Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Käytin oman -05 just 10000km huollossa, mutta mulla ei ole hajuakaan siitä että mitä siellä tehtiin? Öljyistä ja suodattimesta sain kuitin joten ne nyt ainakin on vaihdettu. Onko mitään havaintoa että mitä takistellaan milloinkin?
    Näillä mennää!
  2. #2
    yamahalta tulee (kuten myös muilta merkeiltä) tarkka lista siitä mitä kussakin huollossa pitää katsoa, tarkastaa tai vaihtaa. otetaan esimerkkinä R1 -02 20tkm huolto: siinä on öljyt + suti, tulpat sekä valtava kasa tarkastuksia (mm takahaarukan välykset) jotka vie aikaa OIKEIN tehtynä.
    kyseisessä listassa on myöskin "suositusajat" mitä kyseiseen huoltoon on tarkoitus aikaa kuluttaa... edellä mainittuun esimerkkiin on varattu muistaakseni 3,5h aikaa.
    eli huollon hinta muodostuu suoraan tästä. tarvikkeet + 3,5 * tuntihinta.
    todellisuudessa valmistajilta tulleet aikarajat on TODELLA alakanttiin. kun kaikki listalla olevat tarkastukset tehdään pilkulleen ei (kuten edellä mainitussa esimerkissä 3,5h) riitä alkuunkaan. silti sitä ei asiakkaalta laskuteta.

    eli sun 10tkm huoltoon sisältyy just öljyt & suti ja jotain pieniä tarkastuksia. tähän on muistaakseni varattu 2,5h aikaa. eli jos hinta oli jotain 200-250e välillä kokonaisuudessaan oli se ihan kohdillaan.

    ps. YAMAHA miehet & naiset voi huokaista helpotuksesta kyllä valintansa suhteen. jos tilalla olisi esimerkiksi tämän vuosituhannen 10r kawa on siinä 20tkm huollossa varattava aikaa n 7 tuntia joka tietysti laskutetaan koko ajalta. tämä johtuu siitä että tulppien vaihdon takia pitää runko katkaista... suunnittelun helmiä? *
    Yamaha FZ1-N -07

    www.salonen-motorsport.fi
  3. #3
    Viime viikolla oli -04 rykkösessä 10 000km huolto,2,5h töitä,öljyt+suti ja lista tehdyistä tarkistuksista,jos on virallinen huolto tietääkseni antaa listan kohteista,lasku 207e,vaihtoivat samalla tps anturin jammun piikkiin.
    tzr125--fzs600--fz6--R1--Hayabusa k8
  4. #4
    Lainaa (Jay @ Kesä. 13 2007,04:15) kirjoitti
    yamahalta tulee (kuten myös muilta merkeiltä) tarkka lista siitä mitä kussakin huollossa pitää katsoa, tarkastaa tai vaihtaa. otetaan esimerkkinä R1 -02 20tkm huolto: siinä on öljyt + suti, tulpat sekä valtava kasa tarkastuksia (mm takahaarukan välykset) jotka vie aikaa OIKEIN tehtynä.
    kyseisessä listassa on myöskin "suositusajat" mitä kyseiseen huoltoon on tarkoitus aikaa kuluttaa... edellä mainittuun esimerkkiin on varattu muistaakseni 3,5h aikaa.
    eli huollon hinta muodostuu suoraan tästä. tarvikkeet + 3,5 * tuntihinta.
    todellisuudessa valmistajilta tulleet aikarajat on TODELLA alakanttiin. kun kaikki listalla olevat tarkastukset tehdään pilkulleen ei (kuten edellä mainitussa esimerkissä 3,5h) riitä alkuunkaan. silti sitä ei asiakkaalta laskuteta.

    eli sun 10tkm huoltoon sisältyy just öljyt & suti ja jotain pieniä tarkastuksia. tähän on muistaakseni varattu 2,5h aikaa. eli jos hinta oli jotain 200-250e välillä kokonaisuudessaan oli se ihan kohdillaan.

    ps. YAMAHA miehet & naiset voi huokaista helpotuksesta kyllä valintansa suhteen. jos tilalla olisi esimerkiksi tämän vuosituhannen 10r kawa on siinä 20tkm huollossa varattava aikaa n 7 tuntia joka tietysti laskutetaan koko ajalta. tämä johtuu siitä että tulppien vaihdon takia pitää runko katkaista... suunnittelun helmiä? *
    Kyllähän 200-250€ on kova hinta öljyn ja filtterin vaihdosta.

