Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 67:sta
    Moro!

Netti on tuttu, kuten on myös "nyyssit".

En ole varmaan ainut, lähemmäs kolmeakymmentä ikävuotta käyskentelevä nykypäivänä..

Kävinpä sitten suomen putiikissa kyselemässä hintaa nahkatakilleni. Kysyin myyjältä, notta lähteekö satapistettä pois hinnasta?

Ei lähtenyt.

Vietin sitten viisiminuuttia netissä ja nahkatakkini tulee kotiovelleni 120,- halvemmalla, kuin tästä asioimastani liikkeestä.

Olin siis huom. Valmis maksamaan suomalaiselle liikeelle sen parikymppiä suomi - lisää, jos hän olisi kanssani kaupat tehnyt + siis se vaiva, että raahauduin kotikoneeni äärestä tähän liikkeeseen paikanpäälle.

Haloo!

Tuskinpa se hollantilainen liike persnettoa tekee, kun takin mulle myy tänne pohjolaan. Eiköhän ne siellä kiinan tehtaalla ne tänne suomeenkin ompele ja lähetä, kuten sinne hollantiinkin, joten en nyt vain ymmärrä?

Ihan sikahintoja vetää täällä liikkeissä.

En siis ole mikään Vileeni siitä Tankki Täyteen - ohjelmasta, vaan nimenomaan olen valmis maksamaankin tähän maahan sen parikymppiä extraa, vaikka paljon helpommin saisin hommani hoidettua täältä koneen ääreltä.

Onhan se nyt jo ihme, jos neljähunttia maksava rotsi täällä tulee yli satasen halvemmalla mun kotiovelle, hollannista. Eikä ole mikään suomalainen merkki kyseessä.

Reklamaatiot/asiakaspalvelukin tuppaa olemaan, omien kokemuksieni mukaan parempaa esim. Saksasta tilatessa, joten tehkää nyt suomalaiset jotain.

En minä pitkään enään jaksa kannattaa tätä suomilisäni maksua. Varsinkaan, jos minulla on tuotteen, kuin tuotteen ollessa kyseessä, asiaa valitukseen..

Mitäs mieltä työ olette?
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
    Hölmöjä ja liikaa rahaa omaavia ihmisiä riittää edelleen niin miksi myydä halvemmalla? Tietysti vois aatella siltä kantilta että kun on halvempaa niin myytäisiin enemmän mutta pienemmällä katteella. Ja ah niin ihanat suomalaiset verot *
    Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
    Lainaa (Vihdin Matti @ Kesä. 07 2007,18:23) kirjoitti
    Moro!

En ole varmaan ainut, lähemmäs kolmeakymmentä ikävuotta käyskentelevä nykypäivänä..

Kävinpä sitten suomen putiikissa kyselemässä hintaa nahkatakilleni. Kysyin myyjältä, notta lähteekö satapistettä pois hinnasta?

Ei lähtenyt.

Vietin sitten viisiminuuttia netissä ja nahkatakkini tulee kotiovelleni 120,- halvemmalla, kuin tästä asioimastani liikkeestä.

Olin siis huom. Valmis maksamaan suomalaiselle liikeelle sen parikymppiä suomi - lisää, jos hän olisi kanssani kaupat tehnyt + siis se vaiva, että raahauduin kotikoneeni äärestä tähän liikkeeseen paikanpäälle.

Haloo!

Tuskinpa se hollantilainen liike persnettoa tekee, kun takin mulle myy tänne pohjolaan. Eiköhän ne siellä kiinan tehtaalla ne tänne suomeenkin ompele ja lähetä, kuten sinne hollantiinkin, joten en nyt vain ymmärrä?

En siis ole mikään Vileeni siitä Tankki Täyteen - ohjelmasta, vaan nimenomaan olen valmis maksamaankin tähän maahan sen parikymppiä extraa, vaikka paljon helpommin saisin hommani hoidettua täältä koneen ääreltä.

Onhan se nyt jo ihme, jos neljähunttia maksava rotsi täällä tulee yli satasen halvemmalla mun kotiovelle, hollannista. Eikä ole mikään suomalainen merkki kyseessä.

Reklamaatiot/asiakaspalvelukin tuppaa olemaan, omien kokemuksieni mukaan parempaa esim. Saksasta tilatessa, joten tehkää nyt suomalaiset jotain.

En minä pitkään enään jaksa kannattaa tätä suomilisäni maksua. Varsinkaan, jos minulla on tuotteen, kuin tuotteen ollessa kyseessä, asiaa valitukseen..

