Olisko ehdotuksia kypäristä joihin mahtuu silmä/aurinkolasit kunnolla sisälle, ku ei näin siitospölyaikana viittis käyttää piilareita koko aikaa. Pikainen tutkimusretki nettiin toi esiin SHOEI RAID2 mallin. Mainostivat ainakin notta mahtuis klasit mukaan. *![]()
No on mulla arskat ollu raidII:sessa, ja ihan hyvin mahtu.. tosin niitäkään ei enää tartte kun on peilivisiiri![]()
Mutta mee vaan kauppoihin testaamaan, silleen se selviää![]()
köhköh, putput, pampam..
Schuberth C2, avattava kypärä tosin.![]()
Honda CBR 900 RR Fireblade -99 /w SC-28 (Fighter)
Ex-Honda CBR 900 RR Fireblade -95 /w SC-28
Mulla on Arai Chaser, ja rillit sopii hyvin![]()
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"
Täällä kanssa Raid2, hyvin toimii.
Shoei syncrotec II, avattava potta, ihan jees, käyttäny sellasta nyt 4 vuotta...
"Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"
"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
HJC FG-14 sopii rillit kans ainakin itellä hyvin.
*** mopoton ***
+1 tosin vain yhden täyden ja meneillään olevan ajokauden kokemuksella... tosin olihan tuo mukana talvella kelkkasafarillakin...(SuperBBXX @ Kesä. 08 2007,22:38) kirjoitti
-Yamaha YZF600R Thundercat-
SHOEI XR800,, Lasien kanssa ei mitään ongelmia
Aurinkoisina päivinä iridium visiiri ja hyvin näkee..
CEEBEEEX
Itellä Shoein XR1000 ja ei mitään ongelmia käyttää laseja tuon kanssa. Lasit menee helposti päähän ja ei tunnu sen kummoisemmalta ajon aikana. Ja itse kypärähän on tosi hyvä !
The Real Thing ?
Käy kaikkiin pottiin !!
Mikäli sangan pää ei mene korvan takaa liian kauas ja näin ollen "sanka puristaa" ohimolta. On halpis jos toinenkin ja schuberth. Kaikkiin samanlailla mahtuu arskat / silmiklasit.
Arskat olen modannut katkaisemalla sangasta 1-2 cm pois ja suoristanut pään. Toimii.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Avattavahan silmälasien käyttäjälle ehdoton,itellä schuberth C2;n,laseja ei tartte ottaa pois kun laittaa tai ottaa kypärän päästä ja kypärään intekroitu aurinkovisiiri(toimii vivusta),helppo ja kätevä,muuta kannata ajatellakaan....itelläkin ensimmäisenä oli shoei raid ja tuskastuin kun lasin sankoja saipi tukkia eikä hyvin milloinkaan/hankalaa varsinkin kun kypärähuppu,rikoin yhdet lasitkin sen kans,,,,muijalle shoein annoin...
KEPPI-G
kaikkiin on käyny???
tosin nykyinen avattava nolan 102 on siitä erinomanen ettei tarvi vexlata niitten riilien kans.nääs kun voit pukee ja riisua potan lasit päässä. *ne kun aika helposti putoo katuun siinä pukemisoperaatiossa, eikä ehkä säily ehjänä( jollekin on kuulemma käyny niin)..
edit: kokeilin kaikkia kalliita suupertteja, mut pää sen ratkasee,..joku sopii, joku ei
<p>gubbe</p>
Kaikkiin on käynyt, mutta ei minkälaiset sangat tahansa. Kannattaa ottaa kypärä mukaan laseja valitessa.
SHOEI RAID1. Ja rillit jokapäiväisessä ajossa. TOIMII. Hinta/laatusuhde potta kyseessä. Raid2 myydään nyt kaupoissa, en osaa sanoa siitä mitään. Tuskin se ny huonommaksi on mennyt.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
ARAI RX-7 Corsair, ei mitään ongelmaa rillien kanssa. Tosin kannattaa katsoa myös rillien sankoja jos ovat kovin massiiviset, ne voi tuottaa probleemaa.![]()
Itse käytän laseja aina ajaessani ja kypäränä toimii Shoein XR-1000. Ei mielestäni minkäänlaisia ongelmia lasien käytössä ja sen lisäksi pehmusteissa oleva "silmälasiura" tekee lasien päähän pistämisen kypärän ollessa päässä paljon helpommaksi. Samaten kuin lasit pysyvät uran ansiosta hyvin paikoillaan.