    Tuosta 10R:n huollosta: Rungon katkaisu?
  5. #5
    Lainaa (gikseri @ Kesä. 13 2007,12:29) kirjoitti
    Lainaa (Jay @ Kesä. 13 2007,04:15) kirjoitti
    yamahalta tulee (kuten myös muilta merkeiltä) tarkka lista siitä mitä kussakin huollossa pitää katsoa, tarkastaa tai vaihtaa. otetaan esimerkkinä R1 -02 20tkm huolto: siinä on öljyt + suti, tulpat sekä valtava kasa tarkastuksia (mm takahaarukan välykset) jotka vie aikaa OIKEIN tehtynä.
    kyseisessä listassa on myöskin "suositusajat" mitä kyseiseen huoltoon on tarkoitus aikaa kuluttaa... edellä mainittuun esimerkkiin on varattu muistaakseni 3,5h aikaa.
    eli huollon hinta muodostuu suoraan tästä. tarvikkeet + 3,5 * tuntihinta.
    todellisuudessa valmistajilta tulleet aikarajat on TODELLA alakanttiin. kun kaikki listalla olevat tarkastukset tehdään pilkulleen ei (kuten edellä mainitussa esimerkissä 3,5h) riitä alkuunkaan. silti sitä ei asiakkaalta laskuteta.

    eli sun 10tkm huoltoon sisältyy just öljyt & suti ja jotain pieniä tarkastuksia. tähän on muistaakseni varattu 2,5h aikaa. eli jos hinta oli jotain 200-250e välillä kokonaisuudessaan oli se ihan kohdillaan.

    ps. YAMAHA miehet & naiset voi huokaista helpotuksesta kyllä valintansa suhteen. jos tilalla olisi esimerkiksi tämän vuosituhannen 10r kawa on siinä 20tkm huollossa varattava aikaa n 7 tuntia joka tietysti laskutetaan koko ajalta. tämä johtuu siitä että tulppien vaihdon takia pitää runko katkaista... suunnittelun helmiä? *
    Kyllähän 200-250€ on kova hinta öljyn ja filtterin vaihdosta.

    Tuosta 10R:n huollosta: Rungon katkaisu?
    No ei siinä nyt tarvitse kuin ottaa pari moottorin kiinnikerautaa irti, että pääsee uloimpiin tulppiin käsiksi. Tosin niitä nyhertäessä kulutettua 30min helposti exstraa verrattuna pyörään, jossa runko on levitetty venttiilikopan ohi. Muistaakseni siellä ei mahdu räikän kanssa heilumaan, joten joutuu nykyttää kiintoavaimella ne auki kotioloissa.

    Sitä vain mieltää, että sytytystulppa olisi vaihdettavissa tienpäälläkin.. Tosin iridium tulpat 12tkm vaihtovälillä takaa kyllä toimintavarmuuden. Hullun tiheä vaihtoväli iridium tulpille..

    Edit: siinä ole täysin samaa mieltä, että insinöörillä on kyllä kesäloma alkanut kun tuo venakopan ja rungon välinen tila on suunniteltu. Se ei vaatisi tilaa paljoakaan lisää, että tulppa nousisi irrottamatta vieressä olevaa kiinnikerautaa..



    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  6. #6
    joo kyllähän se kallista tämä mopoilu on mutta... vaan niin hauskaa *
    ja toi huoltaminen merkkiliikkeissä / huolloissa on ikävä kyllä noissa uusissa mopoissa "välttämätön" paha että saa takuun & jälleenmyyntiarvon pysymään kohdallaan. en sitä väitä etteikö vähänkin työkaluja käsissään pitelevä kykenisi tekemään itse huoltoja suurimmalti osalti mutta se leima siinä huoltokirjassa on se mitä porukka arvostaa *
    Yamaha FZ1-N -07

    www.salonen-motorsport.fi
  7. #7
    Mitkä ovat huoltotoimenpiteet R1 2004 40.000km kohdalla? Ilmeisesti suurin toimenpide on venttiilien tarkastus eli tämän takia ehkä joudun viemään prätkän yamaha-huoltoon.. pystyyköhän kukaan .orggilaisista tekemään tätä kotona pk-seudulla? hinnastahan voimme sopia.. Ja jos jollakulla on huoltohinnoista tietoa näitten kilometrien kohdalla niin laittakaa huollon hintavertailuja kehiin, kiitos.

    Turvallisia kilometrejä kaikille!!
  8. #8
    pystyn kyllä mutta leimaa ei kotona tehdystä voi antaa...

    40tkm huolto maksaa apaut 300-350e liikkeessä tehtynä.

    kuten jo mainitsit ei siinä ole muuta isompaa kuin noiden venojen tarkistus.
    Yamaha FZ1-N -07

    www.salonen-motorsport.fi
  9. #9
    Leimasta ei niin väliä.. vilkase jay emailia kunhan kerkeet.
  10. #10
    joops. katsoin ja pistin vastausta jo sulle ;)
    Yamaha FZ1-N -07

    www.salonen-motorsport.fi
  11.  
  12. #11
    lopputulos -> mopo on huollettu nyt vaan kovaa ajoa
    Yamaha FZ1-N -07

    www.salonen-motorsport.fi