Ylihysteerisen mopon huoltajan ajatuksia...
Eli ajoin tuossa v-loppuna syvään routakuoppaan, seurauksena se että etupäähyppäsi ilmaan, woblaus/tankslapperin tynkä päälle mutta pystyssä pysyttiin.
Pyörä ei ravista ajossa, mutta esim. kun tallissa työntää pyörää niin etujarrut kahisee, eli palat laahaa levyihin. Onko tämä normaalia vai voisiko asian tulkita niin että etuvanne on pikkaisen vääntynyt? Normiajolenkin jälkeen levyt lämpenee vähän, eli on lämpimät muttei niin kuumat ettei voisi kädellä pitää kiinni.
Mietin vaan että kuvittelenko vanteen vääntyneen... joskus kun takajarru kahisee myös, huomaa kun rasvaa ketjuja.
Ajatuksia, kenelläkään? Olen selvitellyt tuota korvaushakemusjutua (kuopista ei ollu varoitusmerkkiä) ja kuulostaa aika byrokraattiselta tieltä hakea noita korvauksia asiasta.
Terveisin mies joka ei tekniikasta kauheasti tajua vaikka pitäisi.
----------------------
Suzuki SV650S -06
Määränpäätöntä vaellusta ilman tuloksellista toimintaa...
Kyllä se ihan normaalilta kuulostaa.Jarrupalat kuuluu olla lähellä levyä.![]()
Koskaan en ...vannomati paras
Kompataan. Tuskin vanne voi niin tasaisesti vääntyä, että aiheuttais tasaisen kahnauksen. Tietysti jos hakemalla hakee, saattais alaputkien linjaus vähän kärsiä, mutta eikös sen saa varmistettua kun vähän löysää etuakselin kiristyksiä ja pumppaa keulaa seinää vasten? Viisaammat korjatkoot.
jarrupalojen kuuluukin aina vähän ottaa kiinni.
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Joo nyt sain mielenrauhan asiaan (ehkä), näin mä arvelinkin sen olevan.
Tosiaan kun ei normiajossa tunnu mitään tärinää tai muuta outoa..
Ketuttaa vaan tuo kun noita kuoppia ei oltu merkattu mitenkään. Just puut kasvaa lähellä tietä, tekee iltaauringossa varjon niin niitä kuoppia on tosi vaikee havaita jos keskittyy katselemaan esim. tien reunoja elukoiden yms. varalta...
----------------------
Suzuki SV650S -06
Määränpäätöntä vaellusta ilman tuloksellista toimintaa...
Jos jotain hajoaa niin varmaan ensimmäisenä vanteen kehään tulee painauma kun oikein terävään monttuun laskee. Myös etupumput saattaa sylkästä öljyä pihalle tai tiivisteet rikkoutuu huonolla tuurilla... Kyllä se tömäys aina säikäyttää mutta ihan vähästä ei vahinkoja tule.
KTM
Juu, jarrut laahaa aina pikkasen, eli ihan normaalia on.
Ja luulisin että jos vanne on vähänkään vääntynyt, se kyllä juoruaa sen ajossa välittömästi täristämällä.
Eli kaikesta päätellen, ei huolia!![]()
Ninja forever, man!
Ja jos jotain meni rikki, niin tien kunnossapitäjä on korvausvelvollinen.
nim. Autolla kuoppaan ja tiehallinto maksoi. Ei ollu paha projekti. Rikosilmoitus poliisille, parit valokuvat, kaavake netistä, maksettu korjaamolasku, kaikki kuoreen ja lähetys tiepiiriin. reilu kaks kuukautta ja rahat tuli tilille. Siittä viikko tuli päätös postissa.![]()
ZZR 1100 Myyty!
CBR 600 Myyty!
watch it dude ! ! !
Varmaan ilmoitit kuopasta tielaitokselle tai mikä v***u se nykyään on, että ne voivat laittaa niitä merkkejä tai korjata kuopan.(Wiltsu @ Kesä. 07 2007,19:26) kirjoitti
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
Tuonne tietoa: http://80.248.162.148/katukanava/kk.asp
©
Rengas kannattaisi tutkia tarkkaan tuollaisen jälkeen. Vanteet kestää yllättävän paljon sikaa, mutta renkaan kudos voi pettää terävään kulmaan ajettaessa, jolloin saattaa muodostua pattia johonkin kohtaan kumia..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Muutat tänne etelään, ei oo routakuoppia,,,,(Wiltsu @ Kesä. 07 2007,19:26) kirjoitti
![]()
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
On vaan helvetillisiä monttuja maanteillä ja kaduilla.(Villevalle @ Kesä. 08 2007,17:03) kirjoitti
Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.
Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
Etukiekolla ajettu 9000 tkm, joten se menee kohta vaihtoon muuteski... Pitää tutkia tarkemmin vielä, mutta tosiaan tärinää ei tunnu. Työkiireiltä ei oo talliin ehtiny nyt pariin päivään. Takakiekko on helpompi tutkia kun ottaa pukilla ylös, mutta tosiaan tuntui että se täräys tuli lujana ainoastaan eteen... Ehkä tosiaan pääsi säikähdyksellä, ....tttaa kun ne ei laita niitä varoituskylttejä....(svahnm @ Kesä. 08 2007,15:28) kirjoitti
Kiitos tosiaan kaikille vinkeistä ja vastauksista!
Paikallisen poliisin palvelu on hanurista, en ainaskaan vielä ilmoita sinne mitään, tiepiiristä sanoivat että korvauksen saa kyllä tarvittaessa myöhemmin kun nyt on asiasta ilmoitettu. Eli hommahan menee niin että ne nyt tutkii onko tienpitoa laiminlyöty --> jos heidän mielestään ei ole niin mitään korvausta ei saa vaikka vaurioita olisi.Täti puhelimessa sanoi että heille tulee vaikka minkälaista vaatimusta.. En koko asiasta olisi soitellut jos siellä olisi ollut asiallinen liikennemerkki.
----------------------
Suzuki SV650S -06
Määränpäätöntä vaellusta ilman tuloksellista toimintaa...
Kerran on tullut kokeiltua tiehallinnon korvaus halukkuutta, kun autosta hajosi rengas ja vanne. Asfaltissa oli oikealle kääntyvässä loivassa mutkassa sisäkurvissa n.30cm leveä ja 2m pitkä railo johon rengas sopivasti osui.
Tiepalveluun kun ilmoitin, niin iltapäivällä oli kuoppa jo täytetty, mutta mitään korvauksia en saanut, vaikka tein poliisille tutkintapyynnön ja lähetin kuvat ja hakemukset tiepiiriin.
Perusteluna oli että koska vaurio tiessä oli osittain reunaviivan päällä ei heidän tarvitse korvataIhme homma sinällään, kun paikalta lyhyenmatkan päässä on risteys ja reunaviivan pientareen puolellakin on vielä n.2m leveydeltä asfalttia, ikäänkuin ryhmittymis kaisana, reunaviivat on vain piirretty jälkeenpäin vähän miten sattuu.
-Suzuki SV1000S & TL1000R D.R. projekti.
-Yamaha FZR1000@1040 (ex)
http://www.facebook.com/SuperSpeedMotorsport