Mitäs mieltä työ olette?
    Näinhän se usein on. Mutta eivät ne nettikaupatkaan läheskään aina ole mitään autuaaksi tekeviä hyväntekijöitä. Suomi-lisä tuntuu äkkiseltään helposti ymmärrettävältä termiltä mutta mistä se sitten koostuu? Ainakin minusta on turha verrata pelkästään netissä toimivaa "postimyyntiliikettä" johonkin täyden palvelun myymälään, jolla on tilakustannukset maksettavinaan ja hyllyt täynnä rompetta ihmisten ropellettavaksi ja sovitettavaksi. Ja kun joutuu ostamaan nettikaupasta sovittamatta niin tulee helposti ei-toivottuja yllätyksiä ja sitten tappioita pyritään minimoimaan kauppaamalla kerran kokeiltuja housuja org:laisille.

Itsekin toissailtana kyselin ostopaikkaa kypärälle. Org-shoppi oli tiedossa ja sen hinta. Kävin sitten Frankilla (Frank Nyman) ja kyllä siellä ainakin ihan oma-aloitteisesti luvattiin hintalapussa olevasta hinnasta pois kolmekymppiä ja kypärähuppu kaupan päälle. Eli jos kypärähupun hinta on vaikkapa kymppi niin kymppi jää eroa org-shopin hyväksi. Ei minusta enää paha.

Ja mitä ulkomaisiin nettikauppoihin tulee niin aika monessa hinta toimituskulujen kanssa ei ole ko. kypärälle käytännössä yhtään esim. Org-shopin hintaa halvempi. Eli kun siellä ei ole edes sitä kuuluisaa "Suomi-lisää" niin nehän todellisia rantarosvoja ovat.

"Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
    "Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
    Onkos Vihdin Matti koskaan käynyt ulkomailla? Ei se maitolitra tai bensakaan saman hintasta varmaan oo muualla kun suomessa. Kaikennäkönen hintatasojen ero on merien takana hiukan erilainen kun täällä kekkoslovakiassa

No toisaalta, jos kaikki alkavat tilaamaan tavarat muualta niin luulisi hintojen alkavan tippua...tai firmoja menemään nurin. Kumpi on sitte parempi vaihtoehto.
    Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
    kotisivuräpellys
    Onhan köyhälle kaikki kallista.

Mutta asiaan. Eli kyllähän se kallista on jos ei palvelulle ole valmis laittamaan hintaa. Paskasta palvelusta ei maksa kuin idiootit, joten senkin pointin voimme unohtaa.

Olisko sellanen parempi: Kaikki tavara suomessa varastoissa, ei sovitusmahdollisuutta. Myynti nettiin? sillä saamme kyllä hintoja alas.
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
    Lainaa (jarmojs @ Kesä. 07 2007,19:08) kirjoitti
    Näinhän se usein on. Mutta eivät ne nettikaupatkaan läheskään aina ole mitään autuaaksi tekeviä hyväntekijöitä. Suomi-lisä tuntuu äkkiseltään helposti ymmärrettävältä termiltä mutta mistä se sitten koostuu? Ainakin minusta on turha verrata pelkästään netissä toimivaa "postimyyntiliikettä" johonkin täyden palvelun myymälään, jolla on tilakustannukset maksettavinaan ja hyllyt täynnä rompetta ihmisten ropellettavaksi ja sovitettavaksi. Ja kun joutuu ostamaan nettikaupasta sovittamatta niin tulee helposti ei-toivottuja yllätyksiä ja sitten tappioita pyritään minimoimaan kauppaamalla kerran kokeiltuja housuja org:laisille.

Itsekin toissailtana kyselin ostopaikkaa kypärälle. Org-shoppi oli tiedossa ja sen hinta. Kävin sitten Frankilla (Frank Nyman) ja kyllä siellä ainakin ihan oma-aloitteisesti luvattiin hintalapussa olevasta hinnasta pois kolmekymppiä ja kypärähuppu kaupan päälle. Eli jos kypärähupun hinta on vaikkapa kymppi niin kymppi jää eroa org-shopin hyväksi. Ei minusta enää paha.

Ja mitä ulkomaisiin nettikauppoihin tulee niin aika monessa hinta toimituskulujen kanssa ei ole ko. kypärälle käytännössä yhtään esim. Org-shopin hintaa halvempi. Eli kun siellä ei ole edes sitä kuuluisaa "Suomi-lisää" niin nehän todellisia rantarosvoja ovat.
    Kyllä vain. Kirjoittelet asiaa.

