Nyt lyötiin rakkaan vaimon kanssa lomat lukkoon ja suunnittelu käyntiin mutta heti iski paniikki - mihin me ehditään että ehtisi oikeasti reissulla vähän myös lomailla. Aikaa 12-13 vrk ja tavoitteena käydä - jossain...lähtö 1.9. tai 2.9. iltalaivalla mieluiten jos ruottiin päin menee.
Itse haluais nähdä alpit ja ajaa yhden ylityspätkän ja vaimo *haluaa rantsulle ja vähän katteleen aurinkoa ja kaupunkia. Tällä kertaa olisi tarkoitus varata muutama hotelli että pysyis aikataulussa reissu mutta välietapit tilanteen mukaan. Ja päätarkoitus on siirtyä jonnekin aika vikkelää ja siellä naatiskella ja sitten taas kohtuu vikkelää takasin. *Viime talvena tämmöstä suunniteltiin mutta nyt tarvis vähän uusia tuulia - huono tuokaan ei ole mutta ehkä vähän paikalla oloa tarvittas enemmän ja aikaakaan ei ole noin paljoa...ja ehkä vähemmän nähtävyyksiä yhdelle reissulle eli pakko karsia jotenkin.
Ja mennessä ainakin oli tarkoitus ajaa ruottin läpi kun se on niin kivaa ja paljon kateltavaa tai jos saatte ylipuhuttua niin sitten isolla jollalla hesasta saksaan.
Tarvis jeesiä, antakaa vinkkejä sekä kokemuksia.
Reittivaihtoehto 1:
Gardan alue ja Venetsia, ehkä Zell Am See ja Grossknocler vai mikä olikaan ja kotkanpesä jos kohille sattuu. Hotelleja mihin motskarilla on heleppo mennä ja mistä pääsis jonnekin piitsillekin ja kierteleen kauppoja yms.
Reittivaihtoehto 2:
Nizza ja Monaco ja Ranskan merialppien kautta, muutama päivä rantsulla ja taas takasin
Reittivaihtoehto 3:
Molemmat...vaikka vähän tiukalle voip mennä
*
Reittivaihtoehto 4:
Suunnittele hyvä reitti, paras palkitaan jollakin kivalla muutaman euron härpäkkeellä tai kupilla kahvia *
Nyt saa sitten luvalla suunnnitella hyvän reitin ja annetaan sitten orggilaisten porukalla äänestellä minkä näistä sitten voisin toteuttaa jollei omat suunnitelmat oikein etene...
Myös hyvät ja mp-ystävälliset hotellivinkit kullanarvoisia, missä myös kunnon aamupala.
![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Reittivaihtoehto 1:
Toi on kiva, vaikka ei Garda tai Zell am See varsinaisia biitsikohteita olekkaan. Ehtii tossa ajassa.
Reittivaihtoehto 2:
Ota juna toiseen suuntaan, Avignon - Hampuri. Kulkee tosin vain kerran viikossa, ja huono puoli on takaisin tullessa että se on aamulla Hampurissa eikä sieltä millään ilveellä ehdi Tukholmaan iltalautalle. Eikä aamulautalta ehdi junalle, joten tulee ylimääräinen yöpyminen jossain. Mutta jos Ruotsia muutenkin kattelee niin sitte se kai haittaa. Moottoritiessä ei mitään kateltavaa ole, Saksassakaan. Tosin kun hieman poikkeaa illalla pois motarilta, voi löytää aivan upeita paikkoja.
Mutta on tonne muuten ajaen aika pitkä matka.
Itse en tee mitään varauksia kun viime kesänä kohteiden suunnittelu tapahtui aina aamulla. Tulee vähemmän stressiä, meilläkin kaveri ajoi naulaan, renkaan etsintään kului aikaa. Ja on vähän tylsää jos näkee kivan paikan eikä ole aikaa pysähtyä.
Käy mennessä Bodenseellä uimassa, se on myös kiva.
Me ajateltiin ajaa Kroatiaan vähän pidemmässä ajassa, lähtö ylihuomenna Travemundeen. Sitä ei tiedä mihin joudutaan.
Hyvää matkaa.
