Mielenkiinnosta kyselen, kuinka pitkään muilla ovat kestäneet Blackbirdissä:
- "ketju-rataspaketti"?
- etujarrupalat?
- takajarrupalat?
- nokkaketjun kiristin?
- kestävimmät renkaat, merkki, malli?
Älä turhaan kysele XX:ään kestävintä mahdollista rengasta. Jos sulle riittää kaikkein kestävin rengas siihen, ajat aivan vääränlaisella pyörällä.![]()
![]()
Kyllä pito-ominaisuudet tulee ykkösenä...
![]()
Ketjupaketti ja jarrupalat meni 40 tkm kohdalla. Kiristintä en ollut vielä vaihtanut 67 tkm kohdalla, mutta olisi kyllä pitänyt. Renkaista nyt kestävimmät taitaa olla umpikovaa muovia olevat korealaiset Fongit *. *Mutta tosissaan, parhaiten minulla kesti takana Michelin Pilot Road, melkein 15 tkm.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
jarrupalat meni vaihtoon 19tkm kohdalla.syynä 1/4 mailin kiihdytyksen jälkeiset jarrutukset
renkaina edelleen mezlerz6 kestää sen 10tkm
mutta kun 200€ maksaa kierros niin ei se minusta paha ole
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
-ketjut ja ratakset vaihdettiin 33 tkm kohdalla (huonosti hoidetut)
-etujarrupalat vaihdoin 43 tkm (viime tingan vaihto,kohta ois raudat kirskunut)
-takajarrupalat 38 tkm
-kiristintä ei ole viel vaihdettu,rallatus kuuluu..
-mez sportec kesti takana 9 tonnia (paljon kuorma päällä ajoa)
Pyörä tuli mulle 32 tkm kohilla joten aikaisempia osien vaihtoja en tiedä.Ilmanputsarista löytyi vaikka mitä,kottaraisista lähtien..tulpat vaihdettiin 36 tonnin kohdalla,olivat tosi hyvässä kunnossa.
Sinter-etujarrupalat maksoi muuten 74 euroa !!!!! ketju-rataspaketti originelli noin 260 euroa,takajarrupalat melkein ilmaiset
ajakee ihmisiksi
Hölömö mutta Innokas
- ketjut&rattaat vaihdettiin noin 35tkm
- etujarrupalat vaihdettu 35 ja 57tkm
- takajarrupalat vaihdettiin 48tkm
- kiristintä ei vaihdettu, uusi tilattu kun nykyinen rallattaa
- takarenkaista D207 on kestänyt noin 7tkm kuten myös BT10, nyt alla on BT20 jossa takanen ei vielä ihan lopussa 10tkm jälkeen.
Eturenkaan vaihdan useimmiten kun takarengas on loppu, vaikkei se ihan finaalissa olisikaan.
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Jos kulutuskestävää rengasta haet niin Michelin Magadam on ihme kumi...pienellä varauksella tosin. Itsellä se oli ensiasennuskumina XX:ssä ja kesti reilut 20 tkm, ennen kuin etunen ja takanen meni yhtäaikaa vaihtoon. Oli kumissa tosiaan vaarallisetkin ominaisuudet; Sadekelillä saattoi perä lyödä tyhjää kun kiihdytti reippaammin ja pirun lähellä oli kaatuminenkin...mutta normiajossa kuivalla toimi ihan ok, pl ensimetrit renkaan kanssa. Painottaisin kuitenkin että renkaassa tulisi olla enemmän pitoa kuin kestävyyttä....Radalle en tuon kumisatsin kanssa myöskään menisi.
Jarrupalat kesti sen reilut 20 tkm myös.
Mulla CCT vaihdettu 48tkm:n kohdalla. Rallatti pahasti. Samalla laitatin uudet ketjut ja rattaat, tosin en tiennyt paljonko edellinen omistaja on niillä ajanut...
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Tänään vaihdoin sitten nokkaketjun kiristimen XX:ään (CCT maksoi n. 60e BikeWorldissa). Oli parinkymmenen minuutin homma, varsin helppoa kun oli selkeät ohjeet. Se 3500-4000 rpm rallatus hävisi täysin joten erittäin suositeltavaa jos XX:si pitää liikaa melua k.o. kierrosalueella.(MarcusB @ Kesä. 06 2007,22:32) kirjoitti
Vaihdatin myös uudet renkaat sekä eteen että taakse; alle tuli tämän vuoden Bridgestonen uutuus eli BT021, meille keski-ikäisille touring-henkilöille. Ei siis mitkään super-pehmeät kisarenkaat, mutta se ei minun nykyajossa ole tärkeintä, toisin kun keston ja sadeominaisuuksien hyvä yhdistelmä. Työmatka pitenee kohta 5-kertaiseksi (Porvoo-H:ki) joten joillakin 4tkm kestävillä BT010:lla en tee mitään. Vuodessa tulee kilsoja jo nyt 20-30tkm joten kesto on tärkeä asia (ei kuitenkaan niin tärkeätä että vahingossakaan ottaisin taas Macadameja alle...)
Kertoilen kokemuksia kunhan niitä tulee, sain ne nyt illalla vasta ajettua sisään (Sipoon Landbon hiekkatiepätkä on renkaan muottivahan poistamiseen mainio).
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"