Ostin omat ajovarusteeni suomalaisesta liikkeestä, koska minua palveltiin todella hyvin. Olin täysin tietoinen, että tässä tapauksessa olisin voinut säästää yli sata euroa, mutta erittäin ystävällinen myyjä, sai minut tekemään kaupat omista varusteistani. Emännän varusteet ostin suomesta, koska niissä oli kilpailukykyiset hinnat eräässä suomalaisessa liikkeessä.

Tämä hienosäätö, mikä on itselläni tällä hetkellä, niin se taasen korreloituu tuohon takki-esimerkkiini. En perhana rupea maksamaan "suomilisää" yli sata euroa, yhden objektin tähden.

Huomaa/huomatkaa se, että ennen nettitilaustani, kävin suomalaisessa liikkeessä ja kysyin myyjältä "tiukan hinnan".

Olen saanut esim. elektroniikkaa koskien hyvän palvelun omaavasta suomalaisesta liikkeestä varsin kilpailukykyisen tarjouksen, mikä on ollut useamman sadan euron halvempi, verrattuna ovh:hon, mutta tietyt tavarat ja ennenkaikkea laadukkaat merkit, kannattaa vain mielestäni todellakin tilata ulkomailta, koska onhan nyt yhden takin kanssa yli sadan euron hinta-ero jo naurettava?

Mikä tulee mielestäni suomalaiseen asiakaspalveluun, koskien mahdollisia reklamaatioita/takuu - korjauksia, niin siinä on toisaalta esim. Suuriin ja luotettaviin saksalaisiin nettikauppoihin suomalaisilla valovuosia matkaa.

Pojat aina puhuu, notta täällä toimii sitten takuu/huolto. Ei se näin ole. Vaikka elektroniikan, tai sitten moottoripyörävarusteiden kohdalla, niin kokemukseni ulkomaisista euroopan sisällä toimivista suurista ja luotettavista nettikaupoista ovat paljon positiivisemmat, kuin vastaavista suomalaisista.

Täällä tulee aina semmoinen olo, että se on minun itse-aiheutettu vika siinä tuotteessa, mutta me nyt kumminkin ollaan ystävällisiä ja korjataan se..

Tätä olotilaa ei tule näiden ulkomaisten liikkeiden kanssa asioidessa, vaan he antavat ymmärtää, että se on heidän vika ja ovat pahoillaan tapahtuneesta..

IMHO!

Matti.
    Lainaa (flamedragon @ Kesä. 07 2007,19:45) kirjoitti
    Onkos Vihdin Matti koskaan käynyt ulkomailla? Ei se maitolitra tai bensakaan saman hintasta varmaan oo muualla kun suomessa. Kaikennäkönen hintatasojen ero on merien takana hiukan erilainen kun täällä kekkoslovakiassa

No toisaalta, jos kaikki alkavat tilaamaan tavarat muualta niin luulisi hintojen alkavan tippua...tai firmoja menemään nurin. Kumpi on sitte parempi vaihtoehto.
    Olen käynyt ulkomailla ja.. Niin äänestin myöskin vasemmistoliiton edustajaa viime vaaleissa..

Olen sopeutuvainen. Kansa on puhunut, joten sen mukaan sitten..

Ei meille tule maitoputkea mistään. Me olemme verotuksemme/infrastruktuurimme valinneet.

Moottoripyörävarusteet eivät kuulu samaan kastiin esim. Maidon tai viinan kanssa.

Kukaan ei valita siitä, että saamme suomesta kännykän alta sataan euroon.

Tämä minun pointtini liittyy nimenomaan tähän. Minä valitan, että nämä MP - varusteet maksavat liikaa täällä.

Herätkää ihmiset!

Sillä suomalaisen kaupan myyjällä on todellakin aihetta tehdä businesta minun kanssa siitä takista, mikä on esimerkkinäni, siihen hintaan mitä ehdotin.

Tästä on kyse.
    Lainaa (Vihdin Matti @ Kesä. 07 2007,20:03) kirjoitti
    Lainaa (flamedragon @ Kesä. 07 2007,19:45) kirjoitti
    Onkos Vihdin Matti koskaan käynyt ulkomailla? Ei se maitolitra tai bensakaan saman hintasta varmaan oo muualla kun suomessa. Kaikennäkönen hintatasojen ero on merien takana hiukan erilainen kun täällä kekkoslovakiassa *

Olen käynyt ulkomailla ja.. Niin äänestin myöskin vasemmistoliiton edustajaa viime vaaleissa..

Olen sopeutuvainen. Kansa on puhunut, joten sen mukaan sitten..

Ei meille tule maitoputkea mistään. Me olemme verotuksemme/infrastruktuurimme valinneet.