Osta edulliset lennot Hki-Nizza-Hki (max. 200 e/nuppi/sivu) ja vuokraa pyörä paikan päältä. Kaiken tämän saat paljon halvemmalla kuin mitä laivaliput, polttoaineet, syömiset, juomiset ja yöpymiset maksavat edes takaisin itse ajaessa. Suurin ilo on kuitenkin se, että kun tänään lähdet, olet muutaman tunnin kuluttua perillä ja voit keskittyä lomailuun.(MikaL @ Kesä. 06 2007,21:59) kirjoitti
Aikoinaan ajelimme itsekin useina kesinä Eurooppaan (autolla), mutta viime aikoina olemme aina lentäneet ja vuokranneet auton tai mopon perillä. Viime kesänä kolmen hengen lennnot Hki-Rooma-Hki ja kahden viikon auton vuokra olivat yhteensä halvemmat kuin laivaliput olisivat olleet auton kanssa.
Juu, vähemmällä pääsee kun vuokraa pari leffaa ja panee Italodiskoa poppivehkeisiin ja ottaa kunnon päivänokoset joka päivä - ajateltiin kuitenkin motskarilla sinne ja takasin mennä...ainakin vielä on tämä ajatus...(JTK-GSX1400 @ Kesä. 07 2007,09:05) kirjoitti
![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
No ehdotuksia: jos pääkohteena on Alpit ja rantalomailu, niin yksi vaihtoehto on ajaa Saksan läpi vauhdilla (pois kaupunkikohteita ja skippaatte Tsekin). Isot kaupungit vie paljon aikaa, jos meinaa niitä katsella. Kunnon siirtymäpäivät jättää tilaa myös paikallaanololle; joka päivä ei kannattane muuttaa majaa.
Tietysti tekisi mieli ehdottaa, että jakaisi nuo kohteet (Venetsia ja Riviera) suosista kahden eri matkan kohteiksi, jolloin ei tarvisi pitää niin kiirettä vain siksi, että 'pakolliset' kohteet tulee käytyä. Yöjunalla voi tosiaan matkata Saksan halki ja säästää siinä päiviä ja ajokilometrejä.
"Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
ja sitten kun Venetsiasta koukkaa Kroatian puolelle niin Italiassa ajelu jää vähän vähemmälle. -Sloveniakin on ihan tarkastamisen arvoinen paikka siinä vieressä. Ranska on melkeinpä oman keikan väärtti.(JyrkiJ @ Kesä. 07 2007,13:09) kirjoitti
ET
fluctuat nec mergitur
BMW R1250 GSA -19
(BMW R1200 GSA -14, GS 650 Sertao)
(BMW R1200 GSA -10)
(BMW R1200 RT -05)
(BMW R1100 RT -99)
Molemmat reitit noin lyhyelle lomalle vaikuttaa melkoisilta rautaperseajoilta. Tietty jos tykkää viettää aikaa aamusta iltaan pyörän selässä, niin ei muuta kuin menoksi. Nähtävyydetkin voi kuvata pyörän selästä pysähtymättä.
Kannattaa suhteuttaa ajomatkat Suomen välimatkoihin... Helsingistä Joensuuhun on tollaiset 438 km, mikä näyttäisi olevan suunitelmassa keskiverto päivämatka. Mitä ehdit päivän aikana katsastella jos ajat tämän matkan...
Ja jos ajat vuoristossa kapeita teitä, 300 km päivämakta on jo melkoinen suoritus.
©
Kyllä Gardalla ehtii kääntyä ja Grossknoclerinkin kautta kiertää vajaassa kahdessa viikossa.
Mutta vaatii se aika tavalla ajamista, ja voi kotiin päästyä tuntua että mukava palata työpaikalle lepäämään.
Erityisen pahoja ovat ajot Suomen ja Alppien välillä - ne kypsyttävät, paluumatkalla viellä enemmän kuin lomaa kohti etelään päin ajaessa.
Minä en vaivaudu majoituksia etukäteen varaamaan. Mutta koska italialaisten lomakausi jatkuu syyskuun puolelle, viikonvaihteisin aloittaisin majapaikan etsinnän jo reilusti iltapäivällä.
Kaksi MapSourcella piirrettyä matkasuunnitelmaa vaikuttivat hiukan yliampuvilta. Liian paljon ajoa, liian vähän jää aikaa lomaan.
Matkasuunnitelmissa kannattaa Alppipäivät rajoittaa 300 km:iin.
