AJS:n stonga pyörii kuin hyrrä konsanaan kiinnikkeissään. Sinänsä ihan jees, onpahan samalla säädettävää mallia, mutta voisi se tiukemminkin pysyä. Seuraa siis kysymys; Millä kettulla mä tilkitsen löysän kiinnityksen? Olen koittanut jo paria erivahvuista kumia, mutta pyörii vaan. Pentuna tungettiin jäätelötikkuja polkupyörän stongan väliin, mutta se ei tunnu prätkän kanssa parhaalta vaihtoehdolta, eihän vanha brittirauta saa haista vanilijalle... Sikafleksiäkään en mielelläni sinne tunkisi, kun on kettumainen ottaa sitten joskus pois.
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Ei helevettiläinen mutta kylläpä putosin...väsyttää vissiin
Josko Jeesusteippi tepsisi![]()
And I looked, and behold a pale horse: and his name that sat on him was Death, and Hell followed with him.
Sorvaat/sorvautat sopivat supisteholkit, jotka halkaiset toiselta puolelta, että puristuvat kasaan. Jos ei voi pujottaa tangon päästä sinne väliin, halkaiset kahtia.
Jos kyse on pienestä välyksestä, leikkaat kaljatölkkiä väliin.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Kai teillä töissä on 0,5mm rosteri- tai alumiinilevyä sinne väliin laitettavaksi? Tai jossei töihin viiti lomalla mennä, niin eiköhän tuota romikseltakin sellaset 12x32mm kokoset palaset lohkea sopuhintaan(basic @ Kesä. 11 2007,14:46) kirjoitti
![]()
Eli rautaa väliin, no hitto, mähän menen leikkaamaan muutamaa paksuutta ja leveyttä tonne pajalle.
Kiitos neuvoista, siinä määrin yksinkertainen olen etten olisi ikumaailmassa tajunnut esim oluttölkin voimaa tässä tapauksessa. Joskin ennen vanhaan kun tölkit olivat teräksisiä niin paikkailimme poikain kanssa useammat auton pakoputket niillä. Käytiin ostamassa paikkasarja, ruuvattiin ja juovuttiin kaupanpäälle.
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Älä nyt helvatassa sinne sellaisia virityksiä tee. Kaskun ei purkkaa väliin. Hommaat joko oikean kokoiset riserit tai oikean paksuisen tangon.
Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
...tai sitten vain juotostinasta parikolme pätkää/puoli sillai poikittain sinne väliin
2004 bmw 1200 gs
Alkuperäinen stonga ja vinkulat, ei niitä kuule muutella miksikään. Väliin vaikka sitä purkkaa että pysyy. Toiseksi vuonna 1954 Brittiläisen imperiumin ylväs insinööri keksi mitä kummallisimpia toimimattomia virityksiä, sellaisia joihin ei mitään risereitä voi edes ruuvata tahi muuten liittää. Skandinaavinen vähemmän koulutettu kolleega nykyajalta on toisinaan ihmeissään näistä oman aikansa helmistä, mutta periaatteena on että niillä mennään mitä on alunperin suunniteltu, joskus se sattuu, joskus vaan vituttaa, mutta minkäs teet...(Santtu @ Kesä. 11 2007,16:38) kirjoitti
Odotas kun jatkossa kerron muista kummallisista kommervenkeistä ko fillarin osalta, niin nousee hurjemmaltakin sälliltä niskavilla 90 asteen kulmaan. Mieto esimerkki voisi olla vaikka puuttuva vaihteen ilmaisin, joka muuten sijaitsee niinkin näppärässä paikassa kuin vaihdepolkimen juuressa. Uutta ei ruuvata noin vain paikoilleen, sillä joku aikaisempi omistaja on suuressa viisaudessaan sahannut sen akselin poikki. Se miksi näin on tehty jää suureksi mysteeriksi, sillä poikkaisu ei aiheuta kuin harmaita hiuksia, mitään hyötyä siitä ei ole. Haitta tosin jää aika pieneksi, sillä sieltä pakoputkelle tursuava öljy on määrältään kohtailaisen pientä muihin vuotoihin suhteutettuna.
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Toiselta foorumilta tuli erityisen hyvin perusteltu vastaus, joka puolsi kuparia, sitä siis.
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Mitä jos hiois vähä siitä halkaisupinnasta pois, että "kansi" puristaa tankoa tiukemmin.
Nimim. näin korjasin vanhan puutarha-traktorin kiertokangen laakerivian![]()
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Apehangerissa oli vastaavia ongelmia kun lähdin kerran paikalta verrattain rivakasti. tuli se stonga ikäänkuin syliin. Locktiten liima korjasi asian. en silti suosittele mitään 638:ia koska irrottamiseen tarvitaan lämpöä 200 astetta ja metrinen jatkovarsi, siinä nöyrtyy heikommat paikat.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Kaljatölkki (alumiinia) on tuossa tapauksessa kuparin veroinen, sillä terästä pehmeämpänä sekin puristuu tasan niin tiukkaan, ettei kyseistä kiinnitystä voi miksikään purkkapatentiksi kutsua. Kun lisu on kerran kiristetty väliin (tiukasti) ei se sieltä lähde tositoimissa vahingossa. Ja kyllä, on kokeiltu. Kromattukaan tanko tai clipari ei pyörähdä kiinnikkeessä.
Tyhmä maksaa liikaa jne.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
niin kyllä monen mielestä kannattaa ostaa uusi pyörä tollaisen vian takia![]()
tämähän on yleinen käyttäytymismalli ongelmatilanteessa nykyään, monenkin kohdalla.(lotjes-2 @ Marras. 20 2008,15:00) kirjoitti
![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Ehdottomasti + ääniä kaljatölkille. Toimii... ja vaikka ei toimiskaan niin korjausmateriaalin hankinta on ainakin lystiä!!!