Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Kypärän etsiminen alkaa olla loppusuoralla. Vaihtoehdot ovat HJC HQ-1 tai AC-11? Jälkimmäistä olen päässyt jo sovittamaan ja siitä koko S oli hyvä. Eroaako HQ-1 kooltaan tai muodoltaan miten paljon AC-11:sta?
    Honda CBR600RR
    HQ-1 eroaa muodoltaa pikkaisen AC-11:sta. Lisäksi HQ-1 on paljon Racemaisempi kypärä. HQ-1 on kuitenkin hiilikuitu kypärä jolloin se on todella paljon kevyempi, tosin se on myös äänekkäämpi kuin AC-11. Pehmusteissa on myös eroa, siitä kumman hyväksi on puhtaasti makuasia. Kummastakin saa kuitenkin pehmusteet irti pesua varten.

Itse tykkään enemmän HQ-1:sta se istuu ainakin omaan päähän hyvin ja on todella kevyt päässä. Paria kaveria on tuon jo kolaritestannut ja hyvin tuntuu suojaavan
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
    Juuri tuota turvallisuusnäkökulmaa on tullut tässä pohdittua. HJC:n AC-11:n ja HQ-1:n välillä on sen verran iso hinnanero, että väkisin tulee mieleen, että noinkohan rahoilleen saa kalliimmassa mallissa vastinetta. HJC:n kypäristä ollaan lisäksi niin montaa mieltä. Jotkut ovat todenneet ettei halpismerkin kypärästä, kuten HJC:n HQ-1:stä kannata maksaa 400 euroa. Samalla rahalla kun saisi, esim. AGV TiTech -kypärän. Tämä lienee kypäränoston ikuisuuskysymys, josta orgissakin on paljon keskusteltu. Suzukain tiedoista kiitos.
    Honda CBR600RR
    Lainaa (Diplomaatti @ Kesä. 07 2007,19:00) kirjoitti
    Jotkut ovat todenneet ettei halpismerkin kypärästä, kuten HJC:n HQ-1:stä *kannata maksaa 400 euroa. Samalla rahalla kun saisi, esim. AGV TiTech -kypärän.
    Mikähän tosta AGV:stä sitten tekee paremman.. Halpahan sekin oli aikoinaan, kunnes Rossi alkoi sitä mainostamaan. Mulla oli ed. potta AGV ja nykyinen HJC HQ-1 tuntuu laadukkaammalta ja mukavammalta. Molemmat on tullu testattua asfalttikontaktissa ihan riittävästi.. HJC:n ostin toisen samanlaisen kun eka meni vaihtoon.

Samassa hintaluokassa kannattaa ottaa se potta joka parhaiten päähän istuu.. ja näyttää hyvältä
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Lainaa (Diplomaatti @ Kesä. 07 2007,19:00) kirjoitti
    HJC:n AC-11:n ja HQ-1:n välillä on sen verran iso hinnanero, että väkisin tulee mieleen, että noinkohan rahoilleen saa kalliimmassa mallissa vastinetta. HJC:n kypäristä ollaan lisäksi niin montaa mieltä.
    Tuosta hinnanerosta tuli mieleen, että http://www.fc-moto.com/ myy AC-11:sta hintaan 169,- ja ainakin mulle tuo kypärä tuli tuolta kolmessa päivässä.
    Nyt reilun tuhannen km:n kokemuksella ei voi kuin todeta, että toi AC-11 sopii omaan päähän huomattavasti paremmin mitä esim Shoein XR-1000. Ja hinta-laatusuhde varmasti vähintäänkin kohdallaan
    Honda CB600FS Hornet S
    Täällä HQ-1 kohtuu hinnalla.

All rightissa ainakin myynnissä, voi käydä sovittamassa. Omaan päähän tuo istuu aika hyvin ja vaikuttaa ihan laadukkaalta.

Edit. typoja.

Aprilia rsv 1000 mille -04
  7.  
    Päädyin tilaamaan fc-motosta AC-11-kypärän. Sovitin myös HQ-1:tä, joka oli tosiaan hiukan eri muotoinen. Koossa en huomannut mitään eroa näiden kahden kypärämallin välillä. HQ-1:n hiilikuitukuviointi sattui kyllä hyvin silmään.
    Honda CBR600RR