Elikkäs löytyy SC33 vm98 bleidi johon tuli pientä sähkövikaa. Vaihoin akun tuossa pari päivää sitten kun entinen teki olevinaan tenän, ei startannu kuin muutaman sekunnin ajan. Uudella akulla starttas oikein hyvin muutaman päivän(ehkä kuitenkin starttas hieman heikommin koko ajan), kunnes tänään laitoin pyörän pyörimään ja muutaman minuutin pyörimisen jälkeen yritin lähtee liikkeelle mutta stumppasin sen. Sitten ei enää ollutkaan virtaa riittävästi käynnistämiseen. Mäkistartilla lähtee vain. Ei tunnu lataavan juuri ollenkaan. Oisko kellään hajua missä voisi vika olla ilman parempaa tietoa? Sen huomasin, kun laittaa pitkät päälle niin kierrokset ei laske jos jotain merkitystä? Voisiko olla jännitteensäädin?
kuulostaa ihan tyypilliselle säädin ongelmalle, ei muuta kuin mittari kiinni lataako ilman ja valojen kanssa 14V hujakoilla, jos lähempänä 12V niin sökö on.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Mittasin latauksen ja näyttää lataavan ilman valoja normaalisti noin 12.5 -14V kierroksista riippuen, muttakun laittaa valot päälle niin lataus tippuu 11.5-12V välille? Eli oisko tuo oire nyt säädinvikaa kuvaava?(mopokuume @ Kesä. 04 2007,21:53) kirjoitti
 
			
			kyllä se säädin vialta haisee...pitäs valot päällä ladata 14v.
ei aina voi voittaa ei edes joka kerta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Joo tilasin stormilta uuden kun ei kustantanut kuin 97e. Toivottavasti korjautuu tuolla. Onkohan toi Stormin tarvike säätäjä mallia laita töpselit kiinni ja menoksi?(hälge xx @ Kesä. 05 2007,11:09) kirjoitti
on.(sjarno @ Kesä. 05 2007,13:37) kirjoitti
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Uusi säätäjä kiinni ja johan rupesi lataamaan myös valot päällä. Vieläpä jäähdytysrivoilla varustettu tuo stormin versio.
Prkl, taitaa olla sama ongelma mun cbr600:ssa. Akku ei ole kuin vähän yli vuoden vanha Yuasa. Latasin akun laturilla mutta se ei kestänyt kuin muutaman päivän ajoa. Jännite tippuu hiljalleen aina kun pyörällä ajaa kunnes ei suostu enää starttaamaan.
 
			
			Jännitteensäädinvika on aika yleinen vika cebareissa. Omaan on jo ehditty vaihtaa kuulemma kyseinen laite edellisen omistajan toimesta.
Huhua olen kuullut että tarvike säädin on kestävämpi kuin alkuperäinen, nähtävästi ne jäähdytysrivat ovat osasyynä tähän. Ja hintakin on pienempi
"Ihan v*tun ruma maski!" - sanoi joku lauantaiaamuna.....
Member of P E T U Racing Team
On se kova!
Onkohan cebareissa sama "vika" kuin Viffereissä että säädin käy liian kuumana ja kärähtää sen takia? Voikohan siihen tehdä Vifferiviritys elikkä laitat PC tuulettimen säätimen päälle vai onko ahdassa paikassa toi säädin cebarissa? Ainakin mulla on kestänyt säädin Vifferissä nyt jo yli 60 tkm tuulettimen kanssa vaikka ne yleensä kärähtää nopeasti muuten.
Hondan alkuperäistä osaakin on kahdella eri koodilla, joten on sitäkin näköjään päivitetty.
Säädin oli vikana mullakin. Hain tarvikkeen stormista ja nyt lataa taas ajossa. Sipaisin vielä piitahnaa säätimen ja pohjalevyn väliin, jotta jäähtyisi vähän paremmin