AutoZug säästää parhaimmillaan ajopäivän per suunta. JTK-GSX1400:n ehdotus lentää perille ja vuokrata pyörä säästäisi vielä enemmän. Ja säästyneen ajan voi käyttää siihen "oikeaan" ajamiseen (siellä Alpeilla).![]()
Tuota...kauanko tuohon 300 km ajamiseen tarvii ajoaikaa, onko kellään käsitystä? Lähinnä sitä tällä tarkoitan että saksan läpi mennään vauhdilla, Prahassa ei tällä reissulla ehdi käydä, jos otetaan suunta Nizzaan menee sinne ajaen 3-4 päivää ja saman verran takasin? 4 päivää ehtinee olla perilläkin...vai onko liian raju ajatus?(Petri12r @ Kesä. 07 2007,15:22) kirjoitti
Viime kesänä Pariisin reissulla ajeltiin tuommosia 600-700 km siirtymäpätkiä päivisin ja myäs nyt oli tarkoitus edetä alku nopeaa ja sitten lopussa himmata ja välillä katella maisemiakin.
En tiijä, voi olla parasta jos jää kotiin ja myy mopon pois ja ostaa taulutv:n![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Helosti siihen vuoristossa menee koko päivä. Tuppaa noilla serpentiineillä keskinopeus laskemaan - myös muusta liikenteestä johtuen. Ja vielä kun pitäisi nähdä niitä "paikkoja" (ei tien). Eli aamulla lähdetään liikkeelle yhdeksältä, ja illalla kuuden jälkeen otetaan hotelli ja mennään suihkun jälkeen syömään - ja välissä ehditään kerätä niitä lomamuistoja.(MikaL @ Kesä. 07 2007,22:52) kirjoitti
Ei tainnut ketään ehdottaa kotiin jäämistä - realistisella matka-aikataululla matkasta jää myös positiivisia muistoja
Kyllä Nizzaan kolmessa päivässä ajaa. Itse ajan heinäkuun alussa Milanon likelle. Alkujaan oli tarkoitus ajaa kahdessa(!) päivässä Tukohlmasta. Mutta siten päätinkin kiertää Garmischin kautta, ja matkaan varaan kuutisen päivää. *![]()
6 päivää menoon?(mpuputti @ Kesä. 07 2007,23:04) kirjoitti
Näin minäkin sitä ynnäilin; eka päivänä Tukholmasta Lyypekkiin ja illalla pitsalle samaan pizzeriaan (Pizzeria Tango) kuin viime kesänä. Siitä sitten aamulla niin kauas etelään kun vaan viittii ajaa ja hotelli jostain matkan varrelta. Kolmantena päivänä onkin sitten jo alpeilla, sama kumpaa kautta menee ja siitä max päivä niin on jo välimeren rannalla ellei jää jo aiemmin Gardalle tai Zell Am See - ja samaten takasin ?
Hyviä hotelleja Gardalla tai Nizzazza?
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Ajoin huhtikuussa Rostock-Garda-Nizza-Merialpit-Grenoble-Elsass-
Strassburg-Schwartzwald-Rostock.
Reissu kesti toista viikkoa. Suosittelen Gardalle jäämistä pariksi päiväksi ja sieltä päiväretkiä esim. Venetsiaan tai Dolomiiteille.
Tämä nyt oli vain yksi reitti. Kaikki reitit on hyviä jos siitä tykkää!
Ja kyytiläinen. Exän kanssa vedettiin yks kesä pitkää päivämatkaa. Minusta se oli kivaa, hän totesi jälkeen päin ettei ikinä ole nähnyt niin paljon puita ja ollut niin tylsää.(pomppe @ Kesä. 08 2007,15:39) kirjoitti
Jos aikomuksena on vetää suoraa päätä Nizzaan, vois yks vaihtoehto olla lähettää tätönen lentsikkarilla, joko Nizzaan tai vaikka Muncheniin.
Sellainenkin vaihtoehto on ollut mielessä, että ajaa Ruotsin Trelleborgiin, ja ottaa yölaivan Travemundeen. On vähän vähemmän ajamista kuin Lubeckiin, ja säästää yhden hotelliyön.
Edit:typo
Jos itse tykkäät olla enempi mopon kyydissä kuin rakas vaimo, ja haluatte ehtiä kauas lyhyessä ajassa, niin laita tosiaan emäntä lentokoneeseen ja aja itse edeltä kohteeseen.
Blue1 lentää edullisesti ympäri eurooppaa (saksa-suomi laivaan verrattuna).
Kolme kertaa oman eukon kanssa tehty näin, ja voin sanoa, että mukavasti ehtii ajaa yksin "löysät pois" (pyörällä). Viime vuonna emäntä lensi Milanoon, ja itse vietin kolme päivää välillä Travemünde Milano. Toisin sanoen ensimmäisen päivän iltana olin jo Bodenseen rannalla, ja pari päivää pyörin Alpeilla, ennen Milanoon laskeutumista. Kertaalleen on emäntä myös lentänyt Frankfurtiin Ryanairin sikaosastolla, ja itse ajoin Ruotsin läpi pelipaikalle.
Mutta joo kaikenkaikkiaan aika rautapersiöhommalta tuo vaikuttaa - ainakin minun makuuni. Mutta epäilemättä mukavaa tulee olemaan.
Mitäs jos laittas mopetin rahtina etelä-saksaan, jäis ajoaikaa kiertää Garda-Venetsia-Pisa-Nizza ihan hyvinkin ja sitten taas saksasta rahtina takasin.
Mutta mistä tuommonen rahtifirma sitten löytys?
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
[QUOTE= (mpuputti @ Kesä. 07 2007,23:04)]Helppo nakki. 2 vuorokautta on todistetusti riittänyt Milano-Tukholma väliin vanhalla Ford Transitilla peräkärryn kanssaMikaL,Kesä. 07 2007,22:52 kirjoitti
Tosin ei se kyllä lomasta käynyt![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ollaan muutama reissu käyty Euroopassa ja joka kerta on laiskistuttu(viisastuttu?)...eka kerralla ajettiin välimerelle ja takas, oli 4 viikkoa aikaa. Seuraavana vuonna 3 viikkoa aikaa,silloin mentiin Superfastilla+autojunalla pyörien kanssa Berliini-Munchen edestakaisin, oli helppoa ja nopeeta,oltiin kahdessa päivässä hyvin levänneinä alpeilla... Viime vuonna lomaa vain 2 viikkoa: lennot Espanjaan ja vuokrapyörä...helpointa ja ylivoimaisesti halvinta! Tänä syksynä sama juttu:lennot Marseilleen ja vuokrapyörä...
Tämä vaihtoehto alkaa jotenkin tuntua helpoimmalta, jos vielä vähän yksinkertaistaa niin jättää sen mopon vuokrauksen vielä poies niin saap vaan makkoolla pari viikkoa...(katana @ Kesä. 24 2007,01:47) kirjoitti
Toisaalta, nyt olisi mahdollista mennä vielä kerran mopottimella - lentsikallahan pääsee milloin tahansa kun vaan kentälle jaksaa kotilolla ajaa mutta motskarilla reissun tekeminen ei vaan taho onnistua aina ja nyt olis ajankohta olemassa...eri asia mihin se aika riittää...
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Menkää sinne mihin nenä näyttää, aamulla uusi katsaus että minne tänään, kyllä se matka etenee niinkin mukavasti. Eihän nyt matkan suunnittelu voi olla noin vaikeaa miltä se nyt ainakin näyttää.
Järkevät aikataulut jos niitä tekee, aikaa katsella paikkoja ja myös olla aloillaan (lomailla), aikaa siirtymiin silloin kun niitä ajetaan. Ennen (siis joskus 80-luvulla) vaan lähdettiin ja suuntana oli esim. "Itävaltaan ollaan menossa"...sit paikan päällä surffailtiin mihin surffailtiin, ja aina on ollut hauskaa. Nykyään matkasuunnitelma on aina olemassa, mutta tietty pitää olla sellainen joka sitten pitää ja ajoaikataulujen täytyy olla jotenkin realistisia. Älkää tehkö reissuunlähdöstä liian hankalaa, ei se sitä ole.
Ei se muuten mutta kun pitäs tavallaan saada homma onnistumaan sillä lailla että ehtis käydä joko Dolomiitit/Garda/Venetsia tahi sitten Monaco/Nizza/merialpit ja täsä yrittänyt vähän lämmitellä sivuston käyttäjiä hyvien vinkkien/reittien osalta - kovin meinaa vaan painottua kaikilla tuohon mahdottomuuteen/on se mahdollista kun taas hyvät hotellit, reitit yms. saattas olla myös hyvä apu(Gari @ Kesä. 25 2007,07:11) kirjoitti
*
Ei sille reitille minuuttiaikataulua ole tarkoitus tehdä mutta päämäärä minne ollaan menossa sekä alkumatkalle laiva varata ja ehkä sinne määränpäähän muutamaksi päiväksi kämpänpoikanen että saa lomailtuakin. Muuten mennään varmasti fiilksen mukaan ja jos oikein sataa niin nokka takasin kotiin toisena päivänä ja paikataan pikalähdöllä espanjan aurinkoon
*![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Juu, Gardalla on hyviä hotelleja, just palasin sieltä.(MikaL @ Kesä. 07 2007,23:31) kirjoitti
Se on paha ehdottaa mitään kun sä olet jo suunnittellut pitserian tarkkuudella kuitenkin mistä menet.
Mutta ajaahan tonne Rivaan sukkelaan, mekin ajettiin kolmessa tunnissa välin Riva- Innsbruck.
Jos siis aikaa on 12 pv, 6 menee STO-Riva- STO, joten jäljelle jää 6 pv. Jos niistä on vaikka 2 Gardalla, ja lähtee Nizzaan, niin se reissu vie 2 päivää. Näi jää jäljelle 2 päivää aikaa olla Nizzassa. Eikä ole ajanut juurikaan muuta kuin motaria.
Mikäli kaikki menee nappiin. Itse tykkään että paluussa olisi yksi ylimääräinen päivä, jonka voi sitte käyttää Itavallassa.
Me oltiin reissussa Travemundesta samaan paikkaan 13 päivää. se oli just sopivasti. Päälle sitten laivamatka, eli kun perjantaina lähtee Helsingistä, on taas kotona kahden viikon päästä sunnuntaina. Tuossa ajassa ajettiin Cortinan ja Gardan mutkateitä, dokattiin pari päivää Splitissä, ja sen sellaista.
Yleensä se kannattaa vähän opetella, ensiksi. Siksi liikaa on turha ehkä ahnehtia. Kuten itsekin totesit, jos sataa niin... Usein sataa ja kahden päivän vuoksi on turha kääntyä, hellettäkin riittää.
Tulin just noista maisemista, vaan Garda ei ihan... -siis minua. Venetsiaan menin 2004. Ei tarvi mennä enää, siis prätkällä.
... mutta ihan siinä matkallakin on vaikka mitä ja prätkämatkailun idea on mulle enempi se "olla matkalla". Tokihan se on mukavaa, että usein päivän päätteeksi jää aikaa tutustua seutuun. Silloin siihenkin tulee varata, sitä aikaa.
Olin just about 4 vko: botski Traveen, E/And +++, ja lopulta Svedujen kautta veks. Se on lyhyt aika, jos matkasta tykkää ja ajelusta ja ... kohta toivon mukaan tiellä taas, kuhan vapaata saa järjestettyä ja rahaa. Harva pärjää ilman, matkallakaan![]()
... jotain piti muistaa
Jos olet vaimon kanssa menossa niin on paljon mukavampi kuherrella ja syödä kunnolla Finnlinesillä kuin ajaa perseet puuduksiin pitkästyttävällä Ruotsin läpiajolla. Vaihda laivaan: vaimo tykkää -> sinä tykkäät.(MikaL @ Kesä. 25 2007,21:22) kirjoitti
Trawesta illalla Hampuri-Hannover välille yöksi vara hotelli jos se rauhoittaa mieltä (esim. hotels.de). Seuraavana aamuna aikaisin ylös ja päivän pitkä ajo ja olet perillä alppien juurella tai pidemmällä. Grosslocknerin kautta pyyhkäiset Dolomiiteille, jossa on lukuisia hotelleja jokaisessa kylässä. Kun löydät sopivan parkkeeraat pariksi/useammaksi päiväksi sinne ja purat kuorman pyörästä. Vaimo voi jäädä auringon ottoon, jos ei halua istua kyydissä ja sinä nautit keveällä pyörällä alueen loistavasta tiestöstäja illalla rentoudut
Mahtavaa tiestöä, kunnon serpoja piisaa, nauti äläkä kiirehdi pois.
Luultavasti teillä ei ole enää hinkua Gardalle. Mielestäni sinne ei edes kannata mp:llä mennä, liikenne on tukkoista ja helteellä tuskaista. Mutta jos Garda on ihan pakko niin tosi mies kestää päiväretken kevein varustein.
Tai sitte hitaamalla paatilla joka on klo 7 aamulla Travessa. Siitä "jutaa" päivän aikana jo lähelle Muncheniä, tai jos on tosiohjastaja, niin Muncheniin asti. Itse jäisin etelä- Saksan pieniin vanhoihin kaupunkeihin yöksi, esim Rothenburg on kiva.(min@ @ Kesä. 25 2007,23:11) kirjoitti
Mutta ääni laivalle.
EI Riva Gardalla nyt niin paha ole, turistirysähän se on, mutta niin on monet muutkin. Siellä on ranta ja siellä voi shoppailla. Molemmin puolin on kivoja teitä. Veronaan ei ole pitkä matka, ja Venetsiaankin pääsee, jos haluaa.
Jos ensisijaisesti ajasta on pulaa, niin yöjuna (esim. Hampuri - Lörrach) vie 800 km etelään yön aikana ja on heti aamusta vuorten juurella. Laiva Saksaan säästää sekin ajamista, mutta ei aikaa Ruotsin läpiajoon verrattuna.
Joku selkeä kohde voi olla matkalle ihan hyvä, mutta esim. Dolomiitit/Garda/Venetsia -yhdistelmässä niitä ainakin oman kokemuksen mukaan voi olla vähän liikaa matka-aikaan suhteutettuna. Mutta toki matkan sisältö omien mieltymysten mukaan, eihän näissä ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa...
"Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
Tai juna Muncheniin, jos on Gardalle menossa, niin Munchenista ajaa päivässä. Jos Turusta lautalta aamulla lähtis meneen, niin tuohon junaan vois ehtiä.(JyrkiJ @ Kesä. 26 2007,08:50) kirjoitti
Aiheelle perustettu oma blogi mihin matkavalmisteluja sekä etenemistä muutenkin eli reissu alkaa 1.9.
Alppireissu 2007
Blogin tein lähinnä siksi että pakkohan tuo bloggaus on joskus opetella joten aloitellaan tällä. Samalla tulee kokeiltua viestien kirjoittamista kännykällä ja WLAN-verkon alueella N800:lla (jos nyt jossain verkkoja vastaan tulee).
Tai sitten koko homma menöö persuuksilleen mutta se on sen ajan mure![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Tukholmasta ajaa 3:ssa päivässä kyllä vaikka Genovaan, tässä yksi lenkki:
2. päivänä kun ottaa Hampurista A7:n ja vetää sitä runsaat 700km niin ollaan Memmingenissä.
3. päivänä Bregentzin, Vaduzin ja Luganon kautta Milanoon; siitä sitten vielä Genovaan ja johonkin pieneen kylään yöpuulle esim. Cogoletoon (tämä reitti *). Aamulla voikin sitten heittää makuulle rannalle.
Pisassa voi heittää päivälenkin, hyvä polku.
Takaisin voipi ajella Marseille, Lyon, Luxembourg, Köln, Bremen ja Hampurg.
Saksassa ja Ranskassa tullu oltua usein Etap-hotelleissa, 2-hengen huone aamiaisineen alle 50e.
Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
Joo tai Tallinnasta 36:ssa tunnissa kuten me tehtiin jokunen viikko sitten: Lähtö Tallinnasta 30.6. 07:24, Piacenza nimisessä paikassa 1.7. ~18:30...(räme @ Heinä. 26 2007,16:29) kirjoitti
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Nyt sitten muutama tarkentava (tyhmä joo) kysymys,
mites nuo tiemaksut menikään
Saksa:
- ei viime kesänä ollut mitään, tilanne?
Sveitsi:
- pitikö olla joku tiketti joita sai ostettua jostain?
Itävalta:
- joku tiketti motarilla?
Italia:
- pitääkö olla tarra vai onko tiekohtainen maksu?
- jos tarra saako jostain hommattua etukäteen
Ranska:
- tietokohtainen maksu muistaakseni
Ruotsi:
- tukholman tietullit, ei tainnut koskea mopoja eikä ulkomaalaisia?
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F