on löytää takatetta jota ei olisi jo käytetty jossain taistelijassa... Jos haluaa uniikin niin silloin pitää tehdä itse kuidusta

    Kiillotetun pinnan lakkaaminenhan poistaa sitten kiiltoa Ja jos otat vanteet irti kiillotusta varten niin samalla ne valkoisiksi jäävät kohdat voikin maalata esim mustiksi tai tulevien katteiden värisiksi.
    "Ihan v*tun ruma maski!" - sanoi joku lauantaiaamuna.....

    Member of P E T U Racing Team
    On se kova!
  9. #9
    Juu no vanteethan on jo irti, kuten kohta kaikki muukin paitsi motti. Ninjan perä kiinnostais, koska olis siisti 2-paikkasenakin. Tosin sulla sellanen nyt jo on, mutta lähiseudulla ei kellään kai ole. Miten muuten toteutit takarungon, lyhensit vain vakiota? Itellä oli tarkotus tehdä kokonaan uusi, mutta jos menee noin niin todella hieno juttu! Kromauksen voisin saada hieman alennuksella tutun kautta, jos onnistuu niin vanteet, putkisto ja takahaarukka menisi samalla myös. Ja jotain osia oon joskus lakkaillu kiillotuksen jälkeen, ei kiilto paljoa häviä, hieman tummenee.



  10. #10
    En ole itse rakentanut tuota pyörääni, mutta yritän kuitenkin antaa vastauksia...

    Ninjan perä se ei ole, vaan nähtävästi Suzuki GSX-R 600/750 -04. Varmaa tietoa ei ole kun en ostanut alkuperäiseltä rakentajalta.

    Takarunko on katkaistu putkien yhtymäkohdasta, ja nähtävästi hieman taivutettu ylöspäin. Akku on siirretty penkin taakse, ja seatcowlille on tehty uusi kiinnike lattaraudasta.

    Kromaus varmaan kannattaa, jos sen halvalla saa teetettyä... Kiillotuksessa on kuitenkin jonkin verran työtä.
    "Ihan v*tun ruma maski!" - sanoi joku lauantaiaamuna.....

    Member of P E T U Racing Team
    On se kova!
  11. #11
    Aikaahan mulla on kiillottaakin, siitä ei ole onneksi kiinni. Käsitakajarru tulee tähän pyörään myös, koska piikkisessä yamahassani sellainen on ja siinä on sama jarrusylinteri, joten vaihdan päittäin ne. Pidemmän letkun joutuu vain luultavasti teettämään.

    Nyt lähti tulemaan dirtti.comista raiserit ja fatbar, tänään hain stormilta 14p eturattaan ja pitäisi vielä kavereiden tilaukseen päästä mukaan ostaa minivilkut eteen ja taakse sekä peilit.

    Eli nyt puuttuu enää tästä pakollisesta ostettavasta krääsästä maski ja muoviperä, uuden yamaha r6r:n perä on hakusessa, jos tulee vastaan niin linkkiä tänne vaan!

    Ainiin ja noita sivukatteita jostain krossista olen nyt tosissani miettinyt, hyvä ehdotus! KTM:n muovit taitavat olla turhan massoja jo ja ehkä liian kulmikkaatkin tähän, joten ehdotuksia saa laittaa tähänkin suhteeseen



  12. #12
    Löytyi saksalaisesta liikkeestä sopiva perä, jossa paikka kakkosistujallekin. Penkit pitää tehdä ja itse verhoiluttaa. Eli kyseessä gsx-r:n perä KLICK. Samasta paikasta tuli laitettua tilaukseen zetan etulokari, kun vakio suht möhkö. Tangon ja raisereiden toimitus viivästyi dirtti.comista, kun ei ole varastossa, jos tällä tai ensviikolla sitten, kuten sanottiin. Vielä puuttuu taka- ja etuvalo. Vakiomittaristo olisi hyvä pitää ettei kilometrit menisi sekasin, joten maskiksi pitäisi löytää joku sopivan iso, mikä kuitenkin olisi sopiva maltilliseen faitteriin. Seuraavaksi kuitenkin takarungon teko

    Edit. Nyt on tanko kiinni, oli suht hankalaa saada se menemään täysin suoraan. Jotain vaijereita joutuu ilmeisesti pidentämään, eilen illalla niiden katsominen jäi vähän kesken. Kiillotettu T-pala näkyy myös kuvassa. KUVA



  13. #13
    Tänään saapui R6r kuituperä ja R6 etulokari. Perässä yksi kohta jota ajattelin hieman pakkeloida vielä, jottei lopulliseen maalipintaan jäisi "klommoja".
  14.  
  15. #14
    Jos en nytten ihan väärin muista, kaveri joka laittoi omaan cbr:n myöskin crossitankoa jne, niin hornetin kaasuvaijerit ja samaisestapelistä myöskin etujarruletkut - metallipunos tietty. silloin pitäisi mennä aika kivottomasti, kytkin vaijeri meni kun veti toistareittiä pitkin.

    häkki kannattaa lyödä suoraan poikki mahdollisimman alusta. eli siitä kun lähtee rungosta pyöreellä putkella jatkumaan. hitsaus sauman kohdalta poikki, sisälle pieni ronkkiminen = entisen putken pätkät veke. samankokoisella putkella jatkaminen siitä eteenpäin. r6r perä on suht litteä niin voi jäädä aika "törkeästi" häkki näkyviin.



    itse väänsin häkin non. ei näy ja on täysin katteen sisällä.



    Honda cbr 929 rr -01
    Suzuki gsx-r 1000 -01 turbo
    Suzuki sv 1000 -03
    Suzuki gsx-r 1000 -03
    Suzuki gsx-r 1000 -01 turbo
    Yamaha yzf-R1 -99 turbo
    Yamaha yzf-R6R -06
    Yamaha yzf 750sp -94
    Yamaha yzf 750r -95
    Cagiva Mito -96
    Aprilia af-1 futura -91