Moottoripyörävarusteet eivät kuulu samaan kastiin esim. Maidon tai viinan kanssa.

Kukaan ei valita siitä, että saamme suomesta kännykän alta sataan euroon.

Tämä minun pointtini liittyy nimenomaan tähän. Minä valitan, että nämä MP - varusteet maksavat liikaa täällä.

Herätkää ihmiset!

Sillä suomalaisen kaupan myyjällä on todellakin aihetta tehdä businesta minun kanssa siitä takista, mikä on esimerkkinäni, siihen hintaan mitä ehdotin.

Tästä on kyse.
    Mun pointti oliken se, että yleinen hintataso on erilainen Suomessa kuin muualla. Paljonkos se samainen alta satasen känny maksaa esim saksassa?

Olisitko osannut tilata oikean koon siitä takista ilman sovitusta kotimaisessa liikkeesä? Suomalaisella liikkeellä on maksettavana työntekijöden kulunkeja, marmorilinnat yms. jotka näkyvät myös asiakkaalle. Yrityksillä on monenlaisia kuluja joita moni ei muista sitä tuotetta ostaessaan, halvalla pitää saada mieluummin ilmaiseksi.

edit: ei se valmistajakaan myy sitä tuotettaan samaan hintaan intialaiselle jälleenmyyllä kuin Suomalaiselle.

Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
    kotisivuräpellys
    Lainaa (Sumppa @ Kesä. 07 2007,19:50) kirjoitti
    Olisko sellanen parempi: Kaikki tavara suomessa varastoissa, ei sovitusmahdollisuutta. Myynti nettiin? sillä saamme kyllä hintoja alas.
    Ei ole mahdollisuutta, koska ensimmäinen liike joka tarjoaa sovitusmahdollisuuden tässä tapauksessa tulee voittamaan.

Hinta/palvelu määrää, tässä nykypäivämme yhteiskunnassa. Ei sovi valittaa, koska äänestys on jo päättynyt ja eduskuntamme valittu.

Nyt on aika pelata yhteiskuntamme mukaan.

MP - varusteiden hinnat ovat perseellään täällä, koskien kansainvälisiä merkkejä, joten kehoitan jokaista harrastajaa tutustumaan asiaan.
    Lainaa (flamedragon @ Kesä. 07 2007,20:07) kirjoitti
    Mun pointti oliken se, että yleinen hintataso on erilainen Suomessa kuin muualla. Paljonkos se samainen alta satasen känny maksaa esim saksassa?

Olisitko osannut tilata oikean koon siitä takista ilman sovitusta kotimaisessa liikkeesä? Suomalaisella liikkeellä on maksettavana työntekijöden kulunkeja, marmorilinnat yms. jotka näkyvät myös asiakkaalle. Yrityksillä on monenlaisia kuluja joita moni ei muista sitä tuotetta ostaessaan, halvalla pitää saada mieluummin ilmaiseksi.

edit: ei se valmistajakaan myy sitä tuotettaan samaan hintaan intialaiselle jälleenmyyllä kuin Suomalaiselle.
    Se kännykkä maksaa saman Saksassa, kuin Suomessa.

En olisi osannut tilata oikeata kokoa, ilman sovitusta, mutta koko ajatuksesi on absurdi. Tottakai jos Vihdin Matti tarjoaa ainoan sovitusmahdollisuuden tässä maassa, niin Matti tienaa.

Valmistaja ei myy samaan hintaan varmaankaan muihin talouskeskittymiin, kuin Euroopan Unioniin, mutta tässä se kännykkä pointti onkin. Nyt on kyseessä kansainvälisen merkin MP - Varusteet Euroopan Unionin sisällä.

Perhana ihmiset!

Nyt kauppaan sovittamaan niitä ulkomaisia laatuvermeitä ja tilaamaan ne ulkomailta!

Kokoomus on hallituksessa ja me olemme ne sinne äänestäneet!

Näin se menee! Minä ainakin elän tämän mukaan!
    Lainaa (Vihdin Matti @ Kesä. 07 2007,19:54) kirjoitti
    Mikä tulee mielestäni suomalaiseen asiakaspalveluun, koskien mahdollisia reklamaatioita/takuu - korjauksia, niin siinä on toisaalta esim. Suuriin ja luotettaviin saksalaisiin nettikauppoihin suomalaisilla valovuosia matkaa.

