Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Elikkäs magneetolta päin tulee 4 Johtoa... 2 iskee virtaa, mutta toinen menee jännitteensäätimelle(ei koske sytytystä) ja toinen valoille ( ei koske sytytystä).. Mutta se tärkein *piuha joka menee virtalukon kautta CDI-boksille taas on ihan pimeanä. Eli eikös se ole sillain että jos käämeissä olisi pienikin vika niin virtaa ei liikkuisi mihinkään suuntaan eli tällöin myös valoille menevät piuhat olisivat pimeinä. Tarkistin käämeistä kaikki piuhat ja ne ovat paikoillaan.. Mikähän helvetti siel mahtaa olla vikana?

    tarkistin johdon koko matkalta ja ehjää piuhaa oli

    Anteeksi sekava teksti mutta toivotaan että joku sähköistä ymmärtävä sai selvää.
    * * * * * * * * *
    Magneetto--------LIITIN------Virtalukko-----CDI-boksi

    siinä on tuon johdon matka, ja virta tarkistettu liittimen kohdalta joten vika ei voi olla esim: virtalukossakaan sillä se tulee vasta liittimen jälkeen, ja virta ei ole vielä sinne asti mennytkään.



    Plaa Plaa!!!
  2. #2
    Lainaa (koffi @ Kesä. 12 2007,21:59) kirjoitti
    Elikkäs magneetolta päin tulee 4 Johtoa... 2 iskee virtaa, mutta toinen menee jännitteensäätimelle(ei koske sytytystä) ja toinen valoille ( ei koske sytytystä).. Mutta se tärkein piuha joka menee virtalukon kautta CDI-boksille taas on ihan pimeanä. Eli eikös se ole sillain että jos käämeissä olisi pienikin vika niin virtaa ei liikkuisi mihinkään suuntaan eli tällöin myös valoille menevät piuhat olisivat pimeinä. Tarkistin käämeistä kaikki piuhat ja ne ovat paikoillaan.. Mikähän helvetti siel mahtaa olla vikana?

    tarkistin johdon koko matkalta ja ehjää piuhaa oli

    Anteeksi sekava teksti mutta toivotaan että joku sähköistä ymmärtävä sai selvää.

    Magneetto--------LIITIN------Virtalukko-----CDI-boksi

    siinä on tuon johdon matka, ja virta tarkistettu liittimen kohdalta joten vika ei voi olla esim: virtalukossakaan sillä se tulee vasta liittimen jälkeen, ja virta ei ole vielä sinne asti mennytkään.
    Minkäs merkkinen härveli on kyseessä?
    Löytyykö netistä tai ohjekirjasta minkäänlaista sähkökuvaa moiseen?

    Mihin se neljäs johto menee?
    Johtojen värit, josko niistä voisi jotain päätellä?

    Toimiiko valot vain moottorin käydessä?

    Mittaa yleismittarin vastusalueella nuo johdot yksitellen, sekä toisiaan että runkoa vasten.
    Muusta sähkösysteemistä irrallaan.

    Oletko varma ettei siellä ole vielä erillistä anturia joka kertoo CDI-boxille kampiakselin asennon?



  3. #3
    ensinnäkin miten vika ilmenee? valot ei toimi? ei latausta?

    vähän vaikea sanoa tietämättä mopon merkkiä & mallia mutta perus ideana vois olla seuraava:
    4 johtoa -> 3 vaihetta , 1 magnetointivirta (heräte).
    just kaivelin kaverin vfr:stä latausongelmaa esiin ja mittailin niistä laturista tulevilta johdoilta virtaa mopon käydessä. jos teet näin ÄLÄ laita vaihetta maahan vaan vertaa niitä keskenään (eli mittaat ristiin) jolloin jokaiselta vaiheelta tulee apaut sama lukema (vfr n. 20v).
    Yamaha FZ1-N -07

    www.salonen-motorsport.fi
  4.  
  5. #4
    Tässähän taisi olla kyse mopo-skootterista? Kysy maahantuojalta sähkökuvat, ainakin pösöltä antoivat mielellään. Katso tarkkaan että tuo liitin on kunnossa. CDI yksikkö tarvitsee jatkuvan jännitteen ja sytytyspulssin anturilta, sähkökuvista pitäisi löytyä vastusarvot ehjille käämeille. Näissä hommissa oskiloskooppi on aika välttämätön apu. Kyllä se vika sieltä löytyy, kun tarpeeksi kauan etsii. Jos tutulta löytys toinen samanlainen, niin vois paikallistaa vikaa osia vaihtelemalla.