"Matalalla lentäen alitat puhelinlangat"
Arai chaserissa istuu myös hyvin mutta lasien päähän laitto vaatii tarkkuutta, tuntuu olevan hankala laittaa lasit korvan taakse tai sitten mä en vain osaa![]()
Aivan sama mikä kypärä on kyseessä JOS sangat on kuin koivupropsit kekkosen tyyliin. Niitä on oikein erikseen kypäriin sopivia sankoja (käy myös ilman kypärääkin, eli ei putoo katuun) on varreltaan täysin suora (ohut kuin hitsauspuikko) ja korvan takunen on "geelimäinen" joka muotoutuu omaan paikkaansa ja on riittävän tukeva pukea kypärään.
Käykääpä optikolla kysymässä. Joskus niinkin päin ettei aina tarvi mennä kypäräkauppaan. Sangat voi vaihtaa jos tarvetta ilmenee.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Miulla kypäränä Shoei Raid2, ja silmälasit on mallia hengettömät (eli tämän näköiset), ja ihan hyvin ovat toimineet. Ja arskat vahvuuksilla sitten sellaiset leveäsankaiset, jotka myös mahtuvat kyytiin. Ainoa ikävä puoli on noiden varsinaisten rillien kanssa, ku ne on niin hentoiset rimpulat, ni meinaavat aina vääntyä kypärän sisään tunkiessa...![]()
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
Raid II toimii hyvin, siinä on oikeen jotain uran tynkääkin sangoille niiissä toplingeissa. Ainaki itellä passaa hyvin ku arskoja asentaa silmille.
Yleensä ajelen piilareilla, mutta arskat tai tavisrillit saa hyvin raid II:een. Tosin kun laittaa pottaa päähän, niin jätän korvat ns. rullalle, sit lasit päähän ja sen jälkeen kypärän heilutus ja korvien "suoristaminen". Muuten on joskus vaikea saada tungettua sankoja pään ja korvalehden väliin.![]()
Pappatuna tallissa.
ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
Täältä yksi ääni lisää raid II:lle. Jokapäiväisessä käytössä kypärä lasien kanssa eikä vielä ole ainakaan mitään ongelmaa ollu. Ei ole ollu tarvetta edes laittaa korvia "rullalle", miten ikinä se sitten tapahtuukaan *.
Mutta sehän kannattaa käydä koittamassa kaupassa, että meneekö juuri ne omat lasit kypärään niin kuin pitää.
Arain condoria ja viperia sekä shoein raid2:sta kokeilleena sanoisin, että molempiin käy. Araissa ehkä hieman paremmin (ainakin minulla) koska pehmusteet siinä on "leikattu" juuri sangan kohdalta. Omat ohutsankaiset lasitkin menevät siinä hyvin paikalleen. Arain visiirin kiinnitys on sitten asia erikseen, siitä minä en niin kovin paljon pidä...![]()
+1(Siipiveikko @ Kesä. 08 2007,22:27) kirjoitti
Chaseriin sopii rillit erinomaisen hyvin. Itse asiassa suurempi murhe on liian tiukasta kypärähupusta...
Schuberth S1 mahtuu kaakkulat kanssa. Aikaisemmin ollut Concept ja C2 juurikin glasien takia, mutta kyl töi S1 vie voiton![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Itsellä on Shoein XR1000 ja siihen menee hyvin silmälasit, tosin ovat melko ohut sankaiset. Nyt keväällä kypärän ostossa kokeilin melkein kaikki kypärät (paitsi schupertin ja arain) juuri noiden silmälasien takia ja tuohon Shoeihin meni parhaiten.
Suzuki Gsx-r 1000 -07
Shoei Multitech:in kanssa passaa silmälasit oikein hyvin. Voin suositella.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86