Pojat aina puhuu, notta täällä toimii sitten takuu/huolto. Ei se näin ole. Vaikka elektroniikan, tai sitten moottoripyörävarusteiden kohdalla, niin kokemukseni ulkomaisista euroopan sisällä toimivista suurista ja luotettavista nettikaupoista ovat paljon positiivisemmat, kuin vastaavista suomalaisista.
    En tiedä minkälaisista puljuista tavarasi ostat, ja omat kokemukset rajoittuvat lähinnä Pirkanmaalla toimiviin yritykseen + Reliatecciin. Omat kokemukset kotimaisista myyjistä on perhanan hyvät, hintataso toki on korkeampi kuin ulkomailla. Siinä hommassa taas Reliatec tekee erinomaista pioneerityötä

Edelleen jos noita takuuvaihtoja täytyy miettiä, niin enpä ole joutunut kertaakaan tilanteeseen, jossa takuu ei olisi toiminut
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (Vihdin Matti @ Kesä. 07 2007,20:22) kirjoitti
    En olisi osannut tilata oikeata kokoa, ilman sovitusta, mutta koko ajatuksesi on absurdi. Tottakai jos Vihdin Matti tarjoaa ainoan sovitusmahdollisuuden tässä maassa, niin Matti tienaa.
    Nyt pitää tunnustaa tyhmyyteni. Mitä tarkotat tlla kommentilla?

Sovitusmahiksia löytyy, oikea koko löytyy ja merentakana joku tienaa? Hinta on halvempi. Ei Mattikaan tienaa ainoana sovitusta tarjoavana jos kadun toiseltapuolelta saat tavaran halvemmalla.

Seuraava on mutua, Suomi on pieni markkina, jolloin maahantuojat eivät saa samoja "määräalennuksia", kuin suurempi toveri muualla, kuvittelisin, että tästä tulee ensimmäinen hintaero.

Jos nuo hinnat voisivat olla Suomessa halvempia, vaikka eri valmistajien tuotteet maksavat "melkein" saman, tulee mieleen kartelli. Tällaisten tapausten tutkimiseen lienee Suomessa/EU:ssa jokin instanssi, joka kyllä puuttuu asiaan. Kyseleppä sieltäkin kommenttia.
    kotisivuräpellys
    Itse ymmärrän palvelun ja varaston pitämisen nostavan hintoja, mutta miksi suuri osa tuotteista tuleekin tukkurin kautta "parissa päivässä"?
    En tarkoita ajovarusteita pelkästään vaan kaikennäköistä tavaraa. Jos joudun odottamaan tuotetta vajaan viikon, voin odottaa sitä parikin viikkoa ulkomailta jos hinta on selkeästi halvempi.

Varaosaliikkeet tai rautakaupat ja on hyvä esimerkki nykypäivänä siitä kuinka välitysmyynti pelittää kunnon katteilla.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Näistä asioista on aina kiistelty ja tullaan vääntämään. VihdinMatti, en tiedä mitä teet ammatiksesi, mutta voin sanoa että kun perustat yrityksen suomeen, joudut todellakin maksamaan kaikenlaisia vakuutus, palkka vuokra lvv ym ym maksuja. (kokemusta on). Ymmärrän silti kannanottosi ja jos olet sitä mieltä että haluat tulevaisuudssa tilata tavarasi ulkomailta, niin siitä vaan.

Aika harva kauppias kuitenkaan hykertelee rahoissaan suomessa, lyhyehkön kauden yms takia. Ei kannata olla katkera.
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    Lainaa (flamedragon @ Kesä. 07 2007,20:34) kirjoitti
    Ei Mattikaan tienaa ainoana sovitusta tarjoavana jos kadun toiseltapuolelta saat tavaran halvemmalla.

Seuraava on mutua, Suomi on pieni markkina, jolloin maahantuojat eivät saa samoja "määräalennuksia", kuin suurempi toveri muualla, kuvittelisin, että tästä tulee ensimmäinen hintaero.

Jos nuo hinnat voisivat olla Suomessa halvempia, vaikka eri valmistajien tuotteet maksavat "melkein" saman, tulee mieleen kartelli. Tällaisten tapausten tutkimiseen lienee Suomessa/EU:ssa jokin instanssi, joka kyllä puuttuu asiaan. Kyseleppä sieltäkin kommenttia.
    Matti tienaa, jos olen ainut joka tarjoaa myös sovituksen tässä maassa.

Muuten puhut kyllä asiaa. Hän ken on käynnyt esim. Norjassa voi miettiä samaa, kuin Vihdin Matti täällä suomessa esim. Marlboro askin hinnan kanssa..

Pointti on siinä, notta erään kansainvälisen valmistajan tunnettu merkkirotsi maksaa täällä yli neljäsataa ja Hollannista tilasin saman tuotteen kotiovelleni asti yli sata euroa halvemmalla.

Tee Vee. Reliatec muuten tarjoaa ihan kilpailukykyiseen hintaan tuotteita.

Juuri näin.

Timberline. Ymmärrän toki. Ketjuni tarkoitus oli aiheuttaa keskustelua kyseisestä asiasta ja aiheuttaa satunnaiselle lukijalle ajattelemisen aihetta, markkinatalouden säännöistä.

Olen tosi iloinen, että keskustelua on syntynyt, mutta nyt rupean vähitellen menemään PR - puuhiin. (PötkönRötkön).. =)

Huomisiin ja öitä!

Matti.
    Suomen hinnat on vaan vitun kalliit.Empä oikein keksi selitystä...Palkat ei länsi-eurooppaa paremmat ole,työllistämiskustannukset ei ole isommat...Suomalaisilla on tod pieni ostovoima.Mutta oma moka.Kun kerrot et norjassa tienaa hyvin,eka kommentti et vitun kallista kaikki.Mutta ei heidän palkkatasoonsa nähden.Sama Ruotsissa,saatana tällä hetkellä kaikki halvempaa.Suomalainen on niin vitun ryssä et sillä on selitys kaikkeen.Muualla on kaikki huonoa,meillä parempaa....No kuten joku sano et köyhälle kaikki kallista
    Ravintolas syöminen maksaa ihan sairaasti,ei siis missään perk.heses...Juominen maksaa,bensa maksaa,autot,mikä on halpaa?
    Mä jaksa mitää paskapuheita kuunnella......
    Lainaa (Vihdin Matti @ Kesä. 07 2007,18:23) kirjoitti
    Moro!

Ei lähtenyt.

Haloo!

No, kyllä Suomessakin tippuu ajokamppeiden hinnasta 20-30% hinnasta pois aikasen helposti ja alkuperäisistä varaosista saman verran. Tarvikeosissa tuppaa olemaan pienemmät alennukset.
    Eikä tähän tarvita kuin toimiva myyjä-asiakassuhde.
    Itse arvostan varsinkin ajokamppeita ostaessani että voin sovittaa niitä liikkeessä ja saan tavarat mukaan tarvitsematta odottaa tuoko posti ne kolmen päivän vai kolmen viikon vai kolmen kuukauden päästä.
    Ja entäs sitten kun se takki tai hanskat pitää käydä sovittamassa siellä Saksassa kun paikallinen kauppias on kyllästynyt persaukisiin vinkuviin "asiakkaisiin" ja vaihtanut toimialaa?
    Taivas saa odottaa
    Lainaa (Vihdin Matti @ Kesä. 07 2007,21:25) kirjoitti
    Tee Vee. Reliatec muuten tarjoaa ihan kilpailukykyiseen hintaan tuotteita.
    No niihän mä just sanoin
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Kyllä ajovarusteiden hinnat esim. Saksassa ja Italiassa on samaa luokkaa kuin Suomessa - kunhan vertaa liikeitä joissa on samanlaiset palvelukonseptit.

Turha kuvitella että farkut olisi saman hintaisia palvelua tarjoavassa erikoisliikkeessä ja itsepalvelutavaratalossa.
    Hitaampi tavaran liikkuvuus - eli: pienemmät asiakasmäärät - nostaa hintaan. Mutta se vanhempien ihmisten muistama "Suomi-lisä" on jo ajat sitten hävinnyt, viimeistään euron myötä.
    Lainaa (powerboxer @ Kesä. 07 2007,21:37) kirjoitti
    Suomen hinnat on vaan vitun kalliit.Empä oikein keksi selitystä...Palkat ei länsi-eurooppaa paremmat ole,työllistämiskustannukset ei ole isommat...Suomalaisilla on tod pieni ostovoima.Mutta oma moka.Kun kerrot et norjassa tienaa hyvin,eka *kommentti et vitun kallista kaikki.Mutta ei heidän palkkatasoonsa nähden.Sama Ruotsissa,saatana tällä hetkellä kaikki halvempaa.Suomalainen on niin vitun ryssä et sillä on selitys kaikkeen.Muualla on kaikki huonoa,meillä parempaa....No kuten joku sano et köyhälle kaikki kallista
    Ravintolas syöminen maksaa ihan sairaasti,ei siis missään perk.heses...Juominen maksaa,bensa maksaa,autot,mikä on halpaa?
    Kiukuttelu kahvipöydässä suomen hinnoista on suht halpaa... ai mut perkele, sekin painunut huolttis kahvi maksaa n.2e kuppi, saati sit "tuhdin" sämpylän kera n.5e * * Eikä sitä röökiikään saa enää vetää sen kalliin kahvin kera *
    Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
    Mielestäni suomalaiset varuste- ja varaosaliikkeet tekevät hallaa itseleen noilla kuvastoilla/hinnastoilla linttaamalla sinne ne "Suomi-lisälliset" hinnat (OVH-hinnat). Pääsääntöisestihän aina noista kuvastojen hinnoista lähtee kättelyssä se 10-40% pois kun tavarasta/tuotteesta alkaa kauppaa vääntämään.
    Itse en kuitenkaan jaksa alkaa tinkaamaan ja soittelemaan firmoja läpi, että mikäs se nyt olisi se lopullinen hinta.
    Helpommalla pääsen, kun netistä katson halvimman toimittajan (oli se sitten kotimainen tahi ulkomaalainen toimittaja) ja tavara lähtee sieltä, mistä sen edullisimmin saa.

