Alkuperäiselle aloittajalle: Kannattaa huomata, että ei muissa Euroopan maissakaan kaupassa ole samat hinnat kuin postimyyntifirmoissa.
Etelämpä lisäksi määrät on paljon suurempia ja kesä huomattavasti pidempi joten paikallinen kauppias ottaa äkkiä takkiinsa edellisvuoden tavaroilla kun myynti loppuukin syyskussa kuin seinään.
Vaihtoehtona tietysti olisi, että liikkeellä olisi vain esillä olevat tavarat ja se sitten tilaisi sinulle sen kromatun mutterin 2 viikon toimitusajalla.
Minusta kotimaisissa liikkeissä pitäisi vielä lisää parantaa palvelua. Vaikka ainakin Tampereen seudun useissa liikkeissä on oikein hyvä palvelu ja liikkeet sopivan valoisia paikkoja.
Huoltojen, varaosien ja tarvikkeiden hinnat olisi myös merkkiliikkeiden syytä pistää webbiin.
Viihdyttävää luettavaa
"En käy ostoksilla Lidlissä" - kortti on vielä pelaamatta![]()
Kyllä vain. Onhan niitä hinta-eroja täällä meidän maan sisälläkin.(Puksuttaja @ Kesä. 14 2007,19:18) kirjoitti
![]()
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Jos tuote on Suomessa selkeästi kalliimpi niin siinä on joko kallis sisäänostohinta tukkurilla/kauppiaalla tai sitten liian suri kate. Kummassakaan tapauksessa ei rahaa valu tolkuttomasti ulkomaille jos ostan sieltä suoraan vaan hintaero pysyy Suomen rajojen sisäpuolella, minun taskussa. Eli jos tietää mitä ostaa niin tuossa kohtaa valitaan, että pitääkö erotuksen kokonaan itsellään vai jakaako sen muille. Itse olen sen verran itsekäs, että tilasin esim. takaiskarini ulkomailta mieluummin kuin olisin maksanut 80€ enemmän tänne muitten jaettavaksi. Tässä tapauksessa siis tuo 80€ olisi jäänyt suomalaiselle kauppiaalle ja tukkurille tai sitten tukkurin hankintahinta ulkomailta olisi ollut kalliimpi kuin minun.
Ulkomaista tavaraa hankittaessa merkittävin asia on kuinka paljon valuuttaa valuu rajan yli. Jostainhan se suomalainenkin tukkuri sen kamansa hankkii.. EU:n alueella tulee huomioida alv.
Palvelusta olen valmis maksamaan, mutta esim. tässä iskarin tapauksessa tiesin mitä ostin. Ostin jenkeistä ja maksoin alvin sekä tullin Suomeen.
TL1000R
www.carpimoto.com(Anttti @ Kesä. 14 2007,18:42) kirjoitti
Akroille tuli hintaeroa toimituskulujen jälkeen italian hyväksi 180 € tai todellisuudessa enemmänkin, koska hiilikuituisia ei saanut allrightilta millään rahasummalla.
Lisäksi DHL toimitti kannut kotiovelle kahdessa päivässä, allrightin toimitusaika olisi ollut "joku viikon verran".
Vanhat:
Cagiva Freccia C12R -89
Kawasaki GPZ 500S -87
Honda CBR 900RR -93
Aprilia RSV 1000 R Factory -06
Suzuki GSXR 1000 -08
Kawasaki ZRX 1100 -97
Ducati 1098 -07
Nykyinen:
Kawasaki ZZR 1400 -12
En käy ostoksilla lidlissä, on niin perkeleen pitkä matka sinne enkä omista kotiloa(Köpi @ Kesä. 14 2007,19:48) kirjoitti
.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Tyttöystävän kypärän kanssa kävi hassu juttu. Hän halusi tietyn kypärän hopeisena ja luonnollisesti oman kokonsa. Kypärän maahantuoja Tokimoto ilmoitti ettei kokoa ole eikä myöskään saa.(GhostSpider @ Kesä. 12 2007,14:08) kirjoitti
Noh, soittelemaan jälleenmyyjät läpi josko jollakulla olisi semmonen kypärä hyllyssä. Eipä ollut, mutta jotkut sanoivat tekevänsä saatavuuskyselyn maahantuojalle Tokimotolle... ja vastaukset vaihtelivat: "Ei tuossa värissä", "Ei ole kokoja", "Löytyy vain mustaa" (tai mikä tahansa muu väri), ja jopa, että "juu saadaan tilattua" ja niin se kypärä sitten haettiin Mikkelistä.
Ihmettelenpä vain mistä on kysymys: Halusivatko jälleenmyyjät yrittää myydä jonkun toisen värisen kypärän, tai kenties kokonaan toisen kypärän vai antaako Tokimoto jälleenmyyjilleen vastauksia randomilla.
Otapa tästä sitten selvää.
Twice the pride, double the fall
Suzuki DL 650 V-Strom 2005
ex-Yamaha FZS 600 2003