Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Koitin startata pyörää talven rempan jälkeen (vaihdettu venttilikopan kansi ja kaasarit putsattu, öljyt,putsarit,tulpat vaihdettu jne.) mutta mopo ei suostu käynnistymään. Pariin päivään en pääse pyörää remppaamaan joten kyselen apua täältä jos hyviä neuvoja tulisi...

    Siinä kiireessä ei tullut testattua tuleeko tulppaan kipinää, enkä huomannut katsoa tuleeko bensa läpi (kaveri väitti että bensa haisee, mutta itse en kyllä huomannut). No pahin ongelma on tämä: Uusi akku paikalla kuuluu vain naputus starttimoottorin releestä (jonka vaihdoin uuteen ja sama homma jatkuu), mutta ei pyöritä konetta. Vanhalla akulla ei virta riittänyt edes valoihin, mutta kun otin virtaa autosta niin johan alkoi starttaamaan... mutta ei suostunut lähteä käymään, ei edes luvannut.

    1. Jos ongelma on kipinässä, mistä alan etsiä vikaa ihan aluksi? 2. Mistä tiedän onko laturi p#skana? 3. Kun lataan uutta akkua, onko normaalia että sinne kerääntyy painetta tai alkaa kuplia, pitäisikö ladata ilman akun "korkkeja"?

    Akkulaturi väittää että akku on täynnä, mutta konetta se ei suostu pyörittämään. Jossain oikkari? miksi pyörittää kun autosta ottaa virtaa? Ei pysty tajuamaan... Mitään sähköihin liittyvää en tehnyt talvella, paitsi vaihdoin vilkut.

    Pyörä on Suzuki gsxr 750 -90 ja toimi viime kesänä muuten hyvin, paitsi että akku simahti loppu kesästä (tai sitten laturi).
    Kaikki käy, kunhan on hiivaa.
  2. #2
    Se sun akkus on loppu, vaihda se nyt ensin.
  3. #3
    No tarkotus olis ettei turhia osia tulis taas ostettua. Eli jos akku olis ok, bensa tulis läpi ja kipinä tulis, niin mihin sitten kannattais kiinnittää huomiota. Virtaa saan autosta et se korvais paskan akun ja laturin tässä tapauksessa...
    Kaikki käy, kunhan on hiivaa.
  4. #4
    Ihan ensin pitäisi tosiaan kattoa puuttuuko bensa vai kipinä. Sitä ennen on aika turha arvailla mitään. Voinhan mä tässä ajankulukseni arvailla

    Onko tulpanjohdot oikeissa paikoissaan? ettei mene 1.sylinteri 2:lle jne

    Mä olen ainakin ladannut akkua ilman korkkeja. Painettahan sinne tulee jos akku on typötyhjä. Varot vaan ettei vetykaasut räjähdä esim. kipinästä kun pidät akkua auki.

    Jos laturi väittää, että akku on täynnä, mutta ei silti pyöritä niin se akku on entinen.



  5. #5
    On. Merkkasin kaikki ennen ku irrottelin ja samaan paikkaan törkkäsin takas.
    Kaikki käy, kunhan on hiivaa.
  6. #6
    No Helvata... Akku on ihan uus ja oon ladannu sen mittarin mukaan täyteen. No halvalla ei vissiin hyvää saa
    Kaikki käy, kunhan on hiivaa.
  7. #7
    Niin, jos laittaa apuvirran autosta akun napoihin ja startti pyörii niin tietäähän sen sitten, että akku on sökö. Kun ei kerran ilman apuvirtaa toimi.

    Joissain GSX:issähän on ollut viallista latausjännitteen säädintä. Olisko sulla sellainen?
  8. #8
    "Joissain GSX:issähän on ollut viallista latausjännitteen säädintä."


    Kiitti neuvosta, pitääpi tarkistaa, mutta mistäs se löytyy?

    Niin ja tarkotus oli kirjottaa että jos bensaa tulee muttei kipinää... niin mistä sitten alkaa etsiä vikaa. *
    Se on kun tekee töitä samalla ni ei tästä kirjoittamisesta tuu mitään...



    Kaikki käy, kunhan on hiivaa.
  9. #9
    Lainaa (larry @ Kesä. 08 2007,14:45) kirjoitti
    Kiitti neuvosta, pitääpi tarkistaa, mutta mistäs se löytyy?
    Ei mitään hajua... Olikohan newsseissä jotain juttua siitä... Etsi Google keskusteluryhmistä.
  10.  
  11. #10
    laturin pystyt testaamaan helpostikin. yksinkertaisin tapa on (kunhan saat mopon käyntiin ensin) katsoa jännite akulta kun pyörä on käynnissä. sen pitäs olla tyhjäkäynnilläkin 13,5 - 14,5v. jos tuollainen lukema pamahtaa tauluun niin sitten sekä laturi että jännitteensäädin toimii oikein. jos lukema on selvästi alle 13v on vikaa joko säätimessä tai laturissa (todennäköisempää että säätimessä).
    laturista pitäis tietää onko se 3-vaihe että osaisin neuvoa sulle sen toiminnan mittaamisen johdoista...
    Yamaha FZ1-N -07

    www.salonen-motorsport.fi