Mikseivät siis laittaisi hinnastoihin/kuvastoihin OVH-hintojen sijaan myyntihintoja? Luulempa, että moni jättäisi tässä tapauksessa rahansa tänne kotimaahan sen sijaan, että raha menisi rajojen ulkopuolelle. Tyrmistyttää katsoa hinta tuotteelle suomalaisen toimittajan katalogista jos samaiselle tuotteelle hinta jollain ulkomaalaisella toimittajalla on -40% edullisempi. Tinki-tinki-puhelulla saattaisi saman tuotteen saada Suomestakin (lähestulkoon)samalla hintaa, mutta kun ei jaksa soitella ja ruikutella hintoja, jos jostain muualta saa tuotteen suoraan "tingatulla" hinnalla.

Sössötinköhän asiani varmasti nyt niin epäselvästi, ettei kukaan ymmärtäny pointtiani.....
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
    (poistettu tili)
    Lainaa (GhostSpider @ Kesä. 08 2007,10:22) kirjoitti
    Sössötinköhän asiani varmasti nyt niin epäselvästi, ettei kukaan ymmärtäny pointtiani.....
    Kyllä selvis.

Joku varmaan maksaa ne OVHt, silloin tulee voittoa reilusti.

Monissa tavaroissa ulkomailta tilaamisen edut ovat kyseenalaisia, ja joskus ne lykkää hillittomät postikulut. Jos voi itse hakea kaupasta ja tinkiä, niin kustannus voi olla alempikin, eli ei se aina niin automaattista ole.

Vähän samalla mielellä, itse tilaan renkaat Saksasta, kerran tutkittuani olivat edullisemmat kuin Suomesta, nyt olen laiska enkä viitsi enää etsiä täältä.

Jotenkin noloa on käydä sovittelemassa vaatteita täällä kaupoissa ja ostaa netistä. En tee, häpeä niille jotka käyttää kauppiaita hyväkseen.
    Kaksipiippuinen juttu. Ymmärrän että kuluttajaa kyrsii kun joutuu maksamaan enemmän kuin jostain ulkomaisesta postimyymälästä, mutta täällä pohjolassa elo on vaan niin paljon kalliimpaa.
    Monessa tavarassa ei kotimainen ostaja pääse kilpailemaan hinnassa millään kun ostohinnatkin on ihan eri suomalaiselle tukkurille kuin jollekin isolle keski-europpalaiselle joka myy vuodessa sen mitä suomalainen tukkuri viidessä - kymmenessä vuodessa.
    Ei tarvii kuin seurata kuinka paljon autoja myydään suomessa vuodessa, esimerkiksi saksassa myydään monia malleja pelkästään enemmän vuodessa kuin meillä kaikkia autoja yhteensä. Se kertoo jotain meidän markkinoiden koosta.
    Suomi on kartellien luvattu maa. Pienet, pitkään suojatut markkinat ja syrjäinen sijainti on ongelma. Kyllä toi Eu ja Euro on hienosti nostanut ongelman pöydälle, ja internet taas mahdollistanut ongelman korjaamisen!!!
    ...Life`s a series of goodbyes...
    -Yamaha FZ6-
    Renkaat "virallisten" maahantuojien kautta on kyllä vielä hinnoiteltu "suomi-lisällä". Kuka muka maksaa esimerkiksi Metzeler Racetec-takarenkaasta 290 €, mikä on tuotteen suomalainen listahinta??? Saksasta tilaamalla saa likimain kierroksen samaan hintaan.

Ja kyllä se niin vaan on, että moni tuote on suomessa kalliimpi kuin euroopassa. Kuitenkin moni liike on tehnyt sen minkä pystyy kilpaillakseen eurooppalaisen kilpailijansa kanssa. Mitä tämän vuoden kataloogeja olen selaillut niin hinnat lähestyvät hiljalleen eurooppalaista tasoa. Yksittäiskappaleet voivat vielä olla tosi kalliita, jotkut harvat tapaukset sitten taas euroopan tasoa edullisempia.

Itse tilaan euroopasta paljon, mutta ostan myös suomesta.
    Lainaa (Jyri @ Kesä. 08 2007,11:45) kirjoitti
    Renkaat "virallisten" maahantuojien kautta on kyllä vielä hinnoiteltu "suomi-lisällä". Kuka muka maksaa esimerkiksi Metzeler Racetec-takarenkaasta 290 €, mikä on tuotteen suomalainen listahinta???
    Paljonhan täällä on listahintoja monissa tavaroissa, mutta myyntihinnat ovat ihan erijuttu jopa tavallisille kuluttajille.
    Muistan aikoinaan kun olin 80-luvun alussa huoltsikalla töissä ja ostettiin akkuja ennakossa. Hinta oli ovh. -70 prossaa ja sitten niitä myytiin kuluttajille -30 prossaa. En koskaan ymmärtänyt tätä pointia että miksi hinta piti paperilla saada näyttämään isolta.
    Lainaa (xs2jammu @ Kesä. 08 2007,11:14) kirjoitti
    Kaksipiippuinen juttu. Ymmärrän että kuluttajaa kyrsii kun joutuu maksamaan enemmän kuin jostain ulkomaisesta postimyymälästä, mutta täällä pohjolassa elo on vaan niin paljon kalliimpaa.
    Monessa tavarassa ei kotimainen ostaja pääse kilpailemaan hinnassa millään kun ostohinnatkin on ihan eri suomalaiselle tukkurille kuin jollekin isolle keski-europpalaiselle joka myy vuodessa sen mitä suomalainen tukkuri viidessä - kymmenessä vuodessa.
    Ei tarvii kuin seurata kuinka paljon autoja myydään suomessa vuodessa, esimerkiksi saksassa myydään monia malleja pelkästään enemmän vuodessa kuin meillä kaikkia autoja yhteensä. Se kertoo jotain meidän markkinoiden koosta.
    Näinpä. Jos johonkin Kiinaan saa 500 miljoonaa paria syömäpuikkoja myytyä helposti hintaan mihin hyvänsä niin ei se tarkoita että Suomeen saa myytyä 500 paria samaan hintaan.

Eli kyllä se markkinoiden koko vaikuttaa aikas paljon.
    "Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
    "Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
    Lainaa (Vihdin Matti @ Kesä. 07 2007,20:11) kirjoitti
    Lainaa (Sumppa @ Kesä. 07 2007,19:50) kirjoitti
    Ei ole mahdollisuutta, koska ensimmäinen liike joka tarjoaa sovitusmahdollisuuden tässä tapauksessa tulee voittamaan.

Hinta/palvelu määrää, tässä nykypäivämme yhteiskunnassa. Ei sovi valittaa, koska äänestys on jo päättynyt ja eduskuntamme valittu.

Nyt on aika pelata yhteiskuntamme mukaan.

MP - varusteiden hinnat ovat perseellään täällä, koskien kansainvälisiä merkkejä, joten kehoitan jokaista harrastajaa tutustumaan asiaan.
    OT: Mulle jäi vähän epäselväksi, että millanen se takin hinta olisi, jos vasemmistoliitto olisi voittanut vaalit?

Ei provo, tuli vaan mieleen.
    Lainaa (askeetti @ Kesä. 09 2007,06:53) kirjoitti
    OT: Mulle jäi vähän epäselväksi, että millanen se takin hinta olisi, jos vasemmistoliitto olisi voittanut vaalit?

Ei provo, tuli vaan mieleen.

Takin hinta tulisi suht samaksi, ostettaessa täältä, tai ulkomailta, kiitos, jonkun uuden veron, minkä ne keksis. Duunari tosin saisi paljon enemmän fyrkkaa työstään, joten jokajamppa ostais kaksi takkia, tuosta noin vaan.

Ei ole provo sitten tämäkään huom!

No jo. Kaunis ilma joten Matti lähtee nyt
  30.  
    V-ttu mitä itkua ja vääntöä taas kun joku köyhä on meinannut
    "suuren rosvouksen"kohteeksi joutua suomalaisessa kaupassa.

Fakta on se että köyhälle kaikki on aina kallista, ja jos perseaukinen elämäntapa on syvällä korvien välissä, se tilanne tulee jatkumaan...ja pahenee